Czy ten motor ma cofnięty przebieg?

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Model VFR: RC46 2001, FJR 1300A 2006
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Czy ten motor ma cofnięty przebieg?

Post autor: mkochano » pn 26 lis 2007, 14:11

Witam

Byłem wczoraj z mechanikiem w siedleckim MotoGryfie. Oglądaliśmy ten motocykl: http://www.motogryf.pl/moto4.html. Według sprzedawcy i tego co pokazuje licznik ma on przejechane około 20kkm. "Mój" mechanik uważa ten przebieg za realny.

Wczoraj po powrocie zauważyłem że na stronie MotoGryfa jedno ze zdjęć jest powtórzone (nr "8") nie ma natomiast zdjęcia nr "7". Zmieniłem adres w przeglądarce i zobaczyłem to: http://www.motogryf.pl/files/Image/4/m7.jpg. Wygląda to jak zdjęcie tego motocykla, ale z przebiegiem ponad 38kkm!

Sprzedawca twierdzi że to pewnie zdjęcie jakiejś innej VFR, bo to nie on zarządza tymi zdjęciami tylko "informatycy."

Dla porównania tu jest zdjęcie tego motocykla, które zrobiłem wczoraj: http://picasaweb.google.com/mkochano/Ho ... 6970283650.

Jak myślicie, czy to jest naprawdę inny motocykl, czy jednak licznik został cofnięty? Patrząc np. na ułożenie śrub mocujących kierownicę wydaje się że to ten sam. Ale może są jakieś różnice których nie dostrzegam?

Sprawa dla mnie jest ważna, bo po oględzinach umówiłem się na zakup tego motocykla, teraz jednak mam obawy.

Pozdrawiam
Michał

PS. Na wypadek gdyby zdjęcia zniknęły ze strony MotoGryfa, tu jest ich kopia: http://picasaweb.google.com/mkochano/HondaVFRWMotoGryf

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Model VFR: DUCATI 996 Biposto Desmoquatro
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone
Kontakt:

Post autor: musieli » pn 26 lis 2007, 14:34

Zapewne ma kręconą szafę. Ale nawet jeśli ma przeganiane 40 tysi to co w związku z tym? Motocykl ma 6 lat, miał prawo przejechać 6 tysi rocznie. Nie patrz na przebieg tylko na faktyczny stan motocykla. Ocena stanu silnika to też ważna sprawa, i uwierz mi, że nie robi się tego na podstawie przebiegu.

Dobrze jest załozyć sobie (i odłozyć na to pieniądze), że po kupnie robisz pełen przegląd i startujesz jakby od zera. Wtedy masz pewność co do terminowości wymian i inspekcji.

Kupowanie używanego motocykla to (większa lub mniejsza) loteria.
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA

Awatar użytkownika
Dejw
teksciarz
teksciarz
Posty: 176
Rejestracja: śr 31 paź 2007, 16:08
Model VFR: RC46
Imię: Dawid
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Dejw » pn 26 lis 2007, 15:00

Trzeba być jak widze detektywem jeśli szuka sie motocyklea :eek: .

"Ale nawet jeśli ma przeganiane 40 tysi to co w związku z tym?" - myśle że może chociaż to że sprzedawca cofając licznik miał w zamiarze zawyżenie ceny .

Wogóle to tą VFR widzialem juz chyba dwie edycje na alledrogo.pl i u nich chyba jeszcze byly jakieś czerwone... cos mi w nich pamietam niepasowało... :?:

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Model VFR: RC46
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » pn 26 lis 2007, 15:09

Zgadzam sie z Musieli, patrz na stan faktyczny a nie na licznik, moim zdaniem jesli cofneli ten licznik z 38tys to szmieszni goscie sa, bo 40 tys to nie tak duzo, ja jakos nie wierze w moto ktore maja po 10 lat i 30tys przebiegu

BTW to dosc tanie to moto jak na 2001r

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Model VFR: RC46 2001, FJR 1300A 2006
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mkochano » pn 26 lis 2007, 15:28

Gienio pisze:ja jakos nie wierze w moto ktore maja po 10 lat i 30tys przebiegu
Ja w tym roku (to mój pierwszy sezon) przejechałem 6kkm w 4 miesiące a tylko dwa razy wyjechałem gdzieś dalej. Więc też nie wierzę. Problem chyba w tym, że w .pl wszyscy kręcą i jak się trafi nie kręcony to nikt go nie chce bo lepiej kupić taki z niby mniejszym przebiegiem.
Gienio pisze:BTW to dosc tanie to moto jak na 2001r
Motor leżał na prawej stronie, prawa owiewka jest naprawiana podobnie jak stelaż do kufra (choć mechanik, który oglądał motor uważa że to nie było coś spektakularnego, bo chłodnice, ograniczniki i co tam jeszcze jest wyglądają OK). Dodatkowo jest niezarejestrowany.

Więc czy faktycznie jest dość tani - nie umiem powiedzieć.

Pozdrawiam
Michał

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » pn 26 lis 2007, 15:30

no juz nie powiem kogo ma 60 kogo 70 a kogo ponad 100....tysi i latają z sercem godnym pozazdroszczenia, Ja niby mam 32 teraz......dla mnie to śmiech na sali :-) z Włoch .... 32 tysie w 8 lat :-)

pzdr ze znaną dewizą....... jak dbasz tak masz :-0
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
benito
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2333
Rejestracja: śr 28 mar 2007, 12:10
Model VFR: BMW
Imię: Jarek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: benito » pn 26 lis 2007, 15:32

Cze

Ja mysle powaznie nad sprzedaza swojej i cenie ja 14500, choc jest z 98 roku i ma prawie 60 tys. km.
Stan jest OK, jezdzi sie swietnie.
Lezala kiedys na 100% i ja sam tez lezalem raz (na szczescie delikatnie), ale jezdzi sie swietnie.
Za dobre moto trzeba dobrze zaplacic i jak kupisz taniej, to i tak potem w niego wlozysz rozniece...
Jak chcesz, to mozesz przy okazji kiedys podjechac (WAWA) i zobaczyc moj...moze Ci sie spodoba.
Honda VFR800 - RC46 - `98
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05

Awatar użytkownika
Cycek
teksciarz
teksciarz
Posty: 133
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:07
Model VFR: VFR 750 RC 36
Imię: Piotr
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Cycek » pn 26 lis 2007, 16:00

Jeszcze jedno ten motor miał malowane boki bo ma nie oryginalne naklejki , ja bym się na tym bardziej skupił niż na przebiegu

Awatar użytkownika
benito
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2333
Rejestracja: śr 28 mar 2007, 12:10
Model VFR: BMW
Imię: Jarek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: benito » pn 26 lis 2007, 16:48

kazdy chyba byl malowany, pozostaje tylko pytanie, czy dobrze...
Honda VFR800 - RC46 - `98
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Model VFR: Honda!
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » pn 26 lis 2007, 17:59

prosta sprawa z tymi przebigami, patrzysz ogloszenie, dwa takie same sprzety, jeden rok mlodszy moze z tego samego rocznika, przebieg jeden 30 tys a drugi 55 tys po ktory pojedziesz? po ktory zadzwonisz?

dlatego ja jak ogladam sprzet to przebieg na liczniku wogole mnie nie interesuje, wystarczy obadac tarcze hamulcowe, lozyska w kolach, w glowce, czy nawet zuzycie lakieru w miejscu kontaktu z kierowca, wytarcie gum podnozkow, wytarcie gum manetek i samemu sie domyslic ile motocykl mial kontaktu z kierowca

malowanie a malowanie, jeden maluje bo mu sie kolor nie podoba, jeden maluje bo mu dzieciak czy zona podczas robienia fotki wywrocil sprzeta a inny maluje bo plastyki dostal do sprzetu ale w innym kolorze, ale co to ma za znaczenie? zadnego, wazne czy plastyki klejone z kawaleczkow czy jedno male pekniecie ( a malowany caly element ), wazne czy uchwyty dorobiane czy oryginaly, wazne czy wszystko jest na swoim miejscu tak jak to powinno byc fabrycznie, wazne czy ci boczek po niewinnej gumie nie odpadnie i nie dostaniesz nim w glowe, czy tez szpachli na nim nie ma kilograma bo odpadnie po jednym sezonie

a tak prawde mowiac podczas kupna to i tak wszystko kij strzela, bo jesli cena dobra to i tak sie kupiec znajdzie bo przeciez mozna wszystko zrobic po swojemu i miec zrobione tak jak sie to widzi, wazne tylko ile to bedzie kosztowac
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
Arturo
klepacz
klepacz
Posty: 982
Rejestracja: ndz 11 lut 2007, 19:45
Model VFR: Inne moto
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3Miasto / Rumia
Kontakt:

Post autor: Arturo » pn 26 lis 2007, 18:05

Wydaje mi sie ze masz czas na zakup. Jak nie masz daleko to pojedz jeszcze raz i sobie looknij, koles sie deklaruje ze mozna zdjac plastiki, robiles to z mechanikiem? J Grunt to spokojnie. Zeby zobaczyc slady wypadku nie potrzeba mechanika, obejrzyj sobie sam jeszcze raz, poszukaj luzow, sladow szlifa i kazda watpliwosc zglaszaj sprzedajacemu obserwujac jego reakcje :smile: .
Co do przebiegu to wg. mnie nie ma reguly. Brat mojej dziewczyny kupil sobie dwa lata temu nowe ER-6 i do tej pory nawinal ok.7000km. Jak bedzie dalej tak szalal to po 10 latach bedzoe mial niecale 40 000km-i jak myslicie? Ktos mu uwierzy? :mrgreen:
Fabiq pisze:wystarczy obadac tarcze hamulcowe
No i taka drobna uwaga co do tarcz hamulcowych w RC46: Jak zobaczysz ze prawa jest bardziej zuzyta niz lewa to sie nie przejmuj. Raz porownujac swoje zauwazylismy ze "ten typ tak ma" :grin: (przynajmniej moja, Kolczyka i Oczka)
"Ludzie kpią z nas zanim nas zdążą poznać
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Model VFR: KTM SMR 450 '13
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » pn 26 lis 2007, 18:05

pewnie nawet ma wiecej niz 38tys ;]

wiec to olej
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
DIDI
klepacz
klepacz
Posty: 1575
Rejestracja: pt 01 gru 2006, 23:11
Model VFR: Plastikowy :P
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: DIDI » pn 26 lis 2007, 18:16

KolczyK pisze:no juz nie powiem kogo ma 60 kogo 70 a kogo ponad 100....tysi i latają z sercem godnym pozazdroszczenia
moja ma prawie 100 tylko że słabo jeździ :lol Kto widział ten wie rotfl: a ja i tak ją kocham :motolove
Fabiq napisał z grubsza na co patrzeć. A jak porónacie ogłoszenia na allegro to wszystkie VFR maja przebieg w granicy 44-55 tysi niezależnie od rocznika :razz2 Liczy się stan a nie licznik!!!!! Były już opisywane przypadki gdzie nie zgadzały się roczniki, plastki, kolory itd. Lapiej patrzeć na to a nie na licznik. a jak kupisz takaco ma 60-70 tysi to i do 100 dolatasz spokojnie jeśli zadbasz o sprzeta należycie!!! 8)
Panie władzo jechałem szybko, bo ja kocham zapier...lać :)

DIDI

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » pn 26 lis 2007, 18:58

no tak Daniel szczególnie słabo "ryczy" :lol :twisted:
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Model VFR: VFR 800 FI
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » pn 26 lis 2007, 21:01

witam,popieram słowa Fabiqa i Daniela,przebiegiem sie nie kieruj,a co do tego ze moto malowane to tez bym sie nie bardzo przejmował,najwarzniejsze zeby nie było odwiajne z jakiegos słupa i prostowane wyciagiem narciaskim.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości