znowu regulator napięcia :/
- Daniel
- klepacz
- Posty: 506
- Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
- Imię: Daniel
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Dziś podłączyłem ten przewód do brązowego kabla, wychodzącego z przekaźnika pompy. Z tego co widziałem na schemacie to ten przewód idzie do pompy i daje na nią prąd. Mierzyłem i prąd na nim był tylko wtedy kiedy pompa pracowała, czyli zaraz po włączeniu zapłonu przez chwilę no i w czasie pracy silnika. Po podpięciu prąd ładowania zaraz się ustabilizował pomiędzy ok. 14 V na wolnycho brotach i ok. 14.5 V na wyższych. Aż do maksymalnych. Oczywiście ze światłami. Myśle że będzie ok. Zauważyłem że regler teraz dużo mniej się grzeje.
Wielkie dzięki za pomoc!
Wielkie dzięki za pomoc!
Try before you die!
-
- Posty: 7
- Rejestracja: ndz 25 sty 2009, 16:20
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
Napiszę jeszcze raz już nie pod wpływem emocji
Mianowicie jestem laikiem jeśli chodzi o motocykle... w sensie staram się nimi jeździć a nie naprawiać ( odwrotnie do puszek ) i cholipka wczoraj doszczętnie wypaliła mi się kostka zwierająca trzy kable[pod prawą owiewką] ( nie świadom tegoż faktu ) śmigałem sobie w tą i w drugą po trójmiejskich drogach bardzo zadowolony kiedy w pewnym momencie odnotowałem słabnące światła oraz następnie zupełny brak prądu.
Podjechał znajomy rozciął to kostkę połączył kable ze sobą, podładowaliśmy na chwilę aku, honda odpaliła, znajomy wkręcił ją na jakieś 3 tyś obrotów po czym odpiął jedną klemę od akumulatora ( nie pamiętam + czy - ) i vfr zgasła, po czym kolega powtórzył daną czynność stwierdzając że moto nie ma ładowania ( skoro gaśnie przy odpiętym aku ), czy to słuszne stwierdzenie z jego strony ??
i teraz mam zapytanie odnośnie ładowania,. mianowicie jest wiele tematów na forum odnośnie regulatora napięcia... ogółem braku ładowania, ale z racji że moje pojęcie o prądzie kończy się na dwóch biegunach. Jak by ktoś był tak miły i napisał jednoznacznie , językiem laika , jak sprawdzić czy ładuje, a jeśli nie to jak stwierdzić czy to ten regulator czy nie czasem prądnica... ??

Mianowicie jestem laikiem jeśli chodzi o motocykle... w sensie staram się nimi jeździć a nie naprawiać ( odwrotnie do puszek ) i cholipka wczoraj doszczętnie wypaliła mi się kostka zwierająca trzy kable[pod prawą owiewką] ( nie świadom tegoż faktu ) śmigałem sobie w tą i w drugą po trójmiejskich drogach bardzo zadowolony kiedy w pewnym momencie odnotowałem słabnące światła oraz następnie zupełny brak prądu.
Podjechał znajomy rozciął to kostkę połączył kable ze sobą, podładowaliśmy na chwilę aku, honda odpaliła, znajomy wkręcił ją na jakieś 3 tyś obrotów po czym odpiął jedną klemę od akumulatora ( nie pamiętam + czy - ) i vfr zgasła, po czym kolega powtórzył daną czynność stwierdzając że moto nie ma ładowania ( skoro gaśnie przy odpiętym aku ), czy to słuszne stwierdzenie z jego strony ??
i teraz mam zapytanie odnośnie ładowania,. mianowicie jest wiele tematów na forum odnośnie regulatora napięcia... ogółem braku ładowania, ale z racji że moje pojęcie o prądzie kończy się na dwóch biegunach. Jak by ktoś był tak miły i napisał jednoznacznie , językiem laika , jak sprawdzić czy ładuje, a jeśli nie to jak stwierdzić czy to ten regulator czy nie czasem prądnica... ??
śmiertelna choroba przenoszona przewodami paliwowymi...
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Nie nie słuszne heheh super z niego ekspert , nigdy sie tak nie robi ani w aucie ani w moto nie odpina sie klemy bo tak to tylko mozna spalic regulatorjasio_zawodnik pisze:po czym odpiął jedną klemę od akumulatora ( nie pamiętam + czy - ) i vfr zgasła, po czym kolega powtórzył daną czynność stwierdzając że moto nie ma ładowania ( skoro gaśnie przy odpiętym aku ), czy to słuszne stwierdzenie z jego strony ??
jasio_zawodnik pisze: Jak by ktoś był tak miły i napisał jednoznacznie , językiem laika , jak sprawdzić czy ładuje, a jeśli nie to jak stwierdzić czy to ten regulator czy nie czasem prądnica... ??
Najpierw to powymieniaj te zjarane kable
Pozycz , kup np w castoramie zwykly miernik (multimetr) za 15zł, i zmierz nim ładowanie , włącz swiatła wkrec moto na te 3 tys obr i napiecie powinno być 14 do 14,5 V
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
-
- teksciarz
- Posty: 126
- Rejestracja: ndz 10 lut 2008, 22:08
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
Dokladnie jak Szatan pisze to podlacz NALADOWANY akumulator i sprawdz miernikiem jakie jest napiecie, jesli oscyluje w granicach 14-14,5V przy ok 4-5 tys obrotow to wszystko jest wporzadku. Oczywiscie sprawdz moto jak jest zimne i nagrzane, bo czasem regulator jak jest zimny to dziala poprawnie, a jak sie nagrzeje to moze wogole nie dawac napiecia albo daje za duze. Apropo Ten kolega co odlaczyl kleme to czasem nie jechal MZ ?? bo chyba sie zatrzymal 15 lat wczesniej gdzie faktycznie przy 4-5 tys obr. mozna bylo odpalic MZ bez aku. Odnosnie regla to juz bylo kilkanascie tematow i jak uzyjesz opcji szukaj to wszystko znajdziesz.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: ndz 25 sty 2009, 16:20
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
szatan, Bor0, podziękował ślicznie... jutro mam nadzieję się w końcu zabiorę...
owszem w opcji szukaj jest wypisane całkiem sporo tyle że mało konkretnie dla laika ( mnie ), ktoś coś pisze zrób to tamto w 3słowach i ja niestety nicht verstehen
multimetr pożyczyłem od znajomego... jutro sprawdzę... dzieki śliczne !
Panowie jest nowe odkrycie ... w sensie w kocu udało mi się złapać chwilę czasu... połączyłem wszystkie kable te które spaliły się tak kapkę lepiej niż były.... choć jeszcze bez lutowania i bez złączek typu "mamuśki tatuśki" to i tak wydaje mi się nie jest źle choć inaczej niż podajecie dane... w sensie... odpaliłem moto na ssaniu ustawiłem jakieś 4,5tyś rpm i pokazało ok 13.50 V, następnie dałem mu pochodzić się nagrzał i na wolnych obrotach ( u mnie z 1500rpm ) ze światłami pokazuje około 14,50 V , lecz jak ją wkręcę na te 4,500 rpm to ładowanie spada do ok 13,20.
I moje pytanie brzmi czy tak mogę śmigać.... czy jednak będzie trzeba coś zmienić.... tylko pytanie co lub jak do tego dojść co jest przyczyną tych niewłaściwych ładowań, i czy tak kapkę kapkę kilka kursów po okolicy mogę zrobić ??
od tygodnia nie jeździłem... 
owszem w opcji szukaj jest wypisane całkiem sporo tyle że mało konkretnie dla laika ( mnie ), ktoś coś pisze zrób to tamto w 3słowach i ja niestety nicht verstehen

multimetr pożyczyłem od znajomego... jutro sprawdzę... dzieki śliczne !
Panowie jest nowe odkrycie ... w sensie w kocu udało mi się złapać chwilę czasu... połączyłem wszystkie kable te które spaliły się tak kapkę lepiej niż były.... choć jeszcze bez lutowania i bez złączek typu "mamuśki tatuśki" to i tak wydaje mi się nie jest źle choć inaczej niż podajecie dane... w sensie... odpaliłem moto na ssaniu ustawiłem jakieś 4,5tyś rpm i pokazało ok 13.50 V, następnie dałem mu pochodzić się nagrzał i na wolnych obrotach ( u mnie z 1500rpm ) ze światłami pokazuje około 14,50 V , lecz jak ją wkręcę na te 4,500 rpm to ładowanie spada do ok 13,20.
I moje pytanie brzmi czy tak mogę śmigać.... czy jednak będzie trzeba coś zmienić.... tylko pytanie co lub jak do tego dojść co jest przyczyną tych niewłaściwych ładowań, i czy tak kapkę kapkę kilka kursów po okolicy mogę zrobić ??


śmiertelna choroba przenoszona przewodami paliwowymi...
- challenger
- zadomowiony
- Posty: 51
- Rejestracja: pt 30 sty 2009, 22:11
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Witam, mam pytanie dotyczace ciagle powielajacego sie stwierdzenie ze regulator jest nie rozbieralny, w srodku ma jakis klej czy cos? bo obudowe mozna chyba spilowac w odpowiednim miejscu skoro i tak do wywalenia regler a podobno sa tam proste elementy do naprawy jak juz sie dostanie do plytki kazdy elektronik to zrobi tylko musi miec to rozebrane!
- challenger
- zadomowiony
- Posty: 51
- Rejestracja: pt 30 sty 2009, 22:11
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Trafiłem na stronke i chyba gosciu tez probował
http://gonzo-home.com/images/cbr/small_IMG_3751.jpg
Ale jak juz bede pewny ze mam lipny regler to i tak go szlifierka potraktuje

http://gonzo-home.com/images/cbr/small_IMG_3751.jpg
Ale jak juz bede pewny ze mam lipny regler to i tak go szlifierka potraktuje

- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Kapke kursów to zrobić mozesz nic sie nie stanie , ale ładowanie 13, 2 jest za małe , bo otoczony super chetnymi Cie zgwałcic laskami bedziesz chciał odpalić moto a tujasio_zawodnik pisze:następnie dałem mu pochodzić się nagrzał i na wolnych obrotach ( u mnie z 1500rpm ) ze światłami pokazuje około 14,50 V , lecz jak ją wkręcę na te 4,500 rpm to ładowanie spada do ok 13,20.
I moje pytanie brzmi czy tak mogę śmigać.... czy jednak będzie trzeba coś zmienić.... tylko pytanie co lub jak do tego dojść co jest przyczyną tych niewłaściwych ładowań, i czy tak kapkę kapkę kilka kursów po okolicy mogę zrobić ??od tygodnia nie jeździłem...


A myslisz po co japonczyki zrobili to nierozbieralne ? po to zeby jak sie zepsuje zaglądnać do Twojej kieszeni .challenger pisze:Witam, mam pytanie dotyczace ciagle powielajacego sie stwierdzenie ze regulator jest nie rozbieralny, w srodku ma jakis klej czy cos? bo obudowe mozna chyba spilowac w odpowiednim miejscu skoro i tak do wywalenia regler a podobno sa tam proste elementy do naprawy jak juz sie dostanie do plytki kazdy elektronik to zrobi tylko musi miec to rozebrane!
Przypuszczam ze jest to zalane jaks zywicą i jak to rozbierzesz to i tak zniszczysz te elementy ze srodka ,
Jak chcesz wiedziec jakie tam śą elementy to juz Ci mowie ,
9diod prostowniczych , 3 tyrystory , tranzystor i kilka rezystorów i kondensatorów
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- challenger
- zadomowiony
- Posty: 51
- Rejestracja: pt 30 sty 2009, 22:11
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
I
oto cytat z forum.motocyklistow.pl
"W regulatorze sprawdzasz dzialanie diod. Jezeli masz miernik to tak sie to robi:
Zdejmujesz regler z moto. Miernik przestawiasz na `diode test`.
Podlaczasz czerwony kabel miernika do czerwonego kabla regulatora.
Podlaczasz czarny kabel miernika do jednego z zoltych kabli reglera. Sprawdzasz odczyt. Powtarzasz procedure dla pozostalych zoltych kabli.
Jezeli ktorys odczyt jest 1V lub nizej do dioda jest zniszczona i musisz wymienic regler.
Jezeli wszystkie odczyty sa wyzsze lub rowne 1.5V to podlaczasz czarny kabel miernika do czerwonego reglera, a czerwony do poszczegolnych zoltych kabelkow reglera i jezeli ktorys z odczytow jest ponizej 0.2V, lub powyzej 1V to dana dioda jest zniszczona.
Jezeli wszystkie odczyty sa na poziomie 0.5V to laczysz czarny kabelek miernika z kablem ujemnym w reglerze ( w Suzuki czarnobialy w Hondzie zielony lub podwojny zielony), lub jezeli nie ma kabla uziemiajacego to do obudowy reglera, a czerwony z miernika do ktoregos z zoltych. Jezeli masz odczyt 1V lub nizej przy ktoryms z 3 testow to regler jest zniszczony.
Jezeli masz 1.5V lub wiecej to podlaczasz czerwony kabel miernika do kabla uziemiajacego reglera, a czarny z miernika do poszczegolnych zoltych.
Jezeli ktorys z odczytow bedzie nizszy niz 0.2V lub wyzszy od 1V to regler jest zniszczony.
Jezeli wszystkie odczyty beda na poziomie 0.5V to regler jest dobry.
Ten zestaw testow zrobiony jest na podstawie The Stator Papers IV zrobionych na stronie The GS Resources przez firme Electrex USA.
Gdy bede mial troszke czasu to moze przetlumacze calosc sprawdzenia ukladu ladowania moto ( razem z alternatorem i instalacja ) dla mechaniki ogolnej, bo te pytania powtarzaja sie regularnie. "
Wiec jak bysmy juz wiedzieli ze np. dioda nr.4 sie zjarala to podlaczyc ja w kabel na wyjsciu i wejsciu chyba ze jest polaczony z tyrystorem w srodku i nie dyrydy ale to juz schemat bylby potrzebny.
Dokładnie tak pomyslalem jak zobaczylem fotki rozwalonego reglera od cbrki, i pewnie najczesciej te diody siadaja albo tyrystory? Znalazlem stronke jak sprawdzic regulator samym miernikiem i tak pomyslalem jakby diode podlaczyc na tzw. "krotko" obok regulatora wpiac sie w odpowiedni kabel przed lub za reglem? Lub tyrystor w zaleznosci co byloby uszkodzone.szatan pisze:A myslisz po co japonczyki zrobili to nierozbieralne ? po to zeby jak sie zepsuje zaglądnać do Twojej kieszeni .
Przypuszczam ze jest to zalane jaks zywicą i jak to rozbierzesz to i tak zniszczysz te elementy ze srodka ,
Jak chcesz wiedziec jakie tam śą elementy to juz Ci mowie ,
9diod prostowniczych , 3 tyrystory , tranzystor i kilka rezystorów i kondensatorów
oto cytat z forum.motocyklistow.pl
"W regulatorze sprawdzasz dzialanie diod. Jezeli masz miernik to tak sie to robi:
Zdejmujesz regler z moto. Miernik przestawiasz na `diode test`.
Podlaczasz czerwony kabel miernika do czerwonego kabla regulatora.
Podlaczasz czarny kabel miernika do jednego z zoltych kabli reglera. Sprawdzasz odczyt. Powtarzasz procedure dla pozostalych zoltych kabli.
Jezeli ktorys odczyt jest 1V lub nizej do dioda jest zniszczona i musisz wymienic regler.
Jezeli wszystkie odczyty sa wyzsze lub rowne 1.5V to podlaczasz czarny kabel miernika do czerwonego reglera, a czerwony do poszczegolnych zoltych kabelkow reglera i jezeli ktorys z odczytow jest ponizej 0.2V, lub powyzej 1V to dana dioda jest zniszczona.
Jezeli wszystkie odczyty sa na poziomie 0.5V to laczysz czarny kabelek miernika z kablem ujemnym w reglerze ( w Suzuki czarnobialy w Hondzie zielony lub podwojny zielony), lub jezeli nie ma kabla uziemiajacego to do obudowy reglera, a czerwony z miernika do ktoregos z zoltych. Jezeli masz odczyt 1V lub nizej przy ktoryms z 3 testow to regler jest zniszczony.
Jezeli masz 1.5V lub wiecej to podlaczasz czerwony kabel miernika do kabla uziemiajacego reglera, a czarny z miernika do poszczegolnych zoltych.
Jezeli ktorys z odczytow bedzie nizszy niz 0.2V lub wyzszy od 1V to regler jest zniszczony.
Jezeli wszystkie odczyty beda na poziomie 0.5V to regler jest dobry.
Ten zestaw testow zrobiony jest na podstawie The Stator Papers IV zrobionych na stronie The GS Resources przez firme Electrex USA.
Gdy bede mial troszke czasu to moze przetlumacze calosc sprawdzenia ukladu ladowania moto ( razem z alternatorem i instalacja ) dla mechaniki ogolnej, bo te pytania powtarzaja sie regularnie. "
Wiec jak bysmy juz wiedzieli ze np. dioda nr.4 sie zjarala to podlaczyc ja w kabel na wyjsciu i wejsciu chyba ze jest polaczony z tyrystorem w srodku i nie dyrydy ale to juz schemat bylby potrzebny.
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Też , ugotujesz akumulator 

Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości