Nowa VFR będzie miała coś takiego :)
- orzyl
- klepacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
- Imię: Piotrek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Nowa VFR będzie miała coś takiego :)
http://www.joemonster.org/filmy/11025/N ... ola_zebate
Już widze zastosowanie tego zamiast dawnych kół i obecnych łańcuszków.
Już widze zastosowanie tego zamiast dawnych kół i obecnych łańcuszków.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...
- rinas
- klepacz
- Posty: 1246
- Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa Bródno
- Kontakt:
Niezły patent. Ale wątpię żeby takie coś prędko weszło do seryjnej produckji zwykłego motocykla. Przede wszystkim ze względu na koszty. No i być może, ze względu na awaryjność, nie wiadomo przecież jak takie coś się sprawdzi robiąc kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. A w sporcie raczej tego nie sprawdzą. Tam takie cos jest za wolne. ZDecydowanie za wolne, żeby to testować w MotoGP czy SBK. A jak wiadomo, wszystko do sportowych i sportowo - turystycznych motongów, testuje się tam. To co 10 lat temu było w motocyklach z Grand Prix, dzisiaj jest w seryjnych maszynach standardem.
Bardzo ciekawy pomysł, tak czy inaczej.
Bardzo ciekawy pomysł, tak czy inaczej.
To nie są śmiechy. Od wielu lat istnieje silnik Wankla http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_z_t ... _obrotowym montowany nawet seryjnie w niektórych modelach Mazdy. To bardzo udany pomysł, jednak obciążony sporym problemem z uszczelnieniem tłoka i cylindra. Dodatkowy kłopot stanowi z tego co wiem jest zbyt szybkie schodzenie z obrotów przy odcięciu dopływu paliwa (zamknięcie przepustnicy). Reszta to pozytywy.
-
- pisarz
- Posty: 412
- Rejestracja: pn 24 mar 2008, 23:48
- Imię: Krzysztof
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lodz
Juz mialem to dopisac SOWA ale mnie uprzedziles
I znalazlem ostatnio cos takiego
http://www.scigacz.pl/Norton,NRV,588,br ... ,6313.html
Pozdrawiam
I znalazlem ostatnio cos takiego
http://www.scigacz.pl/Norton,NRV,588,br ... ,6313.html
Pozdrawiam
- rinas
- klepacz
- Posty: 1246
- Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa Bródno
- Kontakt:
Z silnikiem Wankla to inna sprawa. Tłok wykonuje ruch wirujący, a nie posuwisto - zwrotny. Po drugie, silnik Mazdy ma dwa tłoki osadzone w dwóch cylindrach, a w każdym cylindrze tłok otoczony jest 3 komorami, między nim a cylindrem. Zeby kreślić pojemność, podaje się pojemność 2 komór z każdego cylindra. Moc jes duża i osiągi też, ale wynika to z zupełnie innej pracy silnika, nie występuje tutaj coś takiego jak 4 cykle -ssanie, spalanie praca i wydech - podczas 2 obrotów wału orbowego. Nie ma też zaworów, jest nieco p[odobnie jak w silniku dwusuwowym, mamy kanał dolotowy i wylotowy.
Jednak najważniejsza jest trawałość, a z nią kiepsko - popatrzcie na allegro, jaki przebieg mają przeważnie sprzedawane RX-8ki Żadko przekracza 20-30 tysięcy. Przeważnie tyle wynosi żywotność, do generalnego remontu.
Aczkolwiek nie jest to regułą, zdarzają się i dużo większe przebiegi, ale niezbyt często.
Kiedyś był motocykl z silnikiem wankla, a nawet kilka. m.in. Hercules Wankel2000. Szybko jednak wycofano go z produkcji, ze względu na wysoka cenę i awaryjność.
Jednak silnik wankala ma duży potencjał, może kiedyś ktoś go dopracuje.
Jednak najważniejsza jest trawałość, a z nią kiepsko - popatrzcie na allegro, jaki przebieg mają przeważnie sprzedawane RX-8ki Żadko przekracza 20-30 tysięcy. Przeważnie tyle wynosi żywotność, do generalnego remontu.
Aczkolwiek nie jest to regułą, zdarzają się i dużo większe przebiegi, ale niezbyt często.
Kiedyś był motocykl z silnikiem wankla, a nawet kilka. m.in. Hercules Wankel2000. Szybko jednak wycofano go z produkcji, ze względu na wysoka cenę i awaryjność.
Jednak silnik wankala ma duży potencjał, może kiedyś ktoś go dopracuje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości