Ograniczyć spalanie

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
zalew
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pn 22 sie 2011, 22:21
Imię: Andrzej
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złocieniec

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: zalew » czw 02 maja 2013, 21:58

kubatron2 pisze: w internecie to nawet hayabusy palą 5 litrow,na trasie moze i zejde do 6 ale w ofólnym rozrachunku ciut trasy troche miasto korki mieszu mieszu i wwyjdzie z 7 litrów.ale wole tak niz patrzec jak szpak w pizde w ten obrotosciomierz zeby 5 tys nie przekroczyc bo mi spali nieekonomicznie.
:lol: :lol: :lol: :lol: Ale się uśmiałem.Brawo!!Ja też nie bardzo pilnuję obrotów,prędkości.Jazda ma dawać fun i nie służy temu żeby wyznaczać sobie jakieś granice lampując się w obrotomierz.Czasem strzelę z obrotów,dokręcę to V4 bo wyjątkowo fajnie brzmi przechodząc cały zakres obrotów na przelocie.Na prędkościomierz zerkam zazwyczaj niezbyt często,obrotomierzem pilnuję najwyżej nie przekraczania czerwonego pola lub jego okolicy.Może to są skutki że nijak 5-6 hehe.Ekonomię i obroty to ja mam upilnowane na maksa w samochodzie :wink: Jeśli jest coś nie tak z viferką która nie wścieka się jakoś wybitnie na trasie i pali te 7-8/100km,to jest już nas dwóch :wink: Ja gdy znajdę w końcu więcej czasu mam w planach pomiar wszystkich parametrów bajka,łącznie z hamownią na nowym dominatorze.Więc gdy moja honda postanowi w wyniku jakiegoś zabiegu palić tyle ile kolegów,bez radykalnej zmiany stylu jazdy to niezwłocznie poinformuję.
Zbieram się też od roku do testowego przejechania tych 100km w sposobie nazwijmy to vfr eco drivre w zakresie 120-140 i nie ma zmiłuj że inaczej lecz jakoś mam słabą wolę...Ale noooo,kiedyś naprawdę to zrobię bo nie wykluczam absolutnie że wtedy zejdzie do tych 6 i sam jestem tego ciekaw.Tymczasem psiocząc na ceny benzyny lejmy do baku i cieszmy się jazdą!Ja się nie martwię że z moją jest coś nie tak i chłepta bo popsuta :wink:

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: Kolega_PL » czw 02 maja 2013, 22:04

Na chińskim skuterze mało wygodnie byłoby pojechać do Czarnogóry, średnio także by było przelecieć się na weekend na Grossglockner, Nordcap także wolałbym sobie odpuscić i w wiele innych wycieczek, których tutaj nie musze wymieniać.
Nie chodzi w tym temacie pisać co jest taniej, dla kogo kasa się liczy, czy lepiejk 6 litrów czy osiem żeby sprzęt palił, ale dlaczego nasze (w tym przypadku wasze :P ) sprzęty palą więcej niż takie same u innych. Dlatego nie polecajcie skuterów bo malo palą, bo to jest wiadome i logiczne, ale zastanówcie się* dlaczego wasze motocykle pochłaniają więcej paliwa niż przy takim samym traktowaniu innym.

* nie dotyczy tych, którym to zwisa, zresztą cały temat ich nie dotyczy.
Adam

Awatar użytkownika
Bury
klepacz
klepacz
Posty: 925
Rejestracja: czw 28 mar 2013, 21:53
Imię: Andrzej
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tczew

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: Bury » czw 02 maja 2013, 22:18

akurat zle trafiłeś bo ja też sam do wszystkiego doszedłem i nikt mi nic nie dał,ale nie chodzi o to.co niektorzy przesadzają troche chyba z tymi oszczędnościami podniecają sie ze ktos napisze ze jego pali 05 litra mniej i juz panika dlaczego moja pali wiecej... dla mnie to troche chore jest ale to nie moja bajka, ja np.przestałem palic i dzieki temu mam 500 zł miesiecznie na paliwo o można??? może w taki sposó bedzie lepszy co? i zdrowszy haha
VFR800 RC46 98r była
CBR1100XX Super Blackbird
Darkness Black Metallic

Awatar użytkownika
Bury
klepacz
klepacz
Posty: 925
Rejestracja: czw 28 mar 2013, 21:53
Imię: Andrzej
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tczew

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: Bury » czw 02 maja 2013, 22:28

ciekawe jak mogą 2 różne osoby identycznie zalac pod korek i w taki sam sposob jechać(technika jazdy) pi.....l.....kotka za pomocą młotka.wsiadz i przejedz 2 razy ten sam odcinek w taki sam sposób... życze powodzenia a juz nie wspomne ze ktoś inny ma to samo zrobic i trafic na taki sam ruch na drodze taką samą pogode itd itp... liczcie dalej setki bo ja zdecydowanie wole liczyc najechane a nie zaoszczedzone a ten co liczy setki w baku to se napewno pojedzie do czarnogory chyba do ciemnej dziury czyli d...y raczej.
VFR800 RC46 98r była
CBR1100XX Super Blackbird
Darkness Black Metallic

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: Arnold » czw 02 maja 2013, 22:42

Przecież ja też nigdy nie pojadę w takim samych warunkach a jednak zawsze się potwierdza moje spalanie poniżej 6 litrów. Więc nie przesadzaj że nie da się jechać w takich samych warunkach bo to oczywiste. Wystarczy nie pałować, ani nawet razu i nie przekraczać 110 km/h.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
zalew
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pn 22 sie 2011, 22:21
Imię: Andrzej
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złocieniec

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: zalew » pt 03 maja 2013, 08:07

Arnold pisze:Przecież ja też nigdy nie pojadę w takim samych warunkach a jednak zawsze się potwierdza moje spalanie poniżej 6 litrów. Więc nie przesadzaj że nie da się jechać w takich samych warunkach bo to oczywiste. Wystarczy nie pałować, ani nawet razu i nie przekraczać 110 km/h.
Więc już chyba wszystko stało sie jasne i dotarliśmy do sedna 8) .Thx Arnold!Ja tym motocyklem jakoś nie bardzo potrafię tak jechać...Ale wierzę,wierzę!Swego czasu coś mi się kojarzy że była też mowa o jakimś rozpędzaniu i przebijaniu paru biegów do 6 w granicach prędkości 110-120 km/h :disagree .Nie ma się o co kłócić,super że tyle Wam palą i tyle :wink: .Kiedyś może to eco drive vfr jednak przetestuję :twisted:
Wierzę że 00-01 jest realnie oszczędniejsza od przedliftowej.Jednak spalanie w przedziale 5-6 a nawet poniżej we wcześniejszej wersji wiążę właśnie ze stylem jazdy który dość poważnie odbiega od ogólnie przyjętego dla VFR.Spalanie zaś w przedziale 7-8l/100km na codzień nie podciągam pod możliwość jakiejś awarii,niedomagania etc.gdyż vfr pali 5-6 a gdy przy normalnej dynamicznej jeździe pali tą swoją 8 to na pewno jest popsuta :cry :cry :lol: .
Moim zdaniem VFRka nie jest wybitnie oszczędnym motocyklem i tyle.Nie ma jednak jakiejś tragedii w tym temacie.Nie jest to przedział 10-12 przy analogicznym trybie użytkowania.Jednak wolę niezbyt oszczędną V4 na kołach zębatych niż oszczędniejszą rzędówkę w jakiejkolwiek odsłonie :wink:

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: Kolega_PL » pt 03 maja 2013, 09:11

Ale i tak Wam polecam sprawdzić sprzęty, bo rzeczywiście może jakiś czujnik nawala, albo coś zabrudzone jest, to przecież nie nowe motocykle. 7-8 to spala przy w miarę dynamicznej jeździe, a nie ze stałą prędkością na autostradzie.
Adam

andreas
teksciarz
teksciarz
Posty: 158
Rejestracja: sob 31 mar 2012, 11:30
Imię: Andrzej
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stare Pole/DK-22

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: andreas » pt 03 maja 2013, 12:59

Arnold pisze:Wystarczy nie pałować, ani nawet razu i nie przekraczać 110 km/h.
Ja tam na trasie 120km/h 6-teczką sobie "pyrkam" i jak coś się wlecze to lubię zredukować,lewy i v-tec się nie wyłącza :mrgreen:
Zalałem do pełna i będę wiedział ile pali w cyklu "mieszanym" :lol:

Awatar użytkownika
grover88
teksciarz
teksciarz
Posty: 129
Rejestracja: śr 22 sie 2012, 10:06
Imię: Marcin
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: grover88 » pt 03 maja 2013, 14:08

Powiem wam tak: moja pali tyle ile wleje i nigdy nie przekroczyłem 85zł pomiędzy tankowaniami więc jest ok :twisted:
VFR800 RC46 Fi - poszła w UA
VFR800 RC46 II - czarna bestyia...

Awatar użytkownika
zalew
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pn 22 sie 2011, 22:21
Imię: Andrzej
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złocieniec

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: zalew » pt 03 maja 2013, 14:25

Sprawdzę,sprawdzę,choć niczego złego sie nie spodziewam :wink: .
No ale właśnie
Kolega_PL pisze: 7-8 to spala przy w miarę dynamicznej jeździe, a nie ze stałą prędkością na autostradzie.
Tu właśnie mamy odpowiedź.U mnie autostrada może parę razy do roku i prędkość znacznie wyższa,więc naprawdę nie ma o co się spierać :wink: Miałem porównać wyniki spalania gdy jechaliśmy do Białej ale jakoś mi z dyni wypadło :) .Po prostu uważam że pewien styl jazdy generuje konkretne wartości spalania i nie uważam tego za objaw niedomagania sprzęta. Czasem jednak czytając posty w tym wątku odnoszę wrażenie jakby vfrki miały palić 5 a już maksymalnie 6 l/100km(czyli w zasadzie norma dla klasy 500-600cm3) i basta-a reszta coś ma nakićkane w silniku,osprzęcie itp.Na 90% tak nie jest.
U mnie błędów brak,synchro zrobione,luz zaworowy w normie,filtr powietrza nowy więc???Te 10% zostawię na pomiary na hamowni i analizę spalin :wink: Ale naprawdę nie ma o co kopii kruszyć.Nie chciałbym jednak żeby ktoś świeżo kupujący ten sympatyczny model motocykla utwierdzał się w przekonaniu że honda jeżdżąc dynamicznie pochłania tak małe ilości paliwa.Ajeśli przy dystrybutorze okaże się raptem inaczej to zacznie się szukanie dziury w całym.
Sprecyzujmy: jest to realne ale w sytuacji zastosowania metody vfr eco drive 8)
No zostaje jeszcze to moje 10% naddatku na wszelki wypadek,wyniki zapewne niebawem :wink:

Awatar użytkownika
puzon
klepacz
klepacz
Posty: 1633
Rejestracja: ndz 26 paź 2008, 12:36
Imię: Piotr
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: HitlerSee
Kontakt:

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: puzon » pt 03 maja 2013, 14:26

grover88 pisze:Powiem wam tak: moja pali tyle ile wleje i nigdy nie przekroczyłem 85zł pomiędzy tankowaniami więc jest ok :twisted:
Czyli spalanie u Ciebie zależy od ceny benzyny :lol

Awatar użytkownika
FernandoT
pisarz
pisarz
Posty: 203
Rejestracja: wt 26 lut 2013, 18:07
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: FernandoT » pt 03 maja 2013, 18:13

a mnie cena benzyny nie interesuje bo ja i tak zawsze tankuje za 50 zł :)))))
WSK M21W2 1972, KTM LC 4

Awatar użytkownika
piax88
Posty: 7
Rejestracja: ndz 04 mar 2012, 15:58
Imię: Mateusz
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Września

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: piax88 » pt 03 maja 2013, 18:42

Ostatnio robiłem trasę Września - Warszawa, jakieś 300km cały czas autostradą i średnia prędkość 135km/h więc spokojnie, vfrka spaliła 5,6litra/100km. Po mieście pali mi 10 litrów bo czasami na pierwszych 2 biegach mocno mu odkręcę. Muszę kiedyś go pocisnąć tak żwawiej ciekawe ile maksymalnie łyknie.
http://bikepics.com/members/piax88/
Gs500 89' --> Bandit 650S '07 ---> Gsx1400 '03 ---> Vfr800 V-tec '02

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: kubatron2 » pt 03 maja 2013, 18:51

10 litrów bo czasami na pierwszych 2 biegach mocno mu odkręcę.to pewnie według kolegi pl nie powinnes go oddawac do warsztatu tylko wogóle wysłac do hondy do japonibo tak masz posuty :biggrin

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: Kolega_PL » pt 03 maja 2013, 19:24

piax88 pisze:Ostatnio robiłem trasę Września - Warszawa, jakieś 300km cały czas autostradą i średnia prędkość 135km/h więc spokojnie, vfrka spaliła 5,6litra/100km.
Normalny wynik jak na spokojną, autostradową jazdę.
Moja była RC46 najwięcej spaliła 10-11 litrów - nie pamiętam dokładnie. No, ale z tego co pamiętam kiki podpowiedział co trzeba zrobić.... i pomogło i od tamtej pory jeździłem sprawnym motocyklem, a stosunkowo niskie spalanie na przelotach autostradowych pozwoliło mi zrobić na vfr kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. A tak, pewnie uczestniczyłbym w dyskusji w tym temacie propagując główne motto: no i h.j, że spala mi dużo, stać mnie przecież, V4 lubi wypić, szybko jeżdżę, lubię odkręcić, pewnie dlatego :P
Adam

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości