!!!z czego to???
- Lucek
- stary wyjadacz
- Posty: 3481
- Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
- Imię: LUCYna/fer
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: EP
!!!z czego to???
kumpel mial takie cos w smoku w misce olejowej (aluminiu)
poza tym w czasie przyspieszania miedzy 3-4tys obr slychac 'swierszczenie-dzwiek bardzo podobny do odglosu wydawanego przez swierszcza wlasnie.to samo przy spadku obrotow z 4 do 3 tys
wiem ze ciezko tak na oko ale moze ktos mial podobny przyp
dzwiek nie ma nic wspolnego z dzwiekiem ktory wydaja dwa nienaoliwione podzespoly czyli tzw 'pisk' cos typu nienaoliwione drzwi...
dziekuje z gory
poza tym w czasie przyspieszania miedzy 3-4tys obr slychac 'swierszczenie-dzwiek bardzo podobny do odglosu wydawanego przez swierszcza wlasnie.to samo przy spadku obrotow z 4 do 3 tys
wiem ze ciezko tak na oko ale moze ktos mial podobny przyp
dzwiek nie ma nic wspolnego z dzwiekiem ktory wydaja dwa nienaoliwione podzespoly czyli tzw 'pisk' cos typu nienaoliwione drzwi...
dziekuje z gory
Nie ma boga, jest Mmmmotór!
Prawie z pewnością sprzęt ten miał szlifa i połamał któryś z dekli. Właśnie mam u siebie takiego sprzęcika i identyczne cząstki znajduję w misce. Dekle są twarde i cienkościenne, więc pękają w taki właśnie sposób, a połamane cząstki nie mając innej drogi lecą prosto w michę. Jest jeszcze możliwe, że obróciła się panewka i wystrugała takie cząstki. To z kolei tłumaczyłoby piszczenie. A może to bida piszczy. ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ostatnio zmieniony pn 21 lip 2008, 22:16 przez SOWA, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lucek
- stary wyjadacz
- Posty: 3481
- Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
- Imię: LUCYna/fer
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: EP
no ale jakby to poszlo to by cos czuc bylo spadek mocy albo walenia jekies czy nie??
PS wywal tamto bo pierwszy wiekszy nie dptrze dop Ciebie teraz ida w trzech czesciach
PS wywal tamto bo pierwszy wiekszy nie dptrze dop Ciebie teraz ida w trzech czesciach
Ostatnio zmieniony pn 21 lip 2008, 22:33 przez Lucek, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma boga, jest Mmmmotór!
Z tego co pamiętam między czopem a panewką jest gładka powierzchnia, ale pomiędzy panewką a blokiem jesta analogiczna powierzchnia z tą różnicą, że dochodzi zamek, czyli element panewki wystający ponad walcową powierzchnię, zazębiający się z dopasowanym do niego wgłębieniem w bloku. Jeśli stanie panewka, to dochodzi do zerwania zamka i dalej już wiesz.
[ Dodano: 2008-07-21, 22:42 ]
Nie skumałeś, ale ta fota ci pomoże. To jest zdjęcie zatartych panewek jak sądzę i widać płaszczyznę styku panewka-czop. Z ich drugiej strony jest ta powierzchnia o której mówiłem. Ale także doskonale widać zamki na zewnętrznej płaszczyźnie i to właśnie one obracając się z wałem robią z bloku wiórki jak tarka z żółtego sera.
[ Dodano: 2008-07-21, 22:43 ]
Luke, oddawaj to zdjęcie.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
[ Dodano: 2008-07-21, 22:42 ]
Nie skumałeś, ale ta fota ci pomoże. To jest zdjęcie zatartych panewek jak sądzę i widać płaszczyznę styku panewka-czop. Z ich drugiej strony jest ta powierzchnia o której mówiłem. Ale także doskonale widać zamki na zewnętrznej płaszczyźnie i to właśnie one obracając się z wałem robią z bloku wiórki jak tarka z żółtego sera.
[ Dodano: 2008-07-21, 22:43 ]
Luke, oddawaj to zdjęcie.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Sowo ale jesli mialoby sie zrobic tak jak piszesz, to czy najpierw nie musialyby sie zatrzec panewki miedzy onymi a walem?? po czym dopiero w momencie mocnego zespolenia sie rzeczonych nastapilo by sie poddanie bloku silnika i przekrecenie calego zestawu wraz ze skrawaniem?
Mi sie wydaje ze tak by wlasnie bylo i zanim by obrocilo caly zestaw to uzytkownik by wczesniej zostal poinformowany namietnym stukaniem spowodowanym ubytkiem panewek.
A do tego w misce olejowej garsc rudych opilkow.
no ale moze sie myle
mlody jestem wolno mi![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Mi sie wydaje ze tak by wlasnie bylo i zanim by obrocilo caly zestaw to uzytkownik by wczesniej zostal poinformowany namietnym stukaniem spowodowanym ubytkiem panewek.
A do tego w misce olejowej garsc rudych opilkow.
no ale moze sie myle
mlody jestem wolno mi
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Bo maneta jest od tego aby krecic nia na całego - Yoghurty PTb
Nawet kobiety mają coś ciekawego do powiedzenia, jeśli się ich słucha wystarczająco długo...![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nawet kobiety mają coś ciekawego do powiedzenia, jeśli się ich słucha wystarczająco długo...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
SzeFu, całkowita racja i niepoprawna zgodność z mojej strony. Ale na dziś gdybamy, bo ani nie wiemy czy silnik był zatarty/przytarty, ani czy miał szlifa na lewą, a może na prawą stronę, ani nie wiemy czy może żonka w trosce o zdrowie mężusia gdy ten smacznie śnił jak to sobie polata dnia następnego, sypnęła mu przez wlew oleju nieco zwiórkowanego tłuczka do mięsa, co to aluminiowy jest i dostępny kobiecie bez większego kłopotu. ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- filipmec
- zadomowiony
- Posty: 63
- Rejestracja: czw 10 lip 2008, 21:40
- Imię: Filip
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
W 100% NIE zgadzam sie z tym co mowicie - przeczytajcie co napisaliscie (panewka obruci sie po tym jak zostanie zniszczona przez wal i wyrobi sie w niej luz)
Nie ma to sensu, robilem jush chyba trzy silniki w ktorych to panewka obrucila sie.
Panewka nie jest wyrywana z zamkow na skutej powiekszenia sie pasowania czop walu/panewka, zanim wyrwala by sie absolutnie kazdy zauwarzylby totalna masakre w silniku z ktorego sluchac bardzo donosne stuki tym wieksze podczas obciazania silnika, i bardzo wyczuwalne drganie, nierowna prace etc. - to jesli chodzi o zbyt duze pasowanie/wyeksploatowanie
Jesli dochodzi do sytuacji w ktorej panewka obraca sie w gniezdzie, mowimy o zatarciu!
Przegrzanie silnika, niedomagania w ukladzie chlodzenia, zabrudzenia oleju, niewlasciwy olej - wszystko to co powoduje w efekcie koncowym zmniejszenie pasowania konstrukcyjnego lozyska slizgowego jakim jest panewka z samym czopem walu, przyczyniajace sie do zmniejszenia wysokosci "klinu olejowego" ktory to chroni wal oraz panewke przed zatarciem unoszac wal i chronic prze tzw. "sucha praca". Wystarczy zeby jeden raz taki czop walu "przytarl" panew, skutki poznasz po miesiacu.
Nie ma to sensu, robilem jush chyba trzy silniki w ktorych to panewka obrucila sie.
Panewka nie jest wyrywana z zamkow na skutej powiekszenia sie pasowania czop walu/panewka, zanim wyrwala by sie absolutnie kazdy zauwarzylby totalna masakre w silniku z ktorego sluchac bardzo donosne stuki tym wieksze podczas obciazania silnika, i bardzo wyczuwalne drganie, nierowna prace etc. - to jesli chodzi o zbyt duze pasowanie/wyeksploatowanie
Jesli dochodzi do sytuacji w ktorej panewka obraca sie w gniezdzie, mowimy o zatarciu!
Przegrzanie silnika, niedomagania w ukladzie chlodzenia, zabrudzenia oleju, niewlasciwy olej - wszystko to co powoduje w efekcie koncowym zmniejszenie pasowania konstrukcyjnego lozyska slizgowego jakim jest panewka z samym czopem walu, przyczyniajace sie do zmniejszenia wysokosci "klinu olejowego" ktory to chroni wal oraz panewke przed zatarciem unoszac wal i chronic prze tzw. "sucha praca". Wystarczy zeby jeden raz taki czop walu "przytarl" panew, skutki poznasz po miesiacu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości