RC36II - gubi zapłony na tylnych cylindrach, kiszka z jazdy

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Jenes
Posty: 14
Rejestracja: pt 04 kwie 2008, 11:41
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ~Rzeszów
Kontakt:

RC36II - gubi zapłony na tylnych cylindrach, kiszka z jazdy

Post autor: Jenes » ndz 29 cze 2008, 23:36

Witam
Coś dziwnego podziało się z moto. Początkowo podejrzewałem że kepskie paliwo mi sie trafiło i maszyna nie chce jechać, tzn, jak mu gaz a ona słabo sie zbiera, albo nagle dostaje strzała i i dzie jak rakieta, dżwięk jak z SV-ki albo coś podobnego, wypadają mu zapłony. Wcześniej po kilku tankowaniach, wymianie filtra paliwa :oops: też był kiepski, nie pomogło. Wymiana świec na nowe, też porażka, wczorajsze czyszczenie gaźników tak samo :razz2 . Już zwątpiłem i po sprawdzeniu lampą okazało się że na tylnych cylindrach jest problem z iskrą, na 1(tylny) odcina przy wziększeniu obrotów, na 3(też tył) albo wogóle nie ma albo jest dzika iskra, pozostałę też nie rewelka ale ogólnie chodzą. Zamiana miejscem cewki 3 z 2 pokazała że to nie cewka tylko coś innego bo dalej nie hulał 3 baniak. Podejrzenie padło na moduł zapłonowy i impulsator, który element bardziej obstawiać. Wg książki pomierzyłem impulsator i jest jak podaje idealnie, po tym tylko moduł zostaje. Jednak impulsatora też sie chyba do końca wykluczyć nie da bo to sie zaczyna pitolić po chwili dopiero, i tylko tylne cylindry.
Ma ktoś z szanownych kolegów tak niemiłe doświadczenia ;-) co obstawiać, bo urlop sie zbliża a moto musi być gitara.
Pozdrawiam

PS. Po dokładniejszym doczytaniu serwisówki, schemacik blokowy analizy problemu pokazuje na uszkodzony ICM-znaczy sie moduł chyba. :cry , co za pech.

Awatar użytkownika
amadeusz83
bywalec
bywalec
Posty: 26
Rejestracja: pt 07 mar 2008, 17:32
Imię: Adrian
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rakszawa

Post autor: amadeusz83 » pn 30 cze 2008, 10:53

Witam. W poprzedniej Hondzinie miałem tak że jak sie impulsator nagrzał od silnika dostawał zwarcie i nie chodziły mi 2 cylindry 1 i 4. Po wymianie impulsatora wszystko ustąpiło. Najlepiej jakbyś zmierzył rezystance jeszcze na gorącym silniku. Wtedy większe prawdopodobienstwo że miernik pokarze prawdziwa wartość na rozgrzanym silniku. Jeżeli na zimny silniku działa wszystko ok, a na zagrzanym ginie iskra to bstawiałbym impulsatro.
amadeusz83

Awatar użytkownika
Jenes
Posty: 14
Rejestracja: pt 04 kwie 2008, 11:41
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ~Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jenes » pn 30 cze 2008, 13:39

amadeusz83 pisze:..... Najlepiej jakbyś zmierzył rezystance jeszcze na gorącym silniku. Wtedy większe prawdopodobienstwo że miernik pokarze prawdziwa wartość na rozgrzanym silniku. Jeżeli na zimny silniku działa wszystko ok, a na zagrzanym ginie iskra to bstawiałbym impulsatro.
Tak właśnie mierzyłem, zaraz po jeździe, i testowaniu na postoju, temperatura silnika optymalna była raczej, i wtedy pokazało na obu złączach identyczne wartości z zakresu jaki podaje serwisówka. Nie wiem tylko która z kostek impulsatora odpowiada za jakie cylindry bo mi tył nie chodzi, wtedy jeszcze bardziej by można to zawęzić . Na zimnym prawde mówiąc nie sprawdzałem iskry, dziś spróbuje może.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości