Strona 1 z 2
					
				Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunning?
				: wt 01 maja 2012, 22:05
				autor: Monsti
				Cześć!
Ostatnio czytając trochę o jeździe na długich w czasie dnia natknąłem się na teorie, że w gąszczu wszystkich świateł jakie widzimy podczas jazdy w dzień najbardziej z tłumu wyróżniają się te ledowe (jak kto woli "światła do jazdy dziennej"). 
Pomyślałem, że może warto założyć coś takiego do swojej vfr-ki jak w linku: 
http://allegro.pl/motojapan-lampa-diodo ... 32566.html 
Co to tym myślicie? Nie będzie odbierane jako wiejski tunning? Myślę, o zamontowaniu czegoś takiego pod przednią lampą na środku czachy wewnątrz (nad błotnikiem). Ewentualnie dwie takie lampy po bokach czachy też wewnątrz. 
Jeśli chodzi o kwestie bezpieczeństwa to na pewno trochę się to z tłumu innych żarówek wyróżnia, a dla mnie każdy punkt więcej do bezpieczeństwa/widoczności odgrywa dużą rolę.
I jeszcze dodatkowe pytanie, czy homologacja, która pewnie jest na jakimś papierku wystarczy czy policja/stacja kontroli może się czepiać?
 
			 
			
					
				Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
				: wt 01 maja 2012, 22:12
				autor: Tomek Grudziądz
				
			 
			
					
				Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
				: wt 01 maja 2012, 22:22
				autor: Monsti
				No tak, czyli szeroko rozumiane pojęcie "świateł do jazdy dziennej" dotyczy tylko pojazdów samochodowych, czyli znając życie policja się do czegoś takiego w motocyklu przyczepi.
			 
			
					
				Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
				: śr 02 maja 2012, 14:36
				autor: Tomek Grudziądz
				Monsti pisze:znając życie policja się do czegoś takiego w motocyklu przyczepi.
Mają prawo ale znając życie to pewnie zależeć dużo będzie na jakiego policjanta  trafisz.
 
			 
			
					
				Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
				: ndz 06 maja 2012, 12:56
				autor: str6
				Mam takie założone w samochodzie też zastanawiałem się nad założeniem czegoś  takiego w moto, ogólnie fajna sprawa mniejsze zużycie energii i nie musisz pamiętać o włączeniu w dzień świateł i tylko tyle bo prawo mówi że światła do jazdy dziennej powinny się wyłączać przy włączeniu świateł mijania czyli nie można jeździć równocześnie  na światłach do jazdy dziennej i mijania czyli na światłach do jazdy dziennej nie masz np. oświetlonego tyłu tylko świeci się światło diodowe.No i następna sprawa dla bardziej upierdliwych policjantów to taka że w samochodach masz podane  jakie odległości powinny być  między światłami do jazdy dziennej , na jakich powinny być wysokościach by np. nie oślepiały nadjeżdzających z przeciwka i jest podana odległość na jakiej powinny być zamontowane od obrysu karoserii a w motocyklu już byłby z tym problem tym bardziej że muszą one być zamontowane dość nisko, już nie pamiętam ale przy montażu w samochodzie trzymałem się tych parametrów i trochę zagłębiłem się w ten temat.Mam nadzieję że wymyślą też takie prawo że będzie można montować coś takiego w moto, chyba że już to prawo stworzono.
			 
			
					
				Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
				: ndz 06 maja 2012, 21:01
				autor: Lukaszny
				Monsti pisze:No tak, czyli szeroko rozumiane pojęcie "świateł do jazdy dziennej" dotyczy tylko pojazdów samochodowych, czyli znając życie policja się do czegoś takiego w motocyklu przyczepi.
A motocykl  to co? Nie pojazd samochodowy?
 
			 
			
					
				Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
				: ndz 06 maja 2012, 22:11
				autor: emil
				z KRD wynika że też 

 chyba że komuś padaka powyżej 25km/h nie jedzie 

 i to udowodni gliniarzowi  
ale na końcu jest załącznik, z którego wynika że w motocyklu światła do jazdy dziennej nie występują.
http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-03-32-262 
			 
			
					
				Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
				: pn 07 maja 2012, 07:23
				autor: armen1pl
				Napewno by poprawiły widoczność chociażby dlatego, że zwykłe światła świecą w dół a te do dziennych na wprost.
			 
			
					
				Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
				: pn 07 maja 2012, 20:19
				autor: Monsti
				No właśnie. Na razie temat odpuszczam, ale dzięki za zainteresowanie.
			 
			
					
				Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
				: śr 09 maja 2012, 10:55
				autor: Hefajstos
				Z tymi ledami to bywa różnie, dlatego że trafiaja się misterne "ledy", których jasność swiecenia jest tak mocna, że tych świateł z przeciwka wogóle nie widać. Za takie badziewia powinni od razu dowody zabierać, takie jest moje zdanie w tej kwestii.
			 
			
					
				Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
				: pt 27 lip 2012, 03:18
				autor: Stuwka
				Emil ma takie na lusterkach diody czy coś. Z kilometra widać że jedzie jakieś ufo 

 
			 
			
					
				Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
				: pt 27 lip 2012, 16:21
				autor: Monsti
				A to muszę podpytać żeby jakąś fotkę wstawił 

 
			 
			
					
				Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
				: pt 27 lip 2012, 23:39
				autor: emil
				oj tam oj tam  

 
			 
			
					
				Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
				: sob 28 lip 2012, 00:52
				autor: Stuwka
				Ale Emil jaką ci reklamę zrobiłem 

 
			 
			
					
				Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
				: pt 07 gru 2012, 17:32
				autor: sensi
				odswieze temat- myslalem o zalozeniu swiatel pozycyjnych w obudowie lusterek zeby byc bardziej widoczny na drodze. z tego co sie orientuje to do rocznikow 2000-2001 podchodza lustra z gsxr ale trzeba zostawic oryginalnego ramie przekladajac sama gore- jak na foto. ma ktos jakis pomysl jak zamaskowac przewody? probowalem nawiercac wspornik (wiertlo weszlo na jakies 6-7cm) zeby puscic przewod w srodku ale to chyba jest odlew na calej dlugosci. macie jakies inne pomysly? naciac tarcza i szpachlowac???