Uzwojenie alternatora - wielka prośba

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Uzwojenie alternatora - wielka prośba

Post autor: Vermilion » pt 18 wrz 2009, 14:49

Panowie czy w RC36 I i II są takie same uzwojenia? Chciałem kupić uzwojenie z 97r. (mój to 90) i sprzedawca kazał mi zmierzyć moje, bo już komuś tam wysyłał je z 91r. i było za duże o 7mm. Nie rozbiorę pół moto i nie zleję oleju tylko po to, żeby zmierzyć i potem będę czekał i moto będzie stało;p Jeżeli są różne to jestem właściwie w czarnej D. Bo na allegro jest tylko jedno uzwojenie do RC36 I, ale sprzedawca jako sklep nie daje gwarancji na działanie żadnej z cześci które sprzedaje. Nie dam 500 euro za oryginalne uzwojenie w Hondzie.

Teraz moja prośba. Prosze kogoś z RC36 II o podanie swojego numeru VIN. Sprawdzę wtedy na stronie http://zsf-motorrad.de/ Czy te 2 hondziny mają taki sam strator alternatora.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pt 18 wrz 2009, 21:10

jesli nikt sie nie odezwie to mam jeszcze 1 pomysl- znalazlem kiedys na rapidshare serwisowke do vfr lata chyba 90-97 czy jakos tak-tam tez mogloby to byc opisane tylko musialbys ja sciagnac albo poczytac o z mianach modelowych tylko te info moze byc ciezko znalezc-przynajmniej szczegolowe
w sumie wpadla mi do glowy jeszcze jedna rzecz-nie ze faworyzuje swoj zabytek ale moze od rc24 by pasowal, przypuszczam, ze moze byc taniej(choc juz jest rzadszy) a jakbys chcial to numerami ramy dysponuje

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » sob 19 wrz 2009, 10:35

a nie myślałeś żeby oddać do przewinięcia?
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » sob 19 wrz 2009, 11:21

To da się coś takiego przewinąć? :P Jaki może być tego koszt? Wstępnie zamówiłem już z 92r. uzwojenie za 140zł, w razie czego mam prawo zwrócić.

Twardy mam taką serwisówkę jak mówisz, niestety nie ma tam mowy o różnicach w rozmiarze czy wielkości tego "Stratora" (tak to się chyba pro nazywa), jedynie jest mowa o tym, że moc alternatora w II jest o 10W większa niż w I
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » sob 19 wrz 2009, 14:21

oczywiście przecież jest to normalne uzwojenie trójfazowe jeśli masz obok siebie jakiż zakład elektryczny zajmujący się przezwajaniem silników elektrycznych {np; od pomp wodnych w domach} to zapytaj czy zrobia za ile i w jakim czasie u mnie to ok 100-250pln i tydzień czasu :lol:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » sob 19 wrz 2009, 19:11

hm to szkoda, widocznie jest inaczej zredagowana niz myslalem, choc wydaje mi sie ze modyfikacje w silniku nie byly duze, a sama roznica 10W o niczym nie swiadczy,
kojarze tez taki zaklad na targowej w warszawie ale nie mam pojecia jaka cena, no ale poczekajmy az przyjdzie ten, ktory zamowiles bo moze juz nie warto tego roztrzasac.

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » sob 19 wrz 2009, 19:36

nie musisz zlewac oleju z silnika jak bedziesz wymieniał, wystarczy przechylic moto na prawo
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » sob 19 wrz 2009, 19:42

PETER nie mam bladego pojęcia nawet czy taki zakład gdzieś blisko istnieje :roll:
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » sob 19 wrz 2009, 22:42

mozesz zapytac elektryka samochodowego, moze wiedziec, ja kiedys cewke w charcie sam przewinalem:]
choc juz sie nie dowiem czy z sukcesem bo odpowidala za swiatla, po zalozeniu dalej ich nie bylo, wybulilem kupe kasy na nowy stator a swiatel dalej nie ma, a tu kostka byla rozpieta:]
juz nie przekladalem:]

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » ndz 20 wrz 2009, 16:45

Na pewno jakiś zakład tego typu powinien być można zapytać u elektryka samochodowego albo w takim punkcie gdzie naprawiają sprzęt agd
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » ndz 20 wrz 2009, 20:01

300zł za przewinięcie :| Zamówiłem ten używany z allegro, w razie czego to jest sklep, według polskiego prawa i allegro mam prawo im to zwrócić jak wadliwe.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » sob 26 wrz 2009, 19:21

Kur... jak zwykle coś jest nie tak. Podmieniłem uzwojenie alternatora iii.... TO SAMO. Nie mam bladego pojęcia o co chodzi. Oporność wynosi 0,7 ohm na regulatorze, alternator po pomiarach miernikiem ładuje odpowiednio (stary miał poprzepalane potopione kable, ale efekt był ten sam). Wychodzi na to, że coś na linii stawia ogromny opór. Nie wiem co mam myśleć. Dopóki nie włączę świateł mijania/drogowych lub nie wkręcę go na obroty wszystko jest ok. Włączam światła i bach.... napięcie gwałtownie maleje, jak wkręcę go na obroty to jeszcze bardziej.

Kupiłem niepotrzebnie uzwojenie.... 2 elektromechaników dawało 99% prawdopodobieństwa, że to to, a tu taka klapa. Co teraz?? Co mam sprawdzić?? Jutro spróbuję jeszcze patentu ze sprawdzeniem uziemienia między silnikiem, a ramą... może to coś da?? A może to coś w światłach??
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » sob 26 wrz 2009, 19:45

jak miales wyjety trzeba bylo go sprawdzic napieciem sieciowym-bylaby pewnosc ze nie kupiles walnietego choc ten tez mozesz sprawdzic miernikiem-chyba pisalem wczesniej jak,
nie chce straszyc ale jest zasada, ze uszkodzony alternator uszkadza od razu regulator-wiesz co mam na mysli?
napiecie na samej kostce wychodzacej z alternatora jest ok?roznie proporcjonalnie z obrotami na kazdym uzwojeniu?
jak moto stoi to nie rozladowuje Ci akumulatora?
nie iskrzy przy jego podpinaniu?
regulator ma dobra mase?(najlepiej byloby na chwile wsadzic drugi)
chodzi rowno na wszystkich cylindrach?(podejrzewam zwarcie w obwodzie zaplonu-ktorejs cewki, pompa raczej odpada-jesli chodzi)
przy pewnych obrotach napiecie na klemach spada do 11-12V?
podkreslam, ze alternator i regulator musza byc pewne zeby przejsc dalej,
ale jesli by byly to gdziues musialoby byc bardzo duze obciazenie-wrecz zwarcie-mogloby to tylko byc na obwodzie bez bezpiecznika-zdaje sie, ze tylko rozrusznik-za automatem jest niezabezpieczony ale nie ma mozliwosci zamknac obwodu poza nim,
lub na odcinku miedzy zasilaniem a bezpi9ecznikiem-przed nim-np przetarty kabel,tyle ze dany obwod by nie mial szans dzialac,
zakladam, ze wszedzie wliczajkac automat rozrusznika sa wlasciwe bezpieczniki,
jesli nie ma poboru na postoju sprawdz pobor na wlaczonej stacyjce-wstepnie jak spada napiecie po jej wlaczeniu-choc gdyby byl duzy pobor to kontrolki by przygasaly i raczej by nie bylo szans na odpalenie,
pozniej pozostaja tylko obwod zaplonu i pompy-o czym juz wspominalem,
gdyby dalej nic nioe bylo widac mozna zrobic kolejna rzecz:
rozlaczyc kostke od alternatoras do regulatora (jak sie boisz ze cos zrobisz zle to obie), odpalic i zobaczyc jak chodzi na samym akumulatorze-potem tez ze swiatlami i sprawdzic napiecie na akumulatorze-jak mocno spada,jesli wszystkop wyglada ok to pod wyjscie regulatora-odpietego od instalacji-mozna podlaczyc sztuczne obciazenie(nie wolno rozlaczac tej kosci w czasie pracy silnika czy odpalac bez obciazenia na regulatorze),
np z klilku zarowek-aby usyzkac moc bliska maksymalnej wydawanej przez alternator i sprawdzic napiecie na zaciskach,
to na razie wszystko co mi przychodzi do glowy a juz pol wieczoru o tym mysle:]
Ostatnio zmieniony sob 26 wrz 2009, 20:52 przez Twardy161, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » sob 26 wrz 2009, 20:21

Zmierz na zakresie rysunek diody na multimetrze czy uzwojenie nie ma przebicia do masy ,
Nastepnie zmierz na zakresie 200V ~ napiecie na kazdej z 3 faz alternatora
wyglada mi to na uszkodzont sterownik w regulatorze , zle wykrywa napiecie i tyrystory pakują całe napiecie z mase zbyt wczesnie np przy 12 Voltach
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » ndz 27 wrz 2009, 11:48

Więc tak:

Nowe uzwojenie daje lepsze ładowanie niż poprzednie (sprawdzałem na każdej fazie) jednak efekt końcowy jest taki sam. Napięcie z alternatora rośnie zgodnie z obrotami.

Sprawdzałem na innym regulatorze. Po podpięciu do w pełni sprawnego regulatora było to samo. Po podpięciu do padniętego regulatora ładowanie było krytyczne.

Jak moto stoi to nie rozładowuje mi aku, nie iskrzy przy podpinaniu alternatora.

Czy równo chodzi na wszystkich cylindrach?? Na ciepłym silniku na niskich obrotach trochę faluje wskazówka obrotomierza, ale to jest raczej kwestia bardzo starych świec i tego, że dawno nie miał robionej synchro gaźników ani reg. zaworów.



ZA TO:
Przy rozebranym moto po odpaleniu usłyszałem dziwne cykliczne cykanie. Dochodziło ono z pompy paliwa. Nie wiem czy tak ma być, automatycznie podczas cyknięcia w filtrze paliwa pojawiają się bąbelki.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość