Tylne zawieszenie w RC36II

Awatar użytkownika
.:BACA:.
bywalec
bywalec
Posty: 49
Rejestracja: ndz 29 mar 2009, 12:59
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jankowice
Kontakt:

Tylne zawieszenie w RC36II

Post autor: .:BACA:. » ndz 19 lip 2009, 14:54

Witam:

Czy w RC36II jest możliwość regulacji napięcia sprężyny, bo jakoś wydaje mi się z tył jest bardzo miękki, już kilka razy po wpadnięciu w jakiś dół było słychać jakby opona gdzieś przytarła, a dodam że ważę niecałe 70kg

Szukałem na forum ale nic nie znalazłem konkretnego na temat RC36II

pozdr, z góry dzięki za odpowiedź

arek
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 23 mar 2008, 12:27
Imię: Arek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: arek » ndz 19 lip 2009, 18:48

Z tego co pamiętam to amortyzatorze masz łeb od śruby (nie jestem pewien ale chyba pod sprężyna) chyba w rozmiarze 12 - ona jest od regulacji napięcia wstępnego sprężyny - dokręć i zobacz.

Awatar użytkownika
.:BACA:.
bywalec
bywalec
Posty: 49
Rejestracja: ndz 29 mar 2009, 12:59
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jankowice
Kontakt:

Post autor: .:BACA:. » ndz 19 lip 2009, 19:58

aha no właśnie dzisiaj zauważyłem też ta śrubę, chyba trzeba będzie aku wyciągnąć, ta śruba jest centralnie pod śrubą mocującą zbiornik paliwa, mam nadzieje że nie trzeba będzie tez baku ściągać, jutro z rana spróbuje coś pomajstrować :mrgreen:

Awatar użytkownika
.:BACA:.
bywalec
bywalec
Posty: 49
Rejestracja: ndz 29 mar 2009, 12:59
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jankowice
Kontakt:

Post autor: .:BACA:. » ndz 19 lip 2009, 19:58

aha hmmm, pod sprężyną mówisz, też to obczaję

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4212
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » czw 10 wrz 2009, 16:46

po lewej stronie w ramie masz takie dwa okienka, okrągłe i owal. w okrągłym jest śruba z łbem 8 i nią regulujesz sobie amor, utwardzasz albo zmiękczasz, dzis to przerabialem bo miałem ten sam problem ;)
pozdro!

waclv
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: pt 19 cze 2009, 17:28
Imię: Piotr
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: waclv » pn 21 gru 2009, 08:55

Odświeżam temat 8) Czy ktoś orientuje się ile pozycji tzw. "klików" ma ta śruba w wycięciu ramy w RC 36 II i w która stronę należy przekręcać śrubę by utwardzić tylny amor ? podobno 30... ale chciałbym zapytać kogoś kto już przerabiał temat :smile:

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » pn 21 gru 2009, 09:33

śruba wykonujesz tylko regulację odbicia utwardzasz za pomocą wstępnego napięcia sprężyny.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » pn 21 gru 2009, 15:44

waclv pisze:Odświeżam temat 8) Czy ktoś orientuje się ile pozycji tzw. "klików" ma ta śruba w wycięciu ramy w RC 36 II i w która stronę należy przekręcać śrubę by utwardzić tylny amor ? podobno 30... ale chciałbym zapytać kogoś kto już przerabiał temat :smile:
podobno to Kopernik był kobietą :mrgreen:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

SZCZooR

Post autor: SZCZooR » sob 04 wrz 2010, 23:12

Kurde kochani..
Wszystko ładnie ale w koncu co mam zrobic?
RC36I z 91 roku.
Wydaje mi sie ze jest miekko i strasznie nisko tył siedzi. Co to z tym zrobic bo jutro mam dłuzszy wyjazd motorem i siedze i nie wiem co zadzialac zeby nie trzeba było rozkrecac calego moto.. Tym wypirdkiem w wycieciu ramy juz krecilem na przypal nawet zeby zobaczyc czy cos da... POMOZE MI KTUŚ???

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4212
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » ndz 05 wrz 2010, 23:12

a nie masz takiej regulacji jak Keczap napisał?? przede wszystkim tą górną śróbę wkręć, to sie rozsunie troche amor i nie bedzie dupa tak siadać.

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » pn 06 wrz 2010, 16:31

tak wygląda regulacja tyłu w RC36 I - kawałek instrukcji

pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Kajzer
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: wt 08 cze 2010, 21:08
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kajzer » pn 06 wrz 2010, 18:36

BACA pytał o napięcie wstępne sprężyny, a koledzy podpowiadają jak regulować dobicie i odbicie amortyzatora.Są to dwie różne bajki.W swoim sprzęcie nic nie grzebałem, bo jest ustawiony dobrze,ale zerkając na rysunki w serwisówce stwierdzam ,że nie ma tam napinania wstępnego sprężyny. Można natomiast wyregulować twardość amortyzatora przy ruchu tłoka w górę i w dół. [dobicie i odbicie] pozdrawiam. :smile: pisząc twardość mam na myśli siłę tłumienia.

SZCZooR

Post autor: SZCZooR » pn 06 wrz 2010, 22:43

Ostatni post do prosby Bacy był napisany jeszcze w 2009r. Natomiast ja odgrzałem temat pare dni temu i jestem bardzo wdzieczny za wszelkie rady. Własnie o to mi chodziło. Teraz wiem ze muszę kręcić śrubą zgodnie ze wskazowkami zegara zeby mi sie moto podniosło. To wlasnie mi bylo potrzebne. Plus widze ze jeszcze jest jedna regulacja gdzies przy łancuchu.
Dzięki wszystkim.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » czw 09 wrz 2010, 00:19

rysunki pokazują u góry klucz nr 8 albo rozmiar 8mm reguluje napięcie sprężyny a śruba na dole tłumienie kręcąc 8-ką w prawo utwardzasz sprężynę podnosisz tył pośrednio
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
gruber
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 74
Rejestracja: ndz 14 gru 2008, 20:03
Imię: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: gruber » śr 22 wrz 2010, 12:37

Mam podobny problemik z tym, że w VITKU. Wszelkie regulacje nic nie dały i przy jeździe w 2 osoby na nierównościach potrafi opona przytrzeć o wydechy. Pozostaje tylko wymmiana amora na nowy ( czytaj lepszy)...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości