Zacinanie się wskazówek
- pieszczoch
- teksciarz
- Posty: 148
- Rejestracja: śr 28 mar 2012, 17:32
- Imię: Michał
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Zacinanie się wskazówek
Po wymianie tarcz wskazówka obrotomierza nie powraca swobodnie. Czasami się zacina czasami powraca ale bardzo powoli. Odkryłem ciekawą rzecz że jak uniosę wskazówkę to powraca bardzo szybko ale po chwili znowu lipa. Co robię nie tak przy montażu? Dodam że przekładam wskazówkę do martwego punktu. Od prędkościomierza identycznie się dzieje, ale nie wiem jak w czasie jazdy
VFR 750 RC24 - była
VFR 750 RC36II - była
VFR 800FI - jest
XX - będzie następny
VFR 750 RC36II - była
VFR 800FI - jest
XX - będzie następny

- Koobsky
- pisarz
- Posty: 399
- Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
- Imię: Kuba
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol, UK
Re: Zacinanie się wskazówek
Pamiętam, że w niektórych zegarach po zdjęciu wskazówki zakładało się pod tym wystającym bolcem na którym się one opierają kiedy wskazują zero po zgaszeniu silnika/zatrzymaniu się i później się je przeciągało ponad ten bolec. Czasami trzeba było całkiem sporo niżej ją założyć a później naciągnąć by dobrze działała.
Wskazówkę obrotomierza można założyć na pracującym silniku. Czekamy aż się zagrzeje do odpowiedniej temperatury, wyłączamy ssanie i zakładamy tak by wskazywała takie obroty jakie były przed jej zdjęciem. Po zgaszeniu powinna opaść na zero. Z prędkościomierzem będzie gorzej...
Wskazówkę obrotomierza można założyć na pracującym silniku. Czekamy aż się zagrzeje do odpowiedniej temperatury, wyłączamy ssanie i zakładamy tak by wskazywała takie obroty jakie były przed jej zdjęciem. Po zgaszeniu powinna opaść na zero. Z prędkościomierzem będzie gorzej...
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.

https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
- pieszczoch
- teksciarz
- Posty: 148
- Rejestracja: śr 28 mar 2012, 17:32
- Imię: Michał
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: Zacinanie się wskazówek
Zrobiłem z obrotomierzem jak pisałeś i wszystko jest juz git. Obroty zaniżają o ok 100-200 ale lepiej juz nie ruszam jak smiga 

VFR 750 RC24 - była
VFR 750 RC36II - była
VFR 800FI - jest
XX - będzie następny
VFR 750 RC36II - była
VFR 800FI - jest
XX - będzie następny

-
- pisarz
- Posty: 266
- Rejestracja: czw 30 sie 2012, 20:24
- Imię: Paweł
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żagań
Re: Zacinanie się wskazówek
Przy zdejmowaniu wskazówki delikatnie się wysuwa oś na której jest ona osadzona (czasami nawet tego nie zauważymy) i wtedy się zacina ,trzeba ją delikatnie puknąć by wskoczyła na miejsce i jest git. Wskazówka powinna płynnie opadać ze skrajnego jej położenia do zera czyli aż oprze się o słupek.
Very Funny Ride
Cztery koła poruszają ciało ,2 koła duszę......
Cztery koła poruszają ciało ,2 koła duszę......
- Koobsky
- pisarz
- Posty: 399
- Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
- Imię: Kuba
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol, UK
Re: Zacinanie się wskazówek
Najlepiej chyba przed zdjęciem wskazówki ustawić sobie na ciepłym silniku obroty na np. równe 2000 obr/min. Później jak już wszystko pogrzebiemy to zapalamy motocykl z zegarami podłączonymi ale bez wskazówki i po nagrzaniu się silnika zakładamy wskazówkę ustawiając ją tak by wskazywała równe 2000 tak jak było przed demontażem.
Jak robiłem przy tachografach to mieliśmy wszystko pozapisywane. Po zdjęciu wskazówki zakładało się ją pod tą szpilką na którą opada kiedy wskazuje zero. Jej dokładną pozycję jaką powinna mieć pod szpilką mieliśmy zapisaną/ sfotografowaną i po założeniu wskazówki przeciągało się ją nad szpilkę lekko ją podginając by przeszła nad nią.
Na warsztacie mieliśmy jednak specjalne urządzenia do sztucznego napędzania tachografów więc nie było też problemu z ustawieniem tacho na konkretną prędkość i założeniu wskazówki podczas pracy tacho. W motocyklu niestety trzeba by to ustawić z np. GPS'em co za tym idzie podczas jazdy a to raczej nie wchodzi w grę...
Jak nie jest tak jak powinno być to zawsze możesz zdjąć i spróbować jeszcze raz.
Jak robiłem przy tachografach to mieliśmy wszystko pozapisywane. Po zdjęciu wskazówki zakładało się ją pod tą szpilką na którą opada kiedy wskazuje zero. Jej dokładną pozycję jaką powinna mieć pod szpilką mieliśmy zapisaną/ sfotografowaną i po założeniu wskazówki przeciągało się ją nad szpilkę lekko ją podginając by przeszła nad nią.
Na warsztacie mieliśmy jednak specjalne urządzenia do sztucznego napędzania tachografów więc nie było też problemu z ustawieniem tacho na konkretną prędkość i założeniu wskazówki podczas pracy tacho. W motocyklu niestety trzeba by to ustawić z np. GPS'em co za tym idzie podczas jazdy a to raczej nie wchodzi w grę...

Jak nie jest tak jak powinno być to zawsze możesz zdjąć i spróbować jeszcze raz.

http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.

https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości