Shinko F/R 009 Raven Radial

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Shinko F/R 009 Raven Radial

Post autor: Kornik » czw 07 maja 2009, 11:48

Wczoraj, czyli 6 maja 2009 (na liczniku 51700 km) założyłem nowy komplet opon firmy Shinko Tire. Po rozmowie z znajomym przekonał mnie do nich a dokładnie do modelu 009 Raven Radial. Opony na razie są na dotarciu, wczoraj zrobiłem na nich około 30 km, jeszcze z 100 km i zacznie się frajda, na razie jeździć trzeba ostrożnie żeby zedrzeć ochronną warstwę silikonu, ale już wczoraj po lekkim jej starciu z środka opony można było stwierdzić że zapowiada się ciekawie. W stolicy wczoraj lało niemiłosiernie akurat jak jechałem w stronę Tarchomina, a opony pięknie odprowadzały wodę spod kół, bez żadnego telepania podczas pokonywania wielkich kałuż. Wracając z Kawą w stronę Centrum / Powiśla zaczynałem coraz odważniej odwijać manetkę i pomimo mokrego asfaltu gumy się trzymały świetnie, a to dopiero ich pierwsze kilometry.

Co do firmy Shinko Tire. Firma istnieje od 1946 roku (informacje z ich strony Shinko Tire strona ma "usa" w adresie dlatego że ich głównym odbiorca są dilerzy z Stanów Zjednoczonych) jako Shinko wpierw zajmowali się produkcja opon rowerowych i rurek gumowych w Osace w Japonii. W 1998 roku Shinko zakupiła technologie produkcji opon motocyklowych oraz formy od Firmy Yokohama Rubber Co. (chyba nie trzeba przedstawiać nikomu firmy Yokohama, a jeśli trzeba to pokrótce Yokohama to producent obecnie jednych z lepszych opon samochodowych). Od zakupu technologii od Yokohamy firma Shinko zmieniła nazwę na Shinko Tire i od tego czasu zaczęli produkować opony motocyklowe. Obecnie maja opony pasujące do ponad 200 000 jednośladów.

Opony Shinko Tire projektowane są nadal w Japonii przez ich japońskich inżynierów, natomiast produkcja odbywa się w fabryce w Korei Południowej z spełnieniem wszystkich surowych Japońskich norm. Z ciekawostek, które jeszcze wyszperałem w Internecie, okazuje się że w tej samej fabryce produkowane są tez opony Continetal.

Co do gadek że Shinko Tire to Jokohama to nie do końca (jak wiecie lubię wszystko sprawdzać wnikliwie co mnie zainteresuje), Shinko Tire to Shinko Tire, a Yokohama to Yokohama. Shinko Tire po prostu zakupiło technologie od firmy Yokohama, co tylko daje nam pewność że poziom ich produktów jest wysoki a ich inżynierowie dbają o to by był jeszcze wyższy. Shinko Tire to nie Yokohama, jak ktoś mi kiedyś powiedział (sądzę, że to był skrót myślowy a ja go tylko zrozumiałem dosłownie).

Ale do rzeczy. Mam założony nowy komplet opon Shinko Tire F/R 009 Raven Radial, opony mają około (głębokość bieżnika podana dla tylnej opony, dokładnie dane podam do weekendu) 7mm bieżnika na środku i po około 5mm na bokach, na oponie jest wyraźny napis Made In Korea, i deklaracja producenta że opona jest przeznaczona do prędkości rzędu 270 km/h maksymalnie. Opony Shinko Tire F/R 009 Raven Radial, z tego co się dowiedziałem, są gumami 3 składnikowymi, z twardym środkiem w celu uzyskania długich przebiegów i bokami odpowiednio dobranymi pod względem miękkości, tak żeby się dobrze trzymały i posiadały tę sama temperaturę na całej szerokości. Cena kompletu jest też dość korzystna bo waha się w przedziale 730* - 1099 PLN** (mi udało się je kupić tanio, po prawie 680 PLN). To było by na tyle jeśli chodzi na początek opisu i testu, dalej wraz z kilometrażem będę opisywał odczucia z jazdy na nich oraz ich zużycie, a jeśli się uda to postaram się je porównać do innych topowych opon.

Niedługo umieszczę zdjęcia opon jeszcze „świeżych” i teraz pytanie do was a właściwie ankieta do wypełnienia, co ile km mam robić badanie bieżnika i umieszczać zdjęcia zużycia opon. Ankietę można wypełniać przez 14 dni od teraz.
Link do angielskojęzycznego testu wykonanego przez użytkownika Suzuki Bandit 1250 http://www.twtex.com/forums/showthread.php?t=25793 (jest już tam koniec testu i opinie użytkownika go przeprowadzającego)
----------------------------------------------------------

Powyższy test postanowiłem przeprowadzić z racji tego iż tak naprawdę brak nam takich testów i co jakiś czas przez to mamy problem z wyborem nowych opon.
Sam teraz stałem przed takim dylematem i się zastanawiałem nad Pirelli Diablo Strada, Michelin Pilot Road 2CT, Michelin Pilot Power 2CT, Metzeler Z6, Dunlop Sportmax Qualifire RR.

* - cena poprawiona po weryfikacji z allegro z dnia 14 październik 2010
** - cena poprawiona po weryfikacji z sklep.scigacz z dnia 14 październik 2010
Ostatnio zmieniony czw 14 paź 2010, 23:52 przez Kornik, łącznie zmieniany 6 razy.
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » pt 08 maja 2009, 00:40

Pierwsze wrażenia z dziś (czwartek 7 maja 2009).

Opony już po środku nie mają silikonu na bokach powoli znika bo ostrożnie się pochylam coraz bardziej żeby nie mieć szlifu. Pierwsze wrażenia są już jak na moje oko rewelacyjne, tzn. opony po sprawdzeniu po dystansie 1 - 1,5 km są już rozgrzane. Test wyglądał tak, że jak co czwartek spotkaliśmy się na rozdrożu, postaliśmy, pogadaliśmy, ja zdjąłem odważniki z felg bo zapomniałem po zmianie opon tego zrobić i przez to miałem lekkie bicie na kierownicy, opony wystygły kompletnie. Więc pojechałem z testować czy mam bicie nadal, z Rozdroża pojechałem Alejami Ujazdowskimi do ulicy Bagatela gdzie zawróciłem przepisowo i z powrotem ta samą drogą zawracając na wysokości MSWiA i powrót na Rozdroże, gdzie postanowiłem dotknąć gumy żeby zobaczyć czy się rozgrzały. Dystans jaki zrobiłem był w granicy 1 - 1,5 km i opony miały już swoją temperaturę pracy.

Później po małym kebiczu (ja tylko ajran piłem bo dbam o linie :lol) polecieliśmy Cargo z chłopakami i pomimo że jeszcze mam silikon złożyłem się trochę mocniej i guma się kleiła do asfaltu.

W końcu jak się wszyscy rozjechali zostałem ja i Ppamula, na małym postoju, sprawdziliśmy temperatury naszych opon organoleptycznie. Według mnie moje opony były minimalnie lepiej dogrzane niż Piotra,ale to niech on się wypowie też w tej kwestii.

Co do profilu opon, chłopaki słusznie zauważyli że Shinko Tire 009 Raven Radial jest bardziej płaska w porównaniu z np. Metzelerem Z6, czy też innych opon. Sam pochodziłem i popatrzyłem na wszystkie opony i faktycznie Shinko wydaje się najpłastrza i najszersza pomimo że to 180/55 (możliwe że to że jest szersza to tylko takie wrażenie optyczne) za to z tego co widzę motocykl bardzo ładnie reaguje na zmianę toru jazdy, a przejście z jednego pochyłu na drugi wydaje się być wykonywane szybciej i pewniej.

Na chwilę obecną mogę powiedzieć, że według moich odczuć Shinko Tire 009 Raven Radial są dużo lepsze od moich poprzednich gum Michelin Pilot Sport
Ostatnio zmieniony pn 11 maja 2009, 11:21 przez Kornik, łącznie zmieniany 1 raz.
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
Max_lt
teksciarz
teksciarz
Posty: 117
Rejestracja: ndz 31 sie 2008, 10:12
Imię: Michał
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wiązowna

Post autor: Max_lt » pt 08 maja 2009, 23:14

Koncept testu zacny. I dla dobra społecznego. Cacy. Popieram Cię i jestem do Twojej dyspozycji.

By jednak był bardziej przydatny pozwolę sobie na dwa komentarze. I info dlaczego się do nich czuję uprawniony. Zaczynając od ostatniego, kilka lat temu zmęczony pracą w zawodzie na półtora roku zmieniłem branżę i pracowałem dla jednego z największych dystrybutorów opon. Zajmowałem się PR-em w europie wschodniej firmy która sprzedaje na całym świecie opony WSZYSTKICH producentów. W setkach tysięcy. Czasem jednego dnia.

Pierwsza. Na tak dojrzałym i uporządkowanym rynku jak oponiarski nie ma produktów dobrych i złych. Jedne są najlepsze w cenie, inne proporcji ceny do trwałości, inne trwałości, jeszcze inne trwałości nie przebiegowej a odporności kordu na uszkodzenia (zwłaszcza produkty na rynki byłego zsrr). Do tego dołóż różne produkty pod tą samą nazwą. (Najczęściej spotykane w oponach tzw. pierwszego montażu - produkowanych dla fabryk). Reasumując, dla użyteczności testu musisz opisać warunki i sposób eksploatacji. Im więcej tym obiektywniej.

Drugie. Testy w mediach. Będąc na spotkaniu z moim odpowiednikiem u dostawcy w prywatnej rozmowie powiedziałem, że produkt który kupiłem oczarowany wynikami testu w znanym tygodniku jestem rozczarowany. Lipa. A on na to, że głupi jestem. I buch na stół segregator z umowami a tam jedna. "Reklamodawca zobowiązuje się do zakupu ... reklam pełno stronicowych... zleceniobiorca oceni produkt reklamodawcy przyznając nie mniej niż..." Ciąży na Tobie odpowiedzialność - nie daj się zwieść emocjom, bądź krytyczny.

Pozytywnie nastawiony do projektu, m.

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » sob 09 maja 2009, 14:04

Wczoraj traska do Garwolina i dziś powrót, opony już podocierane, silikon tylko na samym rancie (tego będę się pozbywał myślę w lublinie na torze), guma dobrze się trzyma pomimo mokrej dziś nawierzchni bo rano popadało opona ładnie się trzymała w zakrętach.

Wadą 009 Raven Radial jest jej słabe tłumienie nierówności, każdą łatę, wybój było czuć mocniej niż na Michelinach Pilot Sportach, ale coś za coś.

Mocne hamowanie nie powoduje uślizgu kół, dopiero hamulec opór w końcowej fazie hamowania może spowodować lekkie pisk opon (zablokowanie koła) ale taki kontrolowany, jak puszcza się klamkę koła odrazu łapią przyczepność.

Co do sposobu eksploatacji opon, jak słusznie zaznaczył to Max_lt, opony są używane dość dynamicznie, po mieście są to szybkie sprinty z świateł, standardowe hamowanie silnikiem (czasami 2 biegi w dół dla złapania lekkiego uślizgu koła), i mocne hamowania hamulcami. Prędkości w mieście to na ogól do 120 km/h. W trasie głównie przebiegi turystyczne 140 - 160 km/h, z dynamicznymi wyprzedzeniami pojazdów. Warunki drogowe obojętne i sucho i mokro i słońce i deszcz.
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
tomaszb
Posty: 15
Rejestracja: pt 13 cze 2008, 16:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piła

Post autor: tomaszb » wt 12 maja 2009, 14:15

Kornik - kawał dobrej roboty :)
Kornik pisze:Co do ich ceny została ona zweryfikowana w pierwszym poście. Cena ich jest nie aż tak znacznie mniejsza dla zwyklego śmiertelnika, coprawda różnica jest. Ale jak się poszuka to możena znaleść lepszą cenę.
Zgadza się, 750 zł za komplet 120/70ZR17 + 180/55ZR17

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » pn 18 maja 2009, 15:04

Kolejny test. Jeszcze nie przekroczyłem pierwszego 1 000 km, ale w sobotę miałem okazje przetestować konkretniej opony w deszczu. W deszczu jak i na mokrym w zakrętach trzymają się bardzo dobrze nie zanotowałem żadnych uślizgów. Mocne (manetka opór) dodanie gazu może spowodować chwilowy i lekki uślizg tyłu w deszczu ale guma szybko łapie przyczepność, tak samo z hamowaniem, bieg w dół i hebel powoduje lekki uślizg tyłu nie wynoszący więcej niż pół szerokości opony po czym przyczepność powraca. Jak ktoś pamięta mojego zeszłorocznego power slida na ul. Puławskiej na oponach BT020 (przód 5 lat tył 6 lat) na długości boja wiem 40 metrów to na tych oponach z samego gazu nie da rady tak łatwo.
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » wt 30 cze 2009, 23:53

Dziś pomierzyłem bieżnik, można przyjąć że to moje pierwsze oficjalne mierzenie bieżnika (wcześniejsze dane były przytoczone z innych forów zagranicznych, ale postaram się też mieć możliwość dokonania pomiaru na nowej gumie).

Mój obecny przebieg przy badaniu głębokości bieżnika to 53356 km czyli przejechałem na tym komplecie opon dopiero 1656 km opony jak dla mnie trzymają się świetnie drogi, w piątek miałem okazję mocno hamować przed skrzyżowaniem (Orzył może potwierdzić), hamowałem tak że niestety koła szły nawet po białych pasach dla pieszych i .... i nic moto nawet się nie bujnęło, po prostu hamowałem tak samo jak na asfalcie.

Dziś pomierzyłem opony i :
- przód 4,2mm po środku i 3,6mm po bokach (1/4 szerokości opony)
- tył 5,8mm po środku i 5mm po bokach (1/4 szerokości opony)

Tak więc te wyniki uznajmy za punkt odniesienia :)
Ostatnio zmieniony czw 14 paź 2010, 23:34 przez Kornik, łącznie zmieniany 1 raz.
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » wt 07 lip 2009, 14:05

Wracając do wrażeń z jazdy na oponach "Cinko" (Shinko), ostatnio spodobało mi się ćwiczenie stoppie :) I opony te trzymaja sie pięknie, jak narazie raz mi się guma ślizneła w unosie tyłu, na woronicza lezal jakiś piasek i drobny żwirek, ja tu hebel odbicie dupy, kolo w górze a tu nagle przód mi skacze tak przez 30 cm, ale bez zadnych uslizgow na boki tylko ząbkowanie lekkie, bez gleby i większych emocji, kolo po około 30 cm zlapalo przyczepność i dupa juz normlanie opadła :)

Muszę w końcu je na torze pomęczyć bo nie wytrzymam :twisted:
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Brisek
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 59
Rejestracja: czw 04 wrz 2008, 22:23
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: Brisek » śr 09 wrz 2009, 13:57

Powiem tyle kupie wyważyłem i jeżdżę
maj one za sobą trasę do Hiszpanii 3600km
i złego sowa powiedzieć nie mogę
raz nawet nie zauważyłem naprawdę ostrego zjazdu na autostradę a było cholernie mokro ( polowe drogi padało) i oponki trzymały super, a naprawdę mocno się złożyłem żeby wyrobić

Po drodze jechaliśmy tez przez Alpy
Naprawdę polecam te oponki każdemu
Ostatnio zmieniony czw 14 paź 2010, 23:37 przez Brisek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » pt 04 cze 2010, 20:41

Wiem, że to temat Kornika ale zanim On dojedzie mojego przebiegu na tych oponkach to je wywali ze starości ;)

Więc tak:
Nie przywiązywałem uwagi do skrupulatnego spisywania przebiegu i ilości bieżnika na oponach.
Jeździłem już chyba we wszystkich warunkach atmosferycznych ( opróch śniegu :) )
Temperatury od -2 do +36 i każdy rodzaj nawierzchni.
I efekt jest taki, że pomimo swojej ceny opony mnie nie zawiodły.
Według mnie do jazdy turystycznej ( a i na torze były zjeżdzane ) rewelacja :D
Co do przebiegu to za chwilę będzie 20k i jak wrócę do domu to zmierzę bierznik tak dla informacji, bo pomimo swoich km spoko nadają się do dalszej jazdy.

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » śr 09 cze 2010, 13:13

Znalazłem chwilę więc uzupełniam:

Przebieg - 17060 km (na tych oponach)
Wysokość bieżnika (mierzone po środku bieżnika) :
Przód - 4,6 mm
Tył - 4,6 mm

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » śr 09 cze 2010, 14:29

Kornik pisze:Hammerek coś chyba nie tak bo z przodu masz więcej niż ja po przejchaniu 1500km
Mam nadzieję, że się spotkamy w czwartek.
Wezmę specjalnie miernik i sam sobie sprawdzisz - organoleptycznie, a potem oficjalnie zmienisz powyższy post lub naprawisz sobie licznik :P

Nie wygasnie, było sprawdzane komisyjnie i mam dobry pomiar.

Awatar użytkownika
Łysolek
Shrek
Shrek
Posty: 1261
Rejestracja: sob 04 lip 2009, 08:45
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Marki

Post autor: Łysolek » śr 13 paź 2010, 20:28

mam je od początku sezonu, nie sprawdzam bieżnika, bo to nie on decyduje o warunkach jezdnych

po zrobieniu ponad 7 tys na tych oponkach moge powiedzieć że jestem zadowolony zarówno na suchej jak i bardzo mokrej nawierzchni, tylko raz uślizgnęło mi sie koło na mokrej kostce brukowej poza tym pare razy na pasach

nawet jazda na mokrym w pochyleniu nie jest im straszna

zauważyłem ze jest to typ miękkiej gumy , szybko sie nagrzewa a czy szybko ściera ? nie wiem bo jak pisałem nie sprawdzam tego , narazie mam sporo zapasu a troche już nawinąłem napewno w tej cenie nic lepszego sie nie znajdzie

POLECAM :)

Awatar użytkownika
Łysolek
Shrek
Shrek
Posty: 1261
Rejestracja: sob 04 lip 2009, 08:45
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Marki

Re: Shinko F/R 009 Raven Radial

Post autor: Łysolek » pt 03 cze 2011, 20:51

podbijam :) 15 000 km nakręcone a oponki znikome ślady zużycia :)
jeśli dotrzymają do końca sezonu a warunki jezdne nie ulegną zmianie to znaczy zę jakosć do ceny będzie nieadekwatna znaczy się za tanie do jakosci ;)

Awatar użytkownika
pawel_316
teksciarz
teksciarz
Posty: 134
Rejestracja: pn 25 sty 2010, 21:48
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Shinko F/R 009 Raven Radial

Post autor: pawel_316 » pn 26 mar 2012, 14:35

Panowie a ja wygrzebałem gdzieś opinie że te oponki są dobre ale tylko na pierwszy sezon - że zimowane w nieogrzewanym pomieszczeniu strasznie tracą na jakości - prawda to ?
... Bezpieczeństwo ma Pierwszeństwo ...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości