Zimowy serwis:)i fotki

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
wolek1100
Posty: 11
Rejestracja: śr 09 sty 2008, 17:00
Imię: Ernest
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Zimowy serwis:)i fotki

Post autor: wolek1100 » czw 10 sty 2008, 00:47

Kilka dni temu zakupiłem swoją VFRke i zaczynam powoli myśleć nad wymianami...nasuwają się pytania...
1. Jaki zastosować olej? Czytałem że najlepiej wlać półsyntetyka 10W40..ale pojawiły się zdania o pełnym syntetyku.Czy są jakieś śróbki spustowe?I gdzie?
2. Czy do chłodnicy wlać zwykły płyn chłodniczy do np: chłodnic aluminiowych?np: dynagela?Czy są jakieś śróbki spustowe?I gdzie?
3. Jakie założyć nowe świeczki?Chodzi o oznaczenie.
4.Czy jest sens wlewać w siłowniki sprzęgła i hamulców płyn 5.1 jeżeli są stworzone dla DOT4?
Dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony ndz 10 lut 2008, 00:18 przez wolek1100, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » czw 10 sty 2008, 06:55

wolek1100 pisze:Czy są jakieś śróbki spustowe?I gdzie?
]
Jest jedna podajże na klucz 15 pod pługiem w dolnej części silnika.
4.Czy jest sens wlewać w siłowniki sprzęgła i hamulców płyn 5.1 jeżeli są stworzone dla DOT4?
Ja zawsze stosowałem dot-4
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » czw 10 sty 2008, 08:01

wlalempolsyntetyk, przy zuzytym silniku syntetyk moze go
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » czw 10 sty 2008, 08:41

[quote="KolczyK"]wlalempolsyntetyk, przy zuzytym silniku syntetyk moze go

Awatar użytkownika
Arturo
klepacz
klepacz
Posty: 982
Rejestracja: ndz 11 lut 2007, 19:45
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3Miasto / Rumia
Kontakt:

Post autor: Arturo » czw 10 sty 2008, 09:08

wolek1100,
Jesli chodzi o oleje to mozesz sobie przecztac np. ten temat: http://vfr.superhost.pl/vfr-oc-pl/forum ... ight=oleje

A poza tym, polecam skorzystac z opcji "szukaj" klikajac na ikonke na gorze. Wtedy wpisz np. plyn chlodniczy i odznacz "szukaj tylko w tytule".
"Ludzie kpią z nas zanim nas zdążą poznać
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » czw 10 sty 2008, 13:06

Vlaad przekręciłem dzięki za poprawę :grin:

była mowa o syntetyku i półsyntetyku prawda że nie powinny niby nic robić, bo maja podobne wlasciwosci, ale powtórzyłem słowa byłej dyskusji, Ja odczułem po wlaniu półsyntetyku, a byłwczesniej syntetyk bankowo, że kleją mi się tarcze sprzęgła. motul 5100 ester

[ Dodano: 2008-01-10, 13:07 ]
po rozgrzaniu silnika i pogwałceniu klamki przechodzi

[ Dodano: 2008-01-10, 13:07 ]
po rozgrzaniu silnika i pogwałceniu klamki przechodzi, może już nie te sprężynki
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » czw 10 sty 2008, 13:14

Ja miałem syntetyk i było ok.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
Struś
pisarz
pisarz
Posty: 242
Rejestracja: wt 02 paź 2007, 00:00
Imię: Sławek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Struś » sob 12 sty 2008, 01:40

Dot 5.1 jest bardziej mikroskopijny :mrgreen:

Dot 4 to taki standard, który wystarcza do jazdy w normalnych warunkach. 5.1 ma trochę wyższe temperatury graniczne wrzenia i dlatego jeśli ktoś chce rozgrzewać tarcze aż zaczną świecić to może pomyśleć o zmianie płynu, ale chyba Tobie nie chodzi o to. Poza tym Dot 4 jest wszędzie, a Dot 5.1 to niektórzy nie wiedzą jak czytać i kojarzą z systemem dolby surrand :biggrin Te płyny są podobno mieszalne, ale jakoś z perspektywy perfekcjonisty bym ich nie miksował.
Życie to nie czas kiedy oddychasz tylko te chwile, kiedy zapiera Ci dech w piersiach...

Awatar użytkownika
wolek1100
Posty: 11
Rejestracja: śr 09 sty 2008, 17:00
Imię: Ernest
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: wolek1100 » sob 12 sty 2008, 17:24

Próbowałem dzisiaj ściągnąć bak..i odkręciłem śróbkę "pod jajkami", wyciągnąłem ośke i niechciał wyjść...coś jeszcze jest do odkręcenia?
pozdro

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » sob 12 sty 2008, 17:38

a w 750 przed półkami jak patrzysz przed bak.....przed główką ramy....nie ma 2 śrubek jak w 800-e ?????
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » sob 12 sty 2008, 19:56

W rc36 I napewno nie ma tych srubek, a z tego co widze po zdjeciach to w II tez nie ma.

musi zejsc łaski nie robi :smile: , jak wyjmiesz oske to unies go w tym miejscu lekko do gory a potem pociagnij do tylu, uwazajac przy tym na kabelki i przewody paliwowe

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » sob 12 sty 2008, 20:51

wolek1100, Tam jest tuleja która Ci się przemieściła,musisz ją wyciągnąć.
Ot cały problem.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » ndz 13 sty 2008, 10:10

witam,odepnij tez jeszcze weżyk od paliwa o kabelki od wskażnika poziomu paliwa
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » ndz 13 sty 2008, 12:42

właśnie, żeby zdjąć bak trzeba odpiąć parę rurek......tzn wężyków, mam filma że zaraz poleci mi paliwo :mrgreen: czy mogę zdjąć bak bez żadnych jaj ?? odlącyzć sterowanie itp...
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » ndz 13 sty 2008, 12:47

KolczyK, w 750 jest kranik serwisowy da się zamknąć nie wiem jak w 800.
1.to paliwo.
2. to przelew
3, odpowietrzenie.
4.przewód zasilający ( od rezerwy)
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości