Zmiana biegów

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
suniok
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: czw 04 paź 2007, 14:49
Imię: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Zmiana biegów

Post autor: suniok » ndz 01 cze 2008, 21:20

Ostatnio na TVN TURBO w programie "Motocyklicznie" był materiał o zmianie biegow. Instruktor tłumaczył jak prawidłowo powinna się odbywać zmiana biegów i tak:

1. Sprzęgła nie wciskać do końca, najmniejszy palec jest miedzy sprzęgłem a manetką.
2. Przy redukcjach stosować międzygaz
3. Przy dojeżdżaniu do np. skrzyżowania między redukcjami koniecznie puszczać sprzęgło + oczywiście międzygaz...

Co Wy na to?
Pozdrawiam Jarek

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » ndz 01 cze 2008, 22:10

zgadzam się...
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
kecajm69
klepacz
klepacz
Posty: 1095
Rejestracja: ndz 02 wrz 2007, 22:28
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: kecajm69 » ndz 01 cze 2008, 22:30

Potwierdzam !!!
Jacek M.

Awatar użytkownika
suniok
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: czw 04 paź 2007, 14:49
Imię: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: suniok » ndz 01 cze 2008, 22:57

ale czemu nie wciskać sprzęgła do końca?
Pozdrawiam Jarek

Awatar użytkownika
Bragi
teksciarz
teksciarz
Posty: 182
Rejestracja: pn 11 lut 2008, 18:31
Imię: Michał
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Bragi » pn 02 cze 2008, 00:01

Nie trzeba wciskać do końca. Obczaj sobie moment, w którym sprzęgło rozłącza napęd i wystarczy tylko do tego momentu wciskać sprzęgło przy zmianie biegów. Skraca to czas samej zmiany. Pozdrawiam
Chwila która trwa, może być najlepszą z Twoich chwil... ['] Piotras

Awatar użytkownika
suniok
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: czw 04 paź 2007, 14:49
Imię: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: suniok » pn 02 cze 2008, 00:11

tzn wiem ze juz wczesniej wysprzęgla, ale samo wcisniecie do konca chyba nie jest szkodliwe dla skrzyni czy sprzegła... ?!

[ Dodano: 2008-06-02, 00:12 ]
dzięki za odpowiedzi :)
Pozdrawiam Jarek

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pn 02 cze 2008, 07:39

tzn wiem ze juz wczesniej wysprzęgla, ale samo wcisniecie do konca chyba nie jest szkodliwe dla skrzyni czy sprzegła... ?!
nie jest- ale czym szybciej zmieniasz bieg tym robisz to płynniej. Wogóle kidys na forum.motocyklistow.pl była dyskusja na temat stosowania i nie stosowania sprzegła przy zmianie biegów :)

donJakubo
teksciarz
teksciarz
Posty: 165
Rejestracja: śr 03 paź 2007, 23:06
Imię: Jakub
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: donJakubo » pn 02 cze 2008, 07:52

czyzby ten instruktor to Tomek Kulik :D uczylem sie u niego i tak dlugo mnie opier.... az sie nauczylem zmieniac biegi tak jak trzeba :) temat na forum motocyklistow tez jest autorstwa tomka (to w zasadzie taki maly tutorial), tytuł z tego co pamietam "Miedzygaz, czyli o kulturalnej zmianie biegow" polecam lekture :):):)

Awatar użytkownika
p0rk
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: śr 10 sty 2007, 14:00
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: p0rk » pn 02 cze 2008, 15:17

A ja właśnie się borykam z problemem płynnej zmiany biegów w Vitku. Tak jak na poprzednich sprzętach nie miałem z tym problemu, tak w Vitku nie umiem jakoś wyczuć. Cięgle coś mi tam stuka i puka :???:

Awatar użytkownika
Pepe VFR
klepacz
klepacz
Posty: 944
Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 12:05
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pepe VFR » pn 02 cze 2008, 15:33

suniok pisze:tzn wiem ze juz wczesniej wysprzęgla, ale samo wcisniecie do konca chyba nie jest szkodliwe dla skrzyni czy sprzegła... ?!
nie trzeba do końca bo jest w vfr-ce hydrauliczne z linkami różnie bywa zależy jak jest ustawiona a jak wciskasz do końco to nic się nie dzieje tylko tyle że trwa to dłużej silnik zdąży spaść z obrotów i szarpiesz pozdro :bye
Wypalony papieros skraca życie Srednio o 1min
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » wt 03 cze 2008, 13:34

dokladnie, szarpanie nie jest zdrowe chociazby dla zywotnosci napedu ;-)
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
suniok
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: czw 04 paź 2007, 14:49
Imię: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: suniok » wt 03 cze 2008, 19:48

a międzygaz przy redukcjach stosujecie??
Pozdrawiam Jarek

Awatar użytkownika
DIDI
klepacz
klepacz
Posty: 1575
Rejestracja: pt 01 gru 2006, 23:11
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: DIDI » wt 03 cze 2008, 20:15

Ja zauważyłem, że u mnie wystarczy dosłownie musnąć klamę i bieg w trakcie jazdy zapina sie cudnie :mrgreen: Czasami 2 i 6 potrafi nie zaskoczyć, lub wyskoczyć :???:
Panie władzo jechałem szybko, bo ja kocham zapier...lać :)

DIDI

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » wt 03 cze 2008, 23:12

Osobiście zawsze podpieram dźwignię tuż przed wciśnięciem klamki sprzęgła , po wciśnięciu bieg sam dosłownie wskakuje bez stuków zgrzytów itd.

Dużo osób popełnia błędy przy zmianie biegów robiąc to nie należycie , przez co najczęściej jadąc w kolumnie słyszę u kogoś zmianę na 2-gi bieg , ten bieg jest wyjątkowo słyszalny :). Nie mniej jednak gdy prawidłowo się zmienia biegi to nie słychać jest zazębienia 2-ki.
Poprostu ludziska mają złe przyzwyczajenia z aut i stąd birą się problemy w eksploatacji motocykli, tak czy siak technikę jazdy zawsze można podnieść byle by starych przywyczajeń się pozbyć.

Program motocyklicznie też jakoś udało mi się obejrzeć, co do wyciskania sprzęgła to fakt jest faktem iż nie ma potrzeby wyciskać sprzęgła do końca bo i po co ?. Silnik spada z obrotów niżej a po załączeniu biegu i oduszczeniu sprzęgła sprzętem szarpie i tu cały zespół napędowy po dupie dostaje począwszy od zestawu napędowego poprzez kosz sprzęgła na wale korbowym kończywszy, oczywiście tarcze sprzęgłowe przejmą część uderzenia ale tylko część.

W przypadku linek wyciskanie do końca ma jeszcze inne znaczenie a mianowicie linka się wyciąga i z czasem urywa , to samo dotyczy linek gazu , kiedyś na poprzednim sprzęcie mnie poniosło z gazem no i motocyklowi pary zabrakło :) , potem wracałem 30 km przez miasto z kombinerkami w łapie i dozując sobie gaz :) Trochę wyczerpujące ćwiczenie :biggrin
Ostatnio zmieniony wt 03 cze 2008, 23:26 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » wt 03 cze 2008, 23:21

suniok pisze:a międzygaz przy redukcjach stosujecie??
jak tego nie robię to skrzynia dziwnie reaguje, jak robię międzygaz redukuje się to idealnie.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości