regulator nap. alternator czy cos innego?

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

regulator nap. alternator czy cos innego?

Post autor: Shoov » ndz 26 lut 2006, 20:33

Witam, moje vfrze chyba co? sie podzia?o... zostawi?em ja na 2 tygodnie na mrozie i sie chyba obrazi?a, aku sie roz?adowa?o na amen, ale zdesperowany i steskniony rozpedzi?em ja wskoczy?em i zacze?a mruczec i prychac jak nale?y... jest tylko problem przy dodawaniu gazu ?wiat?a zamiast ?wiecic jasniej przygasaj? co mnie troche dziwi bo w aucie mam wr?cz odwrotnie :wink: to normalny objaw na roz?adowanym do imentu aku czy powinienem sie martwic ?

UxY
Administrator
Administrator
Posty: 1467
Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: UxY » ndz 26 lut 2006, 20:49

pod??cz akumulator pod prostownik, pod?aduj troche i wtedy spr?buj :) Przy kiepskim aku wszystko sie mo?? dzia?, tak?e to bym zrobi? i dopiero testowal ;] ?wieczki te? mog?y sie "zmarzn?

Awatar użytkownika
kris
pisarz
pisarz
Posty: 241
Rejestracja: wt 03 sty 2006, 11:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: kris » ndz 26 lut 2006, 20:51

Sprawd? jaki masz pr?d ?adowania mo?e regulator napi?ia pad?.Kumplowi jak pad? to robi? zwarcie i roz?adowywa? aku po dw?ch dniach nawetkontrolka nie ?wieci?a :o

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » ndz 26 lut 2006, 21:33

kris pisze:Sprawd? jaki masz pr?d ?adowania mo?e regulator napi?ia pad?.Kumplowi jak pad? to robi? zwarcie i roz?adowywa? aku po dw?ch dniach nawetkontrolka nie ?wieci?a :o
prad ?adowania bede bada? przy najbli?szej okazji, a regulator ponoc by? wymieniany, jest nieoryginalny z jakiego? cebrzyka czy czego? innego, a ?e sie roz?adowuje to fakt tylko ?e mi sie roz?adowuje nie w dwa dni tylko miesiac :wink: wiec mo?e to nie to, bede mia? chwile to bede musia? pote?cic miernikiem, tylko gdzie to i jak te?cic ? jakie napiecia powinny byc kiedy i gdzie miernik przytkn?c ?

Awatar użytkownika
Wilson
teksciarz
teksciarz
Posty: 118
Rejestracja: ndz 15 sty 2006, 20:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Wilson » ndz 26 lut 2006, 22:57

Miernik mo?esz dosta? praktycznie w ka?dym hipermarkecie, ?e o OBI ju? nie wspomn?. Ja mam mierniczek z Tesco za 19.99 z? :) Nazywa si? to to Digital Multimeter DT-830B ale jak trafisz inny to te? dobry b?dzie (to takie pude?ko podobne do kalkulatora z dwoma elektrodami na kabelkach). Jak ju? nab?dziesz miernik, to odpal moto i przy pracuj?cym silniku przytknij elektrody do ko?c?wek akumulatora (czerwon? do czerwonego, czarna do czarnego) :wink: . Na mierniku musisz ustawi? pokr?t?em DCV na 20, jak ?adowanie masz w porz?dku, to powinno wskaza? na wy?wietlaczu oko?o 14,2 V jak wska?e oko?o 12,5, to nie masz ?adowania i pewnie dlatego przygasaj? ?wiatla.

[ Dodano: 2006-02-26, 23:15 ]
No i jeszcze mo?e by? wina akumulatora po prostu. Jak jest w kiepskim stanie, to mu b?dzie pr?d ucieka? szybko jak stoi nieu?ywany. To te? mo?na sprawdzi? miernikiem. Przy testowaniu aku motocykl nie b?dzie ju? potrzebny. Od??czasz akumulator od prostownika, jak si? dobrze na?aduje, czyli lekki szum b?belk?w i wskazanie miernika oko?o 16V (nie wolno ?adowa? bardziej, bo to go mo?e zamordowa?). Nast?pnie sprawdzasz miernikiem po p?? godziny od od??czenia -powinno by? ju? oko?o 14,5V i po jaki? dw?ch, trzech godzinach kiedy to wskazanie powinno wynie?? nie mniej ni? 12,6V. Generalnie akumulator w dobrym stanie powinien trzyma? pr?d nie ni?szy ni? 12,5 V co najmniej przez tydzie?. Je?li w ci?gu doby zejdzie ni?ej, to d?ugo si? ju? na nim nie poje?dzi.
Wilson
VFR 800 FI

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » ndz 26 lut 2006, 23:33

ok, wielkie dzieki a te 14.2 v to powinno by przy jakis konkretnych obrotach ?

Awatar użytkownika
Wilson
teksciarz
teksciarz
Posty: 118
Rejestracja: ndz 15 sty 2006, 20:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Wilson » pn 27 lut 2006, 00:21

shoovfr750 pisze:ok, wielkie dzieki a te 14.2 v to powinno by przy jakis konkretnych obrotach ?
Przy obrotach bez gazu. Przy zwi?kaszaniu obrot?w mo?e odrobin? wzrosn?? ale nie powinno zbyt du?o, bo zdaje si?, ?e pilnuje tego w?a?nie regulator napi?cia.
Wilson
VFR 800 FI

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » pn 27 lut 2006, 09:46

W serwis?wce do RC46 napisali, ?e napi?cie powinno b? w granicach 14-14.7V przy 5krpm o ile dobrze pami?tam. W RC36 powinno byc podobnie. akumulator jest akumulator :mrgreen:
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » wt 28 lut 2006, 00:26

oks dzieki, bede tescil jak znajde wolna chwile.

Awatar użytkownika
AGENTII
pisarz
pisarz
Posty: 250
Rejestracja: wt 15 lis 2005, 22:43
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: AGENTII » sob 04 mar 2006, 15:24

shoovfr750, A NAST?PNYM RAZEM TO NA PYCH NIE ODPALAJ TO NIE WSK-a hehehe :mrgreen:
MANIEK OLSZTYN
www.extreme.olsztyn.pl

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » ndz 05 mar 2006, 12:56

inaczej sie nie da bez pr?du :wink:

a tak wog?le to mam za?o?ony regulator od cbry, podobno to samo ale chyba jednak nie bo na naladowanym aku takie same objawy mam, ?eby by?o ?mieszniej to kupilem zwalony miernik, po przytknieciu do klem pokazuje 15v i rosnie caly czas do 40v :roll:
zastanawiam sie tylko czy to regulator jest zwalony czy alternator, chyba bede musia? podjechac do jakiego? machera bo sie nie znam na tym.

UxY
Administrator
Administrator
Posty: 1467
Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: UxY » ndz 05 mar 2006, 14:50

ja mam regultor od CBR 600F jeden z tych nowszych i jest spoko, dzia?a bez problemu :)

Awatar użytkownika
AGENTII
pisarz
pisarz
Posty: 250
Rejestracja: wt 15 lis 2005, 22:43
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: AGENTII » wt 07 mar 2006, 22:25

shoovfr750, koniecznie ?eby Ci sie instalacja nie zjara?a ..., a pech to naprawde :wink:
MANIEK OLSZTYN
www.extreme.olsztyn.pl

Awatar użytkownika
zbyl
pisarz
pisarz
Posty: 456
Rejestracja: wt 29 lis 2005, 12:45
Imię: Zbyszek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Post autor: zbyl » czw 09 mar 2006, 08:43

shoovfr750

jesli masz objawy ze przepuszcza ci wiecej napiecia
to prawie na 100% regulator. To on ma za zadanie wlasnie prostowac prad
z alternatora i uregulowac napiecie.

Awatar użytkownika
MadziX
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3123
Rejestracja: pn 01 maja 2006, 22:08
Imię: Magdalena
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

Post autor: MadziX » pn 01 maja 2006, 22:34

ja mia?am z tym problem w zesz?ym sezonie...
po je?dzie roz?adowywa? si? aku..
wymieni?am regulator i narazie jest git...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości