Słabe ładowanie
-
- zadomowiony
- Posty: 68
- Rejestracja: pt 17 kwie 2009, 22:08
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Słabe ładowanie
Witam. Mam problem z moto (vfr 800) ostatnio robiłem krótką trasę około 20 km jadąc powoli(niskie obroty) zgasiłem moto i już nie mogłem go odpalić. Na szczęście znalazł się ziomek z moto i jakoś udało się odpalić. W drodze powrotnej trochę piłowałem zgasiłem moto i bez problemu odpalił nawet po pewnym czasie. Akumulator jest w pełni sprawny bo sprawdzony. Co może być tego przyczyną?? alternator?? i jak by można było prosić to jak ktoś by miał manuala w jakimś polskim tłumaczeniu do vfr 800 z 98r. to mógłby podesłać. Z góry dzięki
- Gregory
- ostry klepacz
- Posty: 2089
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Sprawdź ładowanie, na niskich, średnich i dość wysokich obrotach. Dobry alternator daje ładowanie ok 13,2-13,4. Może masz regel zepsuty i z opóźnieniem załacza to dobre ładowanie
Miernik i do garażu 


Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
-
- zadomowiony
- Posty: 68
- Rejestracja: pt 17 kwie 2009, 22:08
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
-
- zadomowiony
- Posty: 68
- Rejestracja: pt 17 kwie 2009, 22:08
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
- Gregory
- ostry klepacz
- Posty: 2089
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Jak odpalisz moto to na akumulatorze możesz sprawdzić ładowanie, bo są do niego klemy podpięte. Akumu może być dobre, ale przez złe ładowanie możesz go szybko załatwić
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
- Tomkoz
- pisarz
- Posty: 211
- Rejestracja: pn 26 mar 2007, 17:38
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Podkręć obroty na biegu jałowym.
Ja miałem kiedyś obroty poniżej 900 obr/min. Po wymianie reglera kumpel podkręcił mi na 1100 obr/min i teraz jest cool. Nie pytaj gdzie się podkręca, bo tego nie wiem
Ale generalnie, jeśli występuje taki problem, to pierwsze do sprawdzenia i wymiany idzie regler!!
Ja miałem kiedyś obroty poniżej 900 obr/min. Po wymianie reglera kumpel podkręcił mi na 1100 obr/min i teraz jest cool. Nie pytaj gdzie się podkręca, bo tego nie wiem

Ale generalnie, jeśli występuje taki problem, to pierwsze do sprawdzenia i wymiany idzie regler!!
Ostatnio zmieniony pn 27 kwie 2009, 18:44 przez Tomkoz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- zadomowiony
- Posty: 68
- Rejestracja: pt 17 kwie 2009, 22:08
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
- Gregory
- ostry klepacz
- Posty: 2089
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Pod prawą owiewką masz pokrętło. Gdzies ok. 20-30 centymetrów nad wysokością nóżki.Nie pytaj gdzie się podkręca, bo tego nie wiem
Obroty powinny być min 1000.
Ale ładowanie tak sobie sprawdź. Ustaw miernik na DCV 20 i zobacz jakie masz napięcie.
Pewnie, skończy się to wymianą regera

Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
- ppamula
- stary wyjadacz
- Posty: 3542
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
maciek1765, Nie tak od razu.
Jak się jedzie wolno w korku z obrtotami od wolnych (1500) do 3000 i to przez długi czas to akumulator nie nadąża się ładować a przecież światła cały czas czerpią prąd i aku się rozłarowuje. Zauważysz to na pewno bo na wolnych obrotach światła i kontrolki lekko przygasają.
Zobacz przy jakich obrotach się zaczynają jaśniej palić i na takiej jasności już zostają i napisz to.
Jak się jedzie wolno w korku z obrtotami od wolnych (1500) do 3000 i to przez długi czas to akumulator nie nadąża się ładować a przecież światła cały czas czerpią prąd i aku się rozłarowuje. Zauważysz to na pewno bo na wolnych obrotach światła i kontrolki lekko przygasają.
Zobacz przy jakich obrotach się zaczynają jaśniej palić i na takiej jasności już zostają i napisz to.
-
- zadomowiony
- Posty: 68
- Rejestracja: pt 17 kwie 2009, 22:08
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
- Gregory
- ostry klepacz
- Posty: 2089
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Sorki, moje niedopatrzenieGienio pisze:Gregory kolega z tego co wyczytalem nie ma v-teka, tylko starszy model, wiec obroty sie reguluje gdzie indziej, z prawej str masz dziurke w ramie i srubokretem krecisz

Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
-
- zadomowiony
- Posty: 68
- Rejestracja: pt 17 kwie 2009, 22:08
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Czy jest ktoś z Olsztyna lub z bliskich okolic kto ma sprawny regulator napięcia pasujący do vfr 800 z 98roku a leży gdzieś nie używany lub mógłby mi pożyczyć na jakaś godzinę lub dwie ?? chodzi o to że chcę się upewnić czy mam padnięty regulator bo nie ma sensu żebym w razie czego wywalił 400 stówy a to okazał by się alternator
-
- Posty: 19
- Rejestracja: sob 02 lut 2008, 22:06
- Imię: Marek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sochaczew
ładowanie
Panowie
ostatnio padł mi akumulator - pewnie ze starości - 2 lata jeździł u mnie, a wcześniej ..... wie?
i z ciekawości zapędziłem się z miernikiem do garażu i mam takie pytanie
- przy jakich obrotach powinno być to właściwe ładowanie?
u mnie sprawa wygląda tak:
bez dotykania gazu na światłach , na aku odczytuję 12,84
bez gazu bez swiateł 13,42
gdzieś wyczytałem ( lecz gdzie ? ) że ładowanie powinno się sprawdzać przy około 5000 tys obr - to wydaje mi się dość rozsądne biorąc pod uwagę że 5000 obr w trasie to taka spokojna jazda
przy 5000 obr + światła odczytałem 13,6
przy 5000 bez świateł 13,80
jak to z tym jest?
ostatnio padł mi akumulator - pewnie ze starości - 2 lata jeździł u mnie, a wcześniej ..... wie?
i z ciekawości zapędziłem się z miernikiem do garażu i mam takie pytanie
- przy jakich obrotach powinno być to właściwe ładowanie?
u mnie sprawa wygląda tak:
bez dotykania gazu na światłach , na aku odczytuję 12,84
bez gazu bez swiateł 13,42
gdzieś wyczytałem ( lecz gdzie ? ) że ładowanie powinno się sprawdzać przy około 5000 tys obr - to wydaje mi się dość rozsądne biorąc pod uwagę że 5000 obr w trasie to taka spokojna jazda
przy 5000 obr + światła odczytałem 13,6
przy 5000 bez świateł 13,80
jak to z tym jest?
ŚCISK
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość