Pykanie w wydech
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Pykanie w wydech
Odpowiedź na moje pytanie może być oczywista, ale wolę się upewnić i zbadać wasze opinie.
Jakieś 1500-2000km temu moto było na regulacji zaworów i synchro gaźników. Przez ten czas nie zwróciłem uwagi na nic szczególnego, dobrze się wkręca, dobrze jeździ, chodzi równiutko. Jednak jakieś 100km temu moją uwagę zwróciła jedna rzecz.
Otóż gdy moto się nagrzeje troche to na obrotach jałowych i po lekkim wkręceniu do 5 tys. trzymając obroty sobie podpykuje z wydechu. Co jakiś czas jest "pyk" i po przyłożeniu ręki pod tłumik wyraźnie wtedy czuć mocniejsze uderzenie, po wkręceniu do 5 tys. występuje to częściej oczywiście, jednak po wkręceniu wyżej problemu już nie ma. Moto nie strzela z wydechu tak jak kiedyś podczas schodzenia z wysokich obrotów (to znikło po synchro). Nie wiem w sumie czy problem był od razu po synchronizacji, bo nie zwróciłem uwagi, dopiero teraz usłyszałem to przypadkowo.
Ktoś ma pomysł czego wina? Ja obstawiam źle zrobioną synchronizację, ale równie dobrze może to być świeca??
Jakieś 1500-2000km temu moto było na regulacji zaworów i synchro gaźników. Przez ten czas nie zwróciłem uwagi na nic szczególnego, dobrze się wkręca, dobrze jeździ, chodzi równiutko. Jednak jakieś 100km temu moją uwagę zwróciła jedna rzecz.
Otóż gdy moto się nagrzeje troche to na obrotach jałowych i po lekkim wkręceniu do 5 tys. trzymając obroty sobie podpykuje z wydechu. Co jakiś czas jest "pyk" i po przyłożeniu ręki pod tłumik wyraźnie wtedy czuć mocniejsze uderzenie, po wkręceniu do 5 tys. występuje to częściej oczywiście, jednak po wkręceniu wyżej problemu już nie ma. Moto nie strzela z wydechu tak jak kiedyś podczas schodzenia z wysokich obrotów (to znikło po synchro). Nie wiem w sumie czy problem był od razu po synchronizacji, bo nie zwróciłem uwagi, dopiero teraz usłyszałem to przypadkowo.
Ktoś ma pomysł czego wina? Ja obstawiam źle zrobioną synchronizację, ale równie dobrze może to być świeca??
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Może skład mieszanki na którymś z cylindrów jest nie taki jak powinien i z tąd to "pykanie" w wydech. 

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Elco luzy na zaworach odpadają, tak jak mówiłem 1500-2000km temu moto było na regulacji zaworów, jeden zaworek miał tylko luz i została płytka wymieniona.
A tak z ciekawości. Może być przyczyną zawalony filtr paliwa?
A tak z ciekawości. Może być przyczyną zawalony filtr paliwa?
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
- Damo 88
- klepacz
- Posty: 1101
- Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
A może wydech tunning. Parę osób się wypowiadało iż przy zmianie wydechu daje w palnik
Jeszcze inne spostrzeżenie znajomy śmiga i naprawdę daje po garach czasem można fajkę odpalić
a regulacji od zakupu a już troszkę minęło nie robił , sądząc po pracy silnika przydało by się . Podejrzewam Złe synchro 

Jeszcze inne spostrzeżenie znajomy śmiga i naprawdę daje po garach czasem można fajkę odpalić


- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Może być. Silnik nie dostaje tyle powietrza ile ma dostać i paliwo które ma odpowiadać danej ilości powietrza nie jest spalone do końca i wypala się już w układzie wydechowym.Vermilion pisze:A tak z ciekawości. Może być przyczyną zawalony filtr paliwa?
Mogą to być świece bo np raz nie zapali mieszanki i to co przeleci do wydechu jest zapalone od drugiego strzału na świecy. Aha no i sprawa że po prostu to są gaźniki a one nie są idealne. Nie zawsze podają taką samą ilość mieszanki paliwo-powietrze.
Szczerze mówiąc mi się podoba takie zachowanie motocykla.

- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Artino wydaje mi się, że źle przeczytałeś
Chodzi mi o filtr paliwa a nie powietrza
Jest troszkę czarny co się rzadko z filtrem paliwa dzieje, jeszcze oryginalny Honda Genuine więc pewnie ponad 10 lat ma xD
Świece były wymieniane również te 1500-1800km temu, no chyba, że któraś się spieprzyła po prostu, z NGK różne rzeczy się dzieją.
Mi Artino podoba się jak moto wali z rury przy schodzeniu z obrotów, a nie jak stoi na nóżce i sobie pyka


Świece były wymieniane również te 1500-1800km temu, no chyba, że któraś się spieprzyła po prostu, z NGK różne rzeczy się dzieją.
Mi Artino podoba się jak moto wali z rury przy schodzeniu z obrotów, a nie jak stoi na nóżce i sobie pyka

Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
To skoro masz zasyfiony filtr paliwa to go zmień.A z tego co się orientuje to masz inne kolektory i wydech od yamahy 600 także nie oczekuj że moto będzie chodzić idealnie.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
dobra wypowiem się
1. Synchronizacja ma wyrównać i wygłądzić prace silnika na niskich obrotach i sprawić aby przejscie z niskiego zakresu do średniego była płynniejsze- -za prace przy 5tys obr/ min praktycznie nie odpowiada
2. Masz oryginalny wydech, filtr powietrza i dysze w gaźnikach? Jeśli nie to należy się dokładna regulacja z ustawieniem składu mieszanki najlepiej przy pomocy colortune.
3. Moto już ma swój przebieg oraz lata- wiec należy mu się dokładna regulacja (pkt 2
)
Moto pryka w wydech ? Sprawdź jaki kolor mają świece, jesli kawa z mlekiem a moto płynnie przyspiesza i nie łapie dziury w obrotach to jeździj i nie kombinuj
Pozdr

1. Synchronizacja ma wyrównać i wygłądzić prace silnika na niskich obrotach i sprawić aby przejscie z niskiego zakresu do średniego była płynniejsze- -za prace przy 5tys obr/ min praktycznie nie odpowiada
2. Masz oryginalny wydech, filtr powietrza i dysze w gaźnikach? Jeśli nie to należy się dokładna regulacja z ustawieniem składu mieszanki najlepiej przy pomocy colortune.
3. Moto już ma swój przebieg oraz lata- wiec należy mu się dokładna regulacja (pkt 2

Moto pryka w wydech ? Sprawdź jaki kolor mają świece, jesli kawa z mlekiem a moto płynnie przyspiesza i nie łapie dziury w obrotach to jeździj i nie kombinuj

Pozdr
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Kolektory - Motad
Tłumik - Thundercat 600
Filtr powietrza - K&N ze świeżo nałożonym oryg. specyfikiem
Dysze - nie pamiętam jakie, ale minimalnie większe niż oryg.
Moto dopiero co przeszło dokładną regulację całego układu. Jutro sprawdzę w końcu te świece i będę miał pewność. Tak jak mówię po regulacji praca motocykla poprawiła się milion razy, jakby więcej mocy, lepsza reakcja na gaz, przyspiesza płynniej, nie wali z wydechu przy schodzeniu z obrotów, tylko tyle, że to pyrkanie się pojawia jak stanę na luzie po mocniejszej jeździe gdy temp. łapie.
A moto przyspiesza zajeb. płynnie, szybko, sprawnie i dzisiaj 200 poleciałem z palcem w D* oczywiście szło by więcej, ale do zakrętu trzeba było ciute zwolnić
PS. Nawet spalanie mam mniejsze
Tłumik - Thundercat 600
Filtr powietrza - K&N ze świeżo nałożonym oryg. specyfikiem
Dysze - nie pamiętam jakie, ale minimalnie większe niż oryg.
Moto dopiero co przeszło dokładną regulację całego układu. Jutro sprawdzę w końcu te świece i będę miał pewność. Tak jak mówię po regulacji praca motocykla poprawiła się milion razy, jakby więcej mocy, lepsza reakcja na gaz, przyspiesza płynniej, nie wali z wydechu przy schodzeniu z obrotów, tylko tyle, że to pyrkanie się pojawia jak stanę na luzie po mocniejszej jeździe gdy temp. łapie.
A moto przyspiesza zajeb. płynnie, szybko, sprawnie i dzisiaj 200 poleciałem z palcem w D* oczywiście szło by więcej, ale do zakrętu trzeba było ciute zwolnić
PS. Nawet spalanie mam mniejsze
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Obejrzyj te świece,bo zestaw tuningowy masz niezłyVermilion pisze:Kolektory - Motad
Tłumik - Thundercat 600
Filtr powietrza - K&N ze świeżo nałożonym oryg. specyfikiem
Dysze - nie pamiętam jakie, ale minimalnie większe niż oryg.

Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
A może to po prostu układ wydechowy "pyrka" jak stygnieVermilion pisze:tylko tyle, że to pyrkanie się pojawia jak stanę na luzie po mocniejszej jeździe gdy temp. łapie.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Mała poprawka poprzedniego postu. Wina leżała w błędnej synchronizacji. Oddałem go do mechanika, który je robił. Podłączył do nowych wysokiej klasy waku, okazało się, że były mega rozregulowane (początkowo sprawę poprawiło wsadzenie starych świec, jednak szybko problem wyszedł znowu). Okazało się również, że wina złego synchro leżała w starych waku, które były wadliwe. Oczywiście przeprosił i naprawił za darmo. Po tym od nowa zakochałem się w tym motocyklu, a po pykaniu nie ma śladu 

Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości