Problem z ładowaniem rc36II
- onyx80
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz 16 lut 2014, 20:21
- Imię: Konrad
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Niemcza
Problem z ładowaniem rc36II
Witam
Kilka dni temu padł mi regulator jak to czesto bywa w vfr-kach i to skłoniło mnie do szukania rozwiazania tego problemu raz na zawsze.
Po wielu godzinach poszukiwan trafilem na jakims forum, nie pamietam juz gdzie to bylo, ze ktos założył regulator od fjr1300 i problem znikł.
Zrobiłem tak samo tylko ze w moim przypadku problem pojawil sie kolejny.
Po podłączeniu nowego regulatora ładowanie jest bardzo dobre, 14,8- 15V bez wzgledu na włączone swiatła ale ładowanie rozpoczyna sie dopiero od 2000obr ponizej ładowania nie ma wogole.
W zwiazku z tym mam pytanie do kolegów bardziej obcykanych w elektryce.
1. Jakie powinno byc prawidłowe napięcie miedzyfazowe na alternatorze przy jałowych obrotach.
2. Ten nowy regulator z tego co mi wiadomo jest na MOSFET-ach i czy taki regulator moze miec jakies minimalne napiecie pracy.
Bede wdzieczny za kazda pomoc.
Pozdrawiam
Kilka dni temu padł mi regulator jak to czesto bywa w vfr-kach i to skłoniło mnie do szukania rozwiazania tego problemu raz na zawsze.
Po wielu godzinach poszukiwan trafilem na jakims forum, nie pamietam juz gdzie to bylo, ze ktos założył regulator od fjr1300 i problem znikł.
Zrobiłem tak samo tylko ze w moim przypadku problem pojawil sie kolejny.
Po podłączeniu nowego regulatora ładowanie jest bardzo dobre, 14,8- 15V bez wzgledu na włączone swiatła ale ładowanie rozpoczyna sie dopiero od 2000obr ponizej ładowania nie ma wogole.
W zwiazku z tym mam pytanie do kolegów bardziej obcykanych w elektryce.
1. Jakie powinno byc prawidłowe napięcie miedzyfazowe na alternatorze przy jałowych obrotach.
2. Ten nowy regulator z tego co mi wiadomo jest na MOSFET-ach i czy taki regulator moze miec jakies minimalne napiecie pracy.
Bede wdzieczny za kazda pomoc.
Pozdrawiam
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Problem z ładowaniem rc36II
1. 25-30 V AC. Na wysokich do 80-100 V AC około.
2. Nie pamiętam, szkołę kończyłem naście lat temu. Ale niejedno moto mierzyłem i powiem tyle - nie zawsze altek daje wysokie napięcie przy wyższych obrotach. Trafiłem kiedyś moto, gdzie altek dawał ok. 17V a ładowanie było ok, dawał pewnie większy prąd, a całość regler przerabiał na te 14 z hakiem i odpowiedni prąd ładowania. Nie pamiętam, ale to jakaś yamaha była. W tdm miałem regiel z kawasa, w rc36II ducati energia (polecam), w fujarze mam fabrykę i nic się nie dzieje. Te regulatory to nie konstrukcje z ddr, altek nie ma wzbudzenia i generuje prąd od samego początku, dlatego ładowanie powinno być już na wolnych obrotach. Jeśli tak nie jest, może coś jest nie tak z połączeniami altek-regiel, albo usterka któregoś z nich. Przy zbyt wysokim ładowaniu winę ponosi regulator, przy niskim różnie to bywa. W serwisówce masz taki schemat do pomiaru oporności regulatora, sprawdź. Oporu uzwojeń alternatora nie ma co sprawdzać, bo to drut połączony w trójkąt i zawsze coś wskaże. Ale ładowanie jak najbardziej, do tego opór do masy na każdej fazie, przejścia być nie może (trójkąt).
pzdr
2. Nie pamiętam, szkołę kończyłem naście lat temu. Ale niejedno moto mierzyłem i powiem tyle - nie zawsze altek daje wysokie napięcie przy wyższych obrotach. Trafiłem kiedyś moto, gdzie altek dawał ok. 17V a ładowanie było ok, dawał pewnie większy prąd, a całość regler przerabiał na te 14 z hakiem i odpowiedni prąd ładowania. Nie pamiętam, ale to jakaś yamaha była. W tdm miałem regiel z kawasa, w rc36II ducati energia (polecam), w fujarze mam fabrykę i nic się nie dzieje. Te regulatory to nie konstrukcje z ddr, altek nie ma wzbudzenia i generuje prąd od samego początku, dlatego ładowanie powinno być już na wolnych obrotach. Jeśli tak nie jest, może coś jest nie tak z połączeniami altek-regiel, albo usterka któregoś z nich. Przy zbyt wysokim ładowaniu winę ponosi regulator, przy niskim różnie to bywa. W serwisówce masz taki schemat do pomiaru oporności regulatora, sprawdź. Oporu uzwojeń alternatora nie ma co sprawdzać, bo to drut połączony w trójkąt i zawsze coś wskaże. Ale ładowanie jak najbardziej, do tego opór do masy na każdej fazie, przejścia być nie może (trójkąt).
pzdr
- onyx80
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz 16 lut 2014, 20:21
- Imię: Konrad
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Niemcza
Re: Problem z ładowaniem rc36II
Zmierzylem napiecie na wolnych obrotach tj. 1000-1100 i oscylowalo w granicach 14 - 17 v mysle ze troche za malo ale jutro sprawdze jeszcze u kolegi w v-ce moze to rzuci lepszy obraz na cala sytuacje
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Problem z ładowaniem rc36II
Nie trochę, wszystkie 3 pomiary podobne? A na wyższych obrotach? A weź rozłącz całkiem regiel od alternatora (z kluczykiem na 0) i odpal aku na samym akumulatorze, a pomierz wtedy co jest na żółtych kablach, może regiel wali wstecz.
- onyx80
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz 16 lut 2014, 20:21
- Imię: Konrad
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Niemcza
Re: Problem z ładowaniem rc36II
Wszystkie trzy pomiary takie same przy odlaczonym regulatorze , przy 5000 jest 70-72v . Podlaczalem tez sam regulator, bez aku, to na wyjsciu mial ok 12,3-12,5 na wolnych pow 2000 13,4 bez wzgledu na podwyzszanie obr.
Mierzylem tez prad jaki na wyjsciu z aku do ok 2000 obr jest w minusie jakies 1,6A po przekroczeniu tych obr nagle wzrasta do 6A i rosnie wraz z obrotami.
Mierzylem tez prad jaki na wyjsciu z aku do ok 2000 obr jest w minusie jakies 1,6A po przekroczeniu tych obr nagle wzrasta do 6A i rosnie wraz z obrotami.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Problem z ładowaniem rc36II
Nie możesz od reglera odłączać aku, bo go upalisz. Możesz rozłączyć altek i wtedy widzisz ładowanie, 72V powinno być ok.
Pytanie jeszcze, jaki masz miernik?? China za 10zł bym się nie sugerował.
Pytanie jeszcze, jaki masz miernik?? China za 10zł bym się nie sugerował.
- onyx80
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz 16 lut 2014, 20:21
- Imię: Konrad
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Niemcza
Re: Problem z ładowaniem rc36II
Wiem ze nie mozna ale juz sam nie wiem gdzie mam szukac.
Miernik to uni-t ut70a, mysle ze w miare dokladnie mierzy
Miernik to uni-t ut70a, mysle ze w miare dokladnie mierzy
- onyx80
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz 16 lut 2014, 20:21
- Imię: Konrad
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Niemcza
Re: Problem z ładowaniem rc36II
Przed chwila sprawdzilem napiecie pomiedzy alternatorem a masa motocykla i bylo na wolnych kolo 10v i przy ok 5000 bylo w granicach 40v.
Troche mnie to zdziwilo bo jesli altek jest w trojkat to skad napiecie miedzy masa?
Troche mnie to zdziwilo bo jesli altek jest w trojkat to skad napiecie miedzy masa?
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Problem z ładowaniem rc36II
A na której fazie? Na wszystkich? Może jest nadpalony splot faz przy wyjściu z cewek, częsta przypadłość, i gdzieś tam sobie coś kontaktuje z masą, stąd takie wskazania.
Sprawdź sobie opór na max zakresie pomiędzy fazami a masą, dobrze by było w różnych położeniach wału, aczkolwiek najłatwiej będzie kupić uszczelkę na dekiel za 15zł i go zdjąć, obadać wzrokowo co z nim się dzieje.
Tu masz podpowiedź
viewtopic.php?p=329067#p329067
Sprawdź sobie opór na max zakresie pomiędzy fazami a masą, dobrze by było w różnych położeniach wału, aczkolwiek najłatwiej będzie kupić uszczelkę na dekiel za 15zł i go zdjąć, obadać wzrokowo co z nim się dzieje.
Tu masz podpowiedź
viewtopic.php?p=329067#p329067
- onyx80
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz 16 lut 2014, 20:21
- Imię: Konrad
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Niemcza
Re: Problem z ładowaniem rc36II
Juz go wczoraj wymontowalem i wzrokowo kilka cewek bylo ciemniejszych niz pozostale wygladaly na przegrzane a jesli chodzi o przejscie z masa to bylo kilkaset MOHM a zeby bylo ciekawie byl u mnie kolega tez v-ka tylko pare lat starsza i u niego tez pokazalo sie napiecie pomiedzy fazami a masa a ladowanie mial raczej normalne choc wydaje mi sie ze nie do konca powinno tak byc ze przy wyzszych obrotach dpadalo mu do ok 13,5v.
- KidRackBrawura
- pisarz
- Posty: 313
- Rejestracja: pt 14 sty 2011, 18:50
- Imię: Tomasz
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tuliszków
Re: Problem z ładowaniem rc36II
Podczepię się pod temat. Mamy problem z ładowaniem mojego starego moto (RC36B obecnie brat jeździ). Kiedyś upalił mi się regulator (oryginał), wymiana na chińczyka i drugi zapasowy pod siedzenie. Brat przejął maszynę i 2 razy stanęła w szczerym polu/gęstym lesie/ciemnej d$%#e. Raz pomogła na chwilę wymiana regulatora na zapasowego chińczyka i podładowanie aku. Za drugim razem dobre chłopaki poratowali go regulatorem z cbr600, lutownicą i prostownikiem tak że jakoś dojechał do domu. Akumulator nowy, kostka między alternatorem a regulatorem wywalona i kable polutowane, wtyczka do regulatora to samo (inne wejście). I teraz pomiary:
Moto zgaszone mierzone na aku (wcześniej pochodził 10 min): 13.0-13.2V
zapłon: 13.0V
przy rozruchu: 11.8V
jałowe: 14.4-14.5V
pozycyjne: bez zmian
mijania: 14.15-14.3V
drogowe: 12.9V
+stop: 12.7V
+kierunek: 12.4-12.5V
Mierzone przy 4000-5000 obr./min.: 14.4V
pozycyjne: 14.4V
mijania: 14.3-14.4V
drogowe: 14.2V
+stop: 14.1-14.2V
+kierunek: 14.1V
Regulator odpięty
Alternator (między fazami trzyma równo):
jałowe: ~18V
~5000 obr./min.: 65V
Przy pomiarach regulator gorący ale nie parzy. Po trasie już parzył. Po pomiarach dopiero zobaczyłem, że obroty jałowe miał delikatnie za niskie (1000-1100). Dla porównania w mojej Fi na ssaniu przy włączaniu poszczególnych świateł napięcie spadało tylko na pół sekundy i wraca do 14.4. Dopiero przy stopie i kierunku było stabilnie między 13.5 a 14.0 (nie pamiętam ile). Nie ma jakiejś zupełnie tragedii, ale przy tym kierunku i stopie już trochę lipa. Chcemy coś z tym zrobić, bo dość już mamy strachu że moto znów stanie w ciemnej d^&*(. Spróbuję jeszcze zobaczyć co się dzieje z temperaturą regulatora i napięciami po dołożeniu kabli. Tylko czy dobrze kombinuję? 2 Kable do aku. Do minusa i do plusa - w kabel plusowy wpakować nową wtyczkę na bezpiecznik 30A, tak? Który z regulatora do +, a który do -?
Moto zgaszone mierzone na aku (wcześniej pochodził 10 min): 13.0-13.2V
zapłon: 13.0V
przy rozruchu: 11.8V
jałowe: 14.4-14.5V
pozycyjne: bez zmian
mijania: 14.15-14.3V
drogowe: 12.9V
+stop: 12.7V
+kierunek: 12.4-12.5V
Mierzone przy 4000-5000 obr./min.: 14.4V
pozycyjne: 14.4V
mijania: 14.3-14.4V
drogowe: 14.2V
+stop: 14.1-14.2V
+kierunek: 14.1V
Regulator odpięty
Alternator (między fazami trzyma równo):
jałowe: ~18V
~5000 obr./min.: 65V
Przy pomiarach regulator gorący ale nie parzy. Po trasie już parzył. Po pomiarach dopiero zobaczyłem, że obroty jałowe miał delikatnie za niskie (1000-1100). Dla porównania w mojej Fi na ssaniu przy włączaniu poszczególnych świateł napięcie spadało tylko na pół sekundy i wraca do 14.4. Dopiero przy stopie i kierunku było stabilnie między 13.5 a 14.0 (nie pamiętam ile). Nie ma jakiejś zupełnie tragedii, ale przy tym kierunku i stopie już trochę lipa. Chcemy coś z tym zrobić, bo dość już mamy strachu że moto znów stanie w ciemnej d^&*(. Spróbuję jeszcze zobaczyć co się dzieje z temperaturą regulatora i napięciami po dołożeniu kabli. Tylko czy dobrze kombinuję? 2 Kable do aku. Do minusa i do plusa - w kabel plusowy wpakować nową wtyczkę na bezpiecznik 30A, tak? Który z regulatora do +, a który do -?
It`s that old running wide problem again.
If in doubt, flat out.
If in doubt, flat out.
- KidRackBrawura
- pisarz
- Posty: 313
- Rejestracja: pt 14 sty 2011, 18:50
- Imię: Tomasz
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tuliszków
Re: Problem z ładowaniem rc36II
ogarnięte w ten sposób - strona 10, post 9 (chyba) viewtopic.php?f=19&t=12389&start=135KidRackBrawura pisze:Podczepię się pod temat. Mamy problem z ładowaniem mojego starego moto(...)
It`s that old running wide problem again.
If in doubt, flat out.
If in doubt, flat out.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości