Przewody w stalowym oplocie

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
JayZ
Posty: 2
Rejestracja: ndz 15 kwie 2012, 21:36
Imię: Jacek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Przewody w stalowym oplocie

Post autor: JayZ » czw 19 kwie 2012, 22:32

Panowie, z góry przepraszam, że odgrzewam starego kotleta...lecz nie rozumiem dlaczego do VFR800 Vtec przewody kosztują 1600zł :| :?:
Stalowy oplot miałem w poprzednim moto Hornet 600S... i nie wyobrażam sobie nie mieć tego również w VFR ... ale ta cena?

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Przewody w stalowym oplocie

Post autor: Fakir » czw 19 kwie 2012, 22:33

JayZ pisze:Panowie, z góry przepraszam, że odgrzewam starego kotleta...lecz nie rozumiem dlaczego do VFR800 Vtec przewody kosztują 1600zł :| :?:
Stalowy oplot miałem w poprzednim moto Hornet 600S... i nie wyobrażam sobie nie mieć tego również w VFR ... ale ta cena?
tam jest dual-cbs, stąd ta cena :wink:
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Kasius
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: czw 21 kwie 2011, 13:45
Imię: Kasper
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WWA

Re: Przewody w stalowym oplocie

Post autor: Kasius » czw 19 kwie 2012, 22:48

Badałem ten temat kiedyś i niestety ta cena jest realna - wytłumaczenie gdzieś było takie że cały system duala to około 17 różnej długości przewodów. Ze względu na to że są one połączone jak jeden mechanizm to nie można wymienić tylko przednich :( ktoś chyba z forum znalazł komplet nowych przewodów za jakieś 1200 zł - jak dla mnie i tak sporo :)

Awatar użytkownika
dixon
klepacz
klepacz
Posty: 550
Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
Imię: rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: grójec

Re: Przewody w stalowym oplocie

Post autor: dixon » pt 20 kwie 2012, 10:13

dla mnie również jest sporo, dlatego też, mimo że b.chciałbym go mieć zamontowanego w moto, to odpuszczam temat, bo cena mnie zabija mimo wszystko.
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52

JayZ
Posty: 2
Rejestracja: ndz 15 kwie 2012, 21:36
Imię: Jacek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Przewody w stalowym oplocie

Post autor: JayZ » pt 20 kwie 2012, 22:02

Fakir pisze:tam jest dual-cbs, stąd ta cena :wink:
Kasius pisze:Badałem ten temat kiedyś i niestety ta cena jest realna - wytłumaczenie gdzieś było takie że cały system duala to około 17 różnej długości przewodów. Ze względu na to że są one połączone jak jeden mechanizm to nie można wymienić tylko przednich :( ktoś chyba z forum znalazł komplet nowych przewodów za jakieś 1200 zł - jak dla mnie i tak sporo :)
sic! Oplot musi być i będzie :twisted:

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Przewody w stalowym oplocie

Post autor: Fakir » pt 20 kwie 2012, 23:04

możesz też zrezygnować z dualcbs, i założyć konwencjonalny układ hamulcowy, oraz np. inne zaciski (wiem że od jakiejś hondy pasują, było o tym na forum) :wink:
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

marlin
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: ndz 24 kwie 2011, 02:00
Imię: Marek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: Przewody w stalowym oplocie

Post autor: marlin » ndz 22 kwie 2012, 18:33

Kasius pisze:Ze względu na to że są one połączone jak jeden mechanizm to nie można wymienić tylko przednich :( )
A jakie są konkretne argumenty przeciwko wymianie jedynie przodu?
Z klamki odpalamy po dwa tłoczki w każdym z przednich zacisków, natomiast tłoczek w tylnym zacisku jest uruchamiany przez pompę przy zacisku, która to jest odpalana poprzez ruch rotacyjny tarczy hamulcowej.
W przypadku hamowania nogą, oprócz tyłu odpalamy po jednym tłoczku w każdym z przednich zacisków, ale są to inne tłoczki niż gdy hamujemy klamką.
Wniosek taki, że obwód klamka - przednie zaciski (2x2 tłoczki) jest hydraulicznie osobnym obwodem. Przynajmniej tyle zrozumiałem póki co z opisu schematu duala. Mogę się mylić ;)

Stąd pytanie - dlaczego nie można by wymienić tylko przednich przewodów i chociaż częściowo poprawić dozowalność i siłę hamowania?

Awatar użytkownika
Stuwka
klepacz
klepacz
Posty: 1399
Rejestracja: ndz 04 paź 2009, 01:14
Imię: Konrad
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Re: Przewody w stalowym oplocie

Post autor: Stuwka » pt 27 lip 2012, 03:19

Ja mam założone i się super spisują.
RC 36 II 96r.

Obrazek

Żyje się po to, by latać na moto i czasami dla śmiechu postrzelać z wydechu : )

Co mogę powiedzieć o użytkownikach forum ?
yes we can!!

Głośno mówie i Głośny mam wydech, krótko mówiąc jestem z Południa czyli Góral nisko pienny :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości