Silnik gaśnie podczas zmiany biegów VFR 800

bialy83
Posty: 13
Rejestracja: ndz 20 kwie 2008, 17:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Silnik gaśnie podczas zmiany biegów VFR 800

Post autor: bialy83 » pn 01 gru 2008, 10:06

Witam wszystkich. Otóż borykam sie z następującym problemem. Silnik w mojej VFR 800 z 2000 roku gaśnie. Problem ten zauważyłem podczas zmiany biegów. Dzieje sie to żadko, niestety problem nie może pozostać nie rozwiązany ponieważ prowadzi do sytuacji niebezpiecznych na drodze. Po nieprzewidzianym zgasnięciu, silnik można bezproblemowo odpalić. Nie zdażyło mi się żeby silnik zgasł w momęcie kiedy jest cały czas spięty ze skrzynią biegów. Na 99% dzieje się tak wtedy kiedy wciskam sprzęgło. Może ma ktoś jakieś pomysły Pozdrawiam

donJakubo
teksciarz
teksciarz
Posty: 165
Rejestracja: śr 03 paź 2007, 23:06
Imię: Jakub
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: donJakubo » pn 01 gru 2008, 10:50

czyli gasnie zarowno przy redukcji biegu jak i przy wbijaniu wiekszego?
idzie wiosna..... bedziemy zapier*dalac !!!

http://bikepics.com/members/donjakubo/97vfr750/

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pn 01 gru 2008, 11:55

na dziendobry na wszelki wypadek odłącz kabelki od przełącznika przy klamce sprzęgła i zobacz czy zjawisko nadal występuje.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

bialy 83

Post autor: bialy 83 » pn 01 gru 2008, 12:28

donJakubo silnik gaśnie zarówno przy redukcji jak zmianie biegu na wyższy.

bialy83

Post autor: bialy83 » pn 01 gru 2008, 14:17

rozumiem że odłączenie przewodów miało spowodować to że klapka znajdująca sie w airbox nie będzie funkcjonować. Zrobiłem tak i nadal to samo. Slinik gaśnie jak wciskam sprzęgło podczas jazdy i wcale nie musi to byc zmiana biegu (zauważyłem to dzisiaj-pogoda dopisuje w Lublinie)

Awatar użytkownika
wheelman
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 92
Rejestracja: pt 22 cze 2007, 13:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: wheelman » pn 01 gru 2008, 14:50

A moze za niskie obroty ma ustawione i gasnie ?U mnie tak jest jak jest calkowicie zimy bo mam niskie obroty jalowe.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » pn 01 gru 2008, 20:09

sprawdz włacznik przy bocznej podstawcw jest połaczony z włącznikiem przy klamce sprzęgła wiec moąe miec jakiś kiepski styk wyciągnij boczną stopke i najlepiej umyjw benzynce tam się sporo syfi od łańcucha
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
whitespirit
pisarz
pisarz
Posty: 282
Rejestracja: ndz 13 maja 2007, 14:45
Imię: Bartosz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol UK

Post autor: whitespirit » pn 01 gru 2008, 21:51

1* Proponuje zczytanie bledow za pomoco zworki servisowej.
Pozniej wyczyszczenie pamieci bledow.

2* Moze byc gdzies obwod otwarty powodowac zwarcie.
Przewody sprawdzales?

bialy83
Posty: 13
Rejestracja: ndz 20 kwie 2008, 17:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: bialy83 » śr 03 gru 2008, 15:59

wheelman całkowicie trafnie. Zbyt niskie obroty i brak synchronizacji układu zasilania powodowały że silnik przy nagłym zejściu z obrotów (czyli przy zmianie biegów) gasł.
Podregulowałem "wolne obroty" i wszystko wróciło do normy. Pozostało jeszcze synchro układu zasilania! Wszystkim dziękuje za wypowiedzi. Pozdrawiam

herman
Posty: 19
Rejestracja: pt 12 cze 2009, 19:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krakow

Post autor: herman » sob 11 lip 2009, 21:18

bialy83 pisze:wheelman całkowicie trafnie. Zbyt niskie obroty i brak synchronizacji układu zasilania powodowały że silnik przy nagłym zejściu z obrotów (czyli przy zmianie biegów) gasł.
Podregulowałem "wolne obroty" i wszystko wróciło do normy. Pozostało jeszcze synchro układu zasilania! Wszystkim dziękuje za wypowiedzi. Pozdrawiam
Witam...
Mam podobny problem...z tym ze o ile przy zmianie biegu na wyzszy wszystko jest ok o tyle przy przegazowce podczas redukcji niejednokrotnie (nie za kazdym razem ale czesto) silnik gasnie...Jalowe obroty na poziomie 1300 mniej wiecej...
Jak mam sie zabrac za synchronizacje ukladu zasilania? Ewentualnie jak moge odczytac bledy za pomoca zworki serwisowej? bylbym, bardzo wdzieczny za wszelakie sugestie bo troche mnie ta sytuacja martwi i nikt nie jest mi w stanie powiedziec co jest grane...mechanik twierdzi ze to winna wtrysku...z gory dziekuje za wyrozumialosc i jakies info bo moze sie okazac ze to jakas glupota jest...no niestety nie mam jeszcze zbyt wielkiego doswiadczenia z motocyklami tym bardziej od strony warsztatu...
Pozdrawiam

david117

Post autor: david117 » pn 13 lip 2009, 09:58

ja miałem (jak jeszcze była VFR) coś takiego, że właśnie przy zmianie biegu silnik gasł i zegary się resetowały. Początkowo stawiałem na zbyt małe obroty, a okazało się że regulator napięcia nie dawał już rady. Zmierzyłem napięcie i była kupa. Po zmianie reglera, wszystko wróciło do normy, a moto juz nie gasł.
Tak się tylko wtrąciłem ;-)

Pozdrawiam :bye

mpolbrat
Posty: 5
Rejestracja: pt 12 gru 2008, 14:18
Imię: maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: wrocław

Post autor: mpolbrat » czw 23 lip 2009, 20:12

Vitam. A co powiecie na to: vfr v tec (abs) gaśnie niespodziewanie w czasie jazdy na ok 1s.jednoczesnie zapala sie kontrolka Fi albo gasnie na wolnych i wtedy zeby ja odpalic musze wyłączyc i wlączyc zapłon.Stało sie to dzisiaj po całodziennym postoju w pełnym słońcu ale to chyba nie powinno mieć wpływu na prace silnika. Wpadlo mi tez do glowy ze może moto domaga sie wizyty w serwisie tak jak to robia niektóre marki samochodow.

mpolbrat
Posty: 5
Rejestracja: pt 12 gru 2008, 14:18
Imię: maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: wrocław

Post autor: mpolbrat » pt 24 lip 2009, 14:55

Dziś następny objaw. nie zapali z włączonymi światłami, jak już zapali i włacze światła to gaśnie.Robi to po dłuższej jeździe ok 30 km. Czyżby kłopoty z ładowaniem?

david117
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: ndz 20 sty 2008, 19:19
Imię: Dawid
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: david117 » pt 24 lip 2009, 16:08

Wydaje mi sie, ze albo aku albo regulator.
Pozdrawiam :bye

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pt 24 lip 2009, 16:08

miernik do ręki i sprawdzaj
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości