Składanie się w zakrętach
- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Składanie się w zakrętach
przypuszczam, ze roznica jest tez w wysokosci srodka ciezkosci obu motocykli przez co inaczej sie pochylaja.
- armen1pl
- pisarz
- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Składanie się w zakrętach
VFR chętniej się wali w winkle zdecydowanie.
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
- Jacko
- ostry klepacz
- Posty: 2208
- Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
- Imię: Jacek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Komarówka Podlaska
- Kontakt:
Re: Składanie się w zakrętach
Jest jeszcze jedna różnica, czy obaj macie opony tego samego typu? Czy może ktoś z Was ma sportowe a drugi turystyczne, bo profil jednak się różni tych opon.
- armen1pl
- pisarz
- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Składanie się w zakrętach
Napewno w vfr jest bardziej okrągła. W sv jest bardziej wypłaszczona.
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
- Jacko
- ostry klepacz
- Posty: 2208
- Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
- Imię: Jacek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Komarówka Podlaska
- Kontakt:
Re: Składanie się w zakrętach
Skoro tak piszesz i podsumowując to co wcześniej pisałeś to widocznie używacie różnych stylów do pokonywania łuków. Ty przechylasz bardziej moto a on wychyla bardziej ciało i tą samą siłę odśrodkową pokonujecie z taką samą prędkością ale na oponie już różnice będą widoczne. Proponuję połączyć, dopiero będzie fan z jazdyarmen1pl pisze:Napewno w vfr jest bardziej okrągła. W sv jest bardziej wypłaszczona.

- armen1pl
- pisarz
- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Składanie się w zakrętach
Jeszcze jak miałem XJ (tam oponka z tyłu ma szerokość 130) to bardzo dobrze się nią jeździło po łukach i przesiadając się na vfr z o wiele szerszą tylną oponą myślalem ze będzie bardziej oporna do składania. Nic bardziej mylnego 

Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
- Jacko
- ostry klepacz
- Posty: 2208
- Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
- Imię: Jacek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Komarówka Podlaska
- Kontakt:
Re: Składanie się w zakrętach
Szersza opona zwiększa wielkość punktu styku opony z asfaltem oczywiście pod warunkiem, że założona jest na felgę do tego rozmiaru przeznaczoną. Tak więc przyczepność również się zwiększa. I przy zachowaniu rozmiaru opony do felgi trakcja jest ok.
- Pawelr851
- teksciarz
- Posty: 121
- Rejestracja: czw 09 wrz 2010, 20:03
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Irlandia
Re: Składanie się w zakrętach
RONDO!!! Panowie Rondo!! Najlepsze miejsce na uczenie sie składania i wyczucia motocykla!! Znajdzicie fajne rondo nie za male nie za duze zeby nie bylo zbyt uczesczane ustawiacie budzik i o 3-4 rano wpadacie i krecicie kolka!!!! Z kazdym kolkiem coraz szybciej i coraz nizej az poczujecie punkt wktorym motocykl zaczyna lekko plywac i to jest wlasnie moment kiedy jestescie na krawedzi. Zeby sie nie wyp...olic a moc dalej przyspieszac zaczynamy pomalu zchodzic z siodla na kolano poto aby punkt ciezkosci sie obnizal a moto zostawalo w tym samym ulozeniu bo dlaje juz klasc samego moto nie mozna bo jak wspomnialem juz jestesmy na krawedzi opony.
DZieki takiemu zabiegowi mozemy sie nauczyc zamykac oponke nawet przy 30km/h i brac ciasne zakrety na parkingach etc. poprostu gdy jedziemy wolniej to robimy ciasniejszy zakret i tyle!!! Gymkana sie klania.
Poza tym z moich obserwacji zauwazylem ze zadko mi sie zadaza obcierac podnozkiem glownym no chyba ze gwaltownie rzuce moto na kolano i moto siada na zawieszeniu ale tak generlanie to tylko krawedziami butow zazwyczaj tre o afalt i tyle ;]
DZieki takiemu zabiegowi mozemy sie nauczyc zamykac oponke nawet przy 30km/h i brac ciasne zakrety na parkingach etc. poprostu gdy jedziemy wolniej to robimy ciasniejszy zakret i tyle!!! Gymkana sie klania.
Poza tym z moich obserwacji zauwazylem ze zadko mi sie zadaza obcierac podnozkiem glownym no chyba ze gwaltownie rzuce moto na kolano i moto siada na zawieszeniu ale tak generlanie to tylko krawedziami butow zazwyczaj tre o afalt i tyle ;]
Śpiesz sie powoli!!!
- saywer
- teksciarz
- Posty: 129
- Rejestracja: ndz 11 kwie 2010, 19:17
- Imię: Paweł
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Składanie się w zakrętach
Panowie.... ale kombinujecie ... nie żadne rondo, tylko TOR !!! Ktoś chce poćwiczyć to akurat w najbliższą niedziele można do woli pojeździć po torze Lublin. Co jak co ale tam są najlepsze warunki na zamykanie opon, a w wersji "dla opornych" znajdzie się też instruktor który pokaże co się źle robi.
- Marcinnelli
- zadomowiony
- Posty: 54
- Rejestracja: pn 29 cze 2009, 23:13
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piaseczno k. Warszawy
Re: Składanie się w zakrętach
Zgadza się Tor jest najlepszy ale dla części z nas wyprawa na tor kosztuje cały dzień a ja np. tyle czasu w weekend nie mam- więcej czasu zajmuje mi dojechanie na miejsce
Rondko to po prostu alternatywa.

- Jacko
- ostry klepacz
- Posty: 2208
- Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
- Imię: Jacek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Komarówka Podlaska
- Kontakt:
Re: Składanie się w zakrętach
Pawelr851, jeżeli tak to źle układasz stopy na podnóżku, cofnij tak aby podnóżek był około 5-6 cm od koca stopy i na pewno będziesz wtedy tarł podnóżkiem a nie butem.Pawelr851 pisze:tak generlanie to tylko krawedziami butow zazwyczaj tre o afalt i tyle ;]
- Revolut
- pisarz
- Posty: 206
- Rejestracja: sob 15 paź 2011, 13:42
- Imię: Grzegorz
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Składanie się w zakrętach
Rondo? Brawo, najgorsze miejsce do nauki 
Jest inaczej wyprofilowane niż zakręty (robione jest tak, by woda spływała na zewnątrz). Do tego często bardzo śliskie i pokryte warstwą oleju
Do nauki? Tylko tor, ewentualnie zamknięte odcinki dróg.
Od ronda lepsze powinny być duże parkingi, ale też trzeba uważać na wyprofilowanie...
A co do tarcia butami - masz zlą pozycję stopy, powinieneś opierać ją końcówką buta, jakby częściowo palcami, a częściowo stopą - podobnie jak rowerzyści

Jest inaczej wyprofilowane niż zakręty (robione jest tak, by woda spływała na zewnątrz). Do tego często bardzo śliskie i pokryte warstwą oleju

Do nauki? Tylko tor, ewentualnie zamknięte odcinki dróg.
Od ronda lepsze powinny być duże parkingi, ale też trzeba uważać na wyprofilowanie...
A co do tarcia butami - masz zlą pozycję stopy, powinieneś opierać ją końcówką buta, jakby częściowo palcami, a częściowo stopą - podobnie jak rowerzyści

- KidRackBrawura
- pisarz
- Posty: 313
- Rejestracja: pt 14 sty 2011, 18:50
- Imię: Tomasz
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tuliszków
Re: Składanie się w zakrętach
Mam pytanie odnośnie tych stóp - nie sięga się wtedy do dźwigni hamulca i biegów. Mnie uczono, żeby stopę układać tak by spoczywała na dźwigni hamulca (tak jak dwa palce na przednim hamulcu). Źle mnie uczono, czy po prostu taka pozycja stóp jest stricte "torowa"?
It`s that old running wide problem again.
If in doubt, flat out.
If in doubt, flat out.
- olo
- klepacz
- Posty: 1519
- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
- Imię: Olek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: Składanie się w zakrętach
Tak, palce na podnóżkach to pozycja torowa, do bardzo dużych pochyleń-inaczej stopa najzwyczajniej w świecie przeszkadza...
Turystycznie to zupełnie inna bajka
Turystycznie to zupełnie inna bajka
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section 

- zaba80r
- pisarz
- Posty: 234
- Rejestracja: wt 27 mar 2012, 20:02
- Imię: Piotr
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
Re: Składanie się w zakrętach
rondo 3-4 rano , no tu sie nie zgodze, ktos zapomnial o nagrzaniu opony i jej przyczepnosci....ale ogolnie rondo nie jest zle tylko sprawdzic je trzeba czy czyste jest i nie zaolejone..................hhmmmmm i jak tu wszyscy malo pisza o przeciwskrecie , podstawa do dobrego zlozenia sie w zakret- przeciwskret.... co do rond polecam ronda na wjezdzie do Zielonej Gory
ladne ii duze sa az 4
) pzdr


“You live more in 5 minutes going flat out on a vehicle like this than most people live in a lifetime” – Burt Munro...The world fastest Indian...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości