Stuki

burt
Posty: 10
Rejestracja: sob 17 mar 2007, 20:22
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Stuki

Post autor: burt » śr 12 sie 2009, 16:23

Zakladam kolejny temat z oklepanej juz serii stukow w silniku. Objawy u mnie sa nieco inne:
- stuki sa slyszalne niezaleznie od tego czy sprzeglo jest wcisniete czy nie
- dzwiek porownalbym do uderzania malym mloteczkiem w rame (metaliczny)
- wibracje sa na tyle spore, ze widze je na zbiorniku
- temperatura silnika nie gra tutaj roli, czasem stuka na zimnym a czasem na cieplym
- nie jest to przypadlosc stala, raczej 10% czasu, ale ostatnio sie nasila

Podjechalem z tym raz do serwisu. Jak podszedlem z mechanikiem i uruchomilem silnik stukow juz nie bylo. Mechanik zasugerowal ze moze to byc wina swiecy, ktora nie zawsze pali i ze trzebaby je wymienic.
Chce Was kolegow z forum zapytac o opinie zanim sie zabiore za swiece. Moze juz ktos tez walczyl z takimi objawami.

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » śr 12 sie 2009, 16:25

trzeba posłuchać.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
jordan23
pisarz
pisarz
Posty: 289
Rejestracja: wt 07 lip 2009, 01:05
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Reda City POMORSKIE
Kontakt:

Post autor: jordan23 » śr 12 sie 2009, 16:31

też mnie to ostatnio stuka .. takie dziwne metaliczne "brzęczenie" i się czasem nasila czasem troszkę mniej to słycha głownie u mnie tak na 2i 3 biegu przy 5tys najbardziej hałasuje i też nie wiem cóż to .. czy skrzynia czy pierścienie czy jaki diabeł siarczysty :twisted: dałem się przejechać ostatnio Vasylovi i stwierdził ze to łańcuszek pompy oleju się wyciągnął i trzodzi i że nie wpływa to na żadne podzespoły w żaden krzywdzący sposób ale mimo to brzęczy.. i wydaje mnie się że to jednak nie to bo jest coraz głośniejsze :bardzozly :bardzozly :bardzozly
Vfr Rulezz!!
..DUM SPIRO SPERO !!

Awatar użytkownika
guliklap
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: śr 14 sty 2009, 20:12
Imię: aleksander
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: trzebinia

Post autor: guliklap » śr 12 sie 2009, 18:56

jak u mnie był wyciągnięty łańcuszek od pompy to stukał jak kulka w lakierze-spreju i tylko na wolnych obrotach.

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » śr 12 sie 2009, 20:00

Widzę, że największy problem ze stukaniem mają RC 36 z serii II
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
jordan23
pisarz
pisarz
Posty: 289
Rejestracja: wt 07 lip 2009, 01:05
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Reda City POMORSKIE
Kontakt:

Post autor: jordan23 » śr 12 sie 2009, 23:35

a mi właśnie jakoś powyżej 5tys, potem nie słyszę ,bo prędkość zaczyna wzrastać i tylko wiatru szum .. i dzisiaj już coraz głośniej mi to brzęczało!!! :???: ale na mocy ani na niczym nie ma żadnych spadków, to jest zagadka dla detektywa Monka.. :mrgreen:
Vfr Rulezz!!
..DUM SPIRO SPERO !!

burt
Posty: 10
Rejestracja: sob 17 mar 2007, 20:22
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: burt » czw 13 sie 2009, 08:59

Czy u Was stuki sa slyszalne caly czas? Tak jak napisalem na poczatku, u mnie jest to slyszalne (nawet bardzo) tylko czasami. Czy wiec temat swiec moze byc tutaj rozwiazaniem?

Awatar użytkownika
jordan23
pisarz
pisarz
Posty: 289
Rejestracja: wt 07 lip 2009, 01:05
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Reda City POMORSKIE
Kontakt:

Post autor: jordan23 » czw 13 sie 2009, 13:33

u mnie w sumie cały czas, ale się nasila przy odkręcaniu manetki .. jak uda się Tobie to diabelstwo zneutralizować to daj cynka.pozdro a co do tych świec to nie mam pojęcia bez kitu ..w sumie to może być wszystko na dobrą sprawę..
Vfr Rulezz!!
..DUM SPIRO SPERO !!

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » czw 13 sie 2009, 14:46

wykręć swiece i dla świętego spokoju przekręć wtedy rozrusznikiem, tak żeby w razie czego coś miało możliwość wypaść z cylindra ale nic nie wpaść. Miałem kiedyś tak że dostało mi się coś do cylindra, na moje nieszczescie był to wałeczek od łańcuszka rozrządu, stanął w pionie i zablokował możliwość ruchu tłoka. zanim zablokował też waliło. może coś takiego u Ciebie nie występuje, ale nic nie zaszkodzi jak przewietrzysz garki bez świec, oczyść dokładnie świece i wkręć je poprawnie. (dla dociekliwych, ten zablokowany silnik to nie od VFR :P )
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
grzegrzol
pisarz
pisarz
Posty: 405
Rejestracja: czw 28 maja 2009, 13:30
Imię: grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

Post autor: grzegrzol » pt 14 sie 2009, 15:30

W mojej pierwszej rc36I miałem podobnie, było to takie metaliczne "cykanie". Radziłem się angielskich mechaników bo myślałem, że to zawory klepią, ale powiedzieli, co bym się nie przejmował(że to nie zawory). Przejeździłem tym motocyklem jeszcze 80 tyś km w 3 lata i przed i po regulacjach zaworów cykał tak samo. Ktoś mi kiedyś powiedział, że to "cykanie" to zazębiające się koła rozrządu, ale jakoś nie jestem przekonany.
RZEŹNIK ZE SHROPSHIRE

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości