Temperatura silnika

riczi1313
bywalec
bywalec
Posty: 21
Rejestracja: ndz 13 lip 2008, 17:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: głogów
Kontakt:

Post autor: riczi1313 » pn 01 cze 2009, 20:40

a ja dodam tyle że w rc 46 czujnik temperatury jest na lewej chłodnicy więc na głowicy podczas jazdy temp jest wyższa niz pokazuje wyświetlacz :)
riczi1313 głogów

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » pn 01 cze 2009, 21:55

riczi1313 pisze:a ja dodam tyle że w rc 46 czujnik temperatury jest na lewej chłodnicy więc na głowicy podczas jazdy temp jest wyższa niz pokazuje wyświetlacz :)
Mylisz sie , To nie jest czujnik temp cieczy , to jest czujnik bimetalowy do załączenia wentylatora , czujnik cieczy ktory podaje dane na wyswietlacz jest pod filtrem powietrza
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

waclv
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: pt 19 cze 2009, 17:28
Imię: Piotr
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: waclv » pn 29 cze 2009, 23:56

Tak czytam ten wątek i dochodzę do wniosku, że i moja VFR ma termostat do dup... :evil:
Gdyby ktoś mógł mi mniej więcej objaśnić w jakich granicach powinna utrzymywać się temperatura silnika w taki dzień jak dziś tj. około 23 st. jazda na odcinku około 60 km w cyklu mieszanym, miasto(ale bez stania w korkach :mrgreen: ) i odrobinę trasy a motocykl z ledwością zbliża się na wskaźniku do połowy normalnego zakresu temperatur i to z resztą tylko na chwile po czym spada jeszcze niżej, a wentylatora to jeszcze ani razu nie miałem okazji posłuchać :roll:
Więc jeśli ktos ma ten sam model VFR-y lub wie jak powinno wyglądać zjawisko nagrzewania się i szybko silnika w tym modelu to prosiłbym o odpowiedź bo nie chciałbym na darmo termostatu wymieniać


nie wiem czy ktoś mnie zrozumie z tym opisem, ale mam taką nadzieję i przepraszam ale nie wiem jak dokładnie to opisać (szczególnie dokładną temperaturę w C' bo jak widzę to u mnie tylko jest czyste pole na wskaźniku i zakres "od" "do" więc prosiłbym o łagodny wymiar kary i brak bluzgów na temat fachowości tego zapytania :mrgreen:

darecki-30
pisarz
pisarz
Posty: 291
Rejestracja: ndz 21 cze 2009, 11:10
Imię: dariusz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: darecki-30 » wt 30 cze 2009, 09:30

przy tem. zewnetrznej ok.25 temp. silnika 80-85 stopni trasa miasto jakies 93 tak zaobserwowałem po zakupie wachania wiadomo od predkosci ale w granicach 5 stopni silnik nagzewa sie szybko nie pytajcie ile minut :mrgreen:

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » wt 30 cze 2009, 12:40

Nie bardzo rozumiem czemu usilnie staracie się czepiać termostatów gdy różnice temp waszych silników oscylują w zakresie od kilku do kilkunastu stopni.

Po pierwsze zanim zaczniecie wymieniać połowę motocykla wypadało by zmienić płyn , np Castrol antifreeze gdzie po zmianie na nowy w każdym motocyklu jaki mam w rękach temp spada od kilku do kilkunastu stopni w dół przy takich samych warunkach pogodowych.

Poza tym nie sugerujcie się temp silników kolegów. Nawet jeśli będziecie mieli ten sam płyn chłodzący to i tak będą różnice jak nie przez olej , skład mieszanki na synchronizacji kończywszy, pamiętać należy iż sama synchronizacja polega na ustawieniu przepustnic w taki sposób aby wszystkie gardziele napełniały się jednakową ilością mieszanki (tu nie reguluje się składu mieszanki ani podciśnienia bo na to wpływu nie macie), wystarczy że będą różnice pomiędzy garami w synchro i każdy z garów będzie spalał mieszankę w innej nieco temp, gdyż każdy z garów będzie dostawał inną ilość mieszanki i wtedy przełoży się to finalnie na temp silnika.

Sugeruję wpierw wymienić płyn a nie termostat, na pewno będzie różnica a za termostat brać się na samym końcu wrzucając go do gara z wrzątkiem , termostat powinien się otworzyć w zakresie 103 - 107 stopni.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » wt 30 cze 2009, 12:53

Maciej pisze:termostat powinien się otworzyć w zakresie 103 - 107 stopni
w tym zakresie to chyba powinien się włączyć wentylator a termostat powinien się chyba otwierać troszkę wcześniej, coś koło 80 st. C

80 - 84 st C zaczyna się otwierać w bladym (wg manuala) - podejrzewam, ze w VFRkach jest podobnie.

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 623
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Post autor: Hefajstos » wt 30 cze 2009, 13:07

Maciej, zgadzam się z Tobą, tylko że:
W swojej RC 46 zmieniłem płyn na nowy. Nie zauważyłem różnicy w temperaturze na wyświetlaczu. Martwi mnie tylko jedna sprawa. Temperatura otoczenia np 17 stopni, trasa za miastem prędkość 140-160 temperatura oscyluje w granicach 65-69 stopni. Na trasie mi nie przekracza 70 stopni, natomiast w mieście, w korkach temperatura od 80 do 103 (przy tej temp załącza sie wiatrak)
Mam pytanie czy w tym przypadku wymieniać termostat, czy nie?
Wg mojej wiedzy temp pracy silnika spalinowego (ogólnie) powinna oscylować w granicach 75 do 90 stopni, a temperatura pracy poniżej 70 stopni jest trochę za mała.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » wt 30 cze 2009, 13:17

hefajstos- ja mam podobne i niestety ale czeka nas chyba wymiana termostatu raczej :(. Trzeba sie trochę porozglądać za jakimś zamiennikiem bo oryginały hondy nie grzeszą żywotnością :/

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » wt 30 cze 2009, 13:27

Moim zdaniem jest wszystko ok.

Pamiętajcie że chłodnice są chłodzone cieczą i powietrzem,a skąd wymiana powietrza w korkach???????????????
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » wt 30 cze 2009, 13:44

wasyl pisze:Moim zdaniem jest wszystko ok.

Pamiętajcie że chłodnice są chłodzone cieczą i powietrzem,a skąd wymiana powietrza w korkach???????????????
AMEN bracie, mysle ze Wasyl wszystko wyjasnił

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » wt 30 cze 2009, 14:26

wasyl pisze:Moim zdaniem jest wszystko ok.
Jeśli oscyluje w okolicach 70 st C. to chyba za niska temp.
Widocznie termostat otwiera się za wcześnie.

U mnie w baldym było podobnie, ale temp. oscylowała w okolicch 60 st C. nie mogłem go zagrzać do 80 st. C.
Po wymianie termostatu mam 79 st. C. przy normalnej jeździe po mieście.
W korkach nigdy nie podchodzi wyżej niż do około 95 st. C (nie pamiętam kiedy mi się włączył wentylator - działa na 100%).

Awatar użytkownika
Hubu
klepacz
klepacz
Posty: 847
Rejestracja: pt 06 mar 2009, 10:29
Imię: Hubert
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Hubu » wt 30 cze 2009, 15:30

Ja u siebie miałem jakieś 71 stopni w trakcie jazdy, a jak tylko się zatrzymałem i chwilę postałem to od razu chwycił temperaturę.
Więc myślę, że jest OK.

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » wt 30 cze 2009, 20:10

rommi pisze:
Maciej pisze:termostat powinien się otworzyć w zakresie 103 - 107 stopni
w tym zakresie to chyba powinien się włączyć wentylator a termostat powinien się chyba otwierać troszkę wcześniej, coś koło 80 st. C

80 - 84 st C zaczyna się otwierać w bladym (wg manuala) - podejrzewam, ze w VFRkach jest podobnie.
Tak tutaj się faktycznie machnołem ale nie jest tak do końca jak piszesz , dane serwisowe mówią o przedziale 80-84 ale termostat nie jest wtedy otwarty a uchylony , termostat w pełni się otwiera dopiero przy 94 stopniach.

Temp płynu masz podawaną z korpusu silnika a nie z chłodnicy wobec czego w momencie gdy otwiera się termostat znajdujący się w chłodnicy płyn jest w pełni zaciągany do korpusu przez pompę , następuje wymiana płynu w chłodnicy gdzie gorący płyn z korpusu miesza się z płynem schłodzonym. W tym samym czasie wentylator chłodzi przepływający płyn z korpusu silnika do chłodnicy.

Temp pracy silników VFRek oscylują w normalnym cyklu pracy na trasie od 65 do 75 stopni w mieście więcej i nie w tym nic nadzwyczajnego , tak ma po prostu być. Pisałeś o wentylatorze to pogrzej motocykl w miejscu jak przy temp 103-107 stopni nie włączy ci się wentylator to wtedy będziesz miał albo termostat do wymiany albo czujnik temp wentylatora umieszczony na chłodnicy jest do luftu ale w przypadku gdy temp nie podejdzie do tych wartości to najprawdopodobniej jest termostat.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
rinas
klepacz
klepacz
Posty: 1246
Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa Bródno

Post autor: rinas » wt 30 cze 2009, 21:01

Teraz na trasie, pod obciążeniem 2 osobami i sakwami, przy prędkości 160 - 200 temperatuta cały czas 83 stopnie.

W jeździe po mieście, meeeega-zajebistym korku - dochodzi do 103-105 stopni.

waclv
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: pt 19 cze 2009, 17:28
Imię: Piotr
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: waclv » ndz 05 lip 2009, 11:11

U mnie sprawa została wyjaśniona wymieniłem płyn w układzie chłodzenia i przepłukałem chyba z 3 razy zanim wlałem właściwy płyn, a tak poza tym cholerny syf tam był chyba nie wymieniany od nowości. Poprzedni właściciel pod tym względem nie popisał się :evil:
i teraz podczas tych upałów silnik spokojnie dochodzi do odpowiedniej temperatury a w dużym korku nawet usłyszałem wentylator po czym temperatura obniżyła się więc wszystko chodzi tak jak ma :smile:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości