Groszek pisze:
przede wszystkim redukcja - lepiej mieć wyższe obroty niż męczyć go na
A z tym to się nie zgodzę.
Groszek, już wyjaśniam, bo nie dopowiedziałem do końca:
jeśli masz 3.5 tys obrotów i jedziesz pod górkę - czyli musisz troche odkręcić manete - to lepiej jest zredukować - i trzymać go przy 5 tys i tak wyjechać pod górkę.
Jeśli masz niskie obroty, wysoki bieg i dasz dużo gazu - to mocno obciążasz silnik, dawane jest sporo paliwa żeby to obciażenie wyrobić. Wtedy sugeruję redukcje - przy wyzszych obrotach ma wieksza moc, szybciej sie wkreca, nie jest dawana ta "nadwyżka" paliwa.
I to sie tyczy tylko jazdy pod górę i wyprzedzania z niskich obrotów.
Jazda po prostej ze stała prędkością, ewentualnie z delikatnym przyspieszaniem - wiadomo zawsze najwyższy bieg bez przemęczania silnika.