długosc sprezyn sprzegła w VFR rc 36 I

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

długosc sprezyn sprzegła w VFR rc 36 I

Post autor: Buła » czw 10 lip 2008, 21:40

witam,tak jak w temacie,jaka długosc sprezyny sprzegła kwalifikuje ja do wymiany,nie ukrywam zę zalerzy mi na szybkiej odpowiedzi poniewarz mam sprzegło rozebrane i odrazu sobie zmierze i jak cos to wymienie.
Dam pomógł za odpowiedz. :mrgreen:
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
tomaszek
bywalec
bywalec
Posty: 32
Rejestracja: sob 26 sty 2008, 13:23
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomaszek » czw 10 lip 2008, 22:03

44,4 mm - nufki

41,2 mm - limit

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » czw 10 lip 2008, 22:31

Buła czasami wystarczy wziąć sprężyny w palce i ścisnąć , w przypadku moich starych to różnicę w palcach było czuć , tak były wyjechane :twisted:
Może spełniać np limit ale może nie spełniać wymogów twardości
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » pt 11 lip 2008, 07:23

Maciej pisze:Buła czasami wystarczy wziąć sprężyny w palce i ścisnąć , w przypadku moich starych to różnicę w palcach było czuć , tak były wyjechane :twisted:
Może spełniać np limit ale może nie spełniać wymogów twardości
witam,wszystkie mieszcze sie w przedziale 42,7-42,9 takze wsio ok,a co do metody palcami to nie czułem zeby były miekkie,posmigam na nich do konca sezonu a na zimie sie wymieni,co o tym myslicie,a mam pytanie jaki kolor maja orginały bo gdzies na forum pisało ze taki czerwonawy a na moich widac lekko niebieski kolor czyli wychodzi na to ze były wymieniane.Acha sprzegło juz zmienione i moto poskładane,teraz tylko smigac :twisted:
A ciekawi mnie ile mozna przejechac na takim akcesoryjnym sprzegle,dodom ze jezdze raczej spokojnie,nie gumuje i nie pale gumy,nie strzelam ze sprzegła.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » pt 11 lip 2008, 22:23

Buła pisze:
Maciej pisze:Buła czasami wystarczy wziąć sprężyny w palce i ścisnąć , w przypadku moich starych to różnicę w palcach było czuć , tak były wyjechane :twisted:
Może spełniać np limit ale może nie spełniać wymogów twardości
witam,wszystkie mieszcze sie w przedziale 42,7-42,9 takze wsio ok,a co do metody palcami to nie czułem zeby były miekkie,posmigam na nich do konca sezonu a na zimie sie wymieni,co o tym myslicie,a mam pytanie jaki kolor maja orginały bo gdzies na forum pisało ze taki czerwonawy a na moich widac lekko niebieski kolor czyli wychodzi na to ze były wymieniane.Acha sprzegło juz zmienione i moto poskładane,teraz tylko smigac :twisted:
A ciekawi mnie ile mozna przejechac na takim akcesoryjnym sprzegle,dodom ze jezdze raczej spokojnie,nie gumuje i nie pale gumy,nie strzelam ze sprzegła.

tzn co rozumiesz przez akcesoryjne ?
na sprzęgle możesz jeździć nawet używanym jeśli jest dobre i ma odpowiednią grubość okładzin , wcale nie trzeba nowego kupować to bzdura. Jednak co do sprężyn sprawy mają się zupełnie inaczej , właściciel motocykla który ma powyżej 60 000 km powinien zadbać o to by wymienić same sprężyny na nowe i tylko z orginału. Z czasem sprężynki tracą swoje właściwości i nie dociskają jak należy wtedy sprzęgło się ślizga co w efekcie dłużego użytkowania prowadzi do spalenia sprzęgła bądź znacznego zeszlifowania okładzin.
Sprężyki kosztują nie wiele a różnica duża pod względem docisku jak i wysprzęglania.
Ostatnio zawitał do mnie znajomy ze swoją VFR'a 800 98' rozebrałem mu sprzęgło i powiem że mimo przebiegu 82000 km sprzęgło w bdb stanie ale sprężyny fatalne.
Wymieniłem mu na sprężynki jakie miałem w silniku który na części i poniekąd handel zakupiłem 800 2000r i po wymianie poprostu aż miło , nie dość że biegi wchodzą jak w masełko to i jeszcze sprzęgieło mu się nie ślizga , sprężyny miały przebieg ok 35000 km w silniku jaki kupiłem.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » sob 12 lip 2008, 14:36

witam,przez akcesoryjne miałem na mysli zamiennik np.EBC.a co do sprezyn to zagadzam sie w całej rozciągłosci :smile: ,moja na przejechane 72 tys a czy rzeczywsicie tyle ma to reki nie dam uciac.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości