ustawienie zawieszen
- Fabiq
- klepacz
- Posty: 1371
- Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
ustawienie zawieszen
siemka
chcialbym sobie pokrecic troche w zawieszeniu ale nie wiem od czego zaczac, mam do regulacji kilka opcji, duza sruba z gory jak w vfr, mala srubka z gory w korku, mala srubka z dolu na szklance, nie wiem ktora za co odpowiada i co to jest odbicie dobicie, ma ktos jakies pomysly albo dobrego linka o co tam biega? mam instrukcje od motocykla ale po wlosku a tego jezyka to ja za nic nie czaje, moge sobie obrazki poogladac co najwyzej
jak jezdze z obciazeniem czyli pasazer lub pakunki to jest miodek ale jak jade sam to winkle mi strasznie topornie ida, wnioskuje ze to wina zawieszenia ktore nie jest zestrojone pod moja chuda dupe
... chyba pierwszy raz to ja pytam o rade
chcialbym sobie pokrecic troche w zawieszeniu ale nie wiem od czego zaczac, mam do regulacji kilka opcji, duza sruba z gory jak w vfr, mala srubka z gory w korku, mala srubka z dolu na szklance, nie wiem ktora za co odpowiada i co to jest odbicie dobicie, ma ktos jakies pomysly albo dobrego linka o co tam biega? mam instrukcje od motocykla ale po wlosku a tego jezyka to ja za nic nie czaje, moge sobie obrazki poogladac co najwyzej
jak jezdze z obciazeniem czyli pasazer lub pakunki to jest miodek ale jak jade sam to winkle mi strasznie topornie ida, wnioskuje ze to wina zawieszenia ktore nie jest zestrojone pod moja chuda dupe
... chyba pierwszy raz to ja pytam o rade
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769
- rommi
- ostry klepacz
- Posty: 2358
- Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
- Kontakt:
Re: ustawienie zawieszen
normalnie jestem w szoku Fabiq pyta o coś ??? ....Fabiq pisze: ... chyba pierwszy raz to ja pytam o rade
chętnie podłączę sie pod temat i również pokręcę przy zawiasach w swojej VFR'ce
choć pewnie takiej regulacji jak Fabiq nie mam
- Fabiq
- klepacz
- Posty: 1371
- Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
no tak tylko moje zawieszenie jest troche inne dlatego pytalem bo ktos moze wie jak to zrobic
i jak to dziala? ta dolna srubka odpowiada za szybkosc schodzenia szklanki amortyzatora w dol? a gorna za co odpowiada? ustawienie sprezyny to wiem ale te dwie to juz nie
[ Dodano: 2008-06-09, 21:58 ]
no to dzis troche podlubalem przy zawiechach, znalalzlem jakies ustawienie z netu ale niestety okazalo sie zupelnie nie trafione, po przejechaniu kilkunastu km przestawilem troche napiecie wstepne sprezyny i juz jest niezle jednak jeszcze nie osiagnalem tego co chcialem, byc moze to wcale nie wina zawieszenia a przedniej opony bo tylna juz wymienilem a przednia czeka do wyplaty
w kazdym razie bylo tak >
a teraz jest tak >
wiec juz nieduzo brakuje
i jak to dziala? ta dolna srubka odpowiada za szybkosc schodzenia szklanki amortyzatora w dol? a gorna za co odpowiada? ustawienie sprezyny to wiem ale te dwie to juz nie
[ Dodano: 2008-06-09, 21:58 ]
no to dzis troche podlubalem przy zawiechach, znalalzlem jakies ustawienie z netu ale niestety okazalo sie zupelnie nie trafione, po przejechaniu kilkunastu km przestawilem troche napiecie wstepne sprezyny i juz jest niezle jednak jeszcze nie osiagnalem tego co chcialem, byc moze to wcale nie wina zawieszenia a przedniej opony bo tylna juz wymienilem a przednia czeka do wyplaty
w kazdym razie bylo tak >
a teraz jest tak >
wiec juz nieduzo brakuje
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769
- maciek
- klepacz
- Posty: 573
- Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Sprawdź czy przypadkiem nie masz założonej tej opony odwrotnie niż powinna być.Fabiq pisze:a teraz jest tak >
O ustawianiu zawieszenia jest też napisane trochę tutaj:
http://www.gostar-racing.com/club/motor ... set-up.htm
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
http://pl.youtube.com/watch?v=2pDzpNC-OT0 Fabiq obejrzyj sobie całą serię to będziesz wiedział co do czego
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
moze to duzo nie pomoze ale na forum.motocyklistow.pl jest taki naprawde dobry mechanik hond- mysle ze warto aby jego zapytac- ta osoboa to Piotrek Dudek. Facet jest naprawde specem od motocykli z pod znaku skrzydła
dopisane
http://www.sportrider.com/bikes/146_str ... index.html
http://www.sebimoto-germany.de/english/ ... sttest.htm
cos takiego przyda sie???
dopisane
http://www.sportrider.com/bikes/146_str ... index.html
http://www.sebimoto-germany.de/english/ ... sttest.htm
cos takiego przyda sie???
- Fabiq
- klepacz
- Posty: 1371
- Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
no i sie naogladalem ale jest jeszcze taka sprawa
biore wymiar z max rozciagnietej zawiechy, zapisuje, biore wymiar ze mna na pokladzie, wychodza mi dwie liczby ktore odjete od siebie daja jakis wynik, ale jaki wynik ma byc prawidlowy?
tu nie chodzi tylko o honde bo robi sie to ustawienie w roznych markach w ten sam sposob, wiec sposob jest uniwersalny do kazdego motocykla
[ Dodano: 2008-06-10, 21:56 ]
jak poogladalem troche tych filmikow to widac ze ustawienie zawieszenia mozna ocenic po zuzyciu opon, moja tylna opona wyglada tak
widac wyraznie ze zaczyna sie "filcowac" na brzegu ale w sumie to nie wiem czy prawidlowo bo nie calej szerokosci tylko na samym brzegu, moze za slabo ja jeszcze rozgrzalem ale trasa ktora sie nadaje do ostrego ciecia ma tylko z 50 km, nie wiem czy to wystarcza aby rozgrzac opone aby zaczela sie topis przy ostrej jezdzie po winklach
biore wymiar z max rozciagnietej zawiechy, zapisuje, biore wymiar ze mna na pokladzie, wychodza mi dwie liczby ktore odjete od siebie daja jakis wynik, ale jaki wynik ma byc prawidlowy?
tu nie chodzi tylko o honde bo robi sie to ustawienie w roznych markach w ten sam sposob, wiec sposob jest uniwersalny do kazdego motocykla
[ Dodano: 2008-06-10, 21:56 ]
jak poogladalem troche tych filmikow to widac ze ustawienie zawieszenia mozna ocenic po zuzyciu opon, moja tylna opona wyglada tak
widac wyraznie ze zaczyna sie "filcowac" na brzegu ale w sumie to nie wiem czy prawidlowo bo nie calej szerokosci tylko na samym brzegu, moze za slabo ja jeszcze rozgrzalem ale trasa ktora sie nadaje do ostrego ciecia ma tylko z 50 km, nie wiem czy to wystarcza aby rozgrzac opone aby zaczela sie topis przy ostrej jezdzie po winklach
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769
- maciek
- klepacz
- Posty: 573
- Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Fabiq, Opona jest skonstruowana ta, aby dobrze przenosić siły i to w odpowiednią stronę. Niby nic sie nie powinno stać, ale ktoś nad tym ostro myślał i najlepiej, aby była w dobrą stronę założona. Oczywiście na mokrym dochodzi kwestia odprowadzania wody.
Co do zawieszeń, to bardzo ważne jest napięcie wstępne (tzw. preload). Dzięki niemu motocykl ma odpowiedni prześwit i zawieszenia pracują w przewidzianym zakresie. Ustawia się to tak:
1. Zmierz sobie na ile jest "wyciągnięte" zawieszenie kiedy koła są w górze (przód łatwo, tył np od wahacza do jakiegoś elementu zadupka, w miarę możliwości pionowo).
2. Postaw motocykl na kołach, w pionie nieobciążony. Zmierz dokładnie te same odległości różnica pomiędzy tym, a pomiarem 1 to static sag.
3. Usiądź na motocyklu bez podpierania się nogami, niech ktoś zmierzy te same odległości, różnica pomiędzy nim a 1 pomiarem, to rider sag
Ustaw tak napięcie wstępne, aby ugięcie (sag) przy pomiarze 2 było o ok 0,5 -1 cm przód i tył, a przy pomiarze 3 o jakieś 3-4 cm.
Spotkałem się też z teorią, że Rider Sag powinien mieć ok 30% całkowitego skoku zawieszenia. Jeśli więc sporty mają zwykle ok 12cm skoku zawieszeń, to te 3,5 - 4 cm pasuje. Uwaga: najlepiej mierzyć na standardowym ustawieniu tłumienia (można zwykle znaleźć w serwisówce).
Co do zawieszeń, to bardzo ważne jest napięcie wstępne (tzw. preload). Dzięki niemu motocykl ma odpowiedni prześwit i zawieszenia pracują w przewidzianym zakresie. Ustawia się to tak:
1. Zmierz sobie na ile jest "wyciągnięte" zawieszenie kiedy koła są w górze (przód łatwo, tył np od wahacza do jakiegoś elementu zadupka, w miarę możliwości pionowo).
2. Postaw motocykl na kołach, w pionie nieobciążony. Zmierz dokładnie te same odległości różnica pomiędzy tym, a pomiarem 1 to static sag.
3. Usiądź na motocyklu bez podpierania się nogami, niech ktoś zmierzy te same odległości, różnica pomiędzy nim a 1 pomiarem, to rider sag
Ustaw tak napięcie wstępne, aby ugięcie (sag) przy pomiarze 2 było o ok 0,5 -1 cm przód i tył, a przy pomiarze 3 o jakieś 3-4 cm.
Spotkałem się też z teorią, że Rider Sag powinien mieć ok 30% całkowitego skoku zawieszenia. Jeśli więc sporty mają zwykle ok 12cm skoku zawieszeń, to te 3,5 - 4 cm pasuje. Uwaga: najlepiej mierzyć na standardowym ustawieniu tłumienia (można zwykle znaleźć w serwisówce).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości