
trzesie jak mocno hamuje
- michalfrucz
- Posty: 17
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 23:31
- Imię: Michal
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: sosnowiec
trzesie jak mocno hamuje
koledzy jak hamuje z 200 na granicy uslizgu przedniego kola do 0km/h to pod zaczynam wyczuwac jakies drgania na przednim kole przy predkosci 60 do 0km/h ...zaznaczam ze jak hamuje na 60-70% wszystko jest ok. ciekawe
....czyzby klocki do dupy...

- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
drugim problemem moze byc sfalowana lekko tarcza, jak zostala keidys przegrzana wydaje mi sie, ze moze byc to spowodowane rownie dobrze wlasnie tym, mialem to samo na starej oponie i starym lozysku, wiec lozysko rowniez jest prawdopodobne, ale sprawdzilbym rowniez tarcze hamulcowe czy aby nie faluje ktoras
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- kecajm69
- klepacz
- Posty: 1095
- Rejestracja: ndz 02 wrz 2007, 22:28
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wieluń
Ja miałem to samo ale dokręcenie łożyska główki ramy i wyprostowanie lewej tarczy która sie zfalowała wyeliminowało problem (prostowanie pod mikrometr).A tarcza była dość znacznie zfalowana i też przy małej prędkości wyczuwalne były niepokojące i niebespieczne drgania.Postawiliśmy moto na cętralce ,przykręciliśmy mikrometr w miejscu błotnika i dosunęliśmy koniec do tarczy pokręcenie kołem pokazało krzywizne.Po wyprostowaniy jest Ok ! Jeśli tak się dzieje przy chamowaniu to ja stawiałbym na te dwie żeczy. Trzęsło mi tez kierą przy przyspieszaniu około 140-150 km/g i wtedy przyczyną była zząbkowana oponka przednia i brak wywarzenia zmiano oponki i wywarzenie usunęło dolegliwość.
Jacek M.
- michalfrucz
- Posty: 17
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 23:31
- Imię: Michal
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: sosnowiec
- ppamula
- stary wyjadacz
- Posty: 3542
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Pamiętam naj Jano miął krzywą tarczę to żadnego pulsowania w klamce nie było ale przy hamowaniu owszem trzęsło. Pulsowanie w klamce jest jak by tarcza miałe niejednakową grubość na obwodzie co jest rzadkim zjawiskiem.
A jak tarcza jest krzywa to do siły hamowania dochodzą siły tarcia przesuwania zacsku na boki (bo jest pływający) i wtedy faktycznie siła hamowania jest nierówna i trzęsie znacząco.
Łożysko głowki ramy przy silnym hamowaniu sie opiera na luzie i już. Nie wpływa.
Lekkie hamowanie na nierównym terenie dało by objaw stukania w kierownicy i słyszalny dzwięk przy luzach w głowce.
A jak tarcza jest krzywa to do siły hamowania dochodzą siły tarcia przesuwania zacsku na boki (bo jest pływający) i wtedy faktycznie siła hamowania jest nierówna i trzęsie znacząco.
Łożysko głowki ramy przy silnym hamowaniu sie opiera na luzie i już. Nie wpływa.
Lekkie hamowanie na nierównym terenie dało by objaw stukania w kierownicy i słyszalny dzwięk przy luzach w głowce.
- edziq
- zadomowiony
- Posty: 68
- Rejestracja: śr 11 kwie 2007, 14:44
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
jedno pytanie odnośnie łożyska główki ramy - czy w momencie pojawienia się luzów można je po prostu skasować (dociągnąć łożysko) czy konieczna jest wymiana?? Podobno oryginalne łożyska w hodzie nie wytrzymywały za dużo bo były to łożyska kulkowe, przy wymianie powinno się zastosować łożysko stożkowe wałeczkowe. Ile tak średnio wytrzymują te oryginalne łożyska w hodzie?? Jest możliwe ze mam jeszcze fabryczne łożysko przy 74 tys??
- maciek 800
- klepacz
- Posty: 579
- Rejestracja: ndz 17 gru 2006, 12:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Raszyn
- kecajm69
- klepacz
- Posty: 1095
- Rejestracja: ndz 02 wrz 2007, 22:28
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wieluń
riczi1313, wymień łożysko główki ramy przy większym przebiegu to podstawa ja mam przejechane 35000tyś i fabryczne do wymiany. Cena łożysk sożkowych to 90zł komplet.Przejedziesz się i zobaczysz jeśli to nie wyeliminuje trzęsawki to sprawdź czy są proste tarcze. Ja poprostowałem najpierw tarcze i była poprawa ale nie do końca dopiero wymiana łożysa główki ramy zlikwidowało trzęsawke przy hamowaniu. Oczywiście jeśli oponka jest OK!!!
Jacek M.
- Pepe VFR
- klepacz
- Posty: 944
- Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 12:05
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Bardzo mało prawdopodobne, łożysko raczej tyle nie przeżyje aczkolwiek w moim poprzednim moto o przebiegu bliżej nie określonym miałem kilkukrotnie wymieniane łożyska zapewne przez poprzednich właścicieli i wciąż było kulkowe myśle że w salonach firmowych jeszcze czasami wymieniaja na orginał (kulkowe)edziq pisze:Jest możliwe ze mam jeszcze fabryczne łożysko przy 74 tys??
Ale jak maciek pisał przy tym przebiegu warto wymienić nie duży koszt a poprawa własności jezdnych DUŻA! pozatym dokręcenie jest półśrodkiem przedłuży życie łożyska na chwile pozdro

Wypalony papieros skraca życie Srednio o 1min
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości