kranik paliwa

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » sob 15 sie 2009, 07:51

witam,akurat tak się składa że mi ostatnio brakło zupełnie paliwa,kupiłem od gościa troche bo spuscił z kosiarki,załełem i troche pokreciłem i moto zapaliło,tez sie obawiałem zapowietrzenia ale wszytko jest ok.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » sob 15 sie 2009, 10:37

A Czyli bez obaw mogę złożyć kranik ...
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » sob 15 sie 2009, 13:50

w ogole nie rozumiem problemu zapowietrzenia, przeciez pompa jest elektryczna a nie podscisnieniowa-gdzie naprawde sie trzeba nakrecic zeby napelnila gazniki i gdzie potrzebna jest-aby ja odciazyc pozycja "pri",
u mnie krecenie trwalo moze z 5 sekund ale pomoglem pompie wczesniej kilkukrotnie wlaczajac i wylaczajac stacyjke bo wtedy pompa podaje dawke rozruchowa-krotki impuls na pompe,
jesli gosc mial taki problem to zapewne go sobie nie wymislil i warto to sprawdzic-czy paliwo swobodbnie wyplywa z kranika w pozycjach on i res oraz czy pompa podaje odpowiednie cisnienie-odlaczajac wyjscie pompy(wezyk wkladamy do jakiegos pojemnika zeby nie robic niekontrolowanej fontanny) i odpalamy na sekunde (odpali na tym co ma w gaznikach), strumien powinien byc silny, mozna tez sprawdzac przy samym kreceniu ale wtedy ciezej ocenic bo dawki sa nieregularne.
Ostatnio zmieniony sob 15 sie 2009, 14:39 przez Twardy161, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » sob 15 sie 2009, 14:21

Twardy ale co to za różnica czy elektryczna czy podciśnieniowa w tym przypadku. Gdy nie ma benzyny to pompa zasysa powietrze, które później zapełnia wężyki i gaźniki. W momencie kiedy nalejemy benzynę do baku to powietrze z układu sobie nie odleci, coś się musi z nim stać. Z pompą elektryczną jest ten plus, że ona przedmucha to powietrze do gaźników, a dalej pójdzie do cylindrów i zassa nową benzynę, ale ten proces może trochę potrwać.

Sprawdzę siłę tej pompy tak jak mówisz.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » sob 15 sie 2009, 14:32

taka roznica, ze pompa elektryczna ma duzo wieksza wydajnosc i nie jest zalezna od krecenia silnikiem tylko od czasu podania na nia napiecia poza tym jest mniej wrazliwa na nieszczelnosci(lewe powietrze)
czyli przy podcisnieniowej to "przedmuchanie" MUSi potrwac a przy elektrycznej nie powinno to zajac zbyt dlugo

jm31
pisarz
pisarz
Posty: 398
Rejestracja: wt 26 sie 2008, 14:47
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jeruzal

Post autor: jm31 » ndz 16 sie 2009, 17:46

Ja zawsze tankuję do pełna, wyjeżdżam benzynę do około 10-30km na rezerwie. W trakcie jazdy kiedy nadchodzi moment rezerwy motocykl zaczyna słabnąć, przełaczam na rezerwę, 2-3 sekundy , odzyskuje moc i wszystko powraca do normy.

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pn 17 sie 2009, 22:21

w czasie jazdy to normalne nawet przy podcisnieniowej pompie-nawwet z nieszczelnoscia bo silnik ma wielokrotnie wyzsze obroty niz przy kreceniu

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » wt 18 sie 2009, 01:20

Ciekawie się to czyta układ jest prosty wypalenie paliwa do końca wymaga ponownego napełnienia gaźników i jeśli pokusicie się o sprawdzenie to potrzeba na taki zabieg ok szklanki paliwa a więc i czasu żeby taka ilość przepłynęła zaworki iglicowe mają mały przekrój i wolno to płynie, co do powietrza komory pływakowe nie są szczelne co oznacza ze są połączone z atmosferą a wiec powietrze czy to w przewodach paliwowych czy w pompie zostanie wyparte do komór pływakowych i do atmosfery , owszem przy kraniku podciśnieniowym potrzeba i kręcić silnikiem i więcej czasu natomiast w przypadku pompy paliwa trwa to znacznie szybciej, w każdym przypadku pospiech jest źle widziany i najczęściej kończy sie rozładowaniem akumulatora,powinno to wyglądać tak ,w przypadku pompy najczęściej wystarczy kilka razy włączyć zapłon ale musi być załączony i tym czerwonym przełącznikiem na manetce powinno być słychać ciche tykanie pompy jeżeli po ponownym włączeniu tyknie raz albo tylko dwa to znaczy że gaźniki napełnione i należy uruchomić sprzeta , z kranikiem podciśnieniowym trochę trudniej ,po dolaniu paliwa do zbiornika kręcimy silnikiem ok 2-5 sekund ,raczej krócej, potem chwile odczekajmy ok 10 sekund kranik podciśnieniowy jest tak skonstruowany ze wystarcza chwila podciśnienia zebu sie otworzył natomiast zamykanie jest trochę dłuzsze, po kilku takich próbach silnik powinien zapalić chyba się trochę rozpisałem ale może komuś będzie łatwiej uruchomić po wypaleniu paliwa a tak na marginesie to przełączanie na rezerwę lub wskazanie końca paliwa oznacza ze należy pojechać na NAJBLIŻSZA STACJE BENZYNOWA a nie kombinować na ile jeszcze starczy :roll:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » wt 18 sie 2009, 09:10

Dzięki :D Świetna rada ^^
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości