
Temperatura silnika
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Mylisz sie , To nie jest czujnik temp cieczy , to jest czujnik bimetalowy do załączenia wentylatora , czujnik cieczy ktory podaje dane na wyswietlacz jest pod filtrem powietrzariczi1313 pisze:a ja dodam tyle że w rc 46 czujnik temperatury jest na lewej chłodnicy więc na głowicy podczas jazdy temp jest wyższa niz pokazuje wyświetlacz
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
-
- teksciarz
- Posty: 128
- Rejestracja: pt 19 cze 2009, 17:28
- Imię: Piotr
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Tak czytam ten wątek i dochodzę do wniosku, że i moja VFR ma termostat do dup...
Gdyby ktoś mógł mi mniej więcej objaśnić w jakich granicach powinna utrzymywać się temperatura silnika w taki dzień jak dziś tj. około 23 st. jazda na odcinku około 60 km w cyklu mieszanym, miasto(ale bez stania w korkach
) i odrobinę trasy a motocykl z ledwością zbliża się na wskaźniku do połowy normalnego zakresu temperatur i to z resztą tylko na chwile po czym spada jeszcze niżej, a wentylatora to jeszcze ani razu nie miałem okazji posłuchać
Więc jeśli ktos ma ten sam model VFR-y lub wie jak powinno wyglądać zjawisko nagrzewania się i szybko silnika w tym modelu to prosiłbym o odpowiedź bo nie chciałbym na darmo termostatu wymieniać
nie wiem czy ktoś mnie zrozumie z tym opisem, ale mam taką nadzieję i przepraszam ale nie wiem jak dokładnie to opisać (szczególnie dokładną temperaturę w C' bo jak widzę to u mnie tylko jest czyste pole na wskaźniku i zakres "od" "do" więc prosiłbym o łagodny wymiar kary i brak bluzgów na temat fachowości tego zapytania

Gdyby ktoś mógł mi mniej więcej objaśnić w jakich granicach powinna utrzymywać się temperatura silnika w taki dzień jak dziś tj. około 23 st. jazda na odcinku około 60 km w cyklu mieszanym, miasto(ale bez stania w korkach


Więc jeśli ktos ma ten sam model VFR-y lub wie jak powinno wyglądać zjawisko nagrzewania się i szybko silnika w tym modelu to prosiłbym o odpowiedź bo nie chciałbym na darmo termostatu wymieniać
nie wiem czy ktoś mnie zrozumie z tym opisem, ale mam taką nadzieję i przepraszam ale nie wiem jak dokładnie to opisać (szczególnie dokładną temperaturę w C' bo jak widzę to u mnie tylko jest czyste pole na wskaźniku i zakres "od" "do" więc prosiłbym o łagodny wymiar kary i brak bluzgów na temat fachowości tego zapytania

-
- pisarz
- Posty: 291
- Rejestracja: ndz 21 cze 2009, 11:10
- Imię: dariusz
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: podkarpacie
- Maciej
- teksciarz
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Nie bardzo rozumiem czemu usilnie staracie się czepiać termostatów gdy różnice temp waszych silników oscylują w zakresie od kilku do kilkunastu stopni.
Po pierwsze zanim zaczniecie wymieniać połowę motocykla wypadało by zmienić płyn , np Castrol antifreeze gdzie po zmianie na nowy w każdym motocyklu jaki mam w rękach temp spada od kilku do kilkunastu stopni w dół przy takich samych warunkach pogodowych.
Poza tym nie sugerujcie się temp silników kolegów. Nawet jeśli będziecie mieli ten sam płyn chłodzący to i tak będą różnice jak nie przez olej , skład mieszanki na synchronizacji kończywszy, pamiętać należy iż sama synchronizacja polega na ustawieniu przepustnic w taki sposób aby wszystkie gardziele napełniały się jednakową ilością mieszanki (tu nie reguluje się składu mieszanki ani podciśnienia bo na to wpływu nie macie), wystarczy że będą różnice pomiędzy garami w synchro i każdy z garów będzie spalał mieszankę w innej nieco temp, gdyż każdy z garów będzie dostawał inną ilość mieszanki i wtedy przełoży się to finalnie na temp silnika.
Sugeruję wpierw wymienić płyn a nie termostat, na pewno będzie różnica a za termostat brać się na samym końcu wrzucając go do gara z wrzątkiem , termostat powinien się otworzyć w zakresie 103 - 107 stopni.
Po pierwsze zanim zaczniecie wymieniać połowę motocykla wypadało by zmienić płyn , np Castrol antifreeze gdzie po zmianie na nowy w każdym motocyklu jaki mam w rękach temp spada od kilku do kilkunastu stopni w dół przy takich samych warunkach pogodowych.
Poza tym nie sugerujcie się temp silników kolegów. Nawet jeśli będziecie mieli ten sam płyn chłodzący to i tak będą różnice jak nie przez olej , skład mieszanki na synchronizacji kończywszy, pamiętać należy iż sama synchronizacja polega na ustawieniu przepustnic w taki sposób aby wszystkie gardziele napełniały się jednakową ilością mieszanki (tu nie reguluje się składu mieszanki ani podciśnienia bo na to wpływu nie macie), wystarczy że będą różnice pomiędzy garami w synchro i każdy z garów będzie spalał mieszankę w innej nieco temp, gdyż każdy z garów będzie dostawał inną ilość mieszanki i wtedy przełoży się to finalnie na temp silnika.
Sugeruję wpierw wymienić płyn a nie termostat, na pewno będzie różnica a za termostat brać się na samym końcu wrzucając go do gara z wrzątkiem , termostat powinien się otworzyć w zakresie 103 - 107 stopni.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- rommi
- ostry klepacz
- Posty: 2358
- Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
- Kontakt:
w tym zakresie to chyba powinien się włączyć wentylator a termostat powinien się chyba otwierać troszkę wcześniej, coś koło 80 st. CMaciej pisze:termostat powinien się otworzyć w zakresie 103 - 107 stopni
80 - 84 st C zaczyna się otwierać w bladym (wg manuala) - podejrzewam, ze w VFRkach jest podobnie.
- Hefajstos
- klepacz
- Posty: 623
- Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pniewy
Maciej, zgadzam się z Tobą, tylko że:
W swojej RC 46 zmieniłem płyn na nowy. Nie zauważyłem różnicy w temperaturze na wyświetlaczu. Martwi mnie tylko jedna sprawa. Temperatura otoczenia np 17 stopni, trasa za miastem prędkość 140-160 temperatura oscyluje w granicach 65-69 stopni. Na trasie mi nie przekracza 70 stopni, natomiast w mieście, w korkach temperatura od 80 do 103 (przy tej temp załącza sie wiatrak)
Mam pytanie czy w tym przypadku wymieniać termostat, czy nie?
Wg mojej wiedzy temp pracy silnika spalinowego (ogólnie) powinna oscylować w granicach 75 do 90 stopni, a temperatura pracy poniżej 70 stopni jest trochę za mała.
W swojej RC 46 zmieniłem płyn na nowy. Nie zauważyłem różnicy w temperaturze na wyświetlaczu. Martwi mnie tylko jedna sprawa. Temperatura otoczenia np 17 stopni, trasa za miastem prędkość 140-160 temperatura oscyluje w granicach 65-69 stopni. Na trasie mi nie przekracza 70 stopni, natomiast w mieście, w korkach temperatura od 80 do 103 (przy tej temp załącza sie wiatrak)
Mam pytanie czy w tym przypadku wymieniać termostat, czy nie?
Wg mojej wiedzy temp pracy silnika spalinowego (ogólnie) powinna oscylować w granicach 75 do 90 stopni, a temperatura pracy poniżej 70 stopni jest trochę za mała.
- rommi
- ostry klepacz
- Posty: 2358
- Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
- Kontakt:
Jeśli oscyluje w okolicach 70 st C. to chyba za niska temp.wasyl pisze:Moim zdaniem jest wszystko ok.
Widocznie termostat otwiera się za wcześnie.
U mnie w baldym było podobnie, ale temp. oscylowała w okolicch 60 st C. nie mogłem go zagrzać do 80 st. C.
Po wymianie termostatu mam 79 st. C. przy normalnej jeździe po mieście.
W korkach nigdy nie podchodzi wyżej niż do około 95 st. C (nie pamiętam kiedy mi się włączył wentylator - działa na 100%).
- Maciej
- teksciarz
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Tak tutaj się faktycznie machnołem ale nie jest tak do końca jak piszesz , dane serwisowe mówią o przedziale 80-84 ale termostat nie jest wtedy otwarty a uchylony , termostat w pełni się otwiera dopiero przy 94 stopniach.rommi pisze:w tym zakresie to chyba powinien się włączyć wentylator a termostat powinien się chyba otwierać troszkę wcześniej, coś koło 80 st. CMaciej pisze:termostat powinien się otworzyć w zakresie 103 - 107 stopni
80 - 84 st C zaczyna się otwierać w bladym (wg manuala) - podejrzewam, ze w VFRkach jest podobnie.
Temp płynu masz podawaną z korpusu silnika a nie z chłodnicy wobec czego w momencie gdy otwiera się termostat znajdujący się w chłodnicy płyn jest w pełni zaciągany do korpusu przez pompę , następuje wymiana płynu w chłodnicy gdzie gorący płyn z korpusu miesza się z płynem schłodzonym. W tym samym czasie wentylator chłodzi przepływający płyn z korpusu silnika do chłodnicy.
Temp pracy silników VFRek oscylują w normalnym cyklu pracy na trasie od 65 do 75 stopni w mieście więcej i nie w tym nic nadzwyczajnego , tak ma po prostu być. Pisałeś o wentylatorze to pogrzej motocykl w miejscu jak przy temp 103-107 stopni nie włączy ci się wentylator to wtedy będziesz miał albo termostat do wymiany albo czujnik temp wentylatora umieszczony na chłodnicy jest do luftu ale w przypadku gdy temp nie podejdzie do tych wartości to najprawdopodobniej jest termostat.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
-
- teksciarz
- Posty: 128
- Rejestracja: pt 19 cze 2009, 17:28
- Imię: Piotr
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
U mnie sprawa została wyjaśniona wymieniłem płyn w układzie chłodzenia i przepłukałem chyba z 3 razy zanim wlałem właściwy płyn, a tak poza tym cholerny syf tam był chyba nie wymieniany od nowości. Poprzedni właściciel pod tym względem nie popisał się
i teraz podczas tych upałów silnik spokojnie dochodzi do odpowiedniej temperatury a w dużym korku nawet usłyszałem wentylator po czym temperatura obniżyła się więc wszystko chodzi tak jak ma

i teraz podczas tych upałów silnik spokojnie dochodzi do odpowiedniej temperatury a w dużym korku nawet usłyszałem wentylator po czym temperatura obniżyła się więc wszystko chodzi tak jak ma

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości