sprzęgło ślizga tylko przy zimnym

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » wt 16 wrz 2008, 20:24

Maciej pisze:Nie mniej profilaktycznie wymieniłem całość
no widzisz :D
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » czw 25 wrz 2008, 21:49

:) no tak ale tylko dlatego że przed rozbiórką kupiłem wszystko na wyrost :) i tylko dlatego wymieniłem całość chociaż było to nie potrzebne, wolę zawsze lepiej się przygotować.

Fabiq co do olei , to jest tylko prowizora zawsze lepiej rozebrać niż z olejami kombinować, to że są różnice pozwalające na utrzymanie sprzęgła w kupie to jest tylko chwilówka , poza tym jeśli jedziesz z pleczkiem i sprzęgło ślizgało ci się już bez plecaczka to nie uwierzę że ci się nie ślizga jadąc z plecakiem po wymianie oleju , bez przesady.

Science Fiction też lubię ale nie w tym przypadku.

To co mogę od siebie dodać to to iż możesz nie odczuwać jak ci się sprzęgło ślizga jadąc samemu , ale odczujesz to jak ściągniesz panie kolego tarcze i obaczysz w jakim stanie będą przekładki i tarcze , każde takie uślizgnięcie to dodatkowy gwóźdź do trumny dla tych 2-óch elementów toteż dlatego nie popieram wymiany samego oleju bo to problemu nie rozwiązuje a z czasem pogorszy nawet. Dlatego właśnie DAN powinien najpierw obejrzeć sprężyny , wymiana sprężyn + uszczelka wychodzi taniej niż 4 litry oleju + filtr , że nie wspomnę iż wymiana sprężyn jest o wiele bardziej radykalnym i konkretnym pomysłem niż oleje i jest banalnie prosta.

Bez względu na olej sprzęgło nie ma prawa ci się ślizgać czy to zalejesz 10w40 castrola czy motula, oleje o bardzo podobnych parametrach nie mniej jeśli sprzęgło jest sprawne i silnik od początku był zalewany jednym olejem to nie ma prawa być uślizgów, chyba że jest już wyszlifowane czy popalone bądź są do wymiany sprężyny.
Uślizgi mogą się pojawić jeśli motocykl jeździł przez całe swoje życie na jednym oleju i nagle użytkownik wpada na pomysł zmiany na inny, wtedy olej może mieć znaczenie , tak samo jak syf z miski olejowej który bądź co bądź dostaje się pomiędzy tarcze co doprowadza do sytuacji gdy tarcze nie dociskają całą swoją powierzchnią do przekładek.
Dlatego DAN powinien rozebrać sprzęgło a nie bawić się ze zmianą oleji.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
suniok
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: czw 04 paź 2007, 14:49
Imię: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: suniok » czw 25 wrz 2008, 23:30

W mojej byłem yamaszce wymieniłem olej i zaczęło sie sprzęgło ślizgać... wymieniło tarcze i spreazyny (przekladki nie wygladaly na jakeis przypalone) i .... dupa - ślizgało się dalej. Dopiero po ponownej wymianie oleju wróciło do normy.
Pozdrawiam Jarek

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » pt 26 wrz 2008, 00:06

Obowiązkowo się matowi przekładki przed ponownym złożeniem , jeśli zmieniałeś olej na inny to tak jak pisałem wyżej może mieć to znaczenie, nie mniej matowienie przekładek i oczyszczenie należyte tarcz załatwia sprawę przy zmianie oleju na inny., trzeba to jedynie należycie zrobić.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » pt 26 wrz 2008, 07:22

ja zostaje przy wersji gdzie olej jest jednym z kluczowych elementow tej ukladanki, dobry olej - dobra praca calego silnika
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » pt 26 wrz 2008, 10:09

dodaj ze drogi nie znaczy dobry :P
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pt 26 wrz 2008, 11:00

dobry czyli jaki??? motul, castrol, ??:)liqui molly?

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » pt 26 wrz 2008, 12:52

nie wiem jaki jest najlepszy ale odkad mam moto japonskie czyli z 8 lat to zawsze motul i nigdy mnie nie zawiodl
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » pt 26 wrz 2008, 13:46

Luke pisze:to zawsze motul
ja z castrola sie przesiadlem ale to dopiero pierwszy sezon wiec ....
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » pt 26 wrz 2008, 22:28

Podłączam się...


MOTUL MOTUL I JESZCZE RAZ MOTUL.

Najtańsze półsyntetyki Motula w niczym nie odbiegają droższemu Castrolowi. Osobiście jeżdżę na pólsyntetyku Motula 10w40 (5100 o ile pamięć mnie nie myli) używałem również w poprzednim japońcu tego oleju i jest super , nigdy mnie nie zawiódł.


Zresztą co tu dużo pisać , wszędzie używam Motula łącznie z lagami.
Motul robi bardzo dobre jakościowo smary i oleje a co ważne są tańsze od konkurencji.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » pn 29 wrz 2008, 10:16

Maciej pisze:...
Najtańsze półsyntetyki Motula w niczym nie odbiegają droższemu Castrolowi...
Rzeczywiście nie odbiegają... Za to Castrol odbiega jakością od całej reszty. IMHO nadaje sie co najwyżej do malowania płotów. W życiu nie zaleje już tego g...na do żadnego silnika. Za to Motul bardzo zacny, chociaż obecnie mam zalanego Agipa 10w60 i jest zajebisty.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

qbis0

Post autor: qbis0 » ndz 30 maja 2010, 11:38

moze ktoś mi wyjaśni z czego wynika luz na klamce sprzęgła??? jak go ustawić.
Na zimnym silniku jest luz na rozgrzanym luzu na klamce nie mam....moża mi przez to ciągnąć sprzęgło lekko.

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: sprzęgło ślizga tylko przy zimnym

Post autor: Fakir » śr 29 cze 2011, 16:08

sory że ogrzewam starego kotleta :P
Ale chcialbym sie dowiedziec czy budowa silnika w rc36a pozwala na rozebranie sprzegla bez zlewania oleju?

Przeczytalem caly temat, poniewaz rowniez mam problem z slizganiem sie sprzegla na zimnym.
Chcialbym pomierzyc sprezyny - ew. Wymienic na nowe. I zmatowic przekladki.

W poprzednim sprzecie, gdy ustawilem go na bocznej kosie, moglem bez ryzyka wylania oleju sciagnac pokrywe sprzegla.
Czy w vfr'ce tez tak jest?

PS. Zakladac nowa uszczelke? Czy jest ona wielokrotnego uzytku?

Pozdr :P
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Charlie88
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 56
Rejestracja: ndz 14 lis 2010, 12:53
Imię: Karol
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Re: sprzęgło ślizga tylko przy zimnym

Post autor: Charlie88 » śr 29 cze 2011, 16:35

W swojej VFRce RC 36 I też musiałem wymienic sprężyny sprzęgłowe, bo przy 3/4 obrotka zaczynało lekko ślizgac.

Ja zlewałem olej, żeby moto stało na centralce (pewniej że się nie przewróci.) Nie wiem czy dałoby się to zrobic bez tej operacji.

Uszczelke musisz założyc nową. Przy zdejmowaniu dekla stara podrze się i na dodatek przylepi się do dekla i/lub do bloku silnika i trzeba dokładnie wyczyścic to miejsce styku.

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Re: sprzęgło ślizga tylko przy zimnym

Post autor: Damo 88 » śr 29 cze 2011, 23:39

Zlej Olej Jeżeli coś tobie wpadnie do środka to usłyszysz a tak poczujesz w czasie jazdy :oops:
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości