Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: kiki » wt 25 sie 2015, 19:21

A dobrze wszystko masz poskładane ?

Awatar użytkownika
brylek22
klepacz
klepacz
Posty: 551
Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
Model VFR: RC46 98r
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: brylek22 » wt 25 sie 2015, 19:35

A ja używam wężyka z zaworkiem zwrotnym, taki do akwarium,Od odpowietrznika do zaworku zwrotnego powinien być jak najkrótszy wężyk, Zakładam taki wężyk na odpowietrznik, luzuje odpowietrznik i pompuję, Jak wszystko jest ok to 100% skuteczności.

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Model VFR: DL 1000 Vstrom K2
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: Zaper » wt 25 sie 2015, 19:54

Zdlawiles pompę przy przednim zacisku i odpowietrzyles odpowietrznik kolo baku?

Awatar użytkownika
dj_doktor
bywalec
bywalec
Posty: 41
Rejestracja: pt 09 maja 2014, 18:31
Model VFR: 800 v-tec
Imię: Greg
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Frankfur am Main ,Bolesławiec

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: dj_doktor » wt 25 sie 2015, 20:01

Kiki dobrze mam poskladane bo wydaje mi się ze intuicyjnie nie da się pozmieniać kolejności przewodów hamulcowych.Zdlawilem pompę tak jak radził ktoś wcześniej. Ktoś wcześniej też poradził wstrzyknac płyn od najniższego odpowietrznika. ..zadziałalo tylko na przodzie...aha jak Odpowietrzalem przednie zaciski płynu ubywalo w zbiorniczku na kierownicy a nie w zbiorniczku pod siedzeniem...
Romet Ogar->Yamaha DT 125->Honda CR 250->Honda CBR 900RR->Honda VFR V-tec:)

Awatar użytkownika
dj_doktor
bywalec
bywalec
Posty: 41
Rejestracja: pt 09 maja 2014, 18:31
Model VFR: 800 v-tec
Imię: Greg
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Frankfur am Main ,Bolesławiec

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: dj_doktor » wt 25 sie 2015, 20:03

Odpowietrznik pod siedzeniem zero reakcji
Romet Ogar->Yamaha DT 125->Honda CR 250->Honda CBR 900RR->Honda VFR V-tec:)

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1817
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Model VFR: TRIUMPH GT 1050
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: śliniak290 » wt 25 sie 2015, 21:48

Jeśli odpowietrzasz przód to górne odpowietrzniki przy zaciskach przednich, dolne odpowietrzniki są od duala ( jeden pompuje hamulcem nożnym drugi odpowietrza.
Zwrócić trzeba uwagę aby pompka hamulca przedniego była w poziomie bo inaczej zapowietrzy się na łączeniu pompy z przewodem hamulcowym.
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Model VFR: nima
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: wydra » wt 25 sie 2015, 22:55

ja nie wiem jak ludzie moga mieć problemy z odpowietrzeniem tego, zmieniałem dwa kable w X11 bo były przytarte przed zakupem, czyli układ zapowietrzony, wszystko poszło bez instrukcji i wszystko działa tak jak należy.
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
Model VFR: vtec
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: belkot » śr 26 sie 2015, 08:09

Przeciez wyslalem zdjecia co i jak zrobic. Jak odpowietrzasz przod to plynu ubywa w przednim zbiorniku. Jak tył to w tylnym. Zbiorniki nie sa połączone. Odkreciles tylny zacisk i przelozyles na gore podczas odpowietrzania (jak na zdjeciach)?

Awatar użytkownika
dj_doktor
bywalec
bywalec
Posty: 41
Rejestracja: pt 09 maja 2014, 18:31
Model VFR: 800 v-tec
Imię: Greg
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Frankfur am Main ,Bolesławiec

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: dj_doktor » śr 26 sie 2015, 11:21

Odkrecilem. ..położyłem. .widocznie powinienem poprosić kogoś o pomoc bo coś sam tego nie ogarniam. ..szybko szybko brak czasu i możliwe ze nie przylozylem się za bardzo skoro niektórzy twierdzą że w 15 min nie da się tego zrobić. Na weekend coś będę dalej grzebal. .pozdrawiam
Romet Ogar->Yamaha DT 125->Honda CR 250->Honda CBR 900RR->Honda VFR V-tec:)

Awatar użytkownika
dj_doktor
bywalec
bywalec
Posty: 41
Rejestracja: pt 09 maja 2014, 18:31
Model VFR: 800 v-tec
Imię: Greg
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Frankfur am Main ,Bolesławiec

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: dj_doktor » śr 02 wrz 2015, 09:50

Ogarniete. ..wystarczyło się troszkę przyłożyć. We 2 osoby poszło sprawnie.dzieki za rady
Romet Ogar->Yamaha DT 125->Honda CR 250->Honda CBR 900RR->Honda VFR V-tec:)

Awatar użytkownika
Robert De
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 85
Rejestracja: czw 19 lut 2015, 12:44
Model VFR: 800 FI 2001r
Imię: Robert
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: Robert De » śr 28 paź 2015, 16:52

Cześć.
Przymierzam się do wymiany płynu w układzie hamulcowym i mam kilka pytań odnośnie hamulca nożnego.
Na pierwszym rysunku z serwisówki widzimy pierwsze dwa etapy wymiany płynu.
Czyli najpierw prawy zacisk, a następnie lewy.
Teraz pytanie. Czy w miejscu zaznaczonym czerwonym kółkiem jest fizyczne "połączenie" układu?
Bo inaczej by to nie miało miejsca bytu ;)
1.jpg
Jeżeli tak, to wymiana płynu od pompy hamulca nożnego do PVC przebiega tak jak na tym rysunku?
2.jpg
Skoro tak, to wymiana płynu od pompy hamulca nożnego do środkowego tłoczka tylnego zacisku przebiega tak jak na tym rysunku?
3.jpg
Jeżeli tak, to po co jest krok drugi? Czy nie można go pominąć? Czy chodzi o odpowietrzenie tego obwodu? Ale skoro to tylko wymiana płynu, bez spuszczania go, to czy ten krok jest potrzebny?

I jeszcze pytanie odnośnie samego działania układu Dual CBS.

W książce Haynesa napisane jest, że przy wciśnięciu pedału hamulca nożnego ciśnienie podawane jest na zewnętrzne tłoczki zacisku tylnego i w tym samym czasie na środkowy tłoczek zacisku lewego z przodu, a w razie zwiększenia ciśnienia (mocy hamowania tyłem), ciśnienie podawane jest na środkowy zacisk prawy przód i za ten rozdział odpowiada delay valve. Ma to zapobiegać nurkowaniu motocykla.
Zastanawia mnie czy w takim przypadku w zacisku tylnym ciśnienie podawane jest na wszystkie trzy tłoczki?

Ja to widzę tak:
4.jpg
W pierwszym etapie hamowania tylnym hamulcem aktywne są obwody:
-czarny
-czerwony

Przy mocniejszym depnięciu dochodzi:
-zielony

A co z niebieskim? Czy wtedy środkowy tłoczek również bierze udział w hamowaniu?

Rzadko używam tylnego hamulca, ale lubię wiedzieć dokładnie co jak działa :)

A może zrobilibyśmy kącik "Tak to działa" z dokładnym wytłumaczeniem poszczególnych układów? Ale tak naprawdę dokładnym z rysunkami itp. Ja to widzę tak, że bierzemy na tapetę np.układ zapłonowy, ktoś kto ma go dokładnie obeznany opisuje zasadę działania, Peter poprawia i będzie do wglądu w razie W. Durny pomysł?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4585
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: PETER » śr 28 paź 2015, 18:56

przedni lewy zacisk jest zamocowany wahadłowo jeżeli tłoczki zaczynają dociskać klocki do tarczy siła działająca na zacisk powoduje naciskanie na tłoczek a co za tym idzie tłoczenie płynu -po niebieskiej -jeżeli naciskasz tylny hamulec to działa jeden środkowy tłoczek w przednim więc siła obrotu całości jest mała i zależna od nacisku na pedał hamulca lub na klamkę
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Robert De
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 85
Rejestracja: czw 19 lut 2015, 12:44
Model VFR: 800 FI 2001r
Imię: Robert
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: Robert De » śr 28 paź 2015, 19:47

To zrozumiałe PETER. Oznacza to jednak, że przy odpowiednio dużej sile nacisku na dźwignię pedału hamulca nożnego, środkowy tłoczek tylnego zacisku również bierze udział w hamowaniu? A no i co z pierwszym pytaniem? Dobrze dedukuję odnośnie wymiany płynu hamulcowego?

Johnzie
bywalec
bywalec
Posty: 24
Rejestracja: pn 08 cze 2015, 19:42
Model VFR: 800 V-TEC ABS
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: Johnzie » pt 29 sty 2016, 09:44

brylek22 - da się w ten sposób (z zaworkiem zwrotnym) samemu wymienić płyn? Ile czasu Ci to zajmuje?


Dla wszystkich inf. o płynie hamulcowym jakie zdobyłem analizując temat - viewtopic.php?f=48&t=12441&p=338366#p338366.

Nie pamiętam czy tu to już było ale nawet dla przypomnienia - wymiana płynu hamulcowego w VFR 6tej generacji http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... omsearch=1

Awatar użytkownika
TomTox
teksciarz
teksciarz
Posty: 164
Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
Model VFR: 800 FI '99
Imię: Tomek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: TomTox » sob 13 lut 2016, 19:35

Robiłem u siebie generalną wymianę DOTu, czyli sprzęgło i układ hamulcowy. Za bardzo się nad tym nie spuszczałem, sprzęgło poszło szybciutko choć płyn który tam był musiał chyba być od nowości, zbiornik miał sporo czarnego osadu na samym dole. Wyczyściłem, zalałem nowym płynem, przepompowałem i jest git. Następnie zabrałem się za przód, odkręciłem pokrywę zbiorniczka, odessałem stary płyn, zamontowałem wężyki tylko na odpowietrzniki górne zacisku i tak przepompowałem układ tylko przednik hamulcem aż pojawił się nowy płyn na wężykach, nic się nie zapowietrzyło i hamulec śmiga ładnie.

Następnie wziąłem się za tył. Hamulec tylni ogólnie chodził tak jakby go nie było, w sensie hamował ale bardzo słabo, dodatkowo dźwignia nie chętnie wracała w normalną pozycję. W poprzednim moto (CBF) często używałem tyłu i w VFR trochę mi to przeszkadza więc postanowiłem go rozebrać i zobaczyć co w trawie piszczy. Odkręciłem tylny zacisk (przewody zostawiłem podwieszone by nic się nie zapowietrzyło). Oczyściłem zacisk i okazało się że środkowy tłoczek chodzi ciężej niż te skrajne więc go wyjąłem, wyczyściłem i złożyłem na smar do zacisków. Teraz chodził idealnie. Po zamontowaniu zacisku zabrałem się za odpowietrzanie. Czyli ponownie, odessanie płynu ze zbiornika(tego pod dupą), zalanie nowym płynem i pompowanie aż na wężu będę miał nowy płyn. Oczywiście odkręcałem oba odpowietrzniki. Na tym który odpowiada za sam zacisk nowy płyn pojawił się szybko, na tym który odpowiada za działanie DUAL'a trzeba było odpowietrzać już trochę dłużej, ale też pojawił się nowy płyn i wszystko śmiga.

I teraz moje pytanie, czy w ten sposób wymieniłem płyn w całym układzie? Gdzieś przeczytałem że trzeba odpowietrzać przód + tył za jednym zamachem, ale wydaje mi się że to bezsensowna kombinacja. Inna sprawa, pomimo poprawy pracy tylnego pedału hamulca, hamulec dalej jest jakiś słaby. Przejechałem się by stestować hamulce, udało mi się nawet na mokrym zblokować tylny hamulec, ale jego działanie pozostawia wiele do życzenia. Hamowanie nim nie daje prawie w ogóle efektu. Oczywiście klocki są ok, tarcza też jest ok. VFRki tak już mają czy u mnie coś nie gra?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości