VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń

Miałeś jakaś niezłą akcję i chcesz sie podzielić? Chcesz opowiedzieć o swojej wyprawie? Dawaj dawaj.
atnet
bywalec
bywalec
Posty: 20
Rejestracja: sob 19 cze 2010, 20:35
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: VFR 1200

Post autor: atnet » czw 16 lut 2012, 08:13

Polityka Hondy jest delikatnie ujmując "hu....wa". Jezeli nie potrafią prawidłowo wycenić pojazdów, a potem w panice je przeceniają, to pierwsi "frajerzy" powinni iść do sądu po zwrot różnicy. Wiem ze taki numer z przecenami zrobiło Suzuki, i parę osób się wkurzyło i odzyskało różnicę.

PS. Ja tam lubie Hondę, ale jeżeli mam 2 letni motor sprzedawać za połowę ceny albo mniej to ja chrzanie. W innych markach tak nie robią. W BMW za 2 letniego GS'a trzeba zapłacić 75% ceny.

Awatar użytkownika
de Palma
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 28 lut 2010, 22:38
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: VFR 1200

Post autor: de Palma » czw 16 lut 2012, 10:54

Bez przesady, nie wiem Adam za ile oddałeś swoją, ale ja nie wyobrażam sobie sprzedać 2 letniej VFR12 w idealnym stanie, pachnącej jeszcze nowością z przebiegiem 16000 km za 33 kPLN bo nic bym za tę kwotę potem nie kupił. W Polsce nie ma jeszcze rynku wtórnego tych motocykli. Na Allegro są ledwie dwie sztuki w cenie ok. 36 kPLN jedna u dealera z rocznika 2009 po przejściach (ślady wywrotki na deklu) i druga w sklepie motocyklowym, wygląda na sprowadzaną z 2010. Na mobile.de jest 60 sztuk z przebiegiem powyżej 5 tys. km w średniej cenie 10kEUR. Na ebay.co.uk mamy 30 sztuk używanych w średniej cenie 9kGBP.
Co do polityki Hondy zdecydowanie zgadzam się - jeśli muszą ratować sprzedaż ostrą akcją, powinni też przygotować jakąś dobra promocję specjalnie dla tych co kupili w pierwszym roku, jesli chcą utrzymać lojalność klientów. Co do spadku wartości myślę, że jest to ok. 30% i nie różni się więcej niż o 5% od innych modeli. Za pół ceny kupisz powypadkowe egzemplarze sprowadzone z zachodu. Nie wierzę w to, że znajdziesz za pół ceny egzemplarz pochodzący z dobrych rąk.

atnet
bywalec
bywalec
Posty: 20
Rejestracja: sob 19 cze 2010, 20:35
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: VFR 1200

Post autor: atnet » czw 16 lut 2012, 18:06

Zdziwisz się po ile tak naprawdę będą chodzić te motocykle, jeżeli teraz Honda je sprzedaje nowe z rocznika 2010 za 46tys. + akcesoria za 3tys. i to nie jest koniec negocjacji. Używka z DTC jest w super stanie do kupienia za 45tys z kuframi i innymi akcesoriami. Te sztuki bez DTC to wydatek max 38tys i jest ich masa.

Awatar użytkownika
de Palma
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 28 lut 2010, 22:38
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: VFR 1200

Post autor: de Palma » pt 17 lut 2012, 23:12

Nie widzę tej masy ani na ulicach, ani w ogłoszeniach ani na tym forum, ale pożyjemy - zobaczymy. Przynajmniej się trochę to forum ruszyło, bo od czasu jak sprzedałeś hondę, wątek przestał się zupełnie rozwijać :x
A jak to przyjęła córka?

atnet
bywalec
bywalec
Posty: 20
Rejestracja: sob 19 cze 2010, 20:35
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: VFR 1200

Post autor: atnet » pt 17 lut 2012, 23:22

Córka pogodziła się z tym, przy czym ujeżdza swoją TTR'ke. Wiec już nie jest taka atrakcja jeździć z tyłu. Co do cen to stoi w Motorista biała bez DTC w stanie idealnym za naprawdę śmieszne pieniądze. Przy czym podobno wypust 2012 ma mieć dużo poprawek i stąd cena pierwszych roczników tak spadła. Pożyjemy zobaczymy, ja jeszcze bym kupił coś na miasto z skrzynią DTC bo to naprawdę fajny wynalazek.

Wątek umarł bo tu trzeba mieć login żeby go czytać, co jest trochę bez sensu. Bo jak ktoś szuka informacji o modelu to nie koniecznie jest Ownerem VFR.

Awatar użytkownika
zalew
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pn 22 sie 2011, 22:21
Imię: Andrzej
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złocieniec

Re: VFR 1200

Post autor: zalew » sob 18 lut 2012, 12:45

atnet pisze: Przy czym podobno wypust 2012 ma mieć dużo poprawek i stąd cena pierwszych roczników tak spadła.
Wiadomo czego mają dotyczyć??

Faktycznie,ceny na rynku wtórnym spadły straszecznie.W przypadku hondy bardzo rzadko się to zdarza.Szkoda ze najnowszy model motocykla,słynący ze swoich walorów od razu wymaga poprawek,występują pewne znaczące niedociągnięcia itp.Mam nadzieję ze ostatecznie najnowsza VFR wyzbędzie się chorób wieku dziecięcego.Po pewnym dośc długim okresie trawienia stylistyki,nowa buda zaczęła mi się w końcu podobać,chyba ze względu na swoją oryginalność,odmienną od tego co najczęsciej widuje się na ulicach.
atnet pisze: Bo jak ktoś szuka informacji o modelu to nie koniecznie jest Ownerem VFR.
Zgadza się,ogólnie jest strasznie mało informacji w sieci z tzw.pierwszej ręki odnośnie najnowszej viferki.W zasadzie spotykałem się w głownej mierze z testami redakcyjnymi i suchymi opisami.Opinie realnych posiadaczy są jednak bezcenne :wink:

Awatar użytkownika
Wojtek86
klepacz
klepacz
Posty: 724
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
Kontakt:

Re: VFR 1200

Post autor: Wojtek86 » sob 18 lut 2012, 15:34

Z różnych źródeł ustaliłem, że VFR1200 na 2012 rok będzie miała:
- kontrolę trakcji (możliwość wyłączenia)
- zmienione oprogramowanie (redukcja zużycia paliwa, zwiększenie momenty 2000-4000 obr)
- wyświetlacz będzie pokazywał chwilowe i średnie zużycie paliwa oraz aktualny zasięg
- zmienioną kanapę
- większy zbiornik paliwa
- Podobno w drugiej połowie roku będzie zmiana w DTC (druga generacja DTC)

Awatar użytkownika
de Palma
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 28 lut 2010, 22:38
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: VFR 1200

Post autor: de Palma » ndz 19 lut 2012, 21:27

Mogę nieco uzupełnić:
Wojtek86 pisze:- zmienione oprogramowanie (redukcja zużycia paliwa, zwiększenie momenty 2000-4000 obr)
Nowy software jest dostępny u dealerów gdzieś od września 2011 roku i aktualizacja dokonywana jest za darmo również do modeli wyprodukowanych wcześniej. Oprócz wymienionych przez Ciebie, najważniejszą zmianą jest wyeliminowanie szarpnięcia, które pojawiało się w chwili odkręcenia manetki, szczególnie jadąc na 2 i 3 biegu. Ta przypadłość doprowadzała mnie do szału w czasie jazdy po mieście - trzeba było nauczyć się dodawania gazu trochę jak rozbrajania bomby. Po wgraniu nowego oprogramowania problem zniknął i już się fajnie jeździ.
zalew pisze: zmienioną kanapę
Kształt kanapy będzie taki sam, ale zmieni się obicie kanapy na bardziej szorstkie. Dla kierowcy ta zmiana moim zdaniem nie ma większego znaczenia, natomiast dla pasażera jest kluczowa. W tej chwili moja pasażerka przy hamowaniu czasem ślizga się do przodu. Dla mnie to trafiona zmiana.
zalew pisze:- większy zbiornik paliwa
.... o pół litra czyli na ok. 7 km więcej, czyli bez większego znaczenia. Zasięg dalej pozostanie max 300 km przy spokojniej jeździe i 250 km przy mało spokojnej.
:confused
Jeśli chodzi o:
Wojtek86 pisze: kontrolę trakcji (możliwość wyłączenia)
i
Wojtek86 pisze: wyświetlacz będzie pokazywał chwilowe i średnie zużycie paliwa oraz aktualny zasięg
to ewidentnie Panowie z Hondy stracili kontakt z rynkiem i z rzeczywistością decydując w 2009 roku, że obie opcje nie pojawią się w motocyklu.
zalew pisze:Zgadza się,ogólnie jest strasznie mało informacji w sieci z tzw.pierwszej ręki odnośnie najnowszej viferki.W zasadzie spotykałem się w głownej mierze z testami redakcyjnymi i suchymi opisami.Opinie realnych posiadaczy są jednak bezcenne
Jeśli ktoś chce poczytać wiele opinii użytkowników to polecam forum z UK:
http://www.bikersoracle.com/vfr/forum/f ... y.php?f=56

oraz forum USA:
http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... tion-vfrs/

Zaglądam częściej na forum brytyjskie. Jest tam zarejestrowanych wielu użytkowników z całej Europy, ale także z Australii. Statystyka tego forum dla nas jest imponująca:
Threads: 111,764, Posts: 1,342,127, Members: 30,354 (wszyscy klubowicze, nie tylko VFR1200)
Można tam znaleźć dosłownie wszystko, ilość użytkowników i tematów jest olbrzymia. Średnio co tydzień pojawia się jakiś nowy właściciel VFR12, więc myślę, że lada chwila pojawi się relacja z użytkowania modelu 2012.
Jako ciekawostkę przytoczę wątek nowego oprogramowania, który pojawił się w połowie 2011 roku. Kolesie z tego forum szybko podzielili się informacją, że taka aktualizacja jest i jeden po drugim jeździli do swoich dealerów, żeby ją sobie wgrać. Kiedy ja pojechałem z tym newsem do mojego dealera we Wrocławiu, to najpierw wgrali mi jeszcze raz to samo co miałem fabrycznie :mrgreen: . Dopiero kiedy ich docisnąłem, żeby ściągnęli z Hondy nowe oprogramowanie, okazało się, że jest jakaś płytka, z którą nikt nie wiedział co zrobić. Skończyło się jednak pełną profeską, wgrali co trzeba, dostałem wydruk z komputera ze szczegółami nowego softu, nie wzięli kasy, a za tydzień zadzwonili z pytaniem jak się jeździ na nowym sofcie. W tym miejscu szacun dla RPM. :D

Awatar użytkownika
Wojtek86
klepacz
klepacz
Posty: 724
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
Kontakt:

Re: VFR 1200

Post autor: Wojtek86 » sob 31 mar 2012, 09:30

Dziś przypadkowo usłyszałem rozmowę w ASO. Komplet tarcz sprzęgła (albo zestaw naprawczy sprzęgła - nie do końca usłyszałem) do VFR1200 FD kosztują 2 x po 2600zł :shock:

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: VFR 1200

Post autor: PETER » sob 31 mar 2012, 09:39

tak to juz jest nowe technologie muszą kosztowac
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

atnet
bywalec
bywalec
Posty: 20
Rejestracja: sob 19 cze 2010, 20:35
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: VFR 1200

Post autor: atnet » sob 31 mar 2012, 11:32

Tak jest z Hondą dopuki działa to działa, ale jak trzeba coś wymienić to koszty są kosmiczne. Japończyków się nie naprawia tylko wymienia. Okazyjne ceny delikatnie uszkodzonych na alledrogo z czegoś wynikają. Jedno co zauważyłem ze lakier w modelu 2012 jest jeszcze bardziej gówniany, miękki i bez perły ( niebieski), oraz kardan ma inny kolor niż wahacz, jakby z śmieci robili ten rocznik.

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

Re: VFR 1200

Post autor: Kolega_PL » sob 31 mar 2012, 22:00

atnet pisze:... Japończyków się nie naprawia tylko wymienia. Okazyjne ceny delikatnie uszkodzonych na alledrogo z czegoś wynikają.
Taaa...walnie Ci sprzęgło to lepiej sprzedać i kupić nowy ;).. zwłaszcza, że ceny na alledrogo "okazyjne". Jedno drugiemu zaprzecza.
Adam

Awatar użytkownika
Klepak23
pisarz
pisarz
Posty: 312
Rejestracja: czw 09 kwie 2009, 22:24
Imię: Jacek
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: VFR 1200

Post autor: Klepak23 » sob 31 mar 2012, 22:30

Dlatego VFR 1200 mam w planach dopiero na 2020 :biggrin
Głupota na stałe zawładnęła częścią mojego umysłu...

Awatar użytkownika
tomekbor11
Posty: 16
Rejestracja: czw 08 mar 2012, 14:26
Imię: Tomasz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: VFR 1200

Post autor: tomekbor11 » wt 08 maja 2012, 14:35

Zakupiłem sprzęta ze skrzunią DCT miesiąc temu i w porównaniu z Hornetem to duża zmiana. Do miasta trochę ciężki ale na trasę jest super. Spalanie w trasie wyszło mi 6,4 l. Prosze o info jakie kupić oponik bo czytałem o Dunlopach, ale i o Michalinach. Proszę o szczegóły dotyczące oprogramowania do VFR1200. Dzwoniłem do Hondy i coś się motają.

Awatar użytkownika
niedziwedz
bywalec
bywalec
Posty: 39
Rejestracja: śr 25 kwie 2012, 09:37
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 1200

Post autor: niedziwedz » śr 09 maja 2012, 11:29

Panowie a jak byście mieli porównać vtec z vfr1200 to jakie różnice w jeździe, wrażenia itp. Wiem ze necie i prasie jest dużo porównań ale suchych dziennikarskich i nie zawsze obiektywnych, a mi chodzi o opinie kogoś kto śmigał na vtec-u a teraz zmienił na 1200, nie ukrywam że bardzo chciałem kupić 1200 ale fundusze nie pozwoliły i stwierdziłem że na razie kupię vteca w dobrym stanie dozbieram i za jakiś czas zmienię na 1200 żebym mógł pozwolić sobie na ładną sztukę a nie wrak po przejściach :-/
Niemniej bardzo interesują mnie obiektywne opinie tych którzy zrobili trochę kilometrów na jednym i drugim żebym wiedział jak dużo tracę lub nie i czy warto pasa zaciskać i zbierać :-)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości