Co do firmy Shinko Tire. Firma istnieje od 1946 roku (informacje z ich strony Shinko Tire strona ma "usa" w adresie dlatego że ich głównym odbiorca są dilerzy z Stanów Zjednoczonych) jako Shinko wpierw zajmowali się produkcja opon rowerowych i rurek gumowych w Osace w Japonii. W 1998 roku Shinko zakupiła technologie produkcji opon motocyklowych oraz formy od Firmy Yokohama Rubber Co. (chyba nie trzeba przedstawiać nikomu firmy Yokohama, a jeśli trzeba to pokrótce Yokohama to producent obecnie jednych z lepszych opon samochodowych). Od zakupu technologii od Yokohamy firma Shinko zmieniła nazwę na Shinko Tire i od tego czasu zaczęli produkować opony motocyklowe. Obecnie maja opony pasujące do ponad 200 000 jednośladów.
Opony Shinko Tire projektowane są nadal w Japonii przez ich japońskich inżynierów, natomiast produkcja odbywa się w fabryce w Korei Południowej z spełnieniem wszystkich surowych Japońskich norm. Z ciekawostek, które jeszcze wyszperałem w Internecie, okazuje się że w tej samej fabryce produkowane są tez opony Continetal.
Co do gadek że Shinko Tire to Jokohama to nie do końca (jak wiecie lubię wszystko sprawdzać wnikliwie co mnie zainteresuje), Shinko Tire to Shinko Tire, a Yokohama to Yokohama. Shinko Tire po prostu zakupiło technologie od firmy Yokohama, co tylko daje nam pewność że poziom ich produktów jest wysoki a ich inżynierowie dbają o to by był jeszcze wyższy. Shinko Tire to nie Yokohama, jak ktoś mi kiedyś powiedział (sądzę, że to był skrót myślowy a ja go tylko zrozumiałem dosłownie).
Ale do rzeczy. Mam założony nowy komplet opon Shinko Tire F/R 009 Raven Radial, opony mają około (głębokość bieżnika podana dla tylnej opony, dokładnie dane podam do weekendu) 7mm bieżnika na środku i po około 5mm na bokach, na oponie jest wyraźny napis Made In Korea, i deklaracja producenta że opona jest przeznaczona do prędkości rzędu 270 km/h maksymalnie. Opony Shinko Tire F/R 009 Raven Radial, z tego co się dowiedziałem, są gumami 3 składnikowymi, z twardym środkiem w celu uzyskania długich przebiegów i bokami odpowiednio dobranymi pod względem miękkości, tak żeby się dobrze trzymały i posiadały tę sama temperaturę na całej szerokości. Cena kompletu jest też dość korzystna bo waha się w przedziale 730* - 1099 PLN** (mi udało się je kupić tanio, po prawie 680 PLN). To było by na tyle jeśli chodzi na początek opisu i testu, dalej wraz z kilometrażem będę opisywał odczucia z jazdy na nich oraz ich zużycie, a jeśli się uda to postaram się je porównać do innych topowych opon.
Niedługo umieszczę zdjęcia opon jeszcze „świeżych” i teraz pytanie do was a właściwie ankieta do wypełnienia, co ile km mam robić badanie bieżnika i umieszczać zdjęcia zużycia opon. Ankietę można wypełniać przez 14 dni od teraz.
----------------------------------------------------------Link do angielskojęzycznego testu wykonanego przez użytkownika Suzuki Bandit 1250 http://www.twtex.com/forums/showthread.php?t=25793 (jest już tam koniec testu i opinie użytkownika go przeprowadzającego)
Powyższy test postanowiłem przeprowadzić z racji tego iż tak naprawdę brak nam takich testów i co jakiś czas przez to mamy problem z wyborem nowych opon.
Sam teraz stałem przed takim dylematem i się zastanawiałem nad Pirelli Diablo Strada, Michelin Pilot Road 2CT, Michelin Pilot Power 2CT, Metzeler Z6, Dunlop Sportmax Qualifire RR.
* - cena poprawiona po weryfikacji z allegro z dnia 14 październik 2010
** - cena poprawiona po weryfikacji z sklep.scigacz z dnia 14 październik 2010