łożysko główki ramy

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » czw 10 sty 2008, 22:00

allegro 100zl
lub internetowe sklepy motocyklowe
kupuj i nie pi.....l :P
tylko stozkowe
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Achmed » czw 10 sty 2008, 22:36

Synek ma rację, łożyska kupisz w każdym dobrym sklepie, problem jest z uszczelniaczami te sucze występują tylko w zestawach dedykowanych do danego modelu, zajdz Kornik w niedziele do somsiada na bro to Ci wyłuszczę co i jak :mrgreen:
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Fred
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2605
Rejestracja: ndz 08 kwie 2007, 20:48
Imię: .
Płeć: Mężczyzna

Post autor: Fred » czw 10 sty 2008, 22:45

u mnie jest hurtownia łozysk. Ja wymieniałem w XJ, dałem 14zł za jeden (ruski) i 24zł polski. Oczywiście stożkowy.


Jeżeli ceny bedą u Ciebie duże to moge sie dowiedziec ile u mnie i Ci wyśle

Trzeba tylko wymiary i bedzie...


Produkcja polska, rosyjska i skośnooka - co kto woli


Ja mam chyba górne łożysko polskie a dolne rosyjskie

Awatar użytkownika
Cycek
teksciarz
teksciarz
Posty: 133
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:07
Imię: Piotr
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Cycek » pn 14 sty 2008, 21:17

Mam takie pytanie czy ktoś wie jakie są wymiary tego łożyska (chodzi mi o te stożkowe)
potrzebuje do rc 46

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » pt 28 mar 2008, 23:19

Kórnik pisze:Oj Luke 8) od dawna wiadomo że Polska produkuje najlepsze łożyska, i nie sądzę, że te japońskie są wykonane w jakiejś super kosmicznej technologii, a wiadomo też że ASO ma 2 - 3 krotny narzut cenowy niż część jest warta (więc niepotrzebnie niechce przepłacać :razz: ). Nie chodzi mi o jakieś "chińskie zamienniki" tylko o pożądnej jakości łożyska ale nie koniecznie z ASO (to że jestem za nówkami pożadnymi nie oznacza że jestem rozrzutny).

Zamienniki nie zawsze są gorsze, jest wielu producentów którzy produkuja lepszej jakości zamienniki od orginałów. Ok ale nie chodzi mi tu o pitolenie o szopenie tylko o info czy ktoś wie czy są jakieś sklepy z częściami poza ASO i Allegro lub jeśli ktos wymienial łożysko to może zna wymiary czy co tam trzeba przy zakupie :roll:

Tia całkowicie się z tobą zgadzam co do polskich łożysk są naprawdę dobre.
Co do łożysk główki ramy , więc orginały przypominają bardziej łożyska jakie znajdziesz w pisatach rowerowych poprostu kicha , sam się czasami zastanawiam dlaczego oni takie badziewie tam wstawili , taki porządny motocykl a takie gówniane łożyska ??.

Najlepiej wstawić łożyska stożkowe są konkrtetne i nie do zarąbania , jak takie łożyska zamontujesz to prędzej moto ci się rozpadnie niż te łożyska :)

Do swojej zamawiałem łożyska QMP gdyż nie udało mi się takowych polskich znaleźć które były by idealne przy czym nie twierdzę iż ich nie ma , natomiast miałem mało czasu więc poszedłem na łatwiznę i kupiłem w larssonach , w zestawie 2 łożyska kompletne + 2 uszczelniacze, za całość zapłaciłem troszkę powyżej 100 zł.
Nabicie łożysk to spory problem , prościej jest udać się do warsztatu gdzie wcisną łożysko na trzpień półki dolnej bo i tylko z tym jest problem , reszta nie stanowi problemu trzeba tylko odrobinę persfazji okazać starym łożyskom.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

donJakubo
teksciarz
teksciarz
Posty: 165
Rejestracja: śr 03 paź 2007, 23:06
Imię: Jakub
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: donJakubo » sob 12 kwie 2008, 11:27

chlopaki tu gadu gadu a ja podbijam temat :)
jak sie zabrac do tej wymiany? rozebralem przod (lampa, zegary, polka pod nie, wszystkie kable out) no i co dalej? przez półki przechodzą lagi, czy trzeba je zdejmowac czy mozna poluzowac na obreczach i przesuwac do góry i do dołu w zależność którą połką sie zajmuje? moze ktos udzieli mi jakis wzkazówek typu step by step. w manualu jest tylko jak zmienić łożysko mając gołe półki, a ja chce jak najmniej dewastowac :)

pozdro :)

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » sob 12 kwie 2008, 15:48

Górną półkę odkręcasz,ściągasz zaciski i demontujesz je z goleni.
Odkręcasz śruby kontrujące łożysko i wysuwasz całe przednie zawieszenie.
Ja zawsze małym młotkiem i prętem wybijam delikatnie(są tam w ramie takie podebrania gdzie się to robi) stare łożysko.
Młotkiem traktuje też to na trzpieniu.

Prze poleruj wałek i rozgrzej łożysko w piekarniku do 110 stopni.
Jak wejdzie to super jak nie to przez rorkę potraktuj je młotkiem.
Reszta już z górki.
Dociągnij łożysko wstępnie złóż z powrotem,przejedz się (ja robię około 10 km bardzo powoli) i dociągnij łożysko ponownie.

Warto wymienić od razu olej w lagach.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » sob 12 kwie 2008, 23:13

1.luzujesz śruby koła i zacisków
2.luzujesz nakrętkę półki górnej
3.moto na centralną, pod kolektor podstawiasz podnośnik samochodowy czy co tam chcesz by podnieść przód,
4.ściągasz koło ,błotnik , zaciski ,mocowanie przewodów hamulcowych na goleniach i dolnej półce, sygnalizator dźwiękowy również ściągasz
5. luzujesz wszystkie śruby na półce górnej i mocowaniu kierownic (imbusy)
6. luzujesz śruby na półce dolnej (klucz 14)
7. wysuwasz lagi do góry i zdejmujesz pierścień , potem w dół i wyciągasz lagę
8. zdejmujesz półkę górną, masz pod nią 2 nakrętki na klucz ala rowerowy.
9. odkręcasz je i wyjmujesz dolną półkę.
10. wkładasz półkę w imadło i poprzez drewienka ściskasz trzpień.
11. przecinak i rozpierniczasz koszyk łożyska na trzpieniu, potem musisz zbić właściwe łożysko z trzpienia , da radę ale trzeba się pogimnastykować.
12. jak już będziesz miał zbite to trzeba nabić nowe , jeśli będziesz stożkowe brał a takowe polecam np QMP to wpierw zobacz jak ci nachodzi osłona przeciwkurzowa, jak ciężko to pilniczek okrągły i jego otwórz pooraj trochę , ma wejść bez żadnych oporów.
13. łożysko na gorąco najlepiej jest nabić a jeszcze lepiej na prasie (podejdź do jakiegoś warsztatu mechanicznego na pewno mogą to zrobić).
14. wybijasz stare prowadzania łożysk z główki ramy, śruboktęt i młotek.
15. wyczyść gniazda łożysk na główce i nabij prowadzenia nowych łożysk , pomóż sobie np kluczem nasadowym z jakąś długą przedłużką i równomiernie dookoła uderzaj aby nie przekosić i nie zaklinować prowadzenia.
16. jak to zrobisz z górnym i dolnym solidnie posmaruj łożyska i bieżnie ich tawotem do łożysk tocznych.
17. załóż półkę dolną i dokręć ją nakrętką od góry wcześniej zakładając łożysko górne i uszczelniacz oczywiście, półka ma się lekko kręcić nie dokręcaj tego mocno.
18. składasz wszystko do kupy, nakrętkę kontrującą dokręcaj z umiarem deliktaknie, dosłownie na palec, pomiędzy nakrętkami ma być zabezpieczenie oczywiście, które później musisz zagiąć
19. załóż półkę górną
20. włóż lagę , załóż kierownicę, załuż pierścień i puść lagę, ma się oprzeć na pierścieniu
21. włóż 2-gą lagę i tak samo
22. złap za końce lagi i poruszaj góra dół nie ma być słychać luzów jakichś , jak puścisz lagi kierownica ma swobodnie opaść na którąś stronę, jeśli nie ma luzów i kiera leciutko pracuje jest super.
23. włóż ośkę w golenie i ustaw ładnie lagi na przeciw siebie
24. skręć całą resztę do kupy
25. wyjazd.

Przy tym nie ruszasz czaszy , zegarów itp , bo i po co ??.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

donJakubo
teksciarz
teksciarz
Posty: 165
Rejestracja: śr 03 paź 2007, 23:06
Imię: Jakub
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: donJakubo » ndz 13 kwie 2008, 19:47

dzieki wielkie chopaky :) jutro sie biore do roboty :)

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » pn 15 gru 2008, 21:46

Wymieniłem dziś łożyska główki ramy. Właśnie wróciłem z garażu. Oczywiście wszystko poszło jak po maśle dzięki Waszym wskazówkom :grin: Kiera obraca się luźno, żadnych luzów (kupiłem QMP). A stare łożyska to była już masakra. Kiedyś jeden mechanik zwrócił mi uwagę że jest za duży opór na kierownicy i faktycznie. Półki obracały się ze sporym oporem i dziwnym chrobotaniem a na środku była ,,dziura''.

Mam przy okazji jedno pytanie. Czy ktoś orientuje się czy te łożyska to jeszcze oryginały były czy nie? Niby japońskie ale.... Tak z ciekawości pytam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Try before you die!

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » pn 15 gru 2008, 22:04

To nie są oryginały to już są łożyska stożkowe,a takowe nie były w VFR zakładane.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
kecajm69
klepacz
klepacz
Posty: 1095
Rejestracja: ndz 02 wrz 2007, 22:28
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: kecajm69 » pn 15 gru 2008, 22:06

Potwierdzam.
Jacek M.

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » pn 15 gru 2008, 22:18

Zgodze się z chlopcami ja wymieniałem u siebie i byly zwykłe.Tez dałem stożki
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » pn 15 gru 2008, 22:27

No faktycznie fabrycznie nie montowali stożków. Zapomniałem. Ech... więc już trzecie łożyska w główce się kręcą...
Try before you die!

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pn 15 gru 2008, 23:17

Daniel a gdzie i za ile kupiłeś te łożysko??? U mnie też chyba będe musiał do tego zajrzeć :roll:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości