V-tec kontra RC36II

Miałeś jakaś niezłą akcję i chcesz sie podzielić? Chcesz opowiedzieć o swojej wyprawie? Dawaj dawaj.
Awatar użytkownika
VFRKrzysztof
klepacz
klepacz
Posty: 592
Rejestracja: czw 09 lip 2009, 01:03
Imię: Krzysztof
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VFRKrzysztof » pn 30 sie 2010, 17:52

Ja to czytałem wiosną 2002 roku :-) I przeczytawszy ten tekst chciałem kupić RC24. Nawet wpłaciłem handlarzowi zaliczkę, ale okazało się, że miała coś nie w porządku z dokumentami. I dobrze się stało, bo kupiłem RC36, którą cieszyłem się przez parę lat.
A czy prawda jest okrótna? Nie, ale może być okrutna :) Co ma większego kopa od czego? RC24 może mieć większego kopa od RC36I, ponieważ jest o 20 kilogramów lżejsza. A RC36I ma większego kopa od RC36II, ponieważ żółty człowiek nakombinował coś w silniku RC36II, przez co RC36II ma mniej mocy i inną charakterystykę. Czyli się trzeba z Tobą zgodzić. Starsze ma większego kopa od nowszego. Ale tylko do 1997 roku. Co by tu nie gadać i tak wychodzi na to, że najlepsza jest FI :)
The best is yet to come! :-)

Alkad
teksciarz
teksciarz
Posty: 142
Rejestracja: wt 24 lut 2009, 16:49
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: malopolska

Post autor: Alkad » pn 30 sie 2010, 21:18

Oczywiście nie namawiam do szybkiej jazdy, ale nagraj film jak dasz rade i pokaż jak ten pocisk chodzi. Możliwe że tylko twoja vfr ma to coś 8)
Prawdziwy motocyklista brudnych rąk się nie boi...

Awatar użytkownika
msciwuj
teksciarz
teksciarz
Posty: 130
Rejestracja: pn 24 maja 2010, 14:29
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław, czasem Kraków

Post autor: msciwuj » pn 30 sie 2010, 23:22

Mnie tam mocy w RC36II nie brakuje mówiąc szczerze. Wręcz przeciwnie, z reguły jest aż nadto. Natomiast ciekaw jestem jak RC24 się prowadzi no i jak "robią" jednak teoretycznie słabsze hamulce.

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » wt 31 sie 2010, 07:56

afro89 pisze:a i jeszcze jedno myśle ze te 20 kg nie robi w tym róznicy ze ten model ma lepsze osiagi to jest zbyt duza moc na tak mała wage. Myśle ze ten silnik ma to coś w sobie bo jak wajzer wejdzie na 7000obr/min to sie robi piekło
Mylisz sie kolego,20 kg w wadze motocykla to jest bardzo dużo.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
msciwuj
teksciarz
teksciarz
Posty: 130
Rejestracja: pn 24 maja 2010, 14:29
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław, czasem Kraków

Post autor: msciwuj » wt 31 sie 2010, 09:44

Poczujesz przy przyspieszaniu, czy masz pełen bak, czy nie? Jakiś ślepy test? :D

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » wt 31 sie 2010, 10:12

Buła ma rację. 20kg to dla motocykla ogrom masy. Wystarczy posadzić na identycznych motocyklach gościa 75kg i gościa 95kg. Oczywiście, że ten pierwszy będzie sporo szybszy. Wspomniałeś o baku. VFR RC36I potrafię podnieść na koło z gazu tylko gdy mam pusty bak, na pełnym graniczy to z cudem.

Nie ma co porównywać VFR z innymi motocyklami, bo silnik V4 jest wyjątkowy, jednak spróbuję. Zmierz się z CBR F3, moc podobna, również gaźnikowiec, może na niskich mu odjedziesz, bo taka charakterystyka pracy, ale zaraz potem gościu cie dogoni i zmiecie. Czemu? Nie dlatego, że ma więcej mocy, a dlatego, że jest lżejszy!
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
msciwuj
teksciarz
teksciarz
Posty: 130
Rejestracja: pn 24 maja 2010, 14:29
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław, czasem Kraków

Post autor: msciwuj » wt 31 sie 2010, 10:22

Zmierzyłem się nie dawno dwukrotnie z gixxem 600, dużo młodszym od mojej VFR. Dostał dwa razy baty - do 140-150, potem odpuszczaliśmy. No, ale ja jestem stosunkowo lekki, nie wiem jak tamten kierownik. ;)

Bardzo się cieszę, że czujesz te 20kg różnicy. Natomiast moim skromnym zdaniem rozprawianie o 20kg w tą czy w tamtą, to jest dorabianie wielkiej filozofii do czegoś, co poza torem wyścigowym nie ma znaczenia.

W momencie jak rozprawiam o tym jak ciągnie silnik, to bardziej się tu liczą takie czy inne wrażenia, niż bezwzględny czas 0-100 albo cyferki z wykresu. Ale wiem, że to fajnie się cyferkami pobrandzlować.

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Post autor: Jacko » wt 31 sie 2010, 10:32

Vermilion pisze:Buła ma rację. 20kg to dla motocykla ogrom masy
Na pewno na moto to spora różnica, zgadzam się z chłopakami.
msciwuj pisze:Zmierzyłem się nie dawno dwukrotnie z gixxem 600, dużo młodszym od mojej VFR. Dostał dwa razy baty - do 140-150
msciwuj, wiesz wszysto zależy od drivera bo nie chce mi się wierzyć że VFRa poleci lepiej niż GSXR600, oczywiście z całym szacunkiem dla VFRy bo mam do niej sentyment ale jednak w takich okolicznościach co piszesz to uważam że sport to sport. :mrgreen:

Awatar użytkownika
msciwuj
teksciarz
teksciarz
Posty: 130
Rejestracja: pn 24 maja 2010, 14:29
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław, czasem Kraków

Post autor: msciwuj » wt 31 sie 2010, 10:40

Ja też tak uważam. Opowiadam jak było. Tak czy inaczej - z grubsza wali mnie to, co się lepiej zbiera do setki czy dwóch. ;-)

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » wt 31 sie 2010, 10:54

Msciwuj a może biker gixxer'a to dupa, a nie zawodnik? Gixxer uchodzi za najbardziej brutalną 600'tke i niewątpliwie nią jest. Jeździłem nie raz na k6 i różnica w porównaniu do vfr była ogromna. Powiedz jeszcze który to rok był, bo nie chce mi się wierzyć. A może ty ważysz 60kg, a biker gixxera 100kg??

To tak jak ja się mierzyłem z ZX7R. Maszyna potencjalnie dużo ode mnie szybsza, ale że biker to dupa, a nie motocyklista i biegów zmieniać nie umiał to go rozpieprzyłem xD

Najważniejsze to kierowca. VFR żadną potęgą mocy nie jest, baa gdyby nie moment obrotowy dostępny od dołu to nie miałaby żadnych szans nawet z Hornetem 600. Zresztą o czym my tu mówimy, dużym atutem ViFieRy jest to, że biegi rzadziej się zmienia i tyle ;>

Zresztą co my mówimy o masie. Wyrwanie VFR bez użycia sprzęgła na koło to ciężki orzech do zgryzienia i trzeba ją naprawdę szarpać albo stawać na podnóżkach, kiedy to CBR 600RR, Gixxer, a nawet F3 idą z gazu bez większego problemu i wysiłku. Różnica MASY!!
Ostatnio zmieniony wt 31 sie 2010, 10:59 przez Vermilion, łącznie zmieniany 1 raz.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
msciwuj
teksciarz
teksciarz
Posty: 130
Rejestracja: pn 24 maja 2010, 14:29
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław, czasem Kraków

Post autor: msciwuj » wt 31 sie 2010, 10:58

Może może może, może nie dokręcał, może zmieniał biegi przy 7k, może ważył 120kg (ja ważę 75). To naprawdę bez znaczenia. Cały czas próbuję to powiedzieć, ale Wy swoje. ;-)

Nie o tym w ogóle ten wątek traktuje, o! ;-P

Awatar użytkownika
msciwuj
teksciarz
teksciarz
Posty: 130
Rejestracja: pn 24 maja 2010, 14:29
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław, czasem Kraków

Post autor: msciwuj » wt 31 sie 2010, 14:35

Ja szanuję wolnośc wypowiedzi, ale na Boga, spróbujmy używać języka polskiego...

A co do ścigania - pewnie tyle samo warte, co moje ściganie z gixxerem. Potem należało się zamienić sprzętami, a wyścigi w ogóle robić z rolowanego startu.

Nie mniej jednak cieszę się, że RC24 jest takim zajebistym sprzętem, zupełnie nie rozumiem w takim razie, po co Honda go zmieniała... ;-) Kiedy się dasz przejechać? :D

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » wt 31 sie 2010, 16:35

To bardzo ciekawe, że szedłeś łeb w łeb z brutalnym V2 o pojemności 1000ccm... Masa na sucho to ok. 190kg, moc to 110KM, ale najważniejszy jest moment: 97Nm z czego 90% jest dostępne od 3tys. obrotów do samego końca!! :| Powiedz jeszcze, że był to wyścig z nowszą wersją po lifcie w 2000r. kiedy zmienili gaźniki na lepsze oraz dodali wtórny obieg powietrza w silniku i ogólna sprawność maszyny wzrosła. Wtedy to już stwierdzę, że jej kierowca to był prawdziwy AMATOR.

W starszych moto od nowych konstrukcji odbiega milion rzeczy, nawet gdy pomijamy kwestię elektroniki to sama sztywność ramy i zawieszenia to niebo a ziemia
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
msciwuj
teksciarz
teksciarz
Posty: 130
Rejestracja: pn 24 maja 2010, 14:29
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław, czasem Kraków

Post autor: msciwuj » wt 31 sie 2010, 16:59

Vermilion, 1) kontynuujesz OffTopic, 2) lubisz słowo "brutalne", rozumiem że to Cię kręci? :P 3) próbujesz się popisać wiedzą nie tu gdzie trzeba.

Awatar użytkownika
msciwuj
teksciarz
teksciarz
Posty: 130
Rejestracja: pn 24 maja 2010, 14:29
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław, czasem Kraków

Post autor: msciwuj » wt 31 sie 2010, 17:08

Załóżnie sobie swój wątek, który proponuję zatytułować "afro89 kontra Vermilion" tudzież "moja racja jest mojsza" i tam sobie dyskutujcie, hm? Ten wątek jest na temat V-tka i RC36.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości