Sporotwy filtr powietrza NEX VFR 800 Fl

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
trol88
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: ndz 13 paź 2013, 17:51
Imię: Pawel
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piotrkow tryb

Re: Sporotwy filtr powietrza NEX VFR 800 Fl

Post autor: trol88 » pt 31 sty 2014, 05:10

to juz jest kwestja gustu panowie . kto co woli :roll: . ja chciałem taki załorzyc i to zrobile a ze w zime bede musiał podniesc zbiornik pffff a co to az tyle pracy ?? Ja tam lubie pracowac przy mechanice a szczególnie jesli jest to moj sprzet :cool . Tak jak juz pisałe wczesniej to tylko kwestja gustu :wink:

Awatar użytkownika
Dejw
teksciarz
teksciarz
Posty: 176
Rejestracja: śr 31 paź 2007, 16:08
Imię: Dawid
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Sporotwy filtr powietrza NEX VFR 800 Fl

Post autor: Dejw » pt 31 sty 2014, 09:55

trol88 pisze:to juz jest kwestja gustu panowie . kto co woli :roll: . ja chciałem taki załorzyc i to zrobile a ze w zime bede musiał podniesc zbiornik pffff a co to az tyle pracy ?? Ja tam lubie pracowac przy mechanice a szczególnie jesli jest to moj sprzet :cool . Tak jak juz pisałe wczesniej to tylko kwestja gustu :wink:
czy gustu to nie wiem, bo z tego co napisał zaz to coroczna wymiana wiąże się i z podnoszeniem baku i z kosztami (trzy razy tańszymi zresztą niż zakup filtra z bawełny). Jeśli podnoszenie baku w przypadku vfr to rzadkość (bo co my tam niby mamy serwisować pod tym bakiem jeśli nie kontrolę zaworów co kilka sezonów) to może zaz właśnie niechętnie pcha się do serwisowania filtra a w sezonie mając te NEXy K&N i Pipecrossy to już kilka/kilkanaście razy bak trzeba dźwignąć ;)

Awatar użytkownika
Roadrunner
pisarz
pisarz
Posty: 463
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 23:55
Imię: Pawelec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 60 sekund przed Tobą

Re: Sporotwy filtr powietrza NEX VFR 800 Fl

Post autor: Roadrunner » pt 31 sty 2014, 13:29

Wszytko fakt, a tym bardziej jak ktoś na wiosce mieszka, gdzie takie filtry kurzem zatykają się w moment :mrgreen:

Awatar użytkownika
zaz
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 57
Rejestracja: wt 13 sie 2013, 22:53
Imię: zaz
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Sporotwy filtr powietrza NEX VFR 800 Fl

Post autor: zaz » pt 31 sty 2014, 14:43

Dejw ja raczej nie mam problemu z serwisowanie a chodzi o to że kupienie normalnej firmy filtra to koszt ok 100zł a przykładowo K&N mam za 190zł więc mając moto kilka sezonów to chyba bardziej opłaca się wielorazowy filtr.
Chodzi tylko o koszta i jakość filtra tak jak napisałem wcześniej. Może warto byś jeszcze raz przeczytał posty?!

To tak jak ze świecami możesz włożyć zwykłe, a możesz wrzucić Irydowe czy z innego szlachetnego materiału i starcza na wiele więcej, a w rezultacie wychodzi taniej Irydowe.

To nie enduro by latać po polach więc zużycie/zapychanie/zabrudzenie filtra w mieście czy na wiosce jest prawdopodobnie takie samo bo od ładnych paru lat na wioskach też jest asfalt :]

tomcat
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 66
Rejestracja: śr 05 sty 2011, 21:11
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czarna/Łańcut

Re: Sporotwy filtr powietrza NEX VFR 800 Fl

Post autor: tomcat » pt 31 sty 2014, 16:23

Miałem K&N i się pozbyłem, założyłem zwykły, jestem zadowolony bo spadło mi spalanie nawet o 0.5l/100km, jak ktoś dużo jeździ to dla niego istotny czynnik. Zrobiłem 20 tys w sezonie, co przy spalaniu średnio 6l czyli 1200l paliwa po 5,50zł daje wynik 6600zł. Jeżdżąc na K&N spaliłbym 1300l paliwa co daje 7150zł. No i gdzie ta oszczędność? :D

Awatar użytkownika
crucial
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 59
Rejestracja: czw 06 wrz 2012, 00:39
Imię: Patryk
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

Re: Sporotwy filtr powietrza NEX VFR 800 Fl

Post autor: crucial » pt 31 sty 2014, 16:38

To dziwne, bo użytkownik Roadrunner pisał o mniejszym spalaniu po założeniu sportowego filtra powietrza

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Sporotwy filtr powietrza NEX VFR 800 Fl

Post autor: Arnold » pt 31 sty 2014, 17:14

Do K&Na trzeba mieć też odpowiedni tłumik.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Dejw
teksciarz
teksciarz
Posty: 176
Rejestracja: śr 31 paź 2007, 16:08
Imię: Dawid
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Sporotwy filtr powietrza NEX VFR 800 Fl

Post autor: Dejw » pt 31 sty 2014, 18:01

tak tylko dodam że znajomy miał problem z K&N pomimo że go utrzymywał w należytym stanie to mu przepuścił jakieś nieczystości i porysowało mu cylinder... ale może to przypadek 1:1000000000 ;)

tomcat
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 66
Rejestracja: śr 05 sty 2011, 21:11
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czarna/Łańcut

Re: Sporotwy filtr powietrza NEX VFR 800 Fl

Post autor: tomcat » pt 31 sty 2014, 18:04

Arnold pisze:Do K&Na trzeba mieć też odpowiedni tłumik.
Mam przelot "Viper".
Dejw pisze:tak tylko dodam że znajomy miał problem z K&N pomimo że go utrzymywał w należytym stanie to mu przepuścił jakieś nieczystości i porysowało mu cylinder... ale może to przypadek 1:1000000000 ;)
K&N ma większą przepuszczalność powietrza więc jest większe prawdopodobieństwo że jakiś syf przedostanie się do silnika.

Awatar użytkownika
Roadrunner
pisarz
pisarz
Posty: 463
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 23:55
Imię: Pawelec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 60 sekund przed Tobą

Re: Sporotwy filtr powietrza NEX VFR 800 Fl

Post autor: Roadrunner » pt 31 sty 2014, 18:05

Dejw pisze:tak tylko dodam że znajomy miał problem z K&N pomimo że go utrzymywał w należytym stanie to mu przepuścił jakieś nieczystości i porysowało mu cylinder... ale może to przypadek 1:1000000000 ;)
nie jemu jednemu... zresztą k&n jest przereklamowany

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Sporotwy filtr powietrza NEX VFR 800 Fl

Post autor: kiki » pt 31 sty 2014, 18:27

Do wszystkich wysokoprzepuszczalnych filtrów trzeba, a przynajmniej należy założyć przelot.
Ja tam jeżdżę na K&N. A czy to dobrze? Nie wiem- nie chce mi się dobrego silnika rozbierać aby to sprawdzić :mrgreen:

Awatar użytkownika
zaz
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 57
Rejestracja: wt 13 sie 2013, 22:53
Imię: zaz
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Sporotwy filtr powietrza NEX VFR 800 Fl

Post autor: zaz » pt 31 sty 2014, 18:48

Przelot już jest dlatego rozmyślam nad filtrem.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Sporotwy filtr powietrza NEX VFR 800 Fl

Post autor: kiki » ndz 09 lut 2014, 11:04

Wczoraj wyjąłem swojego K&N z motka:
Tak wyglądał po około 8-10 kkm (nie pamiętam dokładnie):
Obrazek

Obrazek

Obrazek


A tak wyglądała strona wewnętrzna filtra:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po wewnętrznej stronie filtra brak brudu, pyłu, piachu. W air boxie również.
Wystarczy czyścić filtry i oliwić je dokładnie taką ilością oleju jaką podaje producent (k&n)- nie ma co się sugerować informacją że ma być cały czerwony/różowy. Wylewamy na niego tyle oleju ile trzeba. W przypadku VFR 800 to jest 37ml.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: MarcinMMz i 5 gości