Filterek z zaworkiem w pompie CBS

Awatar użytkownika
Morrogh
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 76
Rejestracja: czw 15 wrz 2011, 16:08
Model VFR: RC 46 800 FI
Imię: Paweł
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Świdnik koło Lublina

Filterek z zaworkiem w pompie CBS

Post autor: Morrogh » pn 18 sty 2016, 00:15

Witam. Zakładam nowy temat, może się komuś przyda. Mianowicie chodzi mi o filterek z zaworkiem kierunkowym ktory siedzi pod plastikowym kolnierzem w pompie CBS przy lewej ladze. Jak i w którą stronę powinien być włożony. Kulka ma być na wysokości otwartego kanału wychodzącego z pompy czy na wysokości tego mikroskopijnego kanalika. No i w którą stronę kulka ma blokować przepływ ?? Wiem że problem z poprzedniego tematu leży właśnie gdzies w tej pompie. Próbuje dojść do tego czy w ogóle układ był poprawnie złożony. Z góry dziękuję za pomoc !
When I wear a helmet... I'm starting to see the world differently...

Four wheels can moves the body, but two can moves a soul....

Awatar użytkownika
Morrogh
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 76
Rejestracja: czw 15 wrz 2011, 16:08
Model VFR: RC 46 800 FI
Imię: Paweł
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Świdnik koło Lublina

Re: Filterek z zaworkiem w pompie CBS

Post autor: Morrogh » czw 21 sty 2016, 18:38

Serio nikt nie zaglądał do pompy CBS ?? :D Pomóżcie jakoś. Może ma ktoś patent na napełnienie i dokładne odpowietrzenie pustego układu hamulcowego ?
When I wear a helmet... I'm starting to see the world differently...

Four wheels can moves the body, but two can moves a soul....

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2389
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Filterek z zaworkiem w pompie CBS

Post autor: Arnold » czw 21 sty 2016, 19:40

Rozkręcałem niejednokrotnie, ale nie dam se ręki uciąć. :P Jeśli dobrze pamiętam to kulka ma być na widoku że tak powiem. A pusty układ najlepiej zassać od strony odpowietrzników. Można usta-usta ale lepiej by było pompką vacuum. ;)
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
veeefour
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: wt 12 maja 2015, 20:47
Model VFR: 1200F
Imię: Przemek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Filterek z zaworkiem w pompie CBS

Post autor: veeefour » czw 21 sty 2016, 20:39

Morrogh pisze:Serio nikt nie zaglądał do pompy CBS ?? :D Pomóżcie jakoś. Może ma ktoś patent na napełnienie i dokładne odpowietrzenie pustego układu hamulcowego ?
Na odpowietrzenie ci dam. Jak juz napelnisz i w miare odpowietrzysz - to raczej nie jest jakies trudne to czesto moza miec dalej miekka klamke.
Podpompowujesz klamke az miare bedzie sztywna i blokujesz opaska do kiery - zostawias na noc i na drugi dzien odpowietrzone.

Awatar użytkownika
Morrogh
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 76
Rejestracja: czw 15 wrz 2011, 16:08
Model VFR: RC 46 800 FI
Imię: Paweł
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Świdnik koło Lublina

Re: Filterek z zaworkiem w pompie CBS

Post autor: Morrogh » czw 21 sty 2016, 23:22

Czyli dobrze wsadziłem. Z odpowietrzeniem przodu problemu nie mam. Ale z CBS'em... to juz mam dramat. Nożny hamulec caly czas idzie w opór. Jak podpompuje to jest okey. Ale wydaje mi sie że własnie powietrze w układzie nie cofa tłoczka od CBS'a.
When I wear a helmet... I'm starting to see the world differently...

Four wheels can moves the body, but two can moves a soul....

Awatar użytkownika
veeefour
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: wt 12 maja 2015, 20:47
Model VFR: 1200F
Imię: Przemek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Filterek z zaworkiem w pompie CBS

Post autor: veeefour » pt 22 sty 2016, 06:09

Morrogh pisze:Czyli dobrze wsadziłem. Z odpowietrzeniem przodu problemu nie mam. Ale z CBS'em... to juz mam dramat. Nożny hamulec caly czas idzie w opór. Jak podpompuje to jest okey. Ale wydaje mi sie że własnie powietrze w układzie nie cofa tłoczka od CBS'a.
Wiem, znam temat - wymienilem w tamtym roku u siebie wszystkie przewdy na oploty. Niezyle sie meczylem z odpo.
Pomoglo dopiero przywiazanie wcisnietej klamki na noc.

W vfr1200 tyl to jest nie problem - jest zlinkowany z jednym tlokiem z lewego zacisku. Przod to dopiero masakra...

Awatar użytkownika
Morrogh
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 76
Rejestracja: czw 15 wrz 2011, 16:08
Model VFR: RC 46 800 FI
Imię: Paweł
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Świdnik koło Lublina

Re: Filterek z zaworkiem w pompie CBS

Post autor: Morrogh » pt 22 sty 2016, 13:42

Klamka wciśnieta na maxa czy powiedzmy do połowy ? Z nożnym też to chyba powinno podziałać nie ? A Jeszcze jedno, na zakreconym odpowietrzniku czy odkręconym mam przywiązać dzwignie ?
When I wear a helmet... I'm starting to see the world differently...

Four wheels can moves the body, but two can moves a soul....

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Model VFR: DL 1000 Vstrom K2
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Filterek z zaworkiem w pompie CBS

Post autor: Zaper » pt 22 sty 2016, 14:24

Wszystko zakręcone bo Ci płyn wilgoci nabierze a przy tym ucieknie. Uważaj żebyś sobie manetki nie zniszczył. Tylko w sumie po co ten zabieg skoro piszesz że z odpowietrzeniem przodu nie masz problemu? A co do odpowietrzania nożnym hamulcem to na ten temat już było pisane - użyj szukajki.

Awatar użytkownika
veeefour
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: wt 12 maja 2015, 20:47
Model VFR: 1200F
Imię: Przemek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Filterek z zaworkiem w pompie CBS

Post autor: veeefour » pt 22 sty 2016, 15:03

Jak bedzie wszysko zakrecone to jakie to odpowietrzanie? Nabrac wilgoci nie nabiere przez jedna noc chyba, ze bedzie stal po rynna.

Klamke podpompuj z 20 razy az bedzie w miare twarda - docisnij do konca i zablokuj opaska kablowa. Ja zawsze luzuje dekiel od zbiorniczka i tylko go luzno spowrotem przykladam.
Oczywiscie najpierw usun ile sie da powietrza przez odpowietrzniki.

Zadziala z kazdym ukladem - nie wazne czy z rzodu czy z tylu. Do tylu uzywam z reguly kawalka drewna do zablokowania. Robie tak od ponad 10 lat i nigdy nie mialem zadnych koszmarow z odpowietrzaniem.
Z odpowietrzaniem to mialem ostatnio problem 3 lata temu ale ukladu paliwowego w dieslu....ale to byl V8 i bylo tam z 50 rurek i zadnego odpowietrznika...i na dodatek pompy w baku nie bylo...

Awatar użytkownika
Morrogh
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 76
Rejestracja: czw 15 wrz 2011, 16:08
Model VFR: RC 46 800 FI
Imię: Paweł
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Świdnik koło Lublina

Re: Filterek z zaworkiem w pompie CBS

Post autor: Morrogh » pt 22 sty 2016, 17:29

Okey, spróbuje tak zrobić u siebie. Może coś to da. Co do tylnego układu to odkręcam tylko odpowietrznik od zaworu PCV ? bo żeby odkrecić odpowietrzniki przy zaciskach musiały by być w górze podwieszone, dobrze to rozumiem ?
When I wear a helmet... I'm starting to see the world differently...

Four wheels can moves the body, but two can moves a soul....

jm31
pisarz
pisarz
Posty: 398
Rejestracja: wt 26 sie 2008, 14:47
Model VFR: rc 46 2001
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jeruzal

Re: Filterek z zaworkiem w pompie CBS

Post autor: jm31 » sob 23 sty 2016, 00:15

Kolego odkręć dany odpowietrznik i pompuj jednocześnie dolewając płynu. Przepompujesz zawarte powietrze. Z tyłem walczyłem z kolegą godzinę metodą pompuj, trzymaj, odkręć, zakręć bez rządanego efektu. W końcu kolega poszedł do domu. A ja sam j/w odkręciłem odpowietrznik i cały czas pompowałem, pilnując stanu w zbiorniczku uzupełniałem go. 10 minut i układ odpowietrzyłem. Powodzenia.

rafe
Posty: 14
Rejestracja: ndz 20 maja 2012, 20:17
Model VFR: 800F
Imię: Konrad
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mielec

Re: Filterek z zaworkiem w pompie CBS

Post autor: rafe » sob 17 cze 2017, 22:10

Witam, nie wiem czy w dobrym temacie pisze ale rzecz tyczy się pompy CBS (tak mi się przynajmniej wydaje)
A mianowicie: przy odpowietrzaniu noznego hamulca czulem pomalu opor na dzwigni, do pewnego momentu wszystko szlo
jak nalezy, hamulec robil sie twardy, az w pewnym momencie cisnienie w ukladzie wypchnelo mi z pompy ten czarny uchwyt ktory
przykreca sie do lagi po lewej stronie, uklad sie rozszczelnil, wyciek, zalany zacisk, felga, opona itd. Macie moze pomysl co jest nie tak? czego tak sie dzieje?
Never ride faster than Your Guardian Angel can fly..

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość