Problem z elektryką i obrotami

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Problem z elektryką i obrotami

Post autor: Vermilion » czw 10 wrz 2009, 19:03

Nie wiem czy cały problem dotyczy elektryki w moto, ale przedstawię sytuację.

Po pierwsze opisywany już problem z ładowaniem. Gdy motocykl jest zimny motocykl chodzi równo na ssaniu jak i chwilę potem bez niego. Ładowanie póki nie włączę świateł jest na dobrym poziomie (mam wskaźnik poziomu ładowania od szatana). Gdy włączę światła ładowanie jest niemal 0.

Problemy zaczynają się gdy motocykl się rozgrzeje mocno. Ładowanie wtedy spada w okolice zera nawet jak wyłączę światła, zaczyna nierówno chodzić na niskich obrotach.

Sprawdzałem regulator napięcia. Na zimno wszystkie pomiary wyszły in plus, na rozgrzanym silniku nie mam jak tego sprawdzić bo jest on tak gorący, że nie idzie go nawet dotknąć. Pomiary na alternatorze na zimnym są na styk w normie, na gorącym już nie jest tak różowo i ładowanie spada, nim dłużej chodzi motocykl tym jest gorzej.

Nie wiem jakie pomiary mam jeszcze zrobić żeby mieć pewność. Nie mam od kogo pożyczyć regulatora napięcia, żeby się upewnić. A może to cewki?? Może zwoje na alternatorze... jest tyle opcji... Czy kłopoty z utrzymywaniem równych obrotów na gorącym silniku mogą mieć związek z problemami z elektryką?

Dodam jeszcze, że nie zawsze się tak dzieje, zdarza się, że rozgrzeję motocykl do czerwoności podczas jazdy, a ładowanie nie jest takie tragiczne i utrzymuje się na słabym, ale równym poziomie, wtedy również nie ma problemu żadnego z obrotami.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » czw 10 wrz 2009, 22:43

to nie cewki,
tak, to moze miec zwiazek z ladowaniem-a konkretnie w 2 przypadkach-padniety akumulator albo brak obciazenia na regulatorze-akumulator kompletna detka lub brak styku-przy pierwszej opcji jazda powinna sie zakonczyc niewiele pozniej przy drugiej powinny byc tylko wolne obroty-niemoznosc wejscia na wyzsze obroty,
koniec pieprzenia, moim zdaniem to alternator lub glupota-styk w jednym punkcie-np na wejsciu lub wyjsciu regulatora, luzna klema akumulatora, naderwana konowka itp,
jesli to wykluczysz sprawdz aletrnator miernikiem-kostka z 3 zoltymi kablami-wejscie do regulatora-ustawiasz na omomierz i sprawdzasz przejscie miedzy kazdym ze stykow z masa-po kolei-miernik do 1 z zoltych kabli i masy, do 2 i masy, potem do 3 i masy, nie moze byc przejscia,
potem sprawdzasz przejscie miedzy zoltymi przewodami-rezystancja pol ohma + rezystancja miernika(ustawienie na omomierz, zetknac kable razem-pokaze 1 lub 2 ohmy),
mozesz tez sprawdzic napiecie na kazdym z uzwojen-na zoltych przewodach-na pracujacym silniku-miernik na napiecie zmienne, zakres powyzej 100V, bedzie roslo z obrotami, nie musisz krecic do konca, wazne zeby bylo takie samo przy takich samych obrotach na wszystkich uzwojeniach.

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » sob 12 wrz 2009, 13:39

Byłem u elektromechanika. Wyeliminował opcję z cewkami i ze słabym aku. Stawia na szczotki/zwoje alternatora, nie wyklucza regulatora. Diagnoza: Pod obciążeniem spada bardzo ładowanie i napięcie w całym układzie czego efektem mogą być herezje typu głupiejącego wskaźnika benzyny.

Na poniedziałek jestem ustawiony na podmianę regulatora napięcia na inny od CBR F3 (podobno taki sam), wtedy będzie pewność czy to reg czy altek.

Mam tylko pytanie. Czy alternator w VFR jest szczotkowy czy bezszczotkowy?? Pływa w oleju?
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » sob 12 wrz 2009, 15:34

Jak w vfr są szczotki to ja jezdem ksiądz golos,
To jest prądnica bezszczotkowa w kąpieli olejowej (magnesy stałe i uzwojenie zalane żywicą)
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » sob 12 wrz 2009, 21:24

Ja się pytam czy tam są szczotki tylko :P W NSR miałem szczotki, a ma to znaczenie jak będę ew. kupował w tym przypadku uzwojenie do alternatora.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości