Pykanie w wydech

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Pykanie w wydech

Post autor: Vermilion » śr 19 maja 2010, 21:26

Odpowiedź na moje pytanie może być oczywista, ale wolę się upewnić i zbadać wasze opinie.

Jakieś 1500-2000km temu moto było na regulacji zaworów i synchro gaźników. Przez ten czas nie zwróciłem uwagi na nic szczególnego, dobrze się wkręca, dobrze jeździ, chodzi równiutko. Jednak jakieś 100km temu moją uwagę zwróciła jedna rzecz.

Otóż gdy moto się nagrzeje troche to na obrotach jałowych i po lekkim wkręceniu do 5 tys. trzymając obroty sobie podpykuje z wydechu. Co jakiś czas jest "pyk" i po przyłożeniu ręki pod tłumik wyraźnie wtedy czuć mocniejsze uderzenie, po wkręceniu do 5 tys. występuje to częściej oczywiście, jednak po wkręceniu wyżej problemu już nie ma. Moto nie strzela z wydechu tak jak kiedyś podczas schodzenia z wysokich obrotów (to znikło po synchro). Nie wiem w sumie czy problem był od razu po synchronizacji, bo nie zwróciłem uwagi, dopiero teraz usłyszałem to przypadkowo.

Ktoś ma pomysł czego wina? Ja obstawiam źle zrobioną synchronizację, ale równie dobrze może to być świeca??
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » śr 19 maja 2010, 21:30

Może skład mieszanki na którymś z cylindrów jest nie taki jak powinien i z tąd to "pykanie" w wydech. :???:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » śr 19 maja 2010, 21:34

Przyczyn moze byc wiele. Zacznij od sprawdzenia swiec. Pozniej trzeba sie upewnic co do synchronizacji. Najgorszym scenariuszem bedzie zbyt duzy luz na zaworach wydechowych.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » śr 19 maja 2010, 21:36

Elco luzy na zaworach odpadają, tak jak mówiłem 1500-2000km temu moto było na regulacji zaworów, jeden zaworek miał tylko luz i została płytka wymieniona.

A tak z ciekawości. Może być przyczyną zawalony filtr paliwa?
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » śr 19 maja 2010, 23:37

A może wydech tunning. Parę osób się wypowiadało iż przy zmianie wydechu daje w palnik :twisted:

Jeszcze inne spostrzeżenie znajomy śmiga i naprawdę daje po garach czasem można fajkę odpalić :biggrin a regulacji od zakupu a już troszkę minęło nie robił , sądząc po pracy silnika przydało by się . Podejrzewam Złe synchro :idea:

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » czw 20 maja 2010, 00:25

Vermilion pisze:A tak z ciekawości. Może być przyczyną zawalony filtr paliwa?
Może być. Silnik nie dostaje tyle powietrza ile ma dostać i paliwo które ma odpowiadać danej ilości powietrza nie jest spalone do końca i wypala się już w układzie wydechowym.
Mogą to być świece bo np raz nie zapali mieszanki i to co przeleci do wydechu jest zapalone od drugiego strzału na świecy. Aha no i sprawa że po prostu to są gaźniki a one nie są idealne. Nie zawsze podają taką samą ilość mieszanki paliwo-powietrze.
Szczerze mówiąc mi się podoba takie zachowanie motocykla. :smile:
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » czw 20 maja 2010, 15:16

Artino wydaje mi się, że źle przeczytałeś :P Chodzi mi o filtr paliwa a nie powietrza :P Jest troszkę czarny co się rzadko z filtrem paliwa dzieje, jeszcze oryginalny Honda Genuine więc pewnie ponad 10 lat ma xD

Świece były wymieniane również te 1500-1800km temu, no chyba, że któraś się spieprzyła po prostu, z NGK różne rzeczy się dzieją.

Mi Artino podoba się jak moto wali z rury przy schodzeniu z obrotów, a nie jak stoi na nóżce i sobie pyka 8)
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » czw 20 maja 2010, 15:44

Vermilion pisze:Artino wydaje mi się, że źle przeczytałeś :P
Fucktycznie. :oops: Ale będzie na przyszłość. :)
Ja nie wiem jak wygląda Twój filtr paliwa. Jeśli to taki wężykowy to kupisz na każdej stacji. Może zobaczysz różnicę.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » czw 20 maja 2010, 18:52

To skoro masz zasyfiony filtr paliwa to go zmień.A z tego co się orientuje to masz inne kolektory i wydech od yamahy 600 także nie oczekuj że moto będzie chodzić idealnie.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » czw 20 maja 2010, 20:09

dobra wypowiem się :)
1. Synchronizacja ma wyrównać i wygłądzić prace silnika na niskich obrotach i sprawić aby przejscie z niskiego zakresu do średniego była płynniejsze- -za prace przy 5tys obr/ min praktycznie nie odpowiada
2. Masz oryginalny wydech, filtr powietrza i dysze w gaźnikach? Jeśli nie to należy się dokładna regulacja z ustawieniem składu mieszanki najlepiej przy pomocy colortune.
3. Moto już ma swój przebieg oraz lata- wiec należy mu się dokładna regulacja (pkt 2 :mrgreen: )

Moto pryka w wydech ? Sprawdź jaki kolor mają świece, jesli kawa z mlekiem a moto płynnie przyspiesza i nie łapie dziury w obrotach to jeździj i nie kombinuj :twisted:

Pozdr

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » czw 20 maja 2010, 21:35

Kolektory - Motad
Tłumik - Thundercat 600
Filtr powietrza - K&N ze świeżo nałożonym oryg. specyfikiem
Dysze - nie pamiętam jakie, ale minimalnie większe niż oryg.

Moto dopiero co przeszło dokładną regulację całego układu. Jutro sprawdzę w końcu te świece i będę miał pewność. Tak jak mówię po regulacji praca motocykla poprawiła się milion razy, jakby więcej mocy, lepsza reakcja na gaz, przyspiesza płynniej, nie wali z wydechu przy schodzeniu z obrotów, tylko tyle, że to pyrkanie się pojawia jak stanę na luzie po mocniejszej jeździe gdy temp. łapie.

A moto przyspiesza zajeb. płynnie, szybko, sprawnie i dzisiaj 200 poleciałem z palcem w D* oczywiście szło by więcej, ale do zakrętu trzeba było ciute zwolnić

PS. Nawet spalanie mam mniejsze
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » pt 21 maja 2010, 01:55

Co do strzelania to polecam Tunele jeszcze jak w grupie śmigasz to Kupa śmiechu :biggrin

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » ndz 23 maja 2010, 08:23

Vermilion pisze:Kolektory - Motad
Tłumik - Thundercat 600
Filtr powietrza - K&N ze świeżo nałożonym oryg. specyfikiem
Dysze - nie pamiętam jakie, ale minimalnie większe niż oryg.
Obejrzyj te świece,bo zestaw tuningowy masz niezły :mrgreen:
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » ndz 23 maja 2010, 15:14

Vermilion pisze:tylko tyle, że to pyrkanie się pojawia jak stanę na luzie po mocniejszej jeździe gdy temp. łapie.
A może to po prostu układ wydechowy "pyrka" jak stygnie :?:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » pn 31 maja 2010, 22:21

Mała poprawka poprzedniego postu. Wina leżała w błędnej synchronizacji. Oddałem go do mechanika, który je robił. Podłączył do nowych wysokiej klasy waku, okazało się, że były mega rozregulowane (początkowo sprawę poprawiło wsadzenie starych świec, jednak szybko problem wyszedł znowu). Okazało się również, że wina złego synchro leżała w starych waku, które były wadliwe. Oczywiście przeprosił i naprawił za darmo. Po tym od nowa zakochałem się w tym motocyklu, a po pykaniu nie ma śladu :D
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości