Urwana szpilka , sposoby reanimacji ?

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Urwana szpilka , sposoby reanimacji ?

Post autor: Achmed » sob 15 lis 2008, 15:19

Chętnie poczytam jak naprawić problem, dla utrudnienia powiem że nie wystaje z aluminium, jakieś patenty?
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Awatar użytkownika
Mundek
pisarz
pisarz
Posty: 351
Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
Kontakt:

Post autor: Mundek » sob 15 lis 2008, 15:36

Marek, jaka srednica tej szpilki? Jak z dostepem do niej, tzn, czy da rade podejsc wiertlem?
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » sob 15 lis 2008, 16:24

pierwsze podejscie to mysle ze takie:
malutkim wiertłem przewiercic a potem wykrętaczek, tylko przed wierceniem trzeba bardzo dobrze zapunktować tego "kikuta"
btw - zrób może jakies zdjecie -bedzie lepiej to mozna sobie wyobrazic :mrgreen:

Miping
pisarz
pisarz
Posty: 247
Rejestracja: ndz 23 gru 2007, 23:46
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Miping » sob 15 lis 2008, 23:05

Ze szpilką może być problem co by ją nawiercić-w końcu to mocny materiał. ale podstawa to dobrze zapunktować
BYLE DO PRZODU!

Brisek
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 59
Rejestracja: czw 04 wrz 2008, 22:23
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: Brisek » ndz 16 lis 2008, 11:40

KA tak ostatnio ukrecilem dwie szpilki ale wystawaly i dzieki bogu udalo sie wykrecic

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3542
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » ndz 16 lis 2008, 13:25

Achmed, a ta szpilka wystaje choć trochę z korpusu?
Jeszcze z czasów posiadania malucha, zanim zacząłem brać sie za wykręcanie to nasączona szmata z naftą wokół szpilki albo tego co zostało by gwinty trochę odpuściły.

Masz wykrętaki?
Pewno wiesz co to, ale tak dla pewności i innych piszę że to takie hartowane śruby o lewym stożkowym gwincie podobne do gwintowników.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty 1970, 01:00 przez ppamula, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » ndz 16 lis 2008, 13:31

Pozostaje tylko nawiercenie może i ciezko ale nikt nie mówił że będzie łatwo zacznij od znalezienia środka tej szpilki nawierć wiertełkiem o średnicy3lub 4 mm najczęsciej szpilki nie są wkrecone do końa tzn. za końcem szpilki jest wolna przestrzeń warto tak wiercic zeby szpilke przewiercić na wylot potem troche środków chemicznych jakieś odrdzewiacze lub środki mocno penetrjące prawdopodobnie średnica tej szpilki to 8mm możesz rozwiercic wiertłem 5mm i kombinowac jakimś wykrętakiem warto w nią postukac przed operacją moze troche poluzuje się na zwojach gwintu ale tak żeby jej nie rozklepać jesli jesteś zdolny i cierpliwy można tak nawiercic ze zostanie tylko sam gwint i wtedy tylko go wydłubać ważne przy takich robotach to cierpliwośc i nie spieszyc się pamietaj jeżeli wiertło pójdzie bokiem to masz przerąbane głowica jest ze stopu aluminium i jest miekka więc wiertł wchodzi jak w masło jak masz kogos z migomatem możesz coś dospawac i w ten sposób odkrecac kombinuj ale cierpliwośc to podstawa
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Achmed » ndz 16 lis 2008, 16:37

Utrudniam temat szpilka jest urwana i nie wystaje mało tego jest urwana w środku żeby było jeszcze ciekawiej to ma średnicę 6 mm i jest w miejcu trudno dostępnym....... eee mocowanie przedniej rury wydechowej prawej w vfr-ce.
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
klepacz
klepacz
Posty: 609
Rejestracja: sob 24 maja 2008, 09:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bialy-murzyn » ndz 16 lis 2008, 16:51

ja mam urwaną i jezdze z jedną szpilką, w sumie jak dopasowany jest kolektor do wlotu w glowicy to nie dmucha tam nic

natomiast tam gdzie jest urwana szpilka, to probowali mi wywiercic, ale rozwalili niezłą dziurę , więc zrobiłem obok niego dziurę i wkręciłem srubę, ale jest to pod kątem i mi się ta nowa urwała

ale żle to zrobilem bo trzeba bylo pod kątrm zrobić nową dziurę i wtedy śruba i w tym homącie na rurze rzowiercic sporą dziurę i na pewno by grało, ale już jest jakby to nie do zrobienia : >

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » ndz 16 lis 2008, 16:56

to niestety-albo silnik z ramy i na stół albo trzeba wyjąć całkiem przednie lagi- musisz zrobić sobie dostęp do tego cholerstwa bo inaczej tylko bardziej sie wszystko pokomplikuje.
przed próbą wykręcenia nagrzej silnik- alu powinno sie troche rozszerzyć i może łatwiej będzie pozbyć sie szpilki.
co do wykrętaków- kup jakiejś dobrej firmy, w przeciwnym razie możesz również mieć w bloku kawałek kawałek tego ustrojstwa a wtedy to już bedzie dopiero trudno ...

Awatar użytkownika
Mundek
pisarz
pisarz
Posty: 351
Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
Kontakt:

Post autor: Mundek » śr 19 lis 2008, 03:31

Ja bym zdjal sama glowice i wtedy zaczal sie z tym bawic. Zalac to na pare dni WD-40 albo czyms podobnym i wtedy probowac rozwiercac i wykrecic wykretakiem...
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » śr 19 lis 2008, 08:48

Achmed, mam to samo...i zwyczajnie zamowilem szpilke i nakretke w Hondzie i naprawe tez,niechce sie z tym cackać 8)

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Achmed » śr 19 lis 2008, 11:02

Mundek nie ma łatwo szpilka jest w cylindrze nie w głowicy, ;-)
narazie wszyscy motają się jak wykręcić albo usunąć paszkwila a nikt nie napisał co dalej, więc słucham dotarliśmy do sytuacji gdzie nie ma możliwości wykręcenia takowej a w czasie wiercenia wiertło poszło obok szpilki i mamy piękny otwór eeeeeee 6 mm- , :?:

Wiktor gdybym chciał to zrobić w serwisie pytanie byłoby o adres warsztatu, po co piszesz jak nic nie wnosisz do tematu, chcesz się pochwalić urwaną szpilką ? czy tym ze robisz to w serwisie? :shock:

To temat o mechanice i OT nie będe tolerował. :!:
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Awatar użytkownika
suniok
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: czw 04 paź 2007, 14:49
Imię: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: suniok » śr 19 lis 2008, 20:07

kiki pisze:kup jakiejś dobrej firmy, w przeciwnym razie możesz również mieć w bloku kawałek kawałek tego ustrojstwa a wtedy to już bedzie dopiero trudno ...
potwierdzam, kup jakieś porządne, w moim zestawie najmniejszy pękł odrazu :D na szczęście wykręcalem tylko śrubę od owiewki...
Pozdrawiam Jarek

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » śr 19 lis 2008, 21:33

jesli jest to szpilka od rury wydechowej to musi byc w głowigy można zeczywiście zdjąć głowice i wtedy to da się rade wywiercic reszte stali mozna wyfrezowac i ponownie zalac alu {w-wa ul syreny}następnie nawiercić nagwintowac na nowo albo w rozwiercony otwór wstawić tuleje redukcyjną
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości