Jak malować owiewki?

romekjagoda
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 60
Rejestracja: śr 13 lut 2008, 00:29
Imię: Romek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bruksela

Jak malować owiewki?

Post autor: romekjagoda » wt 19 lut 2008, 11:03

Witam,

zakupiłem moto RC24 w którym muszę pomalować boczną owiewkę (włąściwie to pewnie obie). Stara farba popękała miejscami. MOje pytania to:
1) czy można zrobić to samemu, znaczy czy warto się w to bawić, czy lepiej oddać do lakiernika
2) jeśli można/warto samemu, to jakich farb używać? Czy sa jakieś specjalne?
3) jak przygotować owiewkę do malowania - zedrzeć starą farbę tylko tam gdzie odchodzi, czy starać się zeskrobać ją z całej powierzchni?
4) czy bez aerografu da się jakieś fajne wzorki (geometryczne raczej) wymalować? jeśli tak, to jak?

Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam

Fred
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2605
Rejestracja: ndz 08 kwie 2007, 20:48
Imię: .
Płeć: Mężczyzna

Post autor: Fred » wt 19 lut 2008, 11:07

Można samemu ale nie wyjdzie tak jak się chce chyba że ma się sprzęt i zdolności.

Lepiej oddać do lakiernika a najlepiej mieć takiego znajomego.



Wzory można stworzyć naklejkami

Awatar użytkownika
Ruda i Piotr
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3596
Rejestracja: wt 26 cze 2007, 10:23
Imię: Kasia
województwo: pomorskie
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Ruda i Piotr » wt 19 lut 2008, 11:09

romekjagoda pisze:Z góry dzięki za pomoc.
Tu jest taki zwyczaj, że pierwszy post jest w powitalni :lol:

Każdy pare słów o sobie pisze, zapraszamy ;-)


R
Mamy dwie miłości- :rodzina i :motolove
VFR Viking SeXszyn North Roads

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » wt 19 lut 2008, 11:21

romekjagoda,
Jak kupisz farby i Ci raz nie wyjdzie to już masz koszt lakiernika>
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

romekjagoda
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 60
Rejestracja: śr 13 lut 2008, 00:29
Imię: Romek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bruksela

Post autor: romekjagoda » wt 19 lut 2008, 11:22

A więc w powitalni już byłem ;)

Tak myślałem, że lepiej od razu do lakiernika oddać. A czy orientuje się ktoś jaki może być koszt? tak pi razy drzwi?

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » wt 19 lut 2008, 11:25

romekjagoda,
Ja miałem fajny układ za całe moto z lakierem zapłaciłem 500
w elementy się nie bawi.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » wt 19 lut 2008, 11:38

nie rob tego samemu chyba ze chcesz zrobic czarny mat
lakieru nie trzeba zeskrobyqwac wystarczy ze go zmatowisz papierem wodnym
mozesz zrobic wzorki ale lepiej sie w to nie baw oddaj do lakiernika do malowania wszystkie owiewki bo bedziesz mial swierzy lakier na 2 owiekwach a reszta bedzie stara i bedzie to widoczne

Hazell
Posty: 19
Rejestracja: pn 04 lut 2008, 16:46
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Kontakt:

Post autor: Hazell » pn 25 lut 2008, 09:48

Witam,
Sadzac po Twoich pytaniach jestes zielonawy raczej w temacie i na pewno skopiesz malowanie wiec lepiej daj fachowcowi. Ja malowalem elementy swojej sam, wyszlo w miare, partie lakieru oczywiscie stracilem, mimo że mam juz jakies pojecie o tym.
"Widzę ostrość na nieskończoności(...)"

P. Rogucki - COMA

david117
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: ndz 20 sty 2008, 19:19
Imię: Dawid
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: david117 » śr 27 lut 2008, 08:47

Witam. Dajesz lakiernikowi i po robocie. Nie martwisz sie, ze cos spierd..., no chyba ze jakis pseudo lakiernik :biggrin . Ostatnio kolesiowi moj znajomy lakiernik wycenil malowanie trzech el. ( przednie boki i czacha ) w VFR 800 2000r na 700zł + koszt farby, czyli koło 800 zł. Nie jest to jakos super mało, ale gosc zna sie na rzeczy, bo malowalem juz u niego moja poprzednia jednogarowa Yamahe SZR :biggrin . Pozdrawiam :bye

Awatar użytkownika
suniok
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: czw 04 paź 2007, 14:49
Imię: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: suniok » śr 27 lut 2008, 09:35

wasyl pisze:Ja miałem fajny układ za całe moto z lakierem zapłaciłem 500
Taniocha, kumpel ostatnio malował gsxf'a i za całość zapłacił 1100zł. Odebrał szczęśliwy, po czym upuścił czachę i mu się porysowała :lol:

Sam malowałem kilka elementów gpz500s na czarny połysk :) za pierwszym razem wyszedł mat, ale przy drugim nałożyłem dość grubo, potem zacieki zeszlifowałem papierkiem, automaxem i nawet nienajgorzej wyglądało.
Pozdrawiam Jarek

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » śr 27 lut 2008, 13:58

suniok pisze:za pierwszym razem wyszedł mat, ale przy drugim nałożyłem dość grubo, potem zacieki zeszlifowałem papierkiem, automaxem i nawet nienajgorzej wyglądało.
za drugim razem rozpraszasz trochę co by grubsza warstwa naszła....potem zmniejszasz pylenie i pare warst zakrywa Ci elegancko rozproszony lakier, wychodzi cycuś, u mnie jest cycasto :grin: na to poszedł klar 3 mgiełki i ulala 8)
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
suniok
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: czw 04 paź 2007, 14:49
Imię: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: suniok » śr 27 lut 2008, 14:23

KolczyK pisze:za drugim razem rozpraszasz trochę co by grubsza warstwa naszła....potem zmniejszasz pylenie i pare warst zakrywa Ci elegancko rozproszony lakier, wychodzi cycuś, u mnie jest cycasto na to poszedł klar 3 mgiełki i ulala
jak zmniejszyć pylenie w lakierze "motip" za 11zł ? :D
Pozdrawiam Jarek

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » śr 27 lut 2008, 14:38

:biggrin :biggrin :biggrin :biggrin :biggrin :biggrin :biggrin :biggrin :biggrin aha
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » pn 24 mar 2008, 20:44

romekjagoda pisze:Witam,

zakupiłem moto RC24 w którym muszę pomalować boczną owiewkę (włąściwie to pewnie obie). Stara farba popękała miejscami. MOje pytania to:
1) czy można zrobić to samemu, znaczy czy warto się w to bawić, czy lepiej oddać do lakiernika
2) jeśli można/warto samemu, to jakich farb używać? Czy sa jakieś specjalne?
3) jak przygotować owiewkę do malowania - zedrzeć starą farbę tylko tam gdzie odchodzi, czy starać się zeskrobać ją z całej powierzchni?
4) czy bez aerografu da się jakieś fajne wzorki (geometryczne raczej) wymalować? jeśli tak, to jak?

Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Temat rzeka

Pomalowałem kilka moto w zyciu ale powiem ci szczerze że jak nie masz sprzętu odpowiedniego i doświadczenia to się nie bierz.
Lakierowanie plastików jest trudniejsze niż blachy gdyż wymaga zastosowania innego typu podkładu czy też dodatków do bezbarwnego tj np plastyfikator chociaż nie zawsze go używam. Wszystko zależy od lakieru jaki jest potrzebny , musisz wiedzieć również jakiego typu lakier bezbarwny dasz czy to będzie HS czy MS ( to klasy twardości i elastyczności) osobiście do plastików preferuję MS, co do koloru to ten sam lakier co samochodowy.

1) czy można zrobić to samemu, znaczy czy warto się w to bawić, czy lepiej oddać do lakiernika

Oczywiście że możesz samemu ale jak się znasz na rzeczy, co do lakiernika ja w życiu nie oddam żadnego elementu :) po prostu robią na odpieprz, nie chodzi o wykończenie bo z tym jest ok ale o jakość lakieru i przygotowanie powierzchni tak by z czasem nie zaczął pękać.
Nie mniej w twoim wypadku nie masz wyjścia , poszukaj lakiernika który lakieruje wyłącznie motocykle nie oddawaj czasem do jakiegoś warsztatu blacharsko lakierniczego !.

2) jeśli można/warto samemu, to jakich farb używać? Czy sa jakieś specjalne?

Lakiery samochodowe... podkład na plastiki jest inny oraz do klaru dodaje się czasami plastyfikatora by nadać mu elastyczność.
NIE NALEŻY używać farb w sprayu typu motip itp , z motipu możesz co najwyżej użyć podkładu na plastik i nic innego, to są lakiery żywicowe z dużą ilością rozpusczalnika jak dasz za grubo to poprzednią warstwę ci podniesie, także spray wybij sobie z głowy, poza tym na słońcu potrafią się "marszczyć".
Co do klaru aby miał odpowiednią twardość musi być dodany utwardzacz , klar występuje w kilku odmianach co opisałem na początku.

3) jak przygotować owiewkę do malowania - zedrzeć starą farbę tylko tam gdzie odchodzi, czy starać się zeskrobać ją z całej powierzchni?

Zeskrobać ?? :shock: lakier szlifujesz w miejscach gdzie odchodzi oczywiście potem te wyszlifowane miejsca należy wypełnić wypełniaczem cieńką warstwą i na to dać podkład gruntowy ilość warstw to już kwestia praktyki. Generalnie ubytki powypełniać i pokryć gruntem , całość wygładzić a pod lakier matowić papierem wodnym od 800 - 1200 i dopiero kolor i klar.

4) czy bez aerografu da się jakieś fajne wzorki (geometryczne raczej) wymalować? jeśli tak, to jak?

Ciężko ci będzie chyba że zapoznasz się z technikami maskowania obszarów (temat rzeka)
chociaż i przy aerografie są one niekiedy konieczne.

Reasumując jeśli chcesz poćwiczyć to droga do praktyki nie jest prosta , sporo o tym musisz poczytać począwszy od technik kończywszy na sprzęcie.
Jakiego typu izolatory się stosuje pomiędzy przetartymi warstwami tak by lakier ci się nie podnisół, kiedy należy element do gołego oczyścić aby ci lakier nie puchł i nie robiły się bomble , itd itd ... długo by pisać
Też jestem samoukiem więc cenie ludzi którzy chcą zrobić coś samemu, nie mniej aby to zrobić musisz zainwestować sporo czasu , nerwów , cierpliwości , pieniędzy (bez kompresora i pistoletów natryskowych nawet o tym nie myśl).

Abym nie był gołosłowny podrzucam fotki mojej ex maszyny ZX6R całkowicie lakierowanej przeze mnie od A do Z , nie ma w niej praktycznie elementu którego bym nie polakierował , wszystko to całkowicie ręczna robota łącznie ze szlifowaniem i polerowaniem lakieru gdyż nie używam żadnych maszyn poza sprężarką i pistoletami. Mam nadzieję że przeglądarka wyświetli je poprawnie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony wt 25 mar 2008, 00:30 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » wt 25 mar 2008, 00:27

Maciej pisze:Niestety po wrzuceniu ich tutaj są kastrowane z palety kolorów :disagree , czyżby foty miał oprócz rozmiaru jeszcze jakiś obwarunkowania ??? :confused
klikniesz na fotkę i pokazuje się cała fotka.

[ Dodano: 2008-03-25, 00:29 ]
ładnie :-)
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości