doładowanie silnika-jeszcze jeden raz

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
VietnaM
Posty: 5
Rejestracja: wt 05 lis 2013, 17:40
Imię: Kamil
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

doładowanie silnika-jeszcze jeden raz

Post autor: VietnaM » wt 05 lis 2013, 21:33

witam. piszę ten temat świadomie, pomimo tego, że nieraz był omawiany. jest to temat czysto teoretyczny (jak na razie). po przeczytaniu większości tematów związanych z doładowaniem silnika (turbosprężarką albo kompresorem) zauważyłem, że są zestawy do montażu (bystre spostrzeżenie, na świecie wszystko jest), ale cena odstrasza. w dalszej przyszłości planowałbym sam taką przeróbkę, ale przy pracy, jaką będę wykonywał to do końca życia nie zarobię na taki zestaw, a mam jeszcze za swoje motocykl kupić. ale na temat. głównie kompresory były montowane w VFR 800, gdzie zastosowany jest już wtrysk oraz V-tec, ale niestety w 750 nie ma tych bajerów. powiększając wiedzę o doładowaniach zauważyłem, że można założyć turbosprężarkę w gaźnikowcach (jak w każdym silniku), ale to trochę zachodu jest (zamontowanie gaźników podciśnieniowych, jeżeli są seryjnie to przepraszam za gafę, odprężenie jednostki, przerobienie kolektora wydechowego i układu dolotowego, zakupienie kutych tłoków i korbowodów, nawęglenie wału korbowego itd, itp). w którymś temacie (o pomarańczowej 800) widziałem, że turbosprężarka została przerobiona na sprężarkę (nie chciałbym poprawiać, ale ktoś błędnie użył nazwy turbiny, która jest częścią napędzającą). niestety, ale napęd takiej sprężarki to wyzwanie, bo turbo średnio kręci się do 100.000 obrotów, co mechanicznie jest troche ciężkie do uzyskania. tak więc co lepsze by było do VFR 750? sprężarka czy turbosprężarka? biorąc pod uwagę, że to jest silnik V4 bardziej preferowałbym sprężarkę :) wiem, że to temat-rzeka, ale dla powiększenia wiedzy chyba warto poświęcić jeden temat :) a nóż widelec może się czegoś nauczę

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: doładowanie silnika-jeszcze jeden raz

Post autor: belkot » śr 06 lis 2013, 08:37

Czysto teoretycznie rozwazajac nalezy sie zastanowic jak działa sprezarka. Otoz daje wiecej powietrza przez to ze jest sprezone do komory spalania. Wiec zalozenie samej sprezarki nie wystarczy tylko zalozyc turbine. Nalezy tez zmienic dawke paliwa dajac jej wiecej tak aby stosunek ilosci paliwa to powietrza zostal zachowany 1:14 o ile pamietam. Dlatego latwiej to zrobic to silnika zasilanego wtryskiem no wystarczy zmienic mapy (jezeli wtryski maja wystarczajaca wydajnosc).Druga sprawa to zalozenie intercoolera ktory bedzie schładzal gorace powietrze ze sprezarki. Co do kutych tłokow to chyb dodatkowo zeby silnik wytrzymal wieksza moc ale nie sa niezbedne do pracy silnika. Moim zdaniem niezbedne do pracy takiego silnika jest sprezarka, intercooler, wiekszy gaznik (lub dysze) i no i chyba zmienione walki rozrzadu.

Latwiej oczywiscie zamontowac turbine niz kompresor.

VietnaM
Posty: 5
Rejestracja: wt 05 lis 2013, 17:40
Imię: Kamil
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

Re: doładowanie silnika-jeszcze jeden raz

Post autor: VietnaM » sob 09 lis 2013, 15:12

wspomniałem o kutych tłokach, bo pomyślałem o większej mocy niż 20 dodatkowych koni. z tego co się orientuję to przyrost mocy w granicach 40% nie szkodzi silnikowi i nie trzeba go wzmacniać. jeśli z busy wycisnęli spokojnie 500 koni, to czemu w VFR 250 kucyków miałoby być nierealne? jak każdy z nas wie (czy z opinii, czy z własnego doświadczenia) 750 jest na prawdę trwałym silnikiem, więc po tuningu też może by zachował swoją żywotność przy odpowiednich zmianach i modyfikacjach? a tak wgl to kombinował coś ktoś z forum z doładowaniem tego silnika, ewentualnie z podniesieniem mocy bez doładowania (trudna sprawa, ale jakoś możliwa)?

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: doładowanie silnika-jeszcze jeden raz

Post autor: kiki » sob 09 lis 2013, 18:44

Trzeba też pomyśleć o odprężeniu silnika- chyba że turbina nie będzie sporo ładowała :).

Na stuntpoland jest temat jak koleś ładował suszare do gixa

VietnaM
Posty: 5
Rejestracja: wt 05 lis 2013, 17:40
Imię: Kamil
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

Re: doładowanie silnika-jeszcze jeden raz

Post autor: VietnaM » ndz 10 lis 2013, 10:54

właśnie, dzięki że mi przypomniałeś o odprężeniu :) w sumie jakby poszukać to może na zagranicznych forach ktoś kombinował coś na ten temat... trzeba przesłuchać wujka Google :D korzystając z tego, że temat to czysta teoria, można pomyśleć również nad zmianą gaźników na wtrysk. wiem, że to gra nie warta świeczki, ale pomyśleć można :) co sądzicie na ten temat? jakby to mogło się sprawować w 750?

VietnaM
Posty: 5
Rejestracja: wt 05 lis 2013, 17:40
Imię: Kamil
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

Re: doładowanie silnika-jeszcze jeden raz

Post autor: VietnaM » pn 11 lis 2013, 11:01

nie mogłem znaleźć opcji "edytuj" tak więc piszę w kolejnym poście :P znalazłem coś na temat bi-turbo w vfr, ale po niemiecku, a ja orłem nie jestem w tym języku xD tutaj zapodaję link: http://improvelife.info/v65/tests/image ... iTurbo.jpg . to mi wygląda na ściemę na stopkach albo kole w górze: http://www.myvideo.de/watch/7481507/Hon ... er_1_7_bar . więcej nie znalazłem tematów związanych z turbo w vfr 750

Awatar użytkownika
Dejw
teksciarz
teksciarz
Posty: 176
Rejestracja: śr 31 paź 2007, 16:08
Imię: Dawid
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Cieszyn

Re: doładowanie silnika-jeszcze jeden raz

Post autor: Dejw » pn 11 lis 2013, 18:30

VietnaM pisze:nie mogłem znaleźć opcji "edytuj" tak więc piszę w kolejnym poście :P znalazłem coś na temat bi-turbo w vfr, ale po niemiecku, a ja orłem nie jestem w tym języku xD tutaj zapodaję link: http://improvelife.info/v65/tests/image ... iTurbo.jpg .
przykro mi ale to nie jest niemiecki, prędzej jakis duński czy coś czy jeszcze bardziej północny..

VietnaM
Posty: 5
Rejestracja: wt 05 lis 2013, 17:40
Imię: Kamil
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

Re: doładowanie silnika-jeszcze jeden raz

Post autor: VietnaM » pn 11 lis 2013, 19:36

dobra, sory za gafę, ale przynajmniej szukałem.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości