Słabe ładowanie

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
maciek1765
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 68
Rejestracja: pt 17 kwie 2009, 22:08
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Słabe ładowanie

Post autor: maciek1765 » pn 27 kwie 2009, 17:18

Witam. Mam problem z moto (vfr 800) ostatnio robiłem krótką trasę około 20 km jadąc powoli(niskie obroty) zgasiłem moto i już nie mogłem go odpalić. Na szczęście znalazł się ziomek z moto i jakoś udało się odpalić. W drodze powrotnej trochę piłowałem zgasiłem moto i bez problemu odpalił nawet po pewnym czasie. Akumulator jest w pełni sprawny bo sprawdzony. Co może być tego przyczyną?? alternator?? i jak by można było prosić to jak ktoś by miał manuala w jakimś polskim tłumaczeniu do vfr 800 z 98r. to mógłby podesłać. Z góry dzięki

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2089
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » pn 27 kwie 2009, 17:29

Sprawdź ładowanie, na niskich, średnich i dość wysokich obrotach. Dobry alternator daje ładowanie ok 13,2-13,4. Może masz regel zepsuty i z opóźnieniem załacza to dobre ładowanie ;-) Miernik i do garażu ;-)
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

maciek1765
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 68
Rejestracja: pt 17 kwie 2009, 22:08
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: maciek1765 » pn 27 kwie 2009, 18:10

Ale to co muszę ściągać dekiel od silnika.Czy da rade jakoś inaczej?? może głupie pytanie ale w elektryce jestem kompletnie zielony. Czy na kablach to sprawdzić??

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2089
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » pn 27 kwie 2009, 18:22

ładowanie możesz sprawdzić na akumulatorze. Miernik dajesz do plusa i minusa i patrzysz na pomiar miernika.
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

maciek1765
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 68
Rejestracja: pt 17 kwie 2009, 22:08
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: maciek1765 » pn 27 kwie 2009, 18:30

no tak ale akumulator jest dobry bo był sprawdzany

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2089
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » pn 27 kwie 2009, 18:35

Jak odpalisz moto to na akumulatorze możesz sprawdzić ładowanie, bo są do niego klemy podpięte. Akumu może być dobre, ale przez złe ładowanie możesz go szybko załatwić
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
Tomkoz
pisarz
pisarz
Posty: 211
Rejestracja: pn 26 mar 2007, 17:38
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Tomkoz » pn 27 kwie 2009, 18:39

Podkręć obroty na biegu jałowym.
Ja miałem kiedyś obroty poniżej 900 obr/min. Po wymianie reglera kumpel podkręcił mi na 1100 obr/min i teraz jest cool. Nie pytaj gdzie się podkręca, bo tego nie wiem :mrgreen:
Ale generalnie, jeśli występuje taki problem, to pierwsze do sprawdzenia i wymiany idzie regler!!
Ostatnio zmieniony pn 27 kwie 2009, 18:44 przez Tomkoz, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek1765
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 68
Rejestracja: pt 17 kwie 2009, 22:08
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: maciek1765 » pn 27 kwie 2009, 18:42

może być bo obroty są niskie

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2089
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » pn 27 kwie 2009, 18:52

Nie pytaj gdzie się podkręca, bo tego nie wiem :mrgreen:
Pod prawą owiewką masz pokrętło. Gdzies ok. 20-30 centymetrów nad wysokością nóżki.
Obroty powinny być min 1000.

Ale ładowanie tak sobie sprawdź. Ustaw miernik na DCV 20 i zobacz jakie masz napięcie.
Pewnie, skończy się to wymianą regera :neutral:
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3542
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » pn 27 kwie 2009, 20:04

maciek1765, Nie tak od razu.
Jak się jedzie wolno w korku z obrtotami od wolnych (1500) do 3000 i to przez długi czas to akumulator nie nadąża się ładować a przecież światła cały czas czerpią prąd i aku się rozłarowuje. Zauważysz to na pewno bo na wolnych obrotach światła i kontrolki lekko przygasają.

Zobacz przy jakich obrotach się zaczynają jaśniej palić i na takiej jasności już zostają i napisz to.

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » wt 28 kwie 2009, 10:59

Gregory kolega z tego co wyczytalem nie ma v-teka, tylko starszy model, wiec obroty sie reguluje gdzie indziej, z prawej str masz dziurke w ramie i srubokretem krecisz

maciek1765
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 68
Rejestracja: pt 17 kwie 2009, 22:08
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: maciek1765 » wt 28 kwie 2009, 19:29

no 98 rocznik. muszę znaleźć trochę czasu i to zrobić

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2089
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » wt 28 kwie 2009, 22:57

Gienio pisze:Gregory kolega z tego co wyczytalem nie ma v-teka, tylko starszy model, wiec obroty sie reguluje gdzie indziej, z prawej str masz dziurke w ramie i srubokretem krecisz
Sorki, moje niedopatrzenie :sad:
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

maciek1765
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 68
Rejestracja: pt 17 kwie 2009, 22:08
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: maciek1765 » pt 22 maja 2009, 15:22

Czy jest ktoś z Olsztyna lub z bliskich okolic kto ma sprawny regulator napięcia pasujący do vfr 800 z 98roku a leży gdzieś nie używany lub mógłby mi pożyczyć na jakaś godzinę lub dwie ?? chodzi o to że chcę się upewnić czy mam padnięty regulator bo nie ma sensu żebym w razie czego wywalił 400 stówy a to okazał by się alternator

Marecki800Fi
Posty: 19
Rejestracja: sob 02 lut 2008, 22:06
Imię: Marek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sochaczew

ładowanie

Post autor: Marecki800Fi » pn 01 cze 2009, 18:39

Panowie
ostatnio padł mi akumulator - pewnie ze starości - 2 lata jeździł u mnie, a wcześniej ..... wie?
i z ciekawości zapędziłem się z miernikiem do garażu i mam takie pytanie
- przy jakich obrotach powinno być to właściwe ładowanie?
u mnie sprawa wygląda tak:
bez dotykania gazu na światłach , na aku odczytuję 12,84
bez gazu bez swiateł 13,42
gdzieś wyczytałem ( lecz gdzie ? ) że ładowanie powinno się sprawdzać przy około 5000 tys obr - to wydaje mi się dość rozsądne biorąc pod uwagę że 5000 obr w trasie to taka spokojna jazda
przy 5000 obr + światła odczytałem 13,6
przy 5000 bez świateł 13,80
jak to z tym jest?
ŚCISK

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości