-
Tobik
- zadomowiony

- Posty: 77
- Rejestracja: śr 12 lip 2006, 23:55
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wołczyn
-
Kontakt:
Post
autor: Tobik » czw 08 kwie 2010, 21:30
Witajta!
Słuchajcie, podczas jazdy gdy moto schodzi z obrotów słychać takie drobne pyknęcia w wydech. Występują one z różną częstotliwością, raz częsciej, czasami raz pyknie, a nieraz w ogóle. Tłumik jest oryginalny, nie wiercony. Gdy moto chodzi na luzie to przy przygazowaniu tez tam pyknie,ale już rzadziej. Gaźniki regulowane i czyszczone jakies 9 tys km temu. Chyba że to jakas trąba ten co robił te gaźniki. Bo moto oddałem do warsztatu. Przy normalnej jeździe,przyspieszaniu nic się nie dzieje. Tylko przy schodzeniu z obrotów. Znajomy mówi,żeby zajrzeć w gaźniki oraz że skład mieszanki może być źle wyregulowany. A może gdzies jakies powietrze lewe włazi? Do czasu zdemontowania baku i obejrzenia co tam jest to minie jeszcze ze dwa tygodnie,bo wtedy bedzie czas. Czeka mnie przez te 2 tygodnie Częstochowa, Wrocław i cos tam jeszcze. Z 500 - 600km do tego czasu trzasne, czy to grozi jakimis poważnymi konsekwencjami dla silnika i tak dalej? Cóż czynic?

-
Vermilion
- klepacz

- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Post
autor: Vermilion » czw 08 kwie 2010, 22:04
W zasadzie nie ma w tym nic nadzwyczajnego o ile nie wali z rury jak czołg z lufy. U mnie VFR'ka na układzie MOTAD z tłumikiem od Thundercata też tak sobie pyrka, nie wiem jak będzie jak moto w środę wróci z reg. zaworów. CB 500 ma te same objawy, w zasadzie 90% znajomych motocykli tak ma. Po prostu moto dopala spaliny przy schodzeniu z obrotów już za komorą. Najczęściej jeżeli jest to gwałtowne przyczyną są źle wyregulowane zawory. W skrajnych przypadkach i ew. powstających płomieniach grozi to wypaleniem gniazd zaworowych.
Honda NSR 125 JC22A >
Honda CB 500 >
Honda VFR 750 RC36I >
Yamaha TDM 850 4TX >
Honda VFR 800Fi 99' SF >
Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
-
Arnold
- ostry klepacz

- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
-
Kontakt:
Post
autor: Arnold » czw 08 kwie 2010, 22:07
Według mnie norma. Nie ma się czym przejmować. No chyba że nigdy tak nie miałeś wcześniej.
Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych.

-
elco
- klepacz

- Posty: 911
- Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: elco » czw 08 kwie 2010, 23:50
Jezeli problem nie wystepowal wczesniej, jestes pewien, ze gazniki sa dobrze zsynchronizowane, mieszanka dobrze ustawiona to warto sprawdzic luzy zaworowe.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.
-
robsonic
- klepacz

- Posty: 825
- Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
- Imię: Robert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych city????
-
Kontakt:
Post
autor: robsonic » pt 09 kwie 2010, 01:06
Moto moje po wymianach,synchro itd..... pyka i to norma, na innych tłumikach różnie..... przelotowy był najbardziej pykający
Masz puszkę przed wydechem końcowym???
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę

-
Tobik
- zadomowiony

- Posty: 77
- Rejestracja: śr 12 lip 2006, 23:55
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wołczyn
-
Kontakt:
Post
autor: Tobik » pt 09 kwie 2010, 08:39
Właśnie 9 tys km temu były regulowane zawory też

jakiejś dużej tragedii nie ma, jeszcze przejeżdżę 2 tygodnie tak i zobaczę co tam jest z tymi gaźnikami. A co powiecie na filtr powietrza? raczej nic z tych rzeczy nie?
-
figaro
- ostry klepacz

- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Post
autor: figaro » pt 09 kwie 2010, 08:47
Skład mieszanki na którymś z cylindrów wymaga korekty. Obejżyj świece zapłonowe, lekko zaolejona /czarne elektrody/ świeca powie ci, na którym z cylindrów występuje problem. Zbyt bogata mieszanka powoduje spalanie w tłumiku niedopalonego paliwa i występuje właśnie przy schodzeniu z obrotów. Nie jest to w żadnym przypadku powód do paniki. Możesz spokojnie jeździć dalej, a pod koniec sezonu oddaj moto na regulację, tylko do naprawdę dobrego mechanika. Kontrola składu mieszanki powinna być przeprowadzona co 36 tys. km /wg. instrukcji/.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
Tobik
- zadomowiony

- Posty: 77
- Rejestracja: śr 12 lip 2006, 23:55
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wołczyn
-
Kontakt:
Post
autor: Tobik » pt 09 kwie 2010, 22:34
Dzięki za porady. Za 2-3 tygodnie wezmę sie za to. Narazie bede smigał jeszcze.

Pozdro

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość