CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: Fakir » śr 26 kwie 2017, 21:37

To jeździj bez ;)
Ja również mam już chyba drugi komplet nissinów złotych i wywaliłem białe izolatory termiczne oraz osłony izolatorów - klamka jest twardsza i hamowanie pewniejsze.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 681
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: mictom » czw 27 kwie 2017, 11:21

Fakir pisze:To jeździj bez ;)
Ja również mam już chyba drugi komplet nissinów złotych i wywaliłem białe izolatory termiczne oraz osłony izolatorów - klamka jest twardsza i hamowanie pewniejsze.
Czy tłoczki nie będą za dużo wysunięte? Jedna taka przekładka ma 2mm, czyli 4mm na zacisk więcej wysunięty tłoczek. Tzn chodzi mi o to czy tłoczka przy większym zużyciu klocków nie będzie kantować?

Pozdrawiam Tomek

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 681
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: mictom » czw 27 kwie 2017, 17:18

Tłoczek ma wysokość 31mm,
na nowych klockach wystaje 4mm z zacisku,
na nowych klockach ze zdemontowaną okładziną termiczną i blaszką zabezpieczającą wystaje 8mm
Klocek ma jakieś 3mm użytkowej okładziny ciernej, czyli w miarę zużywania klocków tłoczek wysunie się jeszcze <6mm co da wartość wysunięcia tłoczka 14mm czyli 45% swojej długości, a licząc od tego szerokiego uszczelniacza to pewnie z 50% :) I stąd moje pytanko właśnie czy się tam nic nie podzieje.

Nissin 2P202 NS (niebieskie) mają przy tej samej grubości samo blaszysko i materiał cierny. Trzeba następnym razem takie zanabyć.

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1817
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Model VFR: TRIUMPH GT 1050
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: śliniak290 » czw 27 kwie 2017, 22:13

Nic się nie będzie działo, możesz dać samą blaszkę na klocek
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 681
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: mictom » czw 27 kwie 2017, 22:43

śliniak290 pisze:Nic się nie będzie działo, możesz dać samą blaszkę na klocek
Dziękuje za info :) Zdjąłem ten biały izolator i tą cieniutką blaszkę co go trzymała też (bo bez izolatora ta blaszka będzie miała luz). Została sama lacha i okładzina cierna.

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 681
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: mictom » pt 28 kwie 2017, 18:48

Tarcze ok. Sprawdzałem w kilku motocyklach ze stalowym oplotem lub fabrycznym, klamka zachowuję się tak samo jak moja z jednym wyjątkiem. Moja ma przez pół mniej luzu jałowego. Wszystkie sprawdzane moto mają tak mniej więcej przed połową(całego skoku klamki) Moja ma jakieś 1,5cm luzu. Reszta wszystko ok. Dźwignia się trochę utwardziła po tej regeneracji pompy(albo się układ trochę odpowietrzył), hamowanie dobre. Dziwi mnie tylko jakim cudem ten skok jałowy mógł się zmniejszyć? Nic sobie nie daje uciąć, ale pamiętam że był większy.

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1817
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Model VFR: TRIUMPH GT 1050
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: śliniak290 » pt 28 kwie 2017, 19:24

Jeżeli był większy skok to możliwe ze miałeś mały pęcherz powietrza w pompie
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 681
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: mictom » pt 28 kwie 2017, 19:35

Jest to bardzo możliwe Wojtku nawet o tym też myślałem tylko jedno mi tą myśl zabijało - czy np. taki pęcherz mógł się utrzymywać tam 1.5 roku? Bo tyle czasu od wymiany płynu to się stało.

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1817
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Model VFR: TRIUMPH GT 1050
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: śliniak290 » pt 28 kwie 2017, 22:04

Mogło tak być, przy odpowietrzaniu trzeba pamiętać aby zbiorniczek był w najwyższym położeniu, czyli kiera do końca w lewo
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Model VFR: 781 ccm Ixil Edition
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: Klarkson » pt 28 kwie 2017, 22:46

mictom pisze:Dziwi mnie tylko jakim cudem ten skok jałowy mógł się zmniejszyć? Nic sobie nie daje uciąć, ale pamiętam że był większy.
Nie dotykałeś pokrętła regulacji położenia klamki względem manetki ?
To jest głowny sprawca tego, że hamulec czy sprzęgło łapie wcześniej / później.
Klarkson

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 681
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: mictom » sob 29 kwie 2017, 10:47

Klarkson pisze:
mictom pisze:Dziwi mnie tylko jakim cudem ten skok jałowy mógł się zmniejszyć? Nic sobie nie daje uciąć, ale pamiętam że był większy.
Nie dotykałeś pokrętła regulacji położenia klamki względem manetki ?
To jest głowny sprawca tego, że hamulec czy sprzęgło łapie wcześniej / później.
Kiedyś miałem +1 obrót klamkę dalej, bo hamulec łapał później, ale od pół roku jak jest wyższy to mam skręcone na minimum, klamka najbliżej manetki. Bliżej się już nie da. Ale ta odległość chyba nie ma nic do luzu jałowego klamki?

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Model VFR: 781 ccm Ixil Edition
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: Klarkson » sob 29 kwie 2017, 14:16

Nie do końca mogę rozszyfrować o czym piszesz, że "jest od pół roku wyższy"...
Regulacja w klamkach nie służy, wbrew obiegowym opiniom, do poprawy samopoczucia motorniczego z długimi lub krótkimi paluchami u rąk.
Tylko do korekty punktu w którym zaczyna "łapać" hamulec lub sprzęgło hydr.

Przetestuj korektę +/- na sprzęgle. Zrozumiesz o czym mówię.
Klarkson

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 681
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: mictom » wt 02 maja 2017, 13:12

Ok. przetestuję. Hamulec mam skręcony na minimum a pasowałoby mi jeszcze skręcić na minus a regulacji już brak.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
seven9
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: ndz 11 mar 2018, 10:46
Model VFR: 750F RC36 '92
Imię: Hubert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Cambridge, UK

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: seven9 » śr 25 kwie 2018, 22:56

Witam,

Czy da się zamówić te prowadnice/trzpienie odkręcane od zacisku (nr 14 i 15) na rysunku? Rozebrałem zacisk i szczególnie jeden z tych trzpienia prosi o wymiane, z powodu braku gumki cały jest pordzewiały i nie wiem czy same oczyszczenie go z rdzy i nasmarowanie pomoże.

Pozdro.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 681
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II

Post autor: mictom » śr 25 kwie 2018, 23:17

Przeczyść go papierem 1000, 1500, 2000 nowe gumki z zestawu naprawczego smar i sprawdź czy działa płynnie. Tylko nie wykręcaj tego trzpienia niepotrzebnie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość