Czyżby to było sprzęgło?

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » czw 09 wrz 2010, 00:21

no i jak testy???????????????
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » czw 09 wrz 2010, 01:32

jak to jak :mrgreen:

kur** calkiem inna kultura jazdy, nie ma porownania, co prawda nie jezdzilem zbyt dlugo bo nie wzialem ciuchow ale rozgrzalem moto do 90 stopni, na jedynce przyspiesza rowniutko do odcniki, dwojka to samo, przy 5tys idzie sam na gume - wystarczy troszeczke mocniej odkrecic, wczesniej nie szedl tak gladko :)

podsumowujac:
- papierem 800 na mokry przeszliowalem tarcze,
- wyczyscilem z syfu rowki miedzy powierzchniami tracymi,
- papierem 800 na mokro przeszlifowalem przekladki, cale byly popalone, szlifowalem do uzyskania metalicznego koloru,
- pod sprezyny doszla jeszcze jedna podkladka ok 1.2mm

Sprzeglo rozlacza rowniez bardzo dobrze, co jeszcze zaobserwowalem - biegi wchodza ciszej, duzo ciszej, zarowno jedynka jak i zmiana podczas jazdy wyzej/nizej.
I tak sobie mysle, calosc kosztowala mnie ok 3.50zl (dwa papiery scierna i piec podkladek), wydalem 17zl na uszczelke - przeplacilem, nastepnym razem zrobie z silikonu :) Ktos mowil, ze jest gorsza - bzdura, sa specjalne silikony do takich rzeczy, bardzo dobrych firm, typ, ktory pomagal mi poprawiac plastiki robil uszczelki do silnikow samochodowych i nigdy zadna nie poszla.
Mam nadzieje, ze radosc nie jest przedwczesna, ale nawet jesli cos bedzie nie tak (tfu) ostatnia rzecza na jaka sie zdecyduje bedzie kupno w ciemno nowych czesci.
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » czw 09 wrz 2010, 09:07

pożyjemy zobaczymy jeśli będzie siadało co tydzień to kupisz nowe ,ale nie chce krakać niech działa jak najdłużej a rzeczywiście zdjęcie z tarczek tego przypalonego pomaga
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » czw 09 wrz 2010, 23:29

dobry masz podpis Binio :D :D :D

a odnośnie sprzęgła - mi sie franca klei. nowe tarcze, spreżyny, przekładki były ok, olej nowy (znaczy nadaje sie znowu do wymiany, ale w momencie wymiany sprzęgła zmieniałem olej) i często po dluzszym postoju (4-7 dni) wbijam 1, szarpie i gasnie (bo przedni hampel trzymam z przyzwyczajenia :D ).

nie wiecie czemu tak sie może dziać?

olej motul 5100 10w40, tarcze, sprezyny trw/lucas
Ostatnio zmieniony czw 09 wrz 2010, 23:31 przez emil, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » czw 09 wrz 2010, 23:48

''Emil'' w mojej V-Tec identycznie Ok. 7 dni i troszeczkę się zlepiają , wciskam klamkę i pobujam i wszystko wraca do normy , Ostatnio ściągałem cały kosz sprzęgła i wszystkie tarcze , przekładki w normie . Prawdopodobnie jest to normalne zjawisko bo gdy motocykl stoi na centralce wciśniesz 1 bieg i przytrzymasz sprzęgło koło się obraca za sprawą oleju między przekładkami . u ciebie może być to bardziej odczuwalne po postoju ponieważ możesz mieć twardsze sprężyny i mocniej ściskają przekładki .

A jeżeli jestem przy koszu to po wymyciu w benzynie ku zaskoczeniu wydobyły się niewyrażalne ilości Brokatu ;-) a przecież siła odśrodkowa powinna je zostawić w misce olejowej . :bye
Ostatnio zmieniony czw 09 wrz 2010, 23:51 przez Damo 88, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » czw 09 wrz 2010, 23:50

Damo, nowe sprężyny były o ok 3 mm dluzsze od poprzednich, gdzie stare były w połowie normy :) więc możliwe że tak sie dzieje, jak prawisz. W sumie nie przeszkadza mi to jakoś, po prostu zanim wbije bieg to pompuje troche klamką i jest ok ;)
pozdro

Awatar użytkownika
klosiewi
klepacz
klepacz
Posty: 1369
Rejestracja: pt 24 kwie 2009, 15:59
Imię: Grzegorz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Post autor: klosiewi » czw 09 wrz 2010, 23:53

Damo 88 pisze:Ok. 7 dni i troszeczkę się zlepiają
U mnie czegoś takiego nie zaobserwowałem nawet w czasie zimowania moto.... :roll:

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » czw 09 wrz 2010, 23:54

no, ja po wymianie tarcz i sprężyn, wczesniej tego nie było, więc wtf? :roll:

Awatar użytkownika
Bialy
pisarz
pisarz
Posty: 241
Rejestracja: sob 14 lut 2009, 00:57
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków / (Wieluń)

Post autor: Bialy » pt 10 wrz 2010, 23:38

A propos tego sklejania, to podobno jest to normalne zjawisko i czytałem gdzieś dawno temu, że motocykl przed uruchomieniem powinno się kawałeczek przeprowadzić z wbitym I biegiem i wciśniętym sprzęgłem, żeby rozkleić tarcze sprzęgła. W obecnym sprzęcie tak robię i w poprzednim robiłem, przy czym teraz tak tego nie odczuwam, ale CBFie wyraźnie wyczuwałem, że tarcze były sklejone i się rozklejały. Wystarczy jakieś 50 cm popchnąć moto i powinno po odpaleniu być wszystko ok :)

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » wt 09 lis 2010, 10:52

binio pisze:nastepnym razem zrobie z silikonu
nie robiłbym na Twoim miejscu, jeden już robił i żałował, dekiel odsunięty poprzez uszczelkę leży prawidłowo, zaś bez uszczelki za blisko i koliduje. Rób jak chcesz, ja tylko ostrzegam. Będziesz pluł w twarz i potem to zdzierał. uszczelka 10zł. przepłaciłeś :D hehe rzeczywiście wyszło Cię dużo to sprzęgło, 20,5zł.

u mnie wyglądało to w ten sposób, oryginalne sprężyny Honda - 120zł tarcze 170zł, robocizna - paczka Marlboro. i chodzi przez nastepne 50 tyś. Ale powtarzam, rób jak chcesz :)
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » wt 09 lis 2010, 20:31

KolczyK pisze:tarcze 170zł

Co założyłeś???
Jazda na motocyklu to najlepsze coś,co można robić w ubraniu

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » śr 10 lis 2010, 08:59

tarcze vesrah. są dostępne w Larssonie,

a co do klejenie się sprzęgla to w czarnej miałem to samo, ale wg mnie wynikało to już z ich nie tyle zużycia co żywota....cały czas w oleju....stoi długo to ma prawo się podsuszyć i potem mieć problem z klejeniem. ale trochę wysprzęglania i przechodziło momentalnie.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Czyżby to było sprzęgło?

Post autor: Fakir » ndz 08 maja 2011, 20:50

Siema, i ja podejrzewam u siebie uślizg sprzęgła.
Nigdy nie miałem do czynienia ze ślizgającym się sprzęgłem w motocyklu, więc może opisze co zauważyłem.

Sprawa wygląda tak że jak jadę na ostatnim biegu, przy ok. 5 tyś rpm, wduszę sprzęgło i odkręcę gaz na maxa, oraz puszczę sprzęgło gdy gaz nadal mam na maxa (wszystko odbywa się w ok. sekundę) to minie ok. 1-1.5 sekundy zanim wskazówka z tych 10-12 tyś rpm znów wróci na 5 tyś.

a czy przy przyspieszaniu wskazówka obrotomierza charakterystycznie "ucieka" na wysokich obrotach to raczej nie zauważyłem.

Wszystko to odbywa się oczywiście na rozgrzanym silniku.

Dodam że ok. 50km temu (więc nie dawno) zmieniłem olej, na Motul'a 5100 10W40 - półsyntetyk
wcześniej nie wiem jaki był zalany, ale też raczej półsyntetyk.
Może poczekać, i sprawdzić jak będzie za ok. 1000km?

nie dawno także zmieniałem płyn w sprzęgle, wyczyściłem wysprzęglik - gumowy tłoczek, wyczyściłem gładzie cylinderka, przesmarowałem specjalnym smarem, wszystko złożyłem jak było, zalałem płynem DOT4, odpowietrzyłem - i klamka pracuje jakby bardziej sprężyście i lżej :cool
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Czyżby to było sprzęgło?

Post autor: PETER » ndz 08 maja 2011, 21:37

Rób tak dalej a za 1000km będziesz miał sprzęgło do roboty na 100%
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Re: Czyżby to było sprzęgło?

Post autor: slimak » wt 10 maja 2011, 23:27

jeśli na wysokim biegu przy srednich obrotach jak na maxa odkręcisz i zauważysz tylko wskazówkę obrotomierza szybującą w górę to sie ślizga :mrgreen:
ZKL

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości