Klocki hamulcowe

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Klocki hamulcowe

Post autor: seba_VF750FR » pn 20 mar 2006, 19:35

Witajcie ,na jakich klockach hamulcowych smigacie ??chodzi mi o firme, na allegro znalaz?em wielu producent?w EBC,Ferrodo,Brembo,Braking,Nissin,Lucas .g??wnie chodzi mi o maksymaln? skuteczn?? lecz zywotnosc tez mog?aby by? spora ,napiszcie kt?re s? dobre kt?re natomiast omija?........
PS .kto ma przewody hamulcowe w oplocie i jakiej firmy ?
Ostatnio zmieniony pn 10 mar 2008, 21:28 przez seba_VF750FR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Model VFR: orzeł 7
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » wt 21 mar 2006, 04:39

ja za?o?y?em teraz na prz?d EBC HH, jeszcze sie nie dotar?y wiec jak sie dotr? to si? wypowiem, podobno ferrodo sintermetalowe sa nie najgorsze, je?li chodzi o zakup to poleca? bym Ci o tu:
http://jotte.pl
go?c ma dobre ceny za sintermetale ferrodo co? ko?o 80 z? tylko pisz na tomek@jotte.pl bo na biuro to sie czeka na odpowiedz dlugo ;)

Awatar użytkownika
zbyl
pisarz
pisarz
Posty: 455
Rejestracja: wt 29 lis 2005, 12:45
Model VFR: RC46C VTEC
Imię: Zbyszek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Post autor: zbyl » wt 21 mar 2006, 07:30

Zgadzam sie z kolega
Ja smigan na klockach Ferrodo i jestem zadowolony.

zbyl

Awatar użytkownika
Młody
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 72
Rejestracja: pt 10 mar 2006, 14:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody » czw 23 mar 2006, 19:04

a ja mam goldfreny:P i nic zlego nie moge powiedziec. no moze to, ze po 15kkm niewiele juz z nich zostalo i czas zakupic nowe :/ ale sprawuja sie niezle, przod zablokuje ma suchym, przy 50 - wiecej nie probowalem, ale sadze, ze sie da ;)

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Model VFR: V2
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » czw 30 mar 2006, 15:19

wys?a?em z ciekawo?ci do _DCM_ ( taki nick na allegro) pytanie o klocki NISSIN do RC46 VFR'ki ...
i dosta?em odpowied?:

"Witam
Oryginalne japo?skie klocki hamulcowe dla Pana motocykla s? klockami p?? ceramicznymi z serii z?otej, kt?ra charakteryzuje si? du?? si?? hamowania, trwa?o?ci?, nie niszcz? tarcz hamulcowych i nie brudz? k??.
Klocki te s? tak?e oryginalnie montowane przez honde w r??nych limitowanych wersjach ci??kich motocykli.
Zestaw do Pana pojazdu kosztuje 3x 129 z? czyli razem 387z? + 10 z? przesy?ka.
Pozdrawiam i zapraszam do zakupu
_DCM_"


cholera - troszk? drogo w por?wnaniu z padawanymi przez was cenami. My?licie, ?e warto do?o?y? te 50 z? na 1 tarcze? Nie wiem jaki maj? wp?yw inne klocki na tarcze, ale NISSIN'y chyba s? dobre, co ... ???

Poni?ej link do aukcji:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=93360375
Ostatnio zmieniony czw 30 mar 2006, 15:24 przez rommi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Model VFR: R3 1050 ST
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » czw 30 mar 2006, 15:23

VFR-ka ma hamulce NISSIN wi?c prawdopodobnie takie klocki b?d? najlepsz? opcj?, chocia? drog?. Je?eli dok?adasz 50 PLN i masz oryginalnego NISSIN-a to chyba warto.

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Model VFR: V2
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » czw 30 mar 2006, 15:30

Vlaad pisze:...Je?eli dok?adasz 50 PLN i masz oryginalnego NISSIN-a to chyba warto.
no tak, ale 3 x 50 to ju? 150 - jak nie liczyc sporo.
Trza przemy?le? .... hmmm

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Model VFR: R3 1050 ST
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » czw 30 mar 2006, 15:33

rommi pisze:
Vlaad pisze:...Je?eli dok?adasz 50 PLN i masz oryginalnego NISSIN-a to chyba warto.
no tak, ale 3 x 50 to ju? 150 - jak nie liczyc sporo.
Trza przemy?le? .... hmmm
Na ty? mo?na za?o?y? nieco gorsze klocki. W ko?cu i tak ty? spe?nia tylko funkcje pomocnicze.

Awatar użytkownika
SirAdam
bywalec
bywalec
Posty: 49
Rejestracja: pn 06 mar 2006, 23:46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mannheim (Germany)
Kontakt:

Post autor: SirAdam » pt 31 mar 2006, 00:05

rommi pisze:no tak, ale 3 x 50 to ju? 150 - jak nie liczyc sporo.
Trza przemy?le? .... hmmm
Jezeli ktos probuje zaoszczedzic na hamulcach , to sorry ale .................. :evil:
Na moto pieniadze byly, a na utrzymanie nie ma ?
Mozna oszczedzac na wszystkim, ale sa rzeczy na ktorych sie nie oszczedza, np.
Hamulce
Opony
wszelkiego rodzaju lozyska (szczegolnie kierownicy)
i wogole na wszystkich elementach odpowiedzialnych za nasze (i innych) bezpieczenstwo.

Moze to teraz zabrzmialo troche brutalnie, ale jak ktos probuje np. an hamulcoach oszczedzac to smiech mi przechodzi.

A do tematu;
jak narazie to nie slyszalem zeby byly lepsze klocki do VFR jak originaly.
Ja tearz w zimie zmienilem wszystkie i placilem za 1 pare ok. 50 euro, czyli 3x50= 150 euro, a wiec w Polsce sa te klocki tansze.





SirAdam
Była VFR, ale się zeszlifowała, była CBR 1100 XX - sprzedana, a teraz jest FZ1.

UxY
Administrator
Administrator
Posty: 1467
Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
Model VFR: MTS1000DS oraz CBRXX
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: UxY » pt 31 mar 2006, 00:08

uuu nie wiedzia?em ze bede musia? tyle przyp?aci? :P w takim wyapdku ju? odk?adam bo mi sie nied?ugo na przedzie sko?cz? :] ty? faktycznie mozna kupi? nie orgilnalny (przykro mi SirAdam:P) ale na prz?d z ch?cia zanab?de orgian?y :)

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Model VFR: orzeł 7
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » pt 31 mar 2006, 00:58

SirAdam pisze: Na moto pieniadze byly, a na utrzymanie nie ma ?
SirAdam
z tym bywa r??nie ;)
SirAdam pisze: Mozna oszczedzac na wszystkim, ale sa rzeczy na ktorych sie nie oszczedza, np.
Hamulce
Opony
wszelkiego rodzaju lozyska (szczegolnie kierownicy)
i wogole na wszystkich elementach odpowiedzialnych za nasze (i innych) bezpieczenstwo.
SirAdam
tysz prowda, ?wi?to prowda i g?wno prowda ;) oczywi?cie z ?o?yskiem g?owki ramy, oponami jak najbardziej masz racje, ba nawet z hamulcami :) i zupe?nie bezapelacyjnie sie z Tob? zgadzam, natomiast nie widze konieczno?ci kupowania oryginalnych nissin?w r??nica zapewne jest ale takie np sintermetale ferrodo czy chocby EBC HH nie s? z p?yty wi?rowej i te? dobrze sobie daja rade.
SirAdam pisze: Moze to teraz zabrzmialo troche brutalnie, ale jak ktos probuje np. an hamulcoach oszczedzac to smiech mi przechodzi.
SirAdam
przeciez nie ?atamy przewod?w hamulcowych ta?m? klej?c? ;) mowa tylko o klockach innej firmy, ale rozumiem mnie tez rozpierdala jak widze go?cia kt?ry si? cieszy ?e mu z opony druty wystaj?, i do tego jest z tego dumny.
SirAdam pisze: A do tematu;
jak narazie to nie slyszalem zeby byly lepsze klocki do VFR jak originaly.
Ja tearz w zimie zmienilem wszystkie i placilem za 1 pare ok. 50 euro, czyli 3x50= 150 euro, a wiec w Polsce sa te klocki tansze.
SirAdam
bo u was to wog?le drogo jest ;)

A tak btw hamulc?w s?ysza?em o go?ciu kt?ry sobie sam wycina tarcze hamulcowe na frezarce ci?nieniowej czy jak to sie tam nazywa, niekt?rzy pukaj? sie w g?owe a ja np osobi?cie jakbym m?g? tez bym sobie tak? zrobi? , bo dok?adnie tak samo robi si? je w fabryce wystarczy tylko kawal blachy z odpowiedniego stopu, czy zatem wszystko co kupujemy musi byc oryginalne i kosztowac nas duzo kasy? :D wystarczy tylko nie popadac w skrajno?ci z poksylin?, ta?mami, i spawaniem g??wki ramy np ;) bo jak s?dze o takie podej?cie chodzi?o.



SirAdam[/quote]

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Model VFR: V2
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » pt 31 mar 2006, 09:00

SirAdam pisze:... Na moto pieniadze byly, a na utrzymanie nie ma ? ...
SirAdam - uwierz mi ?e s? pieni??ki. Nie ?ebym si? chwali?, ale nie narzekam.
Poprostu, zastanawiam si?, czy za mniejsze pieni??ki nie mog? kupi? r?wnie dobrych klock?w tylko innej firmy. Nigdy nie oszcz?dza?em na swoich zabawkach.
Po za tym, wiem, ?e w niedalekiej przysz?o?ci b?d? sprzedawa? sprz?ta, co nie znaczy, ?e nie kupi? klock?w, na zasadzie -> sprzedaj? to nic nie robi?, niech si? kto? inny martwi ... Co to, to nie. Hamulce musz? by

Awatar użytkownika
SirAdam
bywalec
bywalec
Posty: 49
Rejestracja: pn 06 mar 2006, 23:46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mannheim (Germany)
Kontakt:

Post autor: SirAdam » pt 31 mar 2006, 21:30

Ok, zgadzam sie z niektorymi.
Moze i troche przesadzilem, ALE;
teraz do wlascicieli RC46I i RC46II - czy ktos z was wie jak funkcjonuje CBS ???
Czy zastanawialiscie sie jak bedzie dzialac po zmianie klockow, a SZCZEGOLNIE po zmianie klockow JEDNEJ osi na inne jak oryginalne ?
Chodzi o to ze klocki OBYDWU osi powinny miec ten sam potencjal tarcia, i mieszanie klockow roznych typow moze zakonczyc sie problemami.
Podkreslam - MOZE.
Nie jestem w tej sprawie pewny, ale jak to sobie tak przemysle, to.................... :roll:





SirAdam
Była VFR, ale się zeszlifowała, była CBR 1100 XX - sprzedana, a teraz jest FZ1.

Awatar użytkownika
Młody
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 72
Rejestracja: pt 10 mar 2006, 14:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody » sob 01 kwie 2006, 22:42

SirAdam pisze:teraz do wlascicieli RC46I i RC46II - czy ktos z was wie jak funkcjonuje CBS ???
combination brake system?
SirAdam pisze:Czy zastanawialiscie sie jak bedzie dzialac po zmianie klockow, a SZCZEGOLNIE po zmianie klockow JEDNEJ osi na inne jak oryginalne ?
Chodzi o to ze klocki OBYDWU osi powinny miec ten sam potencjal tarcia, i mieszanie klockow roznych typow moze zakonczyc sie problemami.
Podkreslam - MOZE.
Nie jestem w tej sprawie pewny, ale jak to sobie tak przemysle, to....................
moim zdaniem klocki z tylu musza byc rowne lub gorsze przyczepnoscia od tych z przodu. powodem jest to, ze latwiej zablokowac tyl niz przod. do blokowania tylu zuzywamy mniejszej sily z racji jego odciazenia przy hamowaniu przodem. jezeli tam beda super ekstra klocki, to gdy dotkniemy klamke z przodu, uruchomia sie 2x2 tloczki przod i 1 tyl. moze dojsc do sytuacji blokowania tylu, przy znikomym hamowaniu przodu.

osobiscie uwazam, ze stosowanie takiego systemu w motocyklach jest bzdura, wrecz podwaza bezpieczenstwo jazdy, np w deszczowe dni. musniecie pedalu hamulca na mokrym u mnie powoduje ostra jazde bez trzymanki ;) a co, gdy jest to niekontrolowane, ze wzgledu na wcisniecie klamki z przodu?

Awatar użytkownika
Bart
teksciarz
teksciarz
Posty: 105
Rejestracja: pn 06 mar 2006, 12:23
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Bart » ndz 02 kwie 2006, 00:59

CBS w?asnie stabilizuje hamowanie w trudnych warunkach, zawsze w przypadku awaryjnego hamowania uzywasz przodu, ale wspomagasz sie ty?em. Ja do tego mam jeszcze ABS i powiem szczerze ze hamulce s? naprawde swietne, choc z racji CBS'u hamulec chyba jest mniej wyczuwalny i bardziej jakby gumowy (wieksza ilosc wezyk?w).
Jesli chodzi o uklad hamulcowy w moim przypadku to na wszystkich tarczach mam te same klocki (nie ma roznicy prz?d czy ty?) i uwazam ze dob?r powinien byc w?a?nie jednakowy dla obu osi.
http://www.mkh.strefa.pl <- Małopolski Klub Hondy

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości