skladanie sie w zakrety - granice?

Miałeś jakaś niezłą akcję i chcesz sie podzielić? Chcesz opowiedzieć o swojej wyprawie? Dawaj dawaj.
Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » wt 08 sie 2006, 18:44

a wiec piotrze,zamknac lacza znaczy nic innego jak uzytkowac ja tak by do rantu opony nie zostal nawet kawalek nieuzywanej gumy.na VFR jest to trudne,ale zalezy od opony.np jak mialem metzelera to ja zamknalem ale teraz na BT i innych nie daje rady choc w zakretach obcieram podnozkami.zazwyczaj zostaje 1cm po obu stronach :]
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

badek

Post autor: badek » pn 11 wrz 2006, 11:18

Ja ze swojego doświadczenia wiem że kazda opone sie "zamyka" inaczej. Najłatwiej zamykam Bridgestony BT 010 i Bt 020 na tyle. Trudniej zamknąc Pilota Sporta a można sie na nim złożyc jeszzce głebiej niż na batlaxach. Przód mam ok. 1 mm do zamkniecia i pomimo że na torze nie jeźdze to muszę oponke wymienic bo boki zjechane a srodek jeszcze ze 3 mm :)

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » pn 11 wrz 2006, 14:03

....ale znowu z mojego doswiadczenia: ja na wszystkich oponach slifuje podnozki (nie wazne na jakich) i skoro na jednej zostaje cos do zamkniecia a na inne nie a na obu jest szlif to znaczy ze taki pilot sport nie ma tu nic do gadania ze niby na nim sie wiecej zloze.musialbym podniesc wyzej podnozki lub wykrecic z nich te sruby ale uwazam ze sa po to by wlasnie nie przesadzic i swietnie sie spisuja, poprostu jak nim trzesz to znaczy ze dalej juz nie!, VFR to nie w 100% sport tylko w ok 80-70% :D
kazda guma mimo iz rozmiar ten sam (np180/55/17) to rozni sie innymi rzeczami dlatego jedna sie latwiej zamyka a inne trudniej,moze sie zwyczajnie inaczej ukladac na feli lub miec inny przekroj czy profil czy cos tam.....
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
badek
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: pn 11 wrz 2006, 08:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: badek » pn 11 wrz 2006, 14:30

eee ..jak trzesz to znaczy że dobrze i że trzeba tak dalej :mrgreen: przeciez po to sa ruchome żeby się złozyły :mrgreen:

Nie wiem jak to z tymi oponami jest ale fakt jest taki że jadna jest od razu zamknieta a inna wymaga żeby nad nia :popracować" :mrgreen: widocznie jedna sie odkształca wiecej albo co ...?

A jesli chodzi o pilota sporta to po prostu na nim zakrety sa bezpieczniejsze. Na nim na kolano moge zejśc na fajnym winklu bez najmniejszego problemu i wysiłku a na innych juz nie mam tej pewności że mi dupka nie odjedzie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Post autor: Jacko » pn 11 wrz 2006, 15:34

No właśnie, ostatnio na lataniu po torze w Lublinie śróbki w podnóżkach poskracały się po centymetrze a oponki które miałem (Pirelli Diablo Corsa) nie zostały zamknięte.
Zostało po 6 mm gumy nie bardzo przytartej :???:
Tak więc myśle, że duuuuuużo zależy właśnie od opon 8)

Awatar użytkownika
zachtomasso
teksciarz
teksciarz
Posty: 127
Rejestracja: wt 21 mar 2006, 16:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: zachtomasso » czw 21 wrz 2006, 18:28

A może również ciśnienie ma na to wpływ ?? :) Tak BTW jak często sprawdzacie ciśnienie ?
CB650F
był: VFR 750 F RC 24 '88 Hand Made Police Version :)

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » czw 21 wrz 2006, 19:11

ja pompuje kiedy czuje ze mam malo a jak nie za czesto czuje to nie wiem sporadycznie,jeszcze mnie wyczucie nie zawiodlo
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » czw 21 wrz 2006, 20:41

Ja ciśnienie sprawdzam dość często- prawie przed każdą konkretną przejażdżką, Zauważyłem że nawet niewielkie odchyłki od normy powodują inne zachowanie się sprzęta w czasie jazdy.
A druga sprawa: mam obie gumy pozamykane a podnóżki nie draśnięte... U każdego inaczej - ciekawe !
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » pt 22 wrz 2006, 07:41

a ja w VFR nie moge zamknac opony, klade ile sie da ale guma i tak sie nie domyka, chyba dlatego ze jest szersza od oryginalu, mam zalozona 150 a powinna byc 140, na waskiej feldze zrobil sie z niej po prostu grzybek, w cbrce zamykam bez problemu a tu nie idzie, z moich obserwacji wynika ze opona ma tu znaczny wplyw na to czy ja zamkniesz czy nie
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
badek
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: pn 11 wrz 2006, 08:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: badek » sob 23 wrz 2006, 10:20

Fabiq pisze:mam zalozona 150 a powinna byc 140,
Jesli załorzysz szersza opone niz powinna byc to jest ja trudniej zamknąć. Wiem z doświadczenia w CB sevenfifty. Jak załózyłem 160 mm darłem podnóżkami a zostawało po 1 cm spokojnie do zamkniecia. Oryginalne 150 mm zamykały sie bez problemu.

PS. Jeździ ktoś na 190 mm z tyłu ? bo mysle nad takimi naleśnikami i ciekaw jestem czy to w ogóle do VFR wlezie i jak sie na tym jeździ :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości