Post
autor: Maciej » sob 12 kwie 2008, 23:13
1.luzujesz śruby koła i zacisków
2.luzujesz nakrętkę półki górnej
3.moto na centralną, pod kolektor podstawiasz podnośnik samochodowy czy co tam chcesz by podnieść przód,
4.ściągasz koło ,błotnik , zaciski ,mocowanie przewodów hamulcowych na goleniach i dolnej półce, sygnalizator dźwiękowy również ściągasz
5. luzujesz wszystkie śruby na półce górnej i mocowaniu kierownic (imbusy)
6. luzujesz śruby na półce dolnej (klucz 14)
7. wysuwasz lagi do góry i zdejmujesz pierścień , potem w dół i wyciągasz lagę
8. zdejmujesz półkę górną, masz pod nią 2 nakrętki na klucz ala rowerowy.
9. odkręcasz je i wyjmujesz dolną półkę.
10. wkładasz półkę w imadło i poprzez drewienka ściskasz trzpień.
11. przecinak i rozpierniczasz koszyk łożyska na trzpieniu, potem musisz zbić właściwe łożysko z trzpienia , da radę ale trzeba się pogimnastykować.
12. jak już będziesz miał zbite to trzeba nabić nowe , jeśli będziesz stożkowe brał a takowe polecam np QMP to wpierw zobacz jak ci nachodzi osłona przeciwkurzowa, jak ciężko to pilniczek okrągły i jego otwórz pooraj trochę , ma wejść bez żadnych oporów.
13. łożysko na gorąco najlepiej jest nabić a jeszcze lepiej na prasie (podejdź do jakiegoś warsztatu mechanicznego na pewno mogą to zrobić).
14. wybijasz stare prowadzania łożysk z główki ramy, śruboktęt i młotek.
15. wyczyść gniazda łożysk na główce i nabij prowadzenia nowych łożysk , pomóż sobie np kluczem nasadowym z jakąś długą przedłużką i równomiernie dookoła uderzaj aby nie przekosić i nie zaklinować prowadzenia.
16. jak to zrobisz z górnym i dolnym solidnie posmaruj łożyska i bieżnie ich tawotem do łożysk tocznych.
17. załóż półkę dolną i dokręć ją nakrętką od góry wcześniej zakładając łożysko górne i uszczelniacz oczywiście, półka ma się lekko kręcić nie dokręcaj tego mocno.
18. składasz wszystko do kupy, nakrętkę kontrującą dokręcaj z umiarem deliktaknie, dosłownie na palec, pomiędzy nakrętkami ma być zabezpieczenie oczywiście, które później musisz zagiąć
19. załóż półkę górną
20. włóż lagę , załóż kierownicę, załuż pierścień i puść lagę, ma się oprzeć na pierścieniu
21. włóż 2-gą lagę i tak samo
22. złap za końce lagi i poruszaj góra dół nie ma być słychać luzów jakichś , jak puścisz lagi kierownica ma swobodnie opaść na którąś stronę, jeśli nie ma luzów i kiera leciutko pracuje jest super.
23. włóż ośkę w golenie i ustaw ładnie lagi na przeciw siebie
24. skręć całą resztę do kupy
25. wyjazd.
Przy tym nie ruszasz czaszy , zegarów itp , bo i po co ??.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -