kosz sprzęgłowy
- Shoov
- klepacz
- Posty: 813
- Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
kosz sprzęgłowy
Przy okazji wymiany sprężyn i tarcz sprzęgłowych zauważyłem że kosz nie jest juz w najlepszym stanie, wyżlobine sa troche miejsca w których siedza tarcze te zewnętrzne listki maja wyżłobienia być może przez to sprzęgło cieżko chodzi a tak poza tym to mam kilka pytań:
Czy kosz sprzęgłowy powinien się ruszać ? w sensie nie kręcić bo to wiadomo, ale tak jakby był niedokrecony ma jakis dziwny luz 1mm może 2mm jak nim poruszać a dokręcony jest.
I czy to coś co przekazuje ruch z siłownika sprzęgła na drugą strone powinno siedzieć sztywno czy powinno dać się tym troche majtać ?
Co można jeszcze sprawdzić w silniku odkręcając tylko pokrywe sprzęgła?
Czy kosz sprzęgłowy powinien się ruszać ? w sensie nie kręcić bo to wiadomo, ale tak jakby był niedokrecony ma jakis dziwny luz 1mm może 2mm jak nim poruszać a dokręcony jest.
I czy to coś co przekazuje ruch z siłownika sprzęgła na drugą strone powinno siedzieć sztywno czy powinno dać się tym troche majtać ?
Co można jeszcze sprawdzić w silniku odkręcając tylko pokrywe sprzęgła?
-
- klepacz
- Posty: 901
- Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Kontakt:
Powiem Ci tak nie wiem czy kosz powinien sie az ruszac 2mm ,ale u mnie w dwóch hondach tez jest lekki wyczuwalny luzik,co do tych wyżłobień to mozliwe ze sprzegło bedzie przez to ciezej pracować ."To cos co przekazuje ruch z silownika" jesli chodzi Ci o ten pręcik przeprowadzony od wycisku do sprzęgła to on nie jest ciasno spasowany ,od strony wycisku siedzi tylko w uszczelniaczu a ze strony kosza w specjalnej tulejce zamocowanej w lozysku oporowym,pokrywka zebatki i wycisk oczywiscie dokrecone muszą być do konca.Pręcik ten bedzie sztywnwy jak wszystko zostanie skręcone do "kupy" .Gdy kupilem silnik od VFR mial on przebieg 32tys a te male lozysko oporowe miał strasznie duzy luz więc je wymieniłem-koszt nieduzy. Po odrkęceniu pokrywy sprzęgła mozesz sprawdzic stan łancuszka pompy oleju tylko troche trzeba sie nagrzebać palcem
Pozdrawiam Seba
Pozdrawiam Seba
- Shoov
- klepacz
- Posty: 813
- Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
no 2mm to moze nie, ale luz jest, mam drugi kosz uzywany moze lepszy ale i tak go nie zamontuje bo nie odkrece tej #%@#% sruby ktora to trzyma wszystko , a ten lancuszek to chyba ok ma luzu troche ale nie spada z zebatek zaraz poszperam w serwisowce jak luzny byc powinien.
Im dluzej czekam na uszczelke pokrywy z larssona tym wiecej rzeczy wynajduje tak to juz dawno bym to zakrecil, znajac larssona to se jeszcze z miesiac poczekam kto to wie co tam wypatrze jeszcze siakies cycki może.
Im dluzej czekam na uszczelke pokrywy z larssona tym wiecej rzeczy wynajduje tak to juz dawno bym to zakrecil, znajac larssona to se jeszcze z miesiac poczekam kto to wie co tam wypatrze jeszcze siakies cycki może.
-
- klepacz
- Posty: 901
- Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Kontakt:
-
- klepacz
- Posty: 901
- Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Kontakt:
- olo
- klepacz
- Posty: 1519
- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
- Imię: Olek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
O.K. Więc tak: bierzemy kawałek solidnej rury o śr. wew. minimalnie większej od śr. całkowitej nakrętki sprzęgła, jeden koniec w dowolny sposób preperujemy tak żeby dało się kluczem pokręcić (idealnie by było - dynamometrem) a drugą stronę nacinamy symetrycznie w ośmiu miejscach jak pokazałem na rysunku na głębokość ok. 6 - 7 mm. W miejscach zaznaczonych strzałkami odstęp pomiędzy nacięciami powinien być taki, żeby powstałe "języczki" wchodziły z minimalnym luzem w wycięcia w nakrętce sprzęgła. Teraz języczki zaklepujemy do wewnątrz rury na parę mm. dopasowując końcówke do nakrętki (jęzory muszą zabierać nakrętkę poprzez jej wycięcia). Pozostaje jeszcze wzmocnienie wypustek, ponieważ będą poddawane dość dużym siłom - na ich wysokości, po zewnętrznej stronie zalewamy rurę spawem do jej zew. średnicy i....gotowe !
Na jednym zdjęciu obok klucza widać special tool do blokowania sprzęgła podczas manipulacji nakrętką - myślę że prostota budowy tego urządzenia zwalnia mnie od bardziej szczegółowego opisu jago budowy (łapiemy oczywiście za wieniec zębaty na koszu - działa bezbłędnie !)...
Na jednym zdjęciu obok klucza widać special tool do blokowania sprzęgła podczas manipulacji nakrętką - myślę że prostota budowy tego urządzenia zwalnia mnie od bardziej szczegółowego opisu jago budowy (łapiemy oczywiście za wieniec zębaty na koszu - działa bezbłędnie !)...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości