Nowe - a slizga sie - pomocy !!!

Pudel
Posty: 15
Rejestracja: sob 22 mar 2008, 20:59
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Okolice Częstochowy
Kontakt:

Nowe - a slizga sie - pomocy !!!

Post autor: Pudel » ndz 23 mar 2008, 10:51

Pomocy!!!

Niedawno wymienilem w rc24 tarcze sprzeglowe , sprezyny, olej - czytalem ze jak tarcze sa nowe to musza sie dotrzec i sprzeglo moze przez pewien okres ciagnac , niestey u mnie jest inaczej:( u mnie sie slizga - tak od 7tyś wskazowka rmp smiga natychmiast a moto nie przyspiesza) wsumie da sie z tym jezdzic ale slyszalem tez ze jak sie sprzeglo slizga to i olej tez cierpi ) - dodam jeszcze ze na starych tarczach jak moto sie zagrzalo , sprzeglo slizgalo sie od 4 tyś , nowiec oczywista byla zmiana tarcz , ciekawostka jest ze stare tarcze sa grubsze od nowych o 0,6mm - i co teraz zrobic ??? moze jest jakas mozliwosc uregulowania sprzegla ??? z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam!!!

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » ndz 23 mar 2008, 11:14

a w jakim stanie miałeś przekładni stalowe przęgła??? Czy były nadpalone (fioletowy kolor?). Czy zakładając nowe tarcze wymoczyłes je w oleju silnikowym????

Pudel
Posty: 15
Rejestracja: sob 22 mar 2008, 20:59
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Okolice Częstochowy
Kontakt:

Post autor: Pudel » ndz 23 mar 2008, 11:22

Hmm.... tarcze te stalowe byly srebne - tylko gdzieniegdzie mialy male fioletowe przebarwienia takie po 1cm , i to tylko na pirwszych 2 od strony sprerzyn , no a jesli chodzi o to moczenie tarcz :( - no nie - tego niezrobilem :( - czy to ma jakis wplyw na dzialanie ??

Awatar użytkownika
mrf
Łopata
Posty: 2917
Rejestracja: śr 09 lis 2005, 21:40
Imię: Michał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: mrf » ndz 23 mar 2008, 11:55

U mnie w GSX-Fie przy wymienianiu sprzegla tarcze nie byly moczone w oleju i sie nic nie slizga tak wiec nie widze powiazania.
A Rh POSITIVE

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » ndz 23 mar 2008, 12:18

W przypadku tarcz sprzęgłowych 0,6 mm to bardzo dużo - pomnóż sobie to przez ich ilość i zobaczysz o ile cały zestaw jest teraz cieńszy (nowe powinny być NIEZNACZNIE grubsze). Ja bym tu upatrywał problemu, poza tym po tylu latach może sprężyny juz nie mają tej siły - mierzyłeś ich długość w stanie swobodnym?
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Pudel
Posty: 15
Rejestracja: sob 22 mar 2008, 20:59
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Okolice Częstochowy
Kontakt:

Post autor: Pudel » ndz 23 mar 2008, 12:42

Sprezyny wstawilem nowe - byly o 2,5mm dluzsze od starych , czyli regulacji oprocz skoku klamki niema zadnych ???Ps - slyszalem/ czytalem ze mozna wstawic podkladki miedzy srube a sprezyne - troche takie dziadowanie ale moze to pomoze ??

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » ndz 23 mar 2008, 13:20

hmmm........ jeśli masz nowe, WŁAŚCIWE tarcze, nowe, WŁAŚCIWE sprężyny to sprzęgło powinno śmigać jak ta lala !!! Regulacji rzeczywiście nie ma żadnej, w Twoim przypadku niepokoi mnie fakt że nowe tarcze masz cieńsze od starych - nie wydaje Ci sie to dziwne...?
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Pudel
Posty: 15
Rejestracja: sob 22 mar 2008, 20:59
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Okolice Częstochowy
Kontakt:

Post autor: Pudel » ndz 23 mar 2008, 14:06

Hmm....... no wlasnie , mozliwe jest ze ktos mnie zrobik na szaro i wcisnol mi uzywane tarcze ?? jesli tak to poczym mozna poznac ze sa uzywane ??

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » ndz 23 mar 2008, 14:34

nowe tarcze powinno sie moczyc w oleju-w przeciwnym razie w momencie pierwszej pracy może sie nadpalić i zrobi sie problem. Czy tarcze sa ok mozesz sprawdzic ich grubości i czy sa proste(tak samo jak przekładki). Tak samo sprezyny-powinny byc zawsze nowe(kupowałes nowe??uzywane?? standard czy twardsze??)

Pudel
Posty: 15
Rejestracja: sob 22 mar 2008, 20:59
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Okolice Częstochowy
Kontakt:

Post autor: Pudel » ndz 23 mar 2008, 15:07

tarcze byly prosciusienkie, przekladki metalowe tez , no zrobilem moze blad z powodu niewiedzy i nienasmarowalem tarcz przed zalozeniem :( , madry polak po szkodzie , jesli chodzi o sprezyny to podobno standardowe ... , te tarcze podobno mialy byc jakies lepsze ( roznica ceny - 60 zł ) hmmm........ no to jestem teraz w dołku:(

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » ndz 23 mar 2008, 16:33

wydaje mi się że nieposmarowanie tarcz nie ma aż takiego znaczenia, i tak kąpią się w oleju, najwyżej przez chwilę na początku mogłyby slizgać (no chyba że faktycznie sie nadpaliły :???: )
co do tarcz - nowe są raczej jasne - jak na zdjęciu, po zmoczeniu olejem okładziny już zawsze będę ciemne (zuzycia na oko można nie zauważyć)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » ndz 23 mar 2008, 18:22

no tarcze to mierzymy zawsze suwmiarką, tak jak spręzyny, ale po kolorze stalowych przekładek mozna ocenić czy są ok czy nadają sie na smietnik. Tak czy siak bedzie trzeba rozebrać kosz i złozyć go jeszcze raz. Ja bym proponował założenie wzmocnionych, twardszych spręzyn do kosza. W uzywanym moto bardzo czesto takie spręzyny dobrze sie spisują.

Pudel
Posty: 15
Rejestracja: sob 22 mar 2008, 20:59
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Okolice Częstochowy
Kontakt:

Post autor: Pudel » pn 24 mar 2008, 00:07

No moze niemialy takiego koloru jak pokazal Olo na focie , byly bardziej yyy - brazowe - ale tak na oko niebylo widac sladow zeby byly uzywane , apropo tego moczenia tarcz - jak juz skrecilem kosz , nalalem swiezego oleju to na jeszcze nieodpalonym silniku i odkreconym wlewie do oleju wciskalem pare razy sprzeglo ( podczas lania oleju tez ) , tarcze ladnie sie rozchylaly , moze nie wszystkie - ale wiekszosc , a co do sprezyn - gdzie mozna dostac takie twardsze sprezyny ?? i jaka jest mniej wiecej cena takich sprezyn - te standardowe byly po 50 zl - to twardzsze chyba drogie o troszke beda ??? , jeszcze jedno pytanie - czy wchodzi w gre zalozenie starych tarcz na nowych sprezynach ??? kolega mi podsuną taki pomysl - osobiscie wydaje mi sie ze olej na tym ucierpi ???

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pn 24 mar 2008, 10:56

spręzyny kupisz np w larssonie, a czy mozna załozyc stare tarcze i nowe spręzyny? Jasne że mozna, może nawet bedzie działało wszystko ok, albo znowu sie bedzie ślizgać. A co do do przekładek stalowch- to po ich kolorze (bo zaczynacie powoli mieszac tarcze i przekładki stalowe, tarcz sprzeegłowych nie zweryfikujemy po kolorze) można powiedzieć czy sie nadają czy nie.

slawas
pisarz
pisarz
Posty: 201
Rejestracja: pn 21 sty 2008, 14:18
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bukowiec, Świecie
Kontakt:

Post autor: slawas » pn 24 mar 2008, 21:06

Sorki że się wtrące, ale mam podobny problem. Po wymianie oleju na Castrola 10W40 też mi sie sprzęgło zaczęło ślizgać przy 7-8 tyś, i nie wiem czy mam powody do niepokoju?
Sławas

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości