-
michał RC 46
- pisarz

- Posty: 498
- Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
- Imię: Michał
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: michał RC 46 » czw 21 kwie 2011, 06:36
Ale czy jest sens oszczędzać na tym oleju? Ja 2 sezony temu kupiłem butelkę czerwonego oryginalnego scottoilera, pamiętam że jak kupowałem to są dwa rodzaje czyt. kolory które różnią się temp. w jakiej użytkujemy moto. Może i Hipol też smaruje ale po co kombinować i syfić felgę owiewkę itp.?

Generalnie to mój pierwszy scootoiler w motocyklu ale naprawdę jestem miło zaskoczony skutecznością, mimo 3 sezonu napęd wciąż oryginalny (przebieg ogólny 38 tyś) i nawinięcia 8 tyś jak na razie nie ma potrzeby naciągu łańcucha

ps. skuteczne to cholerstwo

-
don
- bywalec

- Posty: 46
- Rejestracja: sob 02 paź 2010, 08:57
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: don » sob 23 kwie 2011, 20:18
Właśnie wróciłem z Warszawy.
W czwartek przejazd Kraków-Warszawa (przez Kielce) zajął mi 2.45h, dziś gdy wracałem (ta sama trasa) 2.35h.
W środę umyłem sobie motorek przed domem. Gdy wysechł porządnie nasmarowałem łańcuch smarowidłem z spraju Castrol. Następnego dnia gdy wyjechałem, łańcuch okazał się suchy jak wiór. Powyżej 6-7 tyś obrotów wibracje na całym moto jakbym po kamieniach jechał. Nasmarowałem ... W Warszawie pomyślałem, że porządnie łańcuch umyję. Kupiłem na Połczyńskiej w Larssonie preparat YAMAHA do mycia łańcuchów, porządnie umyłem, wysuszyłem i nasmarowałem 3 razy łańcuch preparatem Castrola.
Wyjechałem dziś z Warszawy a tu ... łańcuch jakby znów sychy jak wiór. Po 50 km zatrzymałem się, znów nasmarowałem i pojechałem dalej. Efekt nieco lepszy, ale przez te wibracje mogłem jechać max 160-170.
Czy ktoś mi powie o co chodzi? Czy na czystym łańcuchu smar nie chce się trzymać? Czy mam sparować do skutku co 50 km?
-
Lukaszny
- pisarz

- Posty: 365
- Rejestracja: pt 07 wrz 2007, 12:58
- Imię: Łukasz
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mrągowo
Post
autor: Lukaszny » sob 23 kwie 2011, 20:35
Nawet suchy łańcuch nie powinien powodować takich wibracji - ja bym więc obstawiał, że po prostu napęd się kończy i jego smarowanie daje tyle co umarłemu kadzidło.
Ja też używałem Castrola - u mnie pozostawał na łańcuchu 400-500 km. W ubiegłym sezonie zainwestowałem w olejarkę i praktycznie zapomniałem o obsłudze łańcucha.
-
don
- bywalec

- Posty: 46
- Rejestracja: sob 02 paź 2010, 08:57
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: don » sob 23 kwie 2011, 21:03
nad olejarką właśnie od dziś myślę - 200-300 pln i kłopot z głowy,
Mówisz ze wibracje są oznaką końca łańcucha? Zwykle gdy nasmarowałem to standardowo przez 500 km było spoko. Te wibracje ewidentnie są od łańcucha - pytanie czy od suchego czy od kończącego się ...
BTW Ile kosztuje łańcuch do VFR z 99 roku i co wchodzi w skład "wymiany napędu"?
-
michał RC 46
- pisarz

- Posty: 498
- Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
- Imię: Michał
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: michał RC 46 » sob 23 kwie 2011, 22:18
zębatka zdawcza 1 szt., zębatka napędowa 1 szt. oraz łańcuch. Koszt w zależności od tego jak wytrzymały kupisz łańcuch. Cenowo to w 600 zł powinieneś się zmieścić ale dokładnie Ci nie powiem.
-
PETER
- stary wyjadacz

- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Post
autor: PETER » pn 25 kwie 2011, 10:32
zacznij od sprawdzenia naciągu -zużycia łańcuha na centralnej podstawce sprawdź jak jest naciągnięty następnie obróć koło o 1/4 obrotu i znowu sprawdź i tak na całym obwodzie prawdopodobnie masz nie równo rozciągnięty -zużyty , albo zobacz czy masz koła wyważone może odpadł jakiś ciężarek

Ostatnio zmieniony pn 25 kwie 2011, 10:32 przez
PETER, łącznie zmieniany 1 raz.
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
Peter6969
- teksciarz

- Posty: 147
- Rejestracja: sob 30 sty 2010, 09:47
- Imię: Piotr
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pyskowice
Post
autor: Peter6969 » pn 25 kwie 2011, 10:32
A ja mam takie pytanie czy ktoś ma zamontowanego scottoilera w V-tecu i gdzie podpina sie podciśnienie chodzi mi konkretnie o tem model
http://www.louis.de/_100222a392f2cda0f7 ... r=10003248
Aktualnie jest promocja i myśle nad jego zakupem
-
PETER
- stary wyjadacz

- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Post
autor: PETER » pn 25 kwie 2011, 10:36
układ rurek podciśnienia jest prawie taki sam

najbliżej siodełka masz map sensor wpinasz trójnik i będzie działało nie wpływa to na prace map sensora

"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
KolczyK
- stary wyjadacz

- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
-
Kontakt:
Post
autor: KolczyK » pn 25 kwie 2011, 20:18
Mieliście problem z zapychaniem się Scottoiler'a ???
Moja niunia nie jeździ jużtak wiele jak kiedyś czarna... no i kurna patrzę...suchy łańcuch a ze Scota nie pobiera......(mam zestaw Touring z dużym zbiorniczkiem i małym w sumie jakieś kilkaset ml) drugi raz będę musiał potraktować go lekko podciśnieniem.
a może za słabo "ciągnie" powietrze ?
w ogóle jak bierze normalnie z małego zbiorniczka...to nie widzę pełnego zasysania z dużego, nigdzie jest pozaginany...
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA <<
www.kolczynscy.pl >>>
-
darqvader
- teksciarz

- Posty: 114
- Rejestracja: ndz 07 lut 2010, 14:32
- Imię: Darek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: darqvader » pn 25 kwie 2011, 20:59
co do problemów ze scottem - ktoś ma może problem z nieszczelnością zbiornika? mam wersję podstawową, i w miejscu między samym zbiornikiem a pokrętłem regulującym cieknie mi olej. w serwisie powiedziano mi, że ze względu na umieszczenie zbiornika (nie pionowe) tak zawsze będzie. nie wiem, czy mi wciskają kit...

shit happens
-
michał RC 46
- pisarz

- Posty: 498
- Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
- Imię: Michał
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: michał RC 46 » wt 26 kwie 2011, 06:56
darqvader pisze:co do problemów ze scottem - ktoś ma może problem z nieszczelnością zbiornika? mam wersję podstawową, i w miejscu między samym zbiornikiem a pokrętłem regulującym cieknie mi olej. w serwisie powiedziano mi, że ze względu na umieszczenie zbiornika (nie pionowe) tak zawsze będzie. nie wiem, czy mi wciskają kit...

Mogą dobrze mówić, Ja mam zamontowany pionowo pod lewą owiewką nad chłodnicą i nie widzę żeby ciekło.
-
KolczyK
- stary wyjadacz

- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
-
Kontakt:
Post
autor: KolczyK » wt 26 kwie 2011, 14:36
darqvader pisze:co do problemów ze scottem - ktoś ma może problem z nieszczelnością zbiornika? mam wersję podstawową, i w miejscu między samym zbiornikiem a pokrętłem regulującym cieknie mi olej. w serwisie powiedziano mi, że ze względu na umieszczenie zbiornika (nie pionowe) tak zawsze będzie. nie wiem, czy mi wciskają kit...

u wielu znajomych leży i nic się nie dzieje. NIe leci, powinno być szczelne raczej.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA <<
www.kolczynscy.pl >>>
-
Peter6969
- teksciarz

- Posty: 147
- Rejestracja: sob 30 sty 2010, 09:47
- Imię: Piotr
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pyskowice
Post
autor: Peter6969 » wt 26 kwie 2011, 15:16
PETER pisze:układ rurek podciśnienia jest prawie taki sam

najbliżej siodełka masz map sensor wpinasz trójnik i będzie działało nie wpływa to na prace map sensora

Mógłbys to bardziej sprecyzować lub jeśli by dało rade pokazać na zdjeciu bo nie wiem w które miejsce mam sie wpiąć
-
klosiewi
- klepacz

- Posty: 1369
- Rejestracja: pt 24 kwie 2009, 15:59
- Imię: Grzegorz
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grójec
Post
autor: klosiewi » wt 26 kwie 2011, 15:25
darqvader pisze:mam wersję podstawową, i w miejscu między samym zbiornikiem a pokrętłem regulującym cieknie mi olej
Pewnie gumowy o-ring ci puszcza olej.
Poniżej jak zamontować:
http://www.scottoiler.com/images/storie ... eneral.pdf
jedyna uwaga jaką wyczytałem to taka aby nie układać go poprzecznie w motocyklu, ponieważ podczas pokonywania zakrętu olej odpłynie na drugo stronę zbiornika i nie będzie ciekło

-
maliq85
- zadomowiony

- Posty: 95
- Rejestracja: śr 17 lis 2010, 14:18
- Imię: Paweł
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: CZN,CMG,CB,PGN
-
Kontakt:
Post
autor: maliq85 » czw 28 kwie 2011, 10:49
Mam dosyć "szprejów", dziś zabieram się za montaż olejarki home made

wszystko skompletowane, miała być w poprzednim moto ale Hondka też się ucieszy

jak wyjdzie z tego coś mądrego to podzielę się moim pomysłem scottoilera

"Per aspera ad astra"
pozdro MALIK

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość